Alla inlägg under juli 2013

Av Lisa - 30 juli 2013 21:47

Nu är Tisdagen snart till ända oxå,,

Attans vad dagarna går fort..

Och Halleluja !!!!!!! Regnet det bara öser ner...

Och med råge just nu kan jag ju bara meddela...

Men,,,jädrar vad det är behövligt..

Annars har jag inte gjort många knop idag,,,Grymt härligt..

Jag var in till Djurö och köpte nya blomster..

som jag ville lägga ut en bild på,,,

Men där fick jag långnäsa....

Det går inte att lägga ut bilder på bloggen,,Grrrrrr

Nu vart jag #surkärring...

 

Nämen,,,Nu kom den..Hehehe..efter typ 5 minuter..

Jag köpte nya och fräscha Dahlior

Så nu får dom gamla fula Lobeliorna gå i graven..


Till middag blev det Stekt Strömming..

 

Fy fabian vad härligt att kunna stå ute under tak..

Ingen Strömmingsdoft inne,,Lovely..

och dom nya fina möblerna kom oxå med på bilden,,, 

Tjooo

  



Av Lisa - 30 juli 2013 10:29

Kan vara ganska härligt att komma tillbaks i gamla gängor igen..

Det har inte direkt varit någon semester för Tant och Per i sommar..

Men det har varit en grymt bra sommar,,,

Det var länge sen jag kände så...


Det ska bli jätteroligt att träffa nya elever och medabetare..

Nu när jag kommer tillbaka nu på Torsdag,,

Ska jag fixa inför vårt Summer Science Camp..

Det kommer en hel drös med 4or-5or..

Dom ska vara hos oss i 2 veckor uppdelat på 2 grupper..

Frukost,,Lunch,,Middag och Kvällsmål..är vad som gäller..

Dagtid är det drygt 60 elever,,,Nattetid är det drygt 45 elever..

Ska vli så skojigt så...


I lördags hade vi Grillchill nere vid vår vackra vik: Barnviken..

Det var riktigt najs..

Fullt med grannar som vanligt..

 

Jag skulle försöka mig på en Panoramabild..

Men hade fel inställning,,Så Kerstin i mitten längst ner är en aning suddig,,

Jag har ju "bara" haft kameran i typ 2 år,,,

Och jag vet inte vilket läge den ska vara på,,,Skrämmande..

Men envis som jag är så vet jag det nu,,,

Så nästa gång en Panoramabild ska tas,,,så kommer den att bli precis så som den ska vara..

             

Här är vi tappra grillare,,

Det är alltid lika härligt med våra Grillkvällar..

Som jag skrev på FB:

Sista Grillkvällen för den här säsongen...

Ojojojoj,,det är flera som undrade: Varför sista ?????

Ja,,egentligen,,,varför sista ?????

Man vet aldrig,,,Det kanske blir nån mer mingel på bryggan,,,

innan kylan kopplar greppet om överby..

Tjooo

  



Av Lisa - 27 juli 2013 05:18

Jag skäms riktigt mycket...

Fast egentligen inte,,

För vi har jobbat,,jobbat och jobbat såå mycket den här veckan..

Vi var på ett uppdrag i Torsdags,,

på en gräsyta som var typ 10.000 kv..

och som inte var klippt på den här sidan om 2000-talet..

Ink. en fotbollsplan som var full av sorkhål och myrbon..

Fy fabian vad slut jag var den dan,,

Vi slet i 9 timmar,,och ytan är fortfarande inte färdig,,

Vi ska dit på Måndag igen..

Men,,,nu har vi vart och köpt en liten Traktorklippare

 

En sprillans ny för 1/2 priset..

På Bauhaus..ett utställningsex,,,Det blir nog bra..

Det var den enda dom hade hemma..

Det kommer att gå så smidigt när vi åker till den stora tomten igen..

Tjooo

  



Av Lisa - 22 juli 2013 06:11

och mitt huvud känns så tungt..

Näääää,,skoja bara..

Jag är pigg som en mört,,

Uppe med tuppen,,as usual..

Igår blev det målning heeela dagen av alla pryttlingar som ska stå på altanen

med dom nya fina möblerna..

 

Nu är min låda nästan klar,,

Det ska på lite lullull,,blingbling oxå..

Typ ett handtag,,några lister eller hörndekoration..

Eller kanske någon text på locket..

Den kommer att bli såå fin..

Och jag är riktigt stolt..

Den där lådan är det första sk hantverk (Halvfabrikat) som jag har gjort i mitt långa Tantliv..

Jag ska ha Trädgårdsprylar där i..

Tjooo

  

Av Lisa - 20 juli 2013 11:25

Igår blev det en repa in till Eestockholmia,,

Vi slängde massor med skräp,,,från oss..

Men,,vi fick även med oss skräp från Janne..

Fy sjutton vad bra det är med både släp och en liten skåpbil..

Sen förstår ni mina vänner,,

Så köpte vi nya utemöbler att ha på altanen vid entresidan av huset..

