Alla inlägg under februari 2013

Av Lisa - 28 februari 2013 18:55

förkylningen,,,

Allvarligt,,jag är alldeles mossig i skallen,,

(Kan man bli något som man redan är,,,Hehehe)

Och snorig och hostig..

Det som jag hade innan det här bröt ut,,,

Ont i kroppen,,Feber,,Kan ju ha vart en liten släng

av en lindrigare Influensa,,

Först Influensa,,Sen Förkylning,,,,

Går det verkligen ihop överhuvud taget ??

Jaa,,jag tror på det iaf,,,

Och vilken grym tur att jag är ledig i 3 dagar nu,,

Håll tummarna nu alla att jag hinner bli frisk..

Nu tror jag att jag ska ta mig en liten Whiskey,,,

Endast i medicinskt syfte såklart...

Tjooo

  


Av Lisa - 27 februari 2013 05:10

som vanligt..

Och kors i taket,,,

Jag känner mig en aning bättre idag,,Lite,,Lite,,Lite..

Det är absolut inte sämre än igår iaf,,

Det tackar jag för,,,

Tjooo

  

Av Lisa - 26 februari 2013 20:31

det e jag de...

Allvarligt,,Jag är riktigt dålig,,

Och vilken grym tur att Per jobbade idag....

Han tog faktiskt det tyngsta i köket,,

Jajajaja,,det var ju inte så att jag låg i soffan och pillade mig i naveln...

Jag jobbade på,,,så mycket som jag kände att jag pallade med,,,

Det gick inte fort inte,,men jag jobbade,,,

Jag ska jobba i morgon oxå...

Men känner jag mig lika risig i morgonkväll

som jag gör nu ikväll,,,

Då är jag nog f-n hemma på Torsdag..

Och det mina vänner har inte hänt under det senaste århundradet,,,

Att jag har varit hemma från jobbet pga Förkylning/Influensa..

Mycket ska man vara med om,,,,,,,,,,


Faktiskt så tror jag att det är dags för lopplådan snart...

Kanske Kanske är jag lite piggare i morgon,,,,I whish....

Jag får trycka i mig ytterligare en Alvedon och lite Hostmedicin

innan jag intar liggande läge,,, 

Och du PER,,,,

Tack för all hjälp idag,,,Puss & Kram,,,

Tjooo

  




Av Lisa - 26 februari 2013 18:40

för vännen,,som jag skrev om förut,,Thomas Ahl..

På Torsdag 28/2 13.30,,Skogskyrkogården,,

Han hade en gång för många år sen 

en Rottis som hette Cilla,,grymt snäll hund..

Vi (Per & Jag) hade oxå en Rottis förut som hette Mira...

Cilla,,Ahlens hund,,var Miras moster,,,

 

Jag har beställt blommor som kommer att levereras till hans begravning..

Inget fancy band på buketten,,

Utan bara ett enkelt kort,,,

Från Bobo och mig,,,

Bobo var min "bästis" long way back,,,

Och hon var ju ihop med Ahlen..på den tiden det begav sig..

Så hon får stå först på kortet

Och eftersom vi "bara" kompisar,,Jag och Ahlen,,

Så står jag efter Bobo,,,

Först pratade vi om att gå,,Bobo och Jag..

Men,,Nää jag hinner inte det..

Jag tänkte från början,,att jag kan ju gå från jobbet tidigare på Torsdagen..

Och det jag inte hinner med i köket den dan..

kan jag ta dagen efter,,på Fredagen..

Meen,,det går ju inte,,,Jag är ju LEDIG på Fredag..

Tjooo

  




Av Lisa - 26 februari 2013 05:27

åsså är veckan kort,,jag är LEDIG på Fredag..

Det känns som om jag skulle behöva vara ledig redan nu,,SJUK..

Det var ett himla tjat,,Hehehe..

Jag vaknade tidigt som vanligt idag,,

Fast det är ganska bra,,

För nu har jag tagit mig lite medicament och så hinner den verka i tant..

Då är jag förhoppningsvis lite piggare när jag åker till jobbet..


Igår,,som jag skrev förut så satte jag Emma på Terapijobb,,

Vad gjorde jag själv för nytta dårå ???

Johodå,,

Jag tog med mig kameran ut och tog lite fina vårbilder..

Ett gäng Snödroppar mot en Södervägg,,

Nu märks det att VÅREN är på riktigt snart här..

