Alla inlägg under mars 2013

Av Lisa - 30 mars 2013 22:20

är nästan över,,

Och den har varit riktigt bra,,,

Med god MAT och dryck,,,,

Det tråkigaste var ju kvar,,som jag skrev förut..

Det blev Merlin INNAN disken,,

Det gäller att prioritera här i livet,,Hehe..

Men nu är det gjort,,

 

Det är grymt skönt,,,

Att slippa ha det hängande över axlarna i morgon bitti,,,

Vi har inte gjort nånting ikväll..

Vi hade en tanke på att åka bort till grannarna ikväll..

Men,,vi orkade inte,,,

Det är ju faktiskt rätt skönt att vara hemma oxå..

Och jag är väl en riktig "hemmatant",,,

Jag tycker ju att det är SÅÅÅ skönt att vara hemma..

Glöm ej Klockan inatt,,

 

1 timme framåt,,,

Wooow,,jag kommer ju att få sovmorgon i morgon bitti,,

Nu har jag vaknat 04.30 två dar i rad,,,

I morgon blir det säkert 05.30...en timme senare...

Det MÅSTE bara bli det,,,

Tjooo

  


Av Lisa - 30 mars 2013 17:53

 

var det jag skulle handla idag,,när vi åkte in till Mölnvik..

(Har en del själv hemma,,men vill ha mer)

Meen va f-n,,,Strul Strul och åter Strul...

Eller kanske mer ett missförstånd..

Jag stod utanför ett gym och väntade i 20 min,,

Åhh,,det blåste ju storm,,jag fick hålla i peruken ordentligt..

Hon,,som jag ska köpa bilderna av,,stod inne och väntade på mig,,,

Och inte hade jag hennes nummer,,så jag kunde ringa..Grrrr..

Jag fick skicka meddelande på FB,,

För det är där igenom som vi har haft kontakt...

Meen,,nu har jag hennes nummer,,

Så det blir till att ringa och bestämma träff nästa gång,,,

Kan vara lite lättare,,om man har varandras nummer...


Vi har iaf ätit supergod Påskmat...

Och nu är det bara det roligaste kvar,,,

 

Men,,Men det får bli efter Merlin,,

(om det nu är nån Merlin idag)

Jag får helt enkelt ta mig en titt på nån Tv-sida...

Glad Påskafton till er alla...

  



Av Lisa - 30 mars 2013 06:22

igår dår..

Guuuuuud,,vad mycket skit det programmet får av soffkritiker,,

JAG gillar det iaf...

Jag ser ju på en del kommentarer att folk har ju faktiskt tittat

och sen skriver dom massa onödigt skit,,,,

TITTA INTE DÅRÅ,,,ni som tycker att programmet suger...

Vi åkte bort till Kennet och Inkan och kollade in premiäravsnittet..

Härligt och se att alla 3 domare är kvar,,,

Jag är en sån person som tycker om när allt är som vanligt...

Förändringar,,,,Näääääää..

Tony Irving,,my man,,

 

Jag läste att han var rädd för att bli gammal...

Vem f-n är inte det,,,

Jag vill INTE bli gammal,,med allt vad det innebär,,

Sjukdomar,,En Kropp som förfaller,,Krämpor,,Sämre syn...


Idag blir det en tur in till Mölnvik,,

Jag ska möta upp en tjej för att köpa lite saker av henne..

Lägger upp bild sen när vi är tillbaks hem igen,,,på vad jag köpte...

Sen är det lite annat smått o gott som ska inhandlas..

 

Åsså slutklämmen på den här Aftonen...

PÅSKMATEN....

Jamen hörrni,,,,Jag hoppas ni alla får en grym Påskafton..

Tjooo

  





Av Lisa - 29 mars 2013 12:34

och den ÄR verkligen jättejättelång..

Jag har börjat med en storstädning inne,,,

Det är riktigt smutsigt,,,

Fast det är sååå booring att städa till sig själv..

Jag gör massor av andra saker emellan dammsugningarna...

Huset har ju stått hela vintern,,jag städade heller inte ordentligt efter sommaren,,

Jag fuskade,,Hehehe..

Per har dragit fram Flippern,,,

 

Det var därför han var så snabb igår med plogningen,,

För att kunna dra fram båten,,,

Hon ska få nya ägare,,

Sen har vi tagit oss liten runda till brevlådan och till Barnviken..

     

I viken ligger både Snön och Isen tjock

Det var lite kallt och blåsigt där nere,,

Men helt ok när

  

tittade fram bakom molnen...

