Alla inlägg under november 2013

Av Lisa - 30 november 2013 05:32

hur Svenska folket röstar...

Kevin Walker i final,,,Nääää SKANDAL..

 

Jajajaja,,visst han är jättesöt och verkar ödmjuk och trevlig..

Men för f-n,,,han är ju så ojämn i sin sång,,

Och han rör sig ingenting på scenen..

Han har väl sagt vid nån intervju har jag för mig...att han egentligen inte ville

komma så här långt,,,

För fotbollen är hans stora intresse,,,

Varför har inte svenskarna lyssnat på vad han har sagt..

Och gjort honom den tjänsten,,att INTE rösta på honom..

Jag hade hellre sett Erik i final,,

Men,,eftersom han är så grym ändå,,

Så han kommer att få göra en platta på studs nu efter Idol..

Så nu har tant sagt sitt...

Hon som aldrig röstar,,men gärna klagar och har åsikter på hur andra röstar,,Hehehehe..

  


Av Lisa - 28 november 2013 05:01

Men det löser sig säkert till det bästa?????

Jag hade planer på att plocka upp JULkartonger igår..

Det blev inget av det inte...

Efter jobbet stannade jag till på Rusta och köpte lite nya Blockljus och Doftljus..

Jag hade inga kvar hemma,,

Sen när jag kom hem parkerade jag mig i soffan,,,,,

Och där blev jag sittandes hela kvällen..

Titta på Tv,,,,,

Innan läggdags,,hade jag lite firmavård oxå..

Jojustde..

 

Jag hängde upp min Röda Stjärnslinga i dörrkarmen inne på Toaletten,,

Jättefint,,,

Fast jag vet inte,,,,Undrar varför jag köpte röd färg..

Jag hade den på landet förut..

Men så har den åkt med hem till våningen,,,Varför?? Vet jag inte...

Idag ska jag f-n gå ner i källaren och hämta upp kartongerna,,efter jobbet..

Nu får tant rycka upp sig!!!!!!!!!!!!!!!!

I Helvete vad det blåser utanför fönstret,,,,

Idag gäller det verkligen att hålla i peruken...

Tjooo

  







Av Lisa - 27 november 2013 04:16

igår,,

Faktiskt en av dom värsta i mitt liv...

Sorry,,jag tänker inte skriva vad som har hänt,,,

Det är för privat..

Annars flöt jobbet på som vanligt,,Bra alltså...Härligt..

Det börjar ju närma sig JUL,,,och lite ledigt..

Det ska bli grymt najs..

Jag måste få upp skolans Julpynt nu i veckan..

Och mina egna pryttlingar oxå

Jag får nog ta mig ner till källaren och hämta upp lite JUL-pyntskartonger idag..

Jag tar det efter jobbet..

1a Advent närmar sig ju med stormsteg..

Igår morse var jag till MO Cashen i Årsta..

Handlade lite till jobbet..

Och till mig själv..

 

En påse Hallon/Lakritsskallar,,Mmmmmmm..

Jag hade tänkt att spara påsen till i helgen,,,

Men,,Jag kunde inte det,,

Jag är en vek människa,,,UschåFy...

Nääää,,det får bli allt för nu..

Har ingen lust till att skriva..

Mina tankar svävar bort nån annanstans,,,långt härifrån..

Tjooo

  



Av Lisa - 25 november 2013 19:52

Tjoohoo..

På jobbet hade jag Hkk med en elev som hade missat det tidigare på terminen..

Sen på em fick vi besök av Rudy från Kleins Kitchen..

Jag hade bokat tid med henne,,,,

Matrådet på skolan grillade henne till max,,hehehe..

Ojojojoj,,vad dom har mycket förslag,,,

Jag tror att det hela avlöpte helt ok.....

Meen,,,så gjorde jag väl bort mig å det grövsta till henne...

Nu kommer det,,,,

Hon hade en vid kofta under kappan,och kappan var oxå vid...

Jag skäms nåt så fruktansvärt,,,

Jag frågade om hon var GRAVID,,,,

Hjälp !!!!!!!!!!!!!!!!!!