 

Frusna Barr,,

Idag blir det fullt ös på jobbet,,

Ska storstäda i köket,,,

Det passar ju jättebra,,

Per jobbar idag oxå,,Då kan hjälpa mig när han är klar med sitt..

Sen kommer det ett gäng elever oxå som ska stanna på Campus..

Frukost,,Lunch och Middag till dom,,

Dags för tant att kliva in i duschen så hon vaknar till,,,

Tjooo

   

Av Lisa - 25 februari 2013 20:42

Fast så fort den var inne på kontot,,

Lika fort försvann den från kontot,,Hehehe..

Det e mycket nu,,,,

Annars har väl dan inte bjudit mig på några sensationer,,

Jag är fortfarande dålig,,

OjOjOj,,,vad jag är dålig,,,,

Jag tänker INTE stanna hemma,,

Det försvinner så mycket penningar från lönen då...

Och eftersom det inte är speciellt ansträngande att jobba den här veckan

så får det allt bli till att jobba,,,

Idag hade jag grym hjälp av lilla (25 år) Emma..

Hon städade Aulan åt mig,,

Sen satte jag henne på straff/terapiarbete:

Klippa till Cafèkort...

Vi har så här dårå:

Vill man,,Kan man köpa Cafèkort för tex 50 kr..

Och köper dom en Baguette typ för 12 spänn... 

Då kryssar jag bara motsvarande summa på kortet,,

Det finns föräldrar som kanske inte vill skicka

med sitt barn pengar varje dag till skolan,,,

Då köper man ett kort av mig,,

Som jag skriver elevens namn på,,

Och skulle eleven tappa kortet så kan ingen annan handla på det iaf,,,

Eftersom moi har en knivskarp hjärna,,,

Och vet vad alla elever heter och hur dom ser ut,,

Så INGEN elev gör sig besväret att handla på någon annans kort..

Om det nu är någon som har hittat ett på golvet,,tex...

Ärligt,,,,det brukar faktiskt lämnas in till mig,,,

Dom e ju bara för bra,,,,kidzen....

Tjooo

  



Av Lisa - 25 februari 2013 05:04

på riktigt..

Men,,som jag brukar säga:

Det som inte dödar det härdar,,Hehehe..

Faktiskt så känner jag mig grymt sjuklig idag..

Och mitt morgonkaffe smakar inte ens gött...Hmmmm..

 

Det blir till att trycka i sig medicament idag för att orka med dagen..

Vilken tur jag har att det är SPORTLOV den här veckan..

Även om det är lov

Så kommer en del elever till oss den här veckan..

Som jag skrev förut,,så är dom från södra delen av Svedala..

dom som hade sin SPORTLOVsvecka förra veckan..

Jajaja,,Jag överlever nog veckan utan några men..


Igår blev det väldigt snålt med inlägg..

Men,,Jag hade faktiskt fullt upp..

(Bortförklaring,,Hehehe,,Jag var knappt inne på Datorn igår)

Det var Städning,,Tvättning,,

You know,,,Det gamla vanliga som brukar hända på mina Söndagar..

Sen passade vi på,,Per och Moi..

Att ta radera mina gamla Bloggar,,

Jag hade börjat att få konstiga meddelanden skickade till mig..

Och alla var på Engelska,,

Och såklart en webbadress,,,som jag gärna kunde gå in på..

Det var på just ett inlägg som dom alla hade skrivit på:

Valborgsmässoafton 2011,,

Nåt skit var det säkert som låg på den sidan ???


Nähä,,det här duger inte längre,,

In i duschen och piggna på sig nu kanske,,

Tjooo

  






Av Lisa - 24 februari 2013 05:46

Helt seriöst,,,,

Var dom på riktigt med i tävlingen..

Eller var det bara ett stort skämt,,ett hån mot själva Mellon...

Det finns inte så mycket att skriva om dom,,,,

Tidningarna har redan skrivit det mesta,,,  

Pinsamt,,Skandal,,Verkligen skitdåligt...

Framför allt La Camilla,,,Hon mimmade ju inte ens rätt..

Den här gången gick iaf rätt låtar vidare,,,

Tycker moi,,dårå,,

Det var många bra låtar med igår,,,

Efter att ha läst på Fb bland mina vänner,,

Så var det många som tyckte att det här var den sämsta omgången av alla

Jahaja,,där ser man,,,Smaken är som baken...

Nu vill inte min dator som jag vill så jag får pausa en stund... 

 Tjooo

  

Skapa flashcards