Alla inlägg under maj 2013

Av Lisa - 30 maj 2013 20:30

hela kylskåpet hemma i våningen är fullt av Tårtor..

 

Njaaa,,Nu överdriver jag nog lite IGEN..

(Tänk att jag aldrig lär mig)..

2 stycken är det bara,,

Men med mitt pyttekylskåp då är det fullt..

I morgon ska våra få Gymnasieelever ta Studenten..

Jag gjorde en Paj idag,,

Sen blir det lite småplock som jag ska fixa till i morgon..

Det ska dom oxå få till sitt firande i morgon..

Åhhh,,det kommer att bli så bra allt..

F-n vad nöjd jag är över mig själv ibland,,,Hehehe..

(Alltid retar det någon när jag skriver så)

På eftermiddagen idag så hade vi våra blivande 6or på besök..

Och deras föräldrar som fikade..

OjOjOj,,,det är mycket nu,,,

Dom nya elevernaär ju så små och söta,,tycker jag nu...

Sen när dom har gått 1 Läsår,,så tycker jag nåt annat,,Hahaha..

40 st förväntansfulla elever var det som kom..

Jag kan ju säga som så att det var inte direkt lugnt i skolan på em..

Det är så grymt roligt med alla dessa nya elever...


I morgonbitti blir det en sväng till M O innan jobbet..

Måste shoppa till 9ornas avslutningsmiddag nästa Tisdag..

Det är lite vemodigt att släppa dom från oss i Saltis..

Jag har följt dessa elever i 4 långa år..

Hoppas verkligen att det går bra för dom,,i framtiden..

Tjooo

  





Av Lisa - 29 maj 2013 21:22

redan,,jag har sagt det förut,,Jag säger det igen..

Fy f-n vad dagarna går fort..

Och svårt att sova på mornarna har jag oxå,,

Fast det vet ni sen lääänge tillbaka..

Sen några mornar tillbaka,,

Så har Tjockiskatten börjat att jama mycket tidigare än när jag brukar vakna..

Jag vaknar ganska lätt morronen över huvud taget,,

Och vad blir det då när jag har en katt som skriker hysteriskt i örat,,,

MAT MAT MAT......

Meeen,,Om hon ändå nöjde sig med MAT,,

Närå,,hon ska in i sovrummet oxå,,

Jag stänger alltid till dörren så Per får sova ett tag till..

Så håller hon på i 1/2 timme till..vankar omkring som en äggsjuk höna..

Tills jag öppnar dörren och väcker Per..

 

Då anser hon att Mission Completed...

Hon har fått upp oss båda 2...alla dörrar är öppna och rullgardinen upprullad..

Då kopplar fröken av

Och lägger sig vid fönstret och tittar ut...

Jag får nog börja med mina öronproppar igen,,,

Om jag ska få lugn och ro på morronen..


När jag fyllde år så fick jag en Tavla av Per..

 

Ja,,det är Moi som har valt den...

Och,,han visste att jag ville ha en Tavla..

Hysterisk skrikig Tavla,,Det var precis det jag ville ha..

Den passar in riktigt bra på den tråkiga väggen.. 

Nu ska jag ta mig in till sängen,,,Zzzzzzzzzz

Idag är jag skittrött,,

Det är så mycket på jobbet nu,,,

Snart Sommarlov vettu...

Tjooo

  

Av Lisa - 28 maj 2013 04:58

dumpades jag av i igår eftermiddag,,

Njaaaa,,Inte riktigt så var det..

Så här är det,,Jag och Per jobbar ju ihop..

Så vi åker alltid tillsammans i bilen..

Och nu har jag känt i flera dar att jag måste fixa frisyren..

Klippning och Färgning..

Sagt och gjort,,Vi stannade till i Sickla,,Klipptid ledig..

Då föreslog Per:

Du som gillar att gå,,,

Du som gillar att gå,,kan du inte gå hem,,(Han ville inte vänta på mig)

Javisst kan jag göra det,,

Efter att tant fixat fina frillan var det bara att leta sig fram vilken väg

det var som ledde hem..

 

Över Sickla kanal visste jag att det skulle finnas en gångbro..

Lite frågande av förbipasserande så fann jag den..

Efter den hade jag känslan av att jag måste gå typ rakt fram hela tiden

för att komma hem till Kärrtorp..

Jag gick rätt hela tiden,,

Utom en gång när jag kom till en dead end..

Jag trodde att jag kunde gina i dungen..

Men se den gubben gick inte..

Då var jag tvungen att gå tillbaka..Hmmm

 

Björkhagens fulaste garage,,

Jajaja,,då var jag ju nästan hemma iaf..

När jag hade kommit så långt,,

Sen var det bara över Nytorps gärde,,

Och bredvid Kärrtorps IP...

Så äntligen var jag HEMMA..

En liten nätt promenad på ca 40 minuter..

Men,,jag blev förvånad att det gick så smidigt när det gäller mig..

Jag brukar alltid klanta till det på nåt sätt..

Det var nästan bara raka vägen..

Under promenaden fick jag skavsår och jag blev sjukt svettig..Pust..

Tjooo

  





Av Lisa - 27 maj 2013 04:51

Japp,,då var det ny vecka igen,,

och sommarlovet närmar sig med stormsteg..

Jag la ju in en annons på Blocket för 2 veckor sen,,

Lillstugan uthyres..

Igår var det 5 st som hörde av sig,,

Spännande,,,

Vi får väl se om det är någon som hör av sig igen,,

 

Nu har vi en Byrå på plats,,Från Viola..

Den får stå där så länge,,Kanske att den är lite för djup..

När jag fixar sovrummet hemma i våningen,,

Så får den gärna komma hem hit,,Den har en tillhörande hylla oxå..