Fy f-n vad pinsamt,,,,Hon var ju INTE det..

Jag bad om Ursäkt,,,eller NÄÄÄ,,jag gjorde nog aldrig det...

Ähh,,jag får helt enkelt ringa,skicka mejl eller sms:a henne..

Och be om URSÄKT i morgon,,,


Jajaja,,På Fredag får jag övernattande Herrbesök,,,Hmmmmm..

Det ska bli najs,,

Så jag har dammat av hans rakapparat,,,,

 

På Lördag ska vi åka till Storebror Håkan,,,

Han har fyllt år,,long time a go....

Det ska oxå bli najs..

Nu ikväll har det varit tvättstugan,,,,,Inte riktigt lika najs..

Men,,,ett nödvändigt ont,,

Jag har sagt det förut,,,,,,men säger det igen:

Jag ska f-n köpa mig en tvättmaskin till våningen..

Tjooo

  



Av Lisa - 24 november 2013 19:45

Grymt färdig tant,,slut som artist,,

Det kostar att ligga på topp,,Hehehe..

 

Vi har alltså jobbat i helgen,,

Iofs har jag absolut inget emot att räfsa löv,,,,

Men en tomt på typ 20 000 kvm,,är ingen större hit..

Per,,,han avskyr verkligen att räfsa löv,,

Och då menar jag verkligen på riktigt AVSKYR...Hehehe

Han kommer nog drömma mardrömmar inatt..

Jajaja,,han har väl pustat och stånkat och klagat heeela tiden vi har jobbat,,

Själv biter jag ihop och kämpar på,,

Det blir absolut INTE bättre av att ge ifrån sig väldigt ljudliga suckar..


Efter lövräfsningen,,,,

Så blev det en tur upp till Matte och Madde,,,Väldigt trevligt..

Hon skulle ju förklara för mig det här med:

Skatter,,Moms,,Överskott på firman...

Och hur jag ska gå till väga med den Preliminära Skatteinbetalningen..

Jag tror att jag blev lite klokare,,faktiskt..

Det är ingen panik med inbetalning av skatten..

Momsen,,den kan jag iaf betala in till skattekontot,,

Men,,jag vill ge Per en ersättning för dom timmarna som han har jobbat..

Och där har vi ett litet aber,,,

Jag tror att jag helt enkelt får ringa Skatteverket för den infon..

Det löser sig säkert...

Idag var vi iväg IGEN,,och räfsade löv..

 

Sista dagen,,,sen får det f-n vara bra för den här hösten...

Vi blev INTE klara idag...

Per får fortsätta ensam,,Mooooooohahahaha..

Han är ju där 1 gång i veckan..... 

Jobb=därav det magra bloggandet,,,,

Jaaaa,,det är väl inte så mycket inlägg i vanliga fall heller...

Men,,,vad fasen,,,

Jag jobbar heltid på vardagarna..

Jag lägger ner någon/några timmar på firmans papper när helgen kommer,,,

Det händer oxå att jag jobbar fysiskt ett antal timmar på helgerna,,när vi får uppdrag...

Idag har jag sådan fruktansvärt träningsverk i kroppen,,

I muskler som jag INTE ens visste att dom fanns....

Tjooo

  

Jo,,,innan jag slutar...

Hur i h-e röstar svenskarna....allvarligt..

Kevin är inte ens intresserad av att ha en artistkarriär,,,

Han vill bara sparka BOLL han,,,

 

Fast Jens kommer att släppa en skiva iaf,,,även om han åkte ur cirkusen i Fredags...

Jag har iaf 2 favoriter kvar,,tack och lov..

Erik och Elin...




Av Lisa - 21 november 2013 20:18

Guuuuuuud,,så härligt..

Idag var det ganska chill på jobbet,,,

9orna var på gymnasiemässan i Älvsjö,,,

Hoppas att dom blev lite klokare på vad dom ska välja,,

Alltså,,Jag har ju haft Hkk med 9orna nu under några veckor,,,

Och eftersom jag är en nyfiken person som gillar att höra vad människor har för planer med livet...

