Alla inlägg under januari 2014

Av Lisa - 27 januari 2014 21:12

Hehehehe,,

Dom är grymt beundransvärda alla familjerna..

Men,,hur i helskotta kan man välja att skaffa så många barn,,,

Alltså,,,Kostnaden måste vara enorm varje månad..

Jag blir nervös bara jag ser avsnitten...

Allvarligt,,,

Tänk bara när alla ska äta mat tillsammans,,Hua,,Vilken Mardröm,,

Eller när dom ska sova,,Tjafs,,Skrik,,Gråt...

Jag är för mycket kontroll och ordningsmänniska för att kunna stå ut i kaoset..

Alla föräldrar i familjerna är ju så kolugna,,

Jag får nästan magsår när jag ser samlingen av skaran,,

Jag har bara 1 barn,,

Och det räcker väldigt bra för mig,,

Njaaaa,,Jag är nog inte riktigt en barnmänniska..Inte massor av egna iaf...

Sen gillar jag barn,,absolut,,,

Och väntar med spänning på den dagen som jag kanske får barnbarn,,

Fast jag vette f-n,,om den dan kommer över huvud taget,,,


Och Farmen fick jag titta på idag på TVn,,,Jiiippiiie..

Stackars Ulrika,,som är alldeles själv nu,,

Men,,jag förstår fortfarande inte varför tjejer har sån j-a attityd mot varandra...

Killarna funkar ju hur bra som helst tillsammans..

Eller,,så är dom bara taktiska och håller låg profil...

Tjooo




Av Lisa - 27 januari 2014 15:49

är ingen skola,,,Dötrist..

Dom hade ju ledigt idag (eleverna) kompdag för Lördagens skolgång..

Och,,,som jag fick mycket gjort idag,,,

Städning överallt,,riktigt najs..

Nu e veckostädningen av köket klar,,

Datorjobb,,Telefonsamtal hann jag oxå med,,


Sen även ett litet privat samtal,,,till:

 

Norton Internet Security..

Det är det skyddet som finns i Datorn,,,En provperiod från det att jag köpte Datorn..

Och jag är grymt nöjd med det,,

Nu är min provperiod på väg att gå ut,,,3 dar kvar,,

Så jag tänkte att,,Va f-n jag köper 1 års abbonemang för 349 kr..

Så jag ringde till Norton support och pratade med en jättetrevlig dam,,

Jag vill nämligen ha en Faktura,,,

Vill inte betala och uppge mitt kortnummer på datorn...Skraj...

Sån  e jag,,,

Hon skulle skicka mig en Faktura på mejlen...

Och så gav hon mig 1 xtra månad GRATIS Norton,,,

Det var snällt av damen på andra sidan luren..

Det här är första gången i mitt unga liv som jag köper

Ett Virusskydd,,

Jag har bara tankat hem Gratisverisioner från nätet förut..

Och visst,,har dom funkat alldeles förträffligt bra,,,

Men,,jag tänker som så:

Det är ju till min nya Dator,,

Och det är faktiskt min Firmadator,,

Firmans alla uppgifter ligger där inne..

Så ett bra skydd kan aldrig vara fel,,,

Det vore ju väry väry illa om det händer nåt med Datorn,,

Bara för att tant var alldeles för snål,,för att köpa skydd...

Tjooo


Av Lisa - 27 januari 2014 04:48


 

Av 12 vita fönsterkuvert så var det bara 2 räkningar..

3 st var erbjudanden om lån,,

Och alla dom 3 ansåg att jag var värdig och kunde klara av ett lån på 300 000 kr..

Dom hade undersökt mina inkomstuppgifter

innan dom skickade dessa låneansökningar hem till mig,,

Jag tycker att det är helt sjukt...

Att dom skickar ut sånt där skit till människor..

Det finns ju dom stackarna som nappar på det..

Om jag vill ta lån,,

Så ansöker jag om det själv typ hos min bank..


Jag känner en person som har typ 8 olika krediter..

Och han betalar skyhöga räntor på varje kredit,,

Jag har sagt till honom att gå till din bank och hör om dom inte kan baka ihop alla krediter

så att det blir ett endaste lån av allt..

För han har jobb och inkomst så det borde inte vara några problem..

Och för bara 2 veckor sen,,så hände det..

Han fick det som ett lån hos banken,,

Och månadskostnaden sjönk med 3000 kr,,

Det e bra,,och han var jättegla..

Tjooo



Av Lisa - 26 januari 2014 21:38

Nu har det blivit sådär konstigt igen,,

som det var för ett par veckor sen,,,,

Jag kan INTE ladda upp bilder på bloggen..

Grrrrrrrrrr..