 

Kolla Kolla,,,,är dom inte tjusiga,,så säg..

Jag och Per är sjukt nöjda,,verkligen..

Jag hade först bestämt mig för en grupp på Biltema,,för dryga 2000 kr,,Helt ok pris..

Men när vi kom på plats och synade gruppen,,

Så kunde man inte få in två stolar i bredd under bordet..pga bordsbenen

Visst så hade stolarna kunna stå utanför,,

Fast då hade det inneburit att nån hade fått sitta med ett bordsben mellan sina ben,,,

Inte bra,,,J-a skitgrejer...

Sista stället vi var in på vid Värmdö köpcentrum:

Coop Forum...

Där stod denna grupp,,,och den ropade efter mig: Köp mig !!!!!!!!!!

Så vi slog till och öppnade resväskan med guldmynt,,Hehehehe..

2300 kr,,,fick vi punga ut med,,,Inte farligt alls..

Nu står den hemma på altanen och den är ju så grymt fin,,,tycker jag..

Dom gamla möblerna som vi hade där,,,

Dom fick Pers pappa,,,han är så nöjd så.. 

Det finns en till familjemedlem som gillar gruppen

 

Tjockiskatten ;)

Det här inlägget skulle ha publicerats IGÅR..

Men,,det var heeeeelt omöjligt att lägga in bilder i bloggen då,,

Tjoooo

  



Av Lisa - 20 juli 2013 06:15

Tyckte nu på morronen att det var dags för ett inlägg..

Det har vart fullt upp för tant..

Jag fick ju en låda av Viola för ett tag sen..

Typ Fruktlåda modell större...

Nu har jag börjat med,,,målning..

 

Den skivan som ligger uppepå,,,ska bli botten på lådan..

Jag har spacklat den på kanterna..

Själva lådan står på högkant under..Omålad....

 

Voooilaaa,,,

Själva lådan är färdigmålad,,Jättefin blev den..

Men,,för att krångla till det ytterligare,,

Har jag bestämt att jag ska ha ett lock uppepå..

Så då blev det ytterligare helt plötsligt mer jobb med lådan,,,

Men,,,Jädrar vad fin den kommer att bli..

Idag blir det arbete med den,,,

Nu skriker Tants mage,,,Huuuuuungrig..

Jag har ju vart vaken sen 04.30..och klockan är nu 06.30

Tjooo

  

Av Lisa - 18 juli 2013 05:58

på riktigt,,

Jag vaknade lååångt innan 05.00,,

Och när jag gick ut på altanen för att andas frisk luft,,,,

Hörde jag en tupp,,,på håll..

Allvarligt,,Hur kan man ha en tupp hemma ???

Jajaja,,jag vet att man behöver det om man har hönor,,

Men,,alla grannar då,,,till tuppen..

Dom måste ju Go Bananas på honom...

Det skulle jag göra,,,garanterat..


Vi har fått in ett engångsuppdrag,,,,Fälla Träd..

 

Hur i helskotta ska jag kunna dra omkring stockar och grenar ????

Nu när jag har fått lite längd på mina naglar och att jag kan ha dom lackade,,Hehehehe..

Fasen,,,Jag har blivit en riktig Grovis..

Mitt nya namn,,,,Bastanta Berta,,,

Snart of to work..

Tjooo

   



Av Lisa - 17 juli 2013 22:26

börjar lida mot sitt slut,,,Snyft..

Det känns som om jag skulle behöva semester efter semestern,,Hehehe..

Men,,,det har varit en sjukt bra ledighet iaf..

Idag dårå...

Arbete hos det äldre paret,,,,

Kratta gräs och vattna blommor...

Ojojojoj,,vad blommorna var ledsna,,

Och kratta allt gräs som vi har slagit/klippt,,,

Det var ingen lätt uppgift,,,i stekande sol,,,Svettigt...

Vi ska dit i morron igen,,,

Härligt,,,,

Efter uppdraget idag,,,

Blev det först:

Köpa bil,,,Rikitgt fin..

Sen blev det ett sproilans nytt släp...Oxå fint..

Nu känns det som om vi kan ta lite andra uppdrag,,

När vi har en större bil OCH ett släp...

 

Det går bra nu,,,

Näääää,,Skojar bara,,

Men,,det är riktigt roligt att ha fått alla dessa uppdrag nu i sommar...

Jag är såååå väldigt tacksam för alla kunder som vi har/haft...

Och allt bara för några sketna lappar på anslagstavlorna här ute på landet..

Nu kommer ju allt att avta till hösten,,,Tyvärr..

Jajaja,,det får bli nya tag nästa år,,,

Men,,Guuuud så deprimerande jag skriver,,,

Nähä,,nu får det nog bli lopplådan,,,

Det har varit rätt intensivt idag,,,

Åka hit och dit,,,korsan och tvärsan...

Tjooo

  




Ovido - Quiz & Flashcards