Alla inlägg under december 2013

Av Lisa - 31 december 2013 07:37

Jippieeee..

Ett nytt år och nya tider,,

Ljusare tider,,,fy sjutton vad härligt,,,

Nu går vi med stormsteg mot längre dagar...

Apropå storm,,,j-r vad det blåser ute,,,

Idag gäller det att hålla i peruken om jag går ut....

Hoppas det blåser så här mycket hela dan och kvällen,,då blir det svårt att få fyr på alla

Bomber och Raketer,,för dom som har köpt....

Hahahahaha...

Kom ut till ödemarken igår...

Det ÄR verkligen öde här ute,,

Det är alldeles mörkt i husen...

Jaaa,,förutom i dom bofastas hus...

Vad hände i tants liv igår dårå,,,,

Inte mycket..

Det blev middag,,,,

Lite dator,,,,,

Sen blev det De tre Musketörerna på Tvn..

 

Filmen passade mig alldeles utmärkt,,,

Saga,,Äventyr,,

Den slutade vid 24-tiden..

Håll i hatten nu....

Jag tittade på HELA filmen..

Halleluja,,

Tjooo

  



Av Lisa - 30 december 2013 05:34

denna tidiga Måndag..

Idag blir det till att bege sig till jobbet dårå...

Nu får det vara nog med ledighet,,,

Närå,,det blir ju ledigt resten av veckan,,,


Fy fasen vad tragiskt det här med Schumacher..

 

Denna 44-åring har klarat sig genom hela sin F1-karriär...

Och drog sig tillbaka från racingen förra året,,,

Åsså åker han skidor och slår huvudet i en sten,,,

Och hamnar i koma,,,,

Livet är orättvist,,,

Frun och 2 små barn sitter vid hans sida på sjukhuset och väntar på att han ska vakna upp...

Jag håller mina tummar på att han verkligen gör det oxå,,,,

Vaknar upp,,,utan skallskador,,,,

Livet är skört,,,man vet aldrig vad som lurar bakom hörnet,,

Tjooo

  




  

Av Lisa - 29 december 2013 16:07

Inte helt fel,,,

Fast,,,riktigt trevligt att få sig lite fika hos Robin och Sandra..

Men,,efter allt fikabröd så börjar jag bli hungrig på MAT nu...

Jag behöver mättande kolhydrater/proteiner magen,,,den för ett himla liv just nu,,,HUNGRIG.......

 

Som efter vårt besök,,åkte till Haninge...

För att köpa lite bomber och granater,,,till Nyårsafton...

Här hemma i förorten har ungarna/vuxna smällt och skjutit raketer sen Juldagen...

Att det är så j-a roligt att hålla på med sånt...

Tur att Tjockisen är ganska cool när det smäller utanför,,

Hon reagerar inte så farligt mycket iaf..


Jag hade tänkt hinna med att sy en Gardinkappa i em...

Jajaja,,en får se hur det blir med den saken,,,

Detta ska göras först:

Middag...

Diska...

Packa kappsäcken....

Bokföra....

Skriva brev till Adde....

Tjooo

  

Nääää,,nu bara måste jag ta mig en macka...

Annars dööööör jag...av hunger..


Av Lisa - 29 december 2013 10:28

Jag är väldigt sugen på att måla om i hallen hemma i våningen..

 

Nu är färgen på väggarna ljust GUL....

Typ lite nikotinfärgat,,,,väääry ugly,,

Vi hade gul/orange på väggarna i vardagsrummet oxå,,innan det blev ommålat till grått...

Väääry najs..

Har varit inne på Beckers webbsida..

Där finns en studio,,

Som man kan lägga till nya färger på ett eget foto..

Då gjorde jag det på hallen..

 

Jag vet inte,,men jag är lite inne på nån nyans i beige...

Fast nu när jag ser bilderna i sin helhet bredvid varandra,,,

Är det inte lite nikotinvarning på det oxå ????

Det beiga alltså....Hmmmmm..


Nu ska vi snart bege oss hemifrån,,

Vi ska till Sandra och Robin och få oss lite fika...

Tjooo

  


  

Av Lisa - 29 december 2013 09:58

är inte så jättespännande,,

Dom består av:

Te

Husman,,ett parskivor hårt bröd/pålägg

1-2 Ägg

Jag står mig ganska länge på denna minimala frukost..

Nu till det tragiska:

 

Själva ägget som följer med skalet när man skalar...

Det är fruktansvärt irriterande när det knappt blir något kvar av ägget...

Och VARFÖR blir det så,,,

Jag har hört att ägget är rykande färskt,,,

Men jag vet inte riktigt om det är sant...

Jag har googlat på det,,men inte hittat,,,

Något som jag vet om ägg iaf:

Att bäst före datumet som finns på kartongen:

Det gäller om äggen står i rumstemperatur,,,

Har man dom i kylskåpet,,så går det bra att lägga till ytterligare ett antal veckor

på bäst före datumet...typ 3 veckor till...