Så har jag givetvis frågat 9orna om vad dom ska välja,,,,

Säkert 90% har inte en endaste aning om vad dom ska välja för gymnasielinje...

Men Sammhälle och Natur ligger bra till hos resterande 10%..

Uschja,,inte lätt att vara ung i dag,,,

Det här brevet kom i veckan och var adresserat till Per,,,

Givetvis så öpnnar jag det INTE..

 

Tog med kuvertet till jobbet idag,,,

Jamen då är det info om ombildning till bostadsrätter av våra hyresrätter.. 

Men,,om jag ska vara ärlig,,

Så tror jag inte att hyresgästerna i detta hus är intresserade av det...

Jag skickade iaf in lappen om att vi är intresserade..

Vi får väl se,,vad/om det händer något på den fronten..

Tjooo

  


Av Lisa - 20 november 2013 19:44

är en jobbig instutition,,,

Eller det är dom väl egentligen inte...

Det är bara det att jag vet ju inte hur jag ska göra med

Preliminär skatteuträkning,,,Momsinbetalning,,,Hua,,

Jag var in till min granne som håller på med Bokföring/Redovisning...

Men,,tyvärr hade hon inte tid/ork att hjälpa mig...av en orsak...

DÅ,,ringde jag till Madeleine ist...

Ahmeeen,,är hon en GULDklimp,,eller vaddå...

Hon tar sig tid för mig i helgen på landet...

Även fast hon jobbar med det hela veckorna,,Redovisning alltså..

 

Vilken j-a lättnad,,,,

Det här har funnits i mitt huvud dag/natt i en hel 1 vecka nu,,,

På riktigt,,,heeela j-a tiden..

Nu hoppas jag att jag lär mig av henne oxå,,

Hon är ett pro,,,ända ut i fingerspetsarna..

 

Jag hoppas verkligen att jag har alla hästar inne i helgen,,Hehehe..

Jag måste ju för sjutton gubbar kunna ta ut lite kosing från företaget..

Och då vill jag ju att det ska gå rätt till...

Så jag inte missar nåt...i skattväg,,

Jag varken vill eller har någon större lust att bli skyldig Storebror pengar...

För er som är trögare än mig Storebror=Staten....

Tjooo

  

Av Lisa - 18 november 2013 20:41

i huvudet igen..

Eller,,egentligen är det inte tomt,,

Det är alldeles för fullt,,

Nu börjar det bli dags för företaget att betala in massa skatt och annat skit...

Och jag är helt nollställd vad det gäller det..

Allvarligt,,Jag vet NADA...

Nu har jag fått reda på att man kan göra ett sk Eget uttag,,,

Utan att behöva betala skatt på det...

Men jag måste ju betala in preliminärskatt och momsen...

Åhhhhhh,,jag blir lite tokig,,,

Satt med Skatteverket i telefonen idag,,säkert 30 min..

Inte f-n blev jag klokare för det inte,,Hehehe..

Jag behöver nog ta mig en tur till Skatteverket,,

För att få prata privat med en rådgivare,,

Jag har iaf anmält intresse för det..

Dom kommer att höra av sig inom 1 vecka,,,Förhoppningsvis..

Annars har dagen varit bra,,,

Lite kyligt i morse..

 

Jag är såå grymt tacksam över att komma ner till en bil som är varm...

OCH att jag slipper skrapa rutor,,

(Oranga bilen är Märta maräng,,min alltså) 

När jag kom till jobbet var det denna vackra himmel som visade sig..

 

Sjukt vackert,,eller hur..

Och Bilden är icke redigerad,,helt naturlig..

Efter jobbet var det då som vanligt den sista tiden,,,

Tvättstugan..med bla Mattor från landet..Suck..

Men nu är dom rena och fräscha,,luktar såpa...Mmmmm

Näää,,nu måste jag vika tvätten oxå,,,Bläää.

Tjooo

  

Ovido - Quiz & Flashcards