Nähä,,kanske dags för tant att fortsätta med städningen nu

så att jag blir klar tills på Onsdag iaf,,,Hahaha..

Tjooo

  


Av Lisa - 29 mars 2013 06:08

skönt med lite ledighet..

Det första Per gjorde var att ploga..

 

Grymt mycket snö kvar på tomten,,

Och vilken vinter det har varit sen,,,och fortfarande är,,,

Var är VÅREN ???

Det blir säkert sommar direkt efter vintern,,,

Jag vaknade 04.30 i morse av att jag frös som en Nakenkatt,,,Hua..

Efter det kunde jag inte somna om,,,

Helt GALET,,,,

Jaa,,JAG kanske är galen,,Hehehe..

 

En grymt vacker gryningshimmel var det när jag klev upp från lopplådan..

Meen,,,KALLT..

Just nu ser det ut som om SOLEN är på väg upp..

OCH det är blå himmel..

Vad händer idag då ???

Inte mycket för min del,,,,

Johodå förresten,,Jag ska nog städa inne efter vintern..

Det är flugor,,Det är damm,,Det är spindelnät,,

Som ska bort,,,

Nu blir det Frukost för tant..

Tjooo

  

Av Lisa - 25 mars 2013 21:24

ursäkta ordvalet..

Men jag är grymt förbannad,,

 

Tyvärr vill jag inte dela det offentligt med alla...

Tro mig,,kunde jag göra det så skulle jag verkligen inte var blyg med orden..

Men,,,snart är det PÅSK och då ska den här personen få veta att h#n lever..

Den här känslan av ilska gnager inuti mig,,,

Den gör att jag bara blir ännu mer ARG,,,

Men,,jag måste prata med h#n i helgen mellan 4 ögon,,

Och då ska jag vara lugn och sansad och bete mig vuxet...

Inte vräka ur mig fula och onödiga ord,,

Utan det ska vara kort och koncist..

Tjooo

  

ARG-ARGARE-ARGAST......

Av Lisa - 24 mars 2013 18:47

vad jag är bra,,,

Ingen som helst anledning,,Jag tycker bara det,,,Hehehe..

Åhåhåh,,Nu blir jag stämplad som stroppig,,uppblåst och totalt dum i hövet..

Jag SKÄMTAR bara med er,,,NOT,,

Nog med skitsnacket nu,,,,

Vad har hänt idag,,,Ingenting..

Jättetråkigt,,

Jag såg en hylla på nätet som jag ville köpa (Beg-Billig) finns i Hemmesta,,,

Men tyvärr så gick inte ekipaget att skruva isär,,

Och Hyllan med sina 170 höga cm,,,gick ju då inte in i Märta Maräng..

 

Ibland suger det verkligen att ha en liten bil,,,

Det är inte mycket hon slukar inte,,,

Fast hon duger mer än väl till det hon är köpt för,,,

Skjutsa tant till och från jobbet,,,


Dammsugaren och Dammvippan fick komma ut ur garderoben idag,,

Rent och fint hemma,,Härligt..

 

Pust,,,det tar på krafterna att städa våningen (typ 54 kv)

Så det blev en liten stund i soffan och titta på reprisen av 112,,

Efter det full fart mot Tvättstugan,,,

Tjooo

  





Av Lisa - 24 mars 2013 13:24

insläpat från skogen bakom huset...

Var och köpte lite Fjädrar på Coop,,,

10 kr x 3 frp,,30 :-

Jag hade lika gärna kunnat köpa en fin Björkruska MED Fjädrar på Coop för..39 :-

 

Meen,,,Näärå,,I stället släpar jag med mig Per ut i skogen

och plockar eget Björkris,,

Det blir ju inte på långa vägar lika fint som dom man köper,, 

Kvistarna är spretiga och Fjädrarna sitter glest,,,Skulle behöva fler Fjädrar kanske ???

Fast,,,vad gör det,,Jag hade en härlig liten pysselstund,,

Och Tjockisen uppskattar det iaf,,,

Hon kunde ju inte låta bli att bekanta sig med Fjädrarna,,,

Nåja,,,det här blir nog det enda som jag kommer att ställa fram i Påskpryttlingsväg..

Numera ställer jag aldrig fram Påsksaker,,,

Jag gjorde det när Andreas var typ en hand hög...

När mitt barn var litet,,

Så tyckte jag att det var skitviktigt med traditioner,,,

Men Nu,,,Näääää..

  

Tjooo



Skapa flashcards