Det ni,,för er som inte visste det,,,

Visst är det intressant info så här på morgonkvisten,,Hehehe

Tjooo

  








Av Lisa - 28 december 2013 19:25

fick jag ingen ordning på,,,

Var iväg till C O igår,,,det var där Per köpte den...

Jag tänkte att kanske kanske finns det nån duktig säljare där,,,som kan teknik...

Ahhhhmen,,,ofcourse visst fanns det en sån på plats,,,

Jag bombade honom med frågor,,,,och han kunde svara på typ alla...

Jag var/är lite inne på att köpa mig en Router,,,

Men,,det slutade med en kabel mellan skrivaren och datorn,,,,

Väl hemkomna,,satte jag mig och skulle försöka,,,,

Lägga in skrivaren i datorn igen....

Nejmen,,,va f-n då,,,det gick INTE....

Det slutade med att Per tog över...

Och vad han gjorde som inte jag gjorde,,,,det vete f-n,,,

Han fick iaf allt att fungera,,,,Jippie..

Ett stort TACK för det Per...

Men,,,det finns oxå ett ganska stort men,,,

Jag kan fortfarande INTE köra trådlöst...Shiiiit oxå...

Det var ju lixom det som var hela grejen,,,,Trådlös skrivare....

Det hade ju varit grymt najs...

Var och handlade lite småsaker idag på Willys...

Jag handlade en elektrisk hyvel till Andreas (sonen)...

 

Jag ska skicka den till honom...

Jag måste få till det,,,att åka och hälsa på honom så småningom...

Jag har skrivit det förut,,,,jag skriver det igen...

Att vår relation inte har varit nåt att hurra över...

Och den är fortfarande inte bra,,,,

Fast,,vi får väl se,,vad framtiden har att ge mig/oss....


På TVn får det faktiskt bli Stjärnorna på Slottet,,,premiär ikväll...

Programmet är väl sådär lagomt rart så här på Lördagskvällen...Hehehehe..

Tjooo

  

 

Hehehehe,,fy f-n vad jag e barnslig...

Det e sånt här jag håller på med när jag är inne på Datorn,,,,

Jag har hittat en ny funktion,,,

En webbkamera och en massa roliga saker att göra med dom bilderna eller filmerna...

Hur gammal är jag egentligen????

Tjooo

  





Av Lisa - 28 december 2013 15:05

är nedplockade i källaren,,,Tjoooohoooo

Tomten som ligger upp på kartongen,,

Han,,däremot,,han får stå och hålla vakt mot ev. inbrottstjuvar..

Han står på en ihoprullad matta,,

Inte mycket julsaker här inte,,,,Våningen är ju inte direkt en våning egentligen,,,,

Den är som en skokartong..

2 r/kök,,,,men skokartongen är alldeles lagom i kvm...

2 kartonger och 1 gran...precis lagom med saker..

Nu är det bara dukar och gardiner som ska bort oxå,,,,

Sen ska belysningen tillbaks på sina platser..

Kanske dags att fortsätta med det NU,,,innan TVn slås på..

Eftersom jag känner mig själv,,,

Om jag sätter mig i soffan,,,så blir jag sittandes där...

Tjooo

  


Av Lisa - 28 december 2013 07:32

Hepp,,,då sitter tant framför Datorn,,,,igen..

 

Med ett antal muggar kaffe som redan har slunkit ner i magen,,,

(Tanten på bilden=Jag i ett nötskal)

Vad har jag gjort inne på nätet då????

Faktiskt inte ett endaste dugg...

Läst Nyheter,,,Tittat i bloggar,,Vart inne på Pixlr...

Jag saknar FB,,,väry mucho,,,,

Där kunde jag ju skriva elaka,,snälla,,ironiska kommentarer till

dom som hade gjort nya statusuppdateringar,,,

Jajaja,,man kunde ju inte skriva vad som helst,,,till vem som helst,,,

Jag lärde sig under resans gång,,

Vem jag måste skriva snällt till...

Och vem jag kunde vara lite råare till...Hehehe..

Framförallt,,,att ens vänner inte tog illa upp av det jag skrev till dom

I grund och botten var det ingen som var elak på riktigt där inne..

Iaf inte av mina vänner,,,,

Men,,en del väldigt elaka smutskastningar finns det inne,,,Usch och Fy..

Jag förstår inte riktigt,,,Varför en del människor gör så...

Kastar skit offentligt,,,

Tar man inte det privat med den personen det berör???

Jajajaja,,vilken tur att jag är så himla klok och förståndig,,

(Jag skämtar) om det nu är någon som tror något annat.....


Nähä,,dags att inta lite frukost nu,,,

efter att ha suttit framför Datorn i 3 timmar...

Jag är vrålhungrig nu...

Tjooo

  


Ovido - Quiz & Flashcards