Alla inlägg under juni 2013

Av Lisa - 30 juni 2013 10:11

idag dårå,,,

Och den är riktigt bra efter grillkvällen vid viken..

Ingen blyinfattad luva på huvudet här inte..Härligt..

Det var en grymt najs kväll,,

Och vädret var verkligen på vår sida..

             

Vi är verkligen lyckligt lottade som har en sån grymt bra vik...

Lite dålig uppslutning bland övriga boende i området..

Men,,vi är alltid ett glatt gäng tappra grillare,,

Det skulle vara roligt om lite nytt folk ville titta ner till oss när vi har chill på bryggorna..

Men,,dom kanske inte vågar,,,Hmmmmm..

Dags för tant att göra lite nytta nu,,,,

Tjooo

  


Av Lisa - 29 juni 2013 10:54

alla glada....

Som vanligt när jag pausar med inlägg,,

Så har jag inget att skriva om,,,

Jaaa,,det har jag väl inte direkt i vanliga fall heller,,Hehehe

Fast,,,Jag skriver ändå....

I Torsdags var vi iväg på ett uppdrag här ute på landet,,,Pust,,

Det var jobbigt,,Konditionsmässigt alltså...

Nu e de vila i några dagar,,,

Och på Tisdag,,,,,Ojojojoj..

Vilket ställe vi ska till då,,

En sjötomt med mucho  gräs,,,

Och när jag skriver mucho,,,så är det verkligen väry mucho indeed...

Det blir bergis 2 fulla dagar over there,,

Vi tar båten till det jobbet,,,Cooolt..


Jahaja,,Jag kanske ska ta tag i mitt eget place nu idag,,,

Gräset,,Plantering,,Omflyttning i rabatter....


Ikväll har jag och grannen Birgitta dragit till lite Grillchill nere vid bryggorna..

Vi får väl se om det är någon som dyker upp..Hoppas Hoppas..

Ha det riktigt bra ute i det fina vädret nu alla..

Tjooo

  

Åsså får vi hålla tummarna på att det inte blir regn ikväll...



Av Lisa - 26 juni 2013 17:13

Nu har vi varit inne i Mölnvik och shoppat loss..

En liten fasadflagga till Lillstugan blev det..

 

Hahahaha,,Nääää det blev lite till faktiskt..

 

Lite påfyllning till barskåpet blev det oxå..

OCH en hel del annat,,Bl a en Bänkspis/ugn..

OCH massor av andra pryttlingar till Lillstugan..


Innan vi åkte till Mölnvik var vi iväg och kollade på ett nytt uppdrag...

Kul,,,Jag tror att vi tar det uppdraget i morgonbitti...Gräsklippning/Slyröjning..

Om det INTE regnar,,,

Det går verkligen att klippa gräs då,,,

Inte så att det blir snyggt iaf...

Nu på kvällen var vi iväg på ytterligare ett nytt kundmöte..

Vi får väl se vad det blir av det,,,

Farbrorn som ville ha hjälp är 90 år,,,

Och vilken tomt han äger,,,Ojojojoj,,den går verkligen av för hackor..

Det är ju säkert ett 3-dagarsjobb för 2 man,,,

Allvarligt,,Vilket enormt gensvar våra små lappar har gett,,Helt sjukt..

Men,,det är ju bara under sommaren som ALLA vill ha hjälp..

Så e livet på landet....

Jag vet inte riktigt vad jag/vi har gett mig in på,,,

Det är inte någon direkt semester och tala om nu,,,

Fast det gör inte så mycket,,Jag tycker det är sjukt roligt att vi blir sedda..

Alla jobb kommer ändå att avta i Sept/Okt....

och då har vi ju börjat våra ordinarie jobb för länge sen...

Tjoooo

  


Av Lisa - 26 juni 2013 08:26

lite tråkigt,,,men det behövs grymt mycket vatten till naturen nu,,,

Väldigt torrt i skog och mark...

 

Just nu verkar det som om regnet har avtagit,,

Det har faktiskt inte kommit såå mycket nederbörd,,bara typ 11 mm..

Och det är inte speciellt mycket om man sprider ut det på 1 kvm...

Jag tror,,,att det är ca 1 cm ner i jorden som det har blivit blött då..


Idag,,,,ska vi iväg och titta på ännu ett uppdrag,,

Ingen vila ingen ro,,,Ojojoj..

Fast det är riktigt sköj,,,att människor ser våra lappar..

Som endast är uppsatta på anslagstavlorna här ute på landet..


Tillbaks till gårdagen dårå..

Hände inte mycket i min värld....

Var iväg för lite trädgårdsarbete på morgonen..

Kom hem och la mig i solen en stund..

Städade inne,,,väl behövligt kan jag ju säga,,Hehehe..

Senare på em,,,väntade vi en lev. från Elgiganten,,,

Jag hade beställt en ny kyl/frys som ska vara uppe i lillstugan..

 

Leveransen har kommit...

4-hjulingen är INTE fordonet som kylen kom med,,Hehehe..

Men,,det förstod ni väl ???

Tjooo

  



Av Lisa - 25 juni 2013 08:25

Åhhh,,Jädrar,,,som hon har jobbat på....

Skrivit Fakturor,,

 

Köksbordet belamrat med prylar...

Det finns inte mycket plats över till att använda bordet för det som

det ska användas till :

Att kunna ställa tallrikar med mat på,,,Och äta..Hehehe..

Vi får väl sitta på golvet dårå..