Jag som hade tänkt att lägga upp bilder på mina nya kläder

som jag var och shoppade idag,,,

När jag går i affärer så har jag väry väry stora problem

med att hitta Toppar,,

Så att jag köpte 2 st Toppar idag,,är ren lycka..

En rosa skjorta (figursydd)

Och en Jeansskjorta (oxå den figursydd)

Men,,så j-a fina..


Efter Sickla,,fort hem och till Tvättstugan..

Och tänk att jag måste förklara för folk där:

Att man tar inte andras maskiner när dom är bokade,,,Capiche..

J-a gnällkärring,,de e jag de..

Jag kommer väl bli känd i kvarteret som det till slut,,,

Hehehehe..

Lagat middag,,

Diskat,,,

Sen har jag även hunnit med att rensa bland mina privata viktiga papper...

Och,,jag har även fixat med firmans papper..

(Rotansökning,Skattedeklaration,Betalning av räkningar)

Jag känner mig riktigt duktig idag,,

Det enda som jag missade,,,

Städningen hemma i våningen.....Ajdå,,Inte bra...

Aschdå,,,Jag tar det i morgon efter jobbet..

Tjooo



Av Lisa - 26 januari 2014 17:29

igeen,,i en rasande fart,,

Jajaja,,veckorna försvinner lika fort dom,,,

I en rasande fart,,,Vilket resulterar i

att jag blir äldre och äldre för varje vecka som går,,,Hua

Det är riktigt stora stormsteg mot 49 år,,,

Det är väl bara att inse,,

Förfallet har börjat,,,,


Nu hade jag tänkt att lägga in lite bilder,,,

Men Bloggplatsen krånglar,,,eller så är det min dong som krånglar,,,

Jag tar väl disken först,,,

Så får jag se sen,,om det funkar bättre,,

Tjooo



Av Lisa - 25 januari 2014 17:40

Fy f-n vad jag e bra...Tjaaaalalalala..  

Nu e kvällssnacksen framplockade,,,

Räkor och Kräftor,,,och Ägg är kokade..

Känner jag mig själv rätt så blir det mest räkor och kanske 2-3 kräftor ner i min mage,,

Resten får Per klämma i sig,,,Han verkligen ääälskar Skaldjur..

Tjooo


Av Lisa - 25 januari 2014 15:57

avklarat för denna gång..

Jag tror att det gick ganska bra,,iaf i Cafeterian..

Fast det var väldigt dött fram till kl 10.00 typ..

Sen blev det världens ös hos mig i Cafeterian,,

Jag fick hjälp av Emma (Resurs) och hennes lilla 2,5 åring under värsta trycket..

Det gick lysande,,

Igår innan jag åkte hem från jobbet tog jag mig en tur till MO i Årsta..

Jag hade bagaget fullt med kakor och bröd inatt..

 

Det var väl en himla tur för mig att ingen gjorde ett brejk på bilen inatt...

Det hade blivit dyrt för mig då,,,

Alla medarbetare fick ett mejl av tjiiiifen efter Öppet Hus...

Han hade uppskattat besökarna till ett antal av närmare 200 pers...

Och många många av dom som var där står i kön hos oss till nästa Läsår...

Fy fabian,,vilket grymt läsår som väntar 14/15...Riktigt sköjigt..


Undrar jag,,,om jag ska diska nu innan eftermiddagen blir till kväll..

Vi har redan hunnit med att äta middag,,den var avklarad redan 15.30

Varför såå tidigt ???

Johodå,,vi tänkte slafsa i oss lite Kräftor och Räkor sen,,

Tjooo

  


Av Lisa - 25 januari 2014 04:48

på skolan idag..

Det brukar vara grymt,,

Inte för att det känns speciellt roligt att jobba en Lördag..

Men,,det är ju inte så många timmar,,så en får la stå ut..

Och jag som Mattant kommer att ha cafeterian öppen,,

Det är en del som ska göras nu på morgonen när jag kommer till jobbet..

Mackor,,Kaffe,,Kakor,,Korv..

Lärarna börjar dagen vid 08.00

Jag kommer nog att vara på plats vid 07.00

Det ska bli roligt idag,,

Hoppas att det kommer många föräldrar/barn som är lite nyfikna på oss..


Igårkväll skrev jag först 1 inlägg

sen ett 2a inlägg

och till sist ett 3e inlägg...

Inget av dom gick att publicera,,Väry konstigt och tråkigt..

Tjooo

  

Och just precis i detta NU..

Ser jag att 1 av inläggen hade publicerats,,

Så dagens inlägg är typ likadant som gårdagens,,

Jajajaja,,det är väl ingen större katastrof,,,

Tänk på att jag börjar närmar mig 50-strecket,,

Man får vara lite snurrig då,,Hehehehe..


Ovido - Quiz & Flashcards