Meeen då,,,har jag bestämt att den ska tapetseras och målas..

Sen åkte min gamla Golvlampa ut till landet..

Jag har köpt mig en ny till våningen..

Vi har ett stort VäggSjökort som bara ligger och skrotar på landet..

Och nere i källaren har jag en perfekt ram till det...

Tyvärr så får inte den plats i min stora bil..Tragiskt..

Annars hade det blivit jättefint på väggen ovanför soffan,,,

Tjooo

  



Av Lisa - 26 maj 2013 15:56

Så blev det idag dårå..

Då tog vi vårt pickåpack och drog in till våningen..

Meeen,,,vilka köer det var på Motorvägen,,Helt sjukt..

Det tog väl typ 1 1/2 timme (minst) hem..

Tillbaks till förmiddagen,,,då solen sken från en klarblå himmel..

Jag uförde Operation Livräddning..

 

Här har vi en Praktbetonika som inte ens hade kommit upp ur jorden ännu..

Stenhård jord,,Ingen näring,,

Jag hade massor av dom här förra sommaren,,,nu endast 5 st kvar..

Dom var verkligen i akut behov av ny jord och vatten..

Jag håller verkligen mina tummar för att dom överlever..

Dom har fått mycket kärlek idag,,Hehehe

Det är en jättevacker ljuslila färg på blommorna,,

Och tåliga till tusen är dom oxå..

Sol,,Torka,,Väta,,,Japp den överlever det mesta

Fast inte hos mig i vintras,,,

Förra veckan var jag bort till Viola och hjälpte henne att plantera

lite nytt och fräscht,,

 

Där jag skulle plantera det nya och fräscha stod dessa stolta Irisar

Ut med det gamla och in med det nya,,,

Jag tog med dom hem,,,

Och dom stackarna har stått i en hink med vatten i en hel vecka..

Dom fick oxå lite kärlek och ny jord av mig idag..

En gång för länge sen,,typ 8-9 år,,,

Så fick Viola Irisar av mig,,hon hade inga på sin tomt..

Och det är dom jag har planterat idag...

Nu är dom hemma igen,,

Tjooo

  



Av Lisa - 26 maj 2013 06:33

med strålande sol utanför husknuten..

Jag gick och la mig grymt tidigt igår och vaknade grymt tidigt i morse..

Det var en bra dag igår..

Var och handlade jord på Rabatten inne i Djurö..

Sen blev det några plantor oxå..

 

Men,,,endast Lobelia,,Billigt..

Dom har blivit så hiskeligt dyra på sina Perenner..

Ett tips på lite billigare sommar/perenna blommor är Solhaga,,

En av deras butiker ligger i Länna..

Dom odlar sina egna växter nere i Kristianstad ?? (tror jag)

med egna lastbilar som kör fram och tillbaka..

Så det är ju inga mellanhänder och distrubutörer som ska ha hutlöst betalt..

Jag tror att dom ska få ett besök av mig den här veckan som kommer..


En liten kvällsrunda med lilla båten blev det oxå..

 

Innan vi åkte ut på böljan den blå,,

Stannade vi till vid bryggorna och snackade lite skit med Matte och hans föräldrar..

Råland var ju såklart där oxå..

Nu har jag suttit uppe i 2 timmar,,och min mage börjar att skrika efter FRUKOST..

Det är väl lika bra att äta nåt,,så det blir tyst på den..

Tjooo

  


Av Lisa - 25 maj 2013 13:49

så en liten gumma kan gno..

Nu är gräsklippningen klar,,Najs..

Sen har jag ryckt upp döingarna i trädgården,,

Nu e de bara att köpa nytt..

 

Bilden är innan jag klippte gräset..

Sen så kom nya grannen förbi..

 

En Finne,,men han verkade trevlig ändå,,Hahaha..

Neee,,jag skojar bara..

Seriöst,,,så tycker jag att han verkar vara en trevlig prick,,

och han ska bo här ute permanent..Det är ju inte helt fel..

En sån där typ som man kan skoja med,,Det är bra..


Nu ska jag ta mig en sväng till Viola och se vad hon har för spännande att bjuda på..

Tjooo

  

Av Lisa - 25 maj 2013 10:48

vilken vacker och härlig morgon..

Och natten ska vi inte tala om,,,eller jooo..

Jag har sovit som en Prinsessa,,

Utvilad,Pigg och fräsch...Hehehe..

Igår blev det inget Lets Dance för min del,,Snyft..

Nääää,,Faktiskt inte..

Vi fick finbesök av vännerna Viola och Vinnie..

Ett som är säkert,,,det var med all säkerhet den sista gången vi satt på vår altan

tillsammans med dom..Sorgligt..

Fast,,,,det gjorde jag ju mycket hellre än att titta på Lets Dance..

Jag måste ju gå in och kolla vem som åkte ut..

Tummarna för att Montazami är borta nu..

Vi hade riktigt trevligt i kylan på altanen..

När det blev för kallt,,så gick vi in..

 

Det var en riktigt vacker kvällshimmel när damerna rörde sig hemåt igår..

Och den är lika vacker idag,,,BLÅ BLÅ HIMMEL...

Kan vara dags för mig nu att ta mig utåt och börja med och klippa gräset...

Sen ska jag ge mig på alla döda blommor och buskar..Slänga..

Dags för lite nya Perenner i rabatterna..

Men,,dom är ju så förbannat dyra inne på Djurö..Rabatten Gardencenter...

Så därifrån lär jag inte köpa några Perenner iaf..

Kanske lite sommarblommor till krukorna,,

Nääää,,Nu har jag bestämt mig..

Ut i det fina vädret...

Tjooo 

 


Ovido - Quiz & Flashcards