Alla inlägg under december 2012

Av Lisa - 31 december 2012 16:09

för alla Smäll och Raketsugna..

Fast iof sig så tjuvstartar dom så in i h-e tidigt..

Alltså redan innan JULafton började det att låta..

Men idag har det nog smält heeela dan..

Det är fullt ös ute...

 

Idag har jag tvättat (jätteroligt)..

Och jag har städat,,,Neej jag har rensat här hemma..

Ut med saker från skåpen uppe i lägenheten och ner med skiten i källaren..

Och jag har slängt en hel del,,,

Trasiga saker..Varför i hela friden har jag haft trasiga saker hemma ???

Det är lite sjukt,,,ett väldigt sjukt beteende..


Vi har hunnit med att handla oxå,,

Var på Willys och köpte en ny Skinka..

 

Både Jag och Per kände att vi inte var riktigt var

Färdigätna på JULskinka ännu..

Smakat har vi gjort oxå..

Det var lika gott nu som vid JUL..Hehehe..


Ifall att vi inte hörs nåt mer idag..

Så vill jag önska er alla ett riktigt Gott Slut

och ett Gott Nytt År..

 

Men det stora ???????????

Hur i Helskotta ska jag hålla mig vaken ända till 24.00

Jag får väl lägga mig en stund i soffan och knoppa,,,,Zzzzzzzzz..

Tjooo  


Av Lisa - 31 december 2012 09:02

utanför fönstret,,dårå..

 

Kolla Korven,,vilken sovställning hon har.. 

Alldeles strax är det tvättstugan som gäller för mig..

IGEN,,tänker ni..Det var ju bara några dagar sen hon var där..(Hon är ju tokig den där människan)..

Japp,,stämmer,,,,Njaa,,inte tokig men

den här tiden idag är bokad sen länge..

För några dagar sen så var det ju dom nya Gardinerna som blev rena..

Idag är det Kläder..


En bild på den nya Mediabänken..

 

Meen,,Nu är det ju såhär då...att

antingen vill jag ha uppTvn på väggen,,eller så vill jag köpa en ny,,,

Några tum STÖRRE..DET skulle jag vilja ha..

Tjooo  

Av Lisa - 31 december 2012 07:19

är på plats där den SKA stå..

 

Tror jag...

Jooo den måste stå där,,den får inte plats nån annanstans..

Granen tillbaks ner i källaren igen..

Fy satan vad bekvämt med en platsgran..

Inga barr,,Inga problem med att dumpa den,,Ingen vattning,,

Jajaja,,alla Julpryttlingar ska väck nu när det blir 2013...

I morgon ska det ner i källaren Alltihopa..Härligt..

Eftersom Skänken är flyttad så är givetvis Mediabänken på plats oxå..

Bild kommer sen på den,,

Vilket grymt teamwork vi hade igår,,Moi och Per..

Det gick ju Så smidigt med monteringen av möblerna..

Det troddde jag faktiskt inte,,

Nu vill jag köpa ett nytt Soffbord,,Nya Mattor,,Lite Belysning oxå..

Undrar jag om Mio ska få ett besök av mig och Per idag..

Tjooo

Av Lisa - 30 december 2012 16:34

är monterat och på plats...

 

Nu ska det bara fyllas med diverse pryttlingar..

Jag hade planerat för skåpet i den hörnan,,,

Fast jag inte riktigt 100,,nu..

Ganska bra är det iaf..

I morgon blir det montering av Mediabänken,,

Och en stor Skänk ska flyttas,,

Jag får väl se hur jag känner när allt det andra kommer på plats..

Näää,,Nu e de dags för tant att laga mat,,,Det kurrar i min mage..Säkert i Pers oxå..

Tjooo  


Av Lisa - 30 december 2012 13:14

är VI nyss hemkomna ifrån,,Japp VI,,,Jag och Per..

Tänk,,Jag fick med mig honom dit,,,Härligt..

Det blev en Mediabänk och ett smalt Vitrinskåp..

Med Per så hade jag både Chaufför och Bärhjälp.

Egentligen skulle jag köpa mig en Hemkörning med pryttlingarna...

Men,,Per är som en Åsna,,,ENVIS alltså,,,

Vi ska få med oss det hem,,

Och med lite våld löser sig det mesta,,

Närå,,det behövdes inget våld för att få in sakerna i bilen...

