Alla inlägg under januari 2013

Av Lisa - 30 januari 2013 21:01

Njaa,,Riktigt så allvarligt är det inte..

Sitter i bilen inne i tunneln på väg hem från jobbet...

Och har väl lite för liiite avstånd till framförvarande bil..FAAAAN..

Ärthjärna,,,Nolla,,Idiot,,Klantarsel,,

 

 Jag är fruktansvärt irriterad på mig själv just nu,,

Så himla onödigt..

Han jag körde in i,,,

Ville absolut skriva papper eftersom det var en firmabil...

Jag hade inte ens sagt nåt till honom om att inte skriva papper..

Han kanske hade vart med förut och gjort upp i godo...

F-n,,,Mina 30 prickfria år som förare är över...

Ringa försäkringsbolaget,,,i morgon dårå..Suck..

Jajaja,,Jag får väl vara tacksam över att det inte blev

större skador än dom där "små" skråmorna..

Tjooo

  

Av Lisa - 29 januari 2013 21:29

Då var det roliga över..

Rimon och Dollan kapitulerade..

Lite fegt måste jag nog säga...

Att bara lämna cirkusen så där utan vidare..

Varför ?????

Att någon av dom skulle slippa bli kämpe kanske,,,,

Eller,,,Att slippa bli ensam kvar,,när trätokompisen åker ut...

Hur som helst: Chickens,,,

Vem ska jag nu irritera mig på ??

Ikväll var det ju ganska lugnt på den lilla gården..

Fast Paul,,,ligger nog lite i skottlinjen,,,,


Just nu är det Guds gåva till kvinnan på Tvn...

Leffe GW Persson...Hahaha..

Han är roligt han,,den där pajsaren..

Fast hans serie som går på Tvn på Söndagar är ju helt ok,,,


Jag ska nog snart göra som katten...Inta liggande läge..

 

På med Pyjamasen och in i lopplådan och dra täcket över huvudet...

Tjooo

  




Av Lisa - 29 januari 2013 19:11

på plats idag,,

Grymt härligt..

Liv i luckan blir det,,,så som det ska vara..

Att jobba i en skola utan elever,,,Inte ett dugg roligt..

Som att äta Spagetti m. Köttfärssås,,,,fast utan Köttfärssås...

Hajar ni ??

Jag var faktiskt lite nyfiken på om det var några elever som

skulle kommentera tants nya frisyr/färg...

Jättemånga kommenterade,,,

Och det var BARA positivt,,,

Bland BÅDE killarna och tjejerna..

Guuuuud,,vad dom är gulliga..

Det var en kille som sa att:

Oj,,,Vad har hänt med ditt hår,,

Vilken fin färg,,,

Du ser så ung ut,,,Hahaha (Jag skrattar)

Det var väl snällt av honom..

Han ska få en liten kaka av tant,Hehe..


 

Vad är det här för stolpskott ?? Undrar ni säkert...

Det är Rimon i Farmen,,,

Som jag följer slaviskt,,,Farmen alltså...

Rimon han kommer lixom med på köpet,,,Tyvärr..

Han är verkligen en fruktansvärt elak människa..

Må hans skägg börja att växa inåt...

Må hans barn få råttsvansar,,

Det han håller på med i programmet,,,Det är ren Mobbing..

Han verkar ju vara lite paraonid,,

Och till på köpet har han fått med sig Dollan,,

Vuxna tanten som beter sig som om hon vore 20 år,,Usch och fy..

Paul som var med från början med dessa två hemska människor...

Har tack o lov börjat att inse vad som pågår,,,

Näää,,nu e de dags att irritera sig själv,,,

Tjooo

  





Av Lisa - 28 januari 2013 17:48

 

med Petra Mede ENSAM kvinna på tronen..

Njaaa,,nog måste det väl ha funnits bättre val..

Jag har väl inte direkt nånting emot henne,,,

Men hon är ju så jädra hysterisk..och högljudd..

Fast,,,efter att hon har fött bäbis,,

Så kanske kanske hon har taggat ner en aning,,,

Jag håller tummarna för det,,

Egentligen spelar det kanske inte så stor roll vem dom väljer till att leda Finalen..

Det finns alltid folk som är missnöjda,,,

Som jag dårå,, valet av Petra Mede..

Tjooo

  



Av Lisa - 27 januari 2013 20:44

om ett tag,,,

Men,,inte för tidigt bara..

Dom senaste veckorna har mina timmar p/natt varit 6 st..

Helt sjukt,,,

Jag har vaknat vid typ 4.00-4.30 varje morgon..

Jag vet,,,Jag skulle behöva krypa ner i lopplådan senare än vad jag gör..

Men,,,Jag är ju så j-a trött i mössan vid 22-tiden...

Och ska man inte gå och lägga sig när man är trött ???

Jag har hamnat i en liten ond cirkel...  


Vi var ju iväg och handlade lite förut,,

Förutom tråd till spegeln,,,

Så blev det lite skönhetsprodukter oxå,,,Bl a en ny Rouge..

 

Jag tittade på 4 olika kosmetikamärkens utbud av Rouge..

Till slut fastnade jag för den här,,,Mmmm nöjd tant...

Kommer hem,,,Och fick för mig att rensa bland mina gamla sminksaker..