Nääää,,Jag får nog ta och plocka med lite papper idag,,,Tråkigt..

Tur att det är fint väder iaf,,,då sitter vi ute och äter..

Idag efter vårt uppdrag ska jag ringa till #Skatteverket

Jag måste lyssna med dom varför jag inte har fått in pengar från ett ROT-uppdrag...

Där blir det väl till att sitta köplacerad i timmar...Pust..

Dags att trä på sig jobbarbyxorna och kavla upp skjortärmarna..

Tjooo

  

Av Lisa - 24 juni 2013 21:32

idag dårå..

Och ojojoj,,vad mycket det var göra..

Men,,nu e de gjort och NU har jag semester..

Vet ni,,,Vi åkte till jobbet..

Efter jobbet,,,Raka vägen hem till våningen,,,

Då upptäckte jag att jag hade glömt papper på jobbet som är väldigt viktiga...

Faktureringsunderlag,,,

Väl på jobbet igen,,,,,

Kom på att det var ytterligare viktiga papper låg kvar hemma i våningen,,

Faktureringsunderlag...

Hallå,,,Går hissen ända upp eller ????

Då var det bara järnet hem igen och hämta upp dom...

Det vart grymt mycket åka framochtillbaka idag,,,Pust..

Där får jag för att jag glömmer saker,,,

Så i morgonbitti får jag fakturera det första jag gör när jag vaknar,,,

INNAN jag går in på Fb och läser statusuppdateringar

OCH spelar spel...

Vi ska iväg på uppdrag oxå i morgon,,,Gräsklippning...


Väl hemma på em idag..

Satte jag mig en stund i solen,,

Så fick jag en idè,,,

Försöka få våra gäster,,,,Paret av Blåmesar,,,på bild,,,

   

Med höghastighetsinställningen var det bara att trycka på avtryckaren..

Jag fick några ganska OK foton på h#n

När h#n är på väg in i boet..till sina aldrig mätta ungar..

Seriöst,,att vara fågelförälder är ett slitsamt uppdrag..

Dom flyger tamejsjutton in och ut hela dagarna...dom stackars föräldrarna..

Det skulle vara grymt kul att se ungarna innan dom lämnar hotellet..

J-r vad vi har skyddat boet,,Per och Moi..

Katter finns det gott om in da hood..

Både vår egen och grannarnas..

Vi har vattenslangen redo 24/7,,,,

Ganska effektivt på katter faktiskt..

Jag var in till grannarna och förvarnade dom,,

att det kan tänkas att deras katt kommer hem och är lite blöt,,,Hehehe..

Är vi elaka ???

Som sprutar vatten på katterna...NOT.....

Tjooo

  


Av Lisa - 24 juni 2013 05:24

och in till jobbet idag dårå..

I st för i Torsdags..

Men det gör inget,,solen lyser med sin frånvaro..Hehehe..

Igår blev det ingenting gjort ute..

Jag satt på altanen hela dan och läste mina Trädgårdstidningar..

Så nu är jag väldigt sugen på att köpa lite blomster..

Jo just det,,,Jag tog bort lite sly,,OCH vattnade mina blommor..

Jag rörde mig inte utanför tomtgränsen igår,,Härligt..

Kameran var framme,,som vanligt..

Det är ju så roligt att fota,,

Men det blir hellre än bra på dom flesta foton..

OjOjOj,,,,vad jag kämpar för att lära mig ta lite fina foton

Jag älskar närbilder..

 

En liten Snok på besök..

I år verkar det vara mycket orm på landet..

     

Min Pion,,som har 1 endaste knopp i år..

Jajaja,,förra året hade den ingen alls,,

En får va gla för de lilla,,

Taklöksblomman ser inte mycket ut för världen,,

Men,,tittar man nära så är den jättefin..

Och mina nyinköpta Chokladblommor är på väg att blomma nu..

Jag är sååå nyfiken,,,,


Näääää,,dags att betala lite räkningar nu,,innan vi åker till jobbet..

Hoppas ni alla får en grym dag..

Tjooo

  

Av Lisa - 23 juni 2013 06:46

är den bästa stunden på heela dan..

Lugnt och fridfullt,,

Det enda som hörs ute är fåglarnas kvittrande,,Najs..

Idag får jag fortsätta där jag slutade igårkväll..

   

Men,,just där i mitt stenparti så är jag klar..

Jag har rensat bort ogräs och luckrat upp jorden,,

Och sen på med ny jord,,

Jag skulle nog behöva köpa lite växtnäring oxå,,

Idag får det bli en annan rabatt som ska fixas till lite..

I den rabatten finns det nästan inga blomster kvar,,

Allt har dött förutom Astillbe och Röd Solhatt..Tragiskt..


Igår blev det en tur ner till bryggan,,

 

Där har vi en granne (Jocke) som är ute med sin båt..

Han hade en ny Donna ombord,,

Ursäkta mig,,,men där har vi en som byter fruntimmer

såsom dom flesta killar byter kallingar,,,(Definitionsfråga) Hehehehe..

Efter bryggbesöket så drog vi hemåt..

Nämen,,,OjOjOj,,

Vad hittade jag i kylskåpet för nåt då ???

 

Lite Gubbar och Chokladsås,,med Vaniljglass..

Hur gott och onyttigt som helst,,,

Är det sommar och semester så är det..

Då får man lyxa till det varje dag...

Man kan säga att det är Lördag hela veckan,,,Härligt..

Tjooo

  

Ovido - Quiz & Flashcards