Det gled in i bakluckan..Lätt som en plätt..

Väl hemma utanför porten,,

Så var det "bara" att bära upp det för trappan,,,,

Pust Stånk och Stön,,Attans vad jobbigt..

Men nu är möblerna på plats och jag ska börja sätta ihop dom..

Jag börjar med Vitrinskåpet..

 

Fy fabian vad roligt det ska bli..

Nu kommer jag inte ha tid att blogga på HELA dagen..

Tjooo  



Av Lisa - 30 december 2012 06:34

inatt/tidigt i morse,,

 

En ung man påkörd och dödad av tunnelbanan..

Tragiskt..

Troligtvis hade han begett sig till tunnelmynningen för att pinka..

Tåget kommer och han förs med av luftströmmen ner på spåret..

Eller så var han på spåret innan tåget kommer till stationen..


Nu ska jag berätta något som hände för sisådär 22-23 år sen...

 Storyn är Same Same but different..

En vän till mig och mitt x...

Hade typ varit ute på krogen och och fick lite FÖR mycket alkohol innanför västen..

Jag tror tamej f-n att det var samma station..

Jajaja,,han satt och väntade på tåget..

Och blev nödig,,så han gjorde precis samma sak som ovanstående man..

Ingen vet riktigt hur det hela gick till när han blev påkörd..

Om han ramlade av luftströmmen eller om han var på spåret innan

tåget kom in på stationen..

Han blev iaf påkörd av 4-5 tåg innan han blev upptäckt..

Den första föraren som körde på honom,,,

Trodde att det var en påse med typ kläder,,

Så han rapporterade inte händelsen,,

Utan åkte vidare,,,

Vilket dom andra som kom oxå gjorde,,åkte vidare alltså...

Sista föraren som kom såg att det var nåt som inte stämde,,

Och rapporterade det hela...

Den här killens mamma drog igång en rättsprocess som höll på länge...

Men,,Det gav ingenting,,Har jag för mig..

Bedrövligt sorgligt var det iaf..Själva händelsen..


Samma sak händer åtminstonne ett antal ggr om året,,,

Att människor inte fattar hur j-a farligt det är..

När alkoholen går in,,,då går omdömet ut...

Eller är det kanske SLs ansvar att se om sina perronger och säkra dom..

Så att samma sak inte händer om och om igen...

Tjooo  




Av Lisa - 29 december 2012 19:29

alldeles strax...

Har väl inte gjort ett endaste dugg idag....

Förutom att jag fick ETT kuddfodral sytt..

Jag ska sy ett till..i morgon..

 

Men,,nu till dagens stora ?????????..

Ska jag vara omständig och sy knapphål ???

Eller ska jag bara sy fast tryckknappar ???

I-Landsproblem så det bara visslar om det,,,,


Nu till Stjärnorna På Slottet..

 

Tänk att jag har blivit så gammal att jag tycker det är underhållande,,Hehehe..

Fast dom som är med,,,är helt ok..

Lill-Babs-...Hela Sveriges mysmamma/mormor..

Ewa-En aning,,,hrmmmm,,,dryg...men en jävligt bra skådis...

Robert-Grym komiker

Cleas-Oxå bra komiker...

Filip (Rätt stavat ??)-Oxå dryg,,,men en bra skådis..

Hoppas att jag blir glatt överraskad av ligan ikväll...

Tjooo  



Av Lisa - 29 december 2012 12:00

har det blivit idag,,suttit i soffan och kollat på Tv,,

Nyhetsmorgon,,,och efter det:

Dom kallas oss artister m Jerry Williams..

Han e ju en riktigt goo gubbe den där Jerka...

Igår kväll blev det oxå Tv,,

Tack för musiken..

 

Niklas är ju hur bra som helst i programledarrollen,,

Han är ingen tråkig Journalist...

Han är lixom som en poooolare med artisterna..

Meen,,så är han säkert poooolare privat med många av gästerna..

Jajaja,,Who cares...

Igår var det iaf lille Darin som var gäst,,

Fy f-n vilken kille..

Jag tycker att han e grym..

Jag kom på mig själv med att sitta och LE mot Tvn

när han pratade,,

Han e ju för söööt den lille pöjken,,Hehehe,,,

Tjoooo

  




Ovido - Quiz & Flashcards