Sånt som jag inte använder längre,,och som har legat läääääänge undangömt..

Sen en del produkter som är nästan slut,,,

Men som jag ändå har sparat på,,,Varför vet jag inte,,,

Jag är som en liten hamster,,,Sparar,,det kan komma sämre tider,,Haha..

Nämen,,Nu har jag halkat bort från ämnet,,,

Rougen var det ju om,,,

Faktiskt,,,Så var en av mina gamla nästantomma lilla ask,,,

Precis samma färg som den jag köpte idag,,,

Är inte det lite underligt,,,

Jag letade bland 4 olika kosmetikmärken,,,

Och fastnar till slut för en likadan som jag har,,,,,

Fast jag använder den inte för att den är nästan tom,,,,

Ojojojoj,,,Mycket dravel för en liten j-a Rouge...


Nu blir det serien om Palmemordet,,,

Riktigt bra faktiskt,,,Tycker jag..

  


Av Lisa - 27 januari 2013 15:13

idag dårå,,,

Vi var iväg och handlade lite förut..

Bl a Tråd till att hänga upp spegeln med..

 

Nu e den på plats...at last...

Det blev jättefint på den väggen,,

Nu är det bara alla andra väggar kvar,,Hehehe


Sen förstår ni mina vänner,,,

Har både jag och Per försökt att lägga över filmer

från Sticka till DVD-skiva,,,

Vi började i min dator,,

Bara ett litet problem var det,,,,det gick inte....

Jag hade sån stor lust att slänga min dator ut genom fönstret...

Till slut så gav vi upp med min dator...

Tog vi Pers dator,,,

Och i den gick det hur lätt som helst att flytta över

alla filmer från Stickan till DVD skivor,,,

Sen fick jag för mig att jag skulle kopiera alla foton,,,som finns i min dator..

till Stickan eller på DVD skiva,,,,

Jag har suttit i flera timmar och försökt,,,

MEN,,,Jag kan ju för f-n inte,,,

Hur frustrerande som helst,,

Jag måste testa igen,,,senare..

Jag ger mig fasiken inte...


Nu måste jag springa till tvättstugan,,,

Tjooo

Av Lisa - 26 januari 2013 10:54

är det härligt med HELG eller ????

Lite trött i mössan igår kväll...

Vilket är konstigt,,,eftersom

Jag ju har haft semester på jobbet den här veckan som har varit,,Hehehe..

Våra grundskoleelever har varit uppe i Falun,,,

Vilket dom är 1 gång p/läsår...

Då är det lugna gatan på skolan..

Jag har faktiskt haft att göra ändå...

Med ett 30-tal gymnasieelever,,,

Som har sovit och ätit hos oss på skolan...


Igår ägnade jag inte mycket tid till Datorn,,,,Hade ingen lust..

Satt i soffan och chillade mest hela kvällen...

Käkade mörk Choklad och pimplade Vin,,,

Åsså blev det Farmen,,,så klart..

Bra med Maria som Storbonde...

Mindre bra med Dollan tillbaka....

Det blir säkert en innehållsrik kommande vecka...i Farmen..


Väggarna i vardagsrummet gapar tomma...

Nu vill jag börja sätta upp Tavlor och lite andra pryttlingar..

Spegeln är färdigmålad och står på kö till att hängas upp nu i helgen...

Jag är inne på att ha ganska mycket färg på väggarna..

Eller iaf på någon vägg..

 

I den här serien finns det mucho olika Djur..

Bl a Dalahäst,,Älg,,mer Hundar..

Dom är ganska coola,,tycker jag..

Storleksmässigt ligger dom på 80x80 och kostar från 600-800 spänn..

Det beror på i vilken butik man köper dom,,,

Tjooo

  







Av Lisa - 24 januari 2013 21:24

hos mig på jobbet har inte riktigt varit funktionsduglig senaste veckan..

När jag har spolat så har det runnit iväg sakta sakta...

Åsså har det bubblat i duschbrunnen...

Jobbigt läge,,Jag har inte ens tänkt tanken på att göra 2an på jobbet...Hehehe..

 

Troligtvis var det is i avluftningen på taket..

Idag kom då dom efterlängtade killarna för att rensa toan,,

Jag stod i köket och bakade,,,,,

Meen,,var tvungen att gå ut från köket och stänga dörrarna,,,

Tilläggas att mina fläktar funkar inte i köket..

Och tydligen går köksavloppet och toan inne hos mig ihop på nåt sätt,,Rörmässigt dårå..

Dom tog bort vattenlåset (heter det så ???) i duschen..

Och rensade både i toan och i brunnen på golvet...

Aaahmeen hallå,,vilket j-a odör det blev i köket,,

Både från toan och köksavloppet,,,,,,

Det luktade på riktigt skit,,,,Jag höll på att kräkas,,,

Asäckligt,,,

Jag skulle behövt en gasmask eller nåt i den stilen,,,Hehehe

Jag tror att dom fixade stoppet iaf,,,

Meen,,det luktade skit i köket typ 1/2 efteråt,,sen dom var klara...

Blääääää..

Och i morgon hoppas jag att dom kommer och suger köksavloppet...

Då blir det oxå en j-a odör,,,fast utomhus,,som tur är...

Tjooo 

 


Skapa flashcards