Alla inlägg under februari 2014

Av Lisa - 28 februari 2014 08:13

Riktigt najs,,,att vara ledig..

Det var absolut inga problem med att slå ihjäl tiden igår...

Gjorde inte mycket,,men tiden gick ändå..

Kom på sent igår kväll att det kanske var dags att betala lite räkningar...

Det är ju för sjutton den sista Februari idag...

Och bland alla kuvert med räkningar

så ligger det inte mindre än 5 st erbjudanden om LÅN..

Låna 50 000-300 000..

 

Såhär gör jag med alla erbjudanden...

Dom rivs,,,

Jag tycker synd om människor som inte kan stå emot detta..

Jag tittar med stor fascination på Lyxfällan..

Och undrar i mitt stilla sinne,,,

Hur f-n kan människor sätta sig i såna bedrövliga situationer..

Jajajaja,,Jag vet,,,att det lätt kan hända...

Men,,,många av dom som är med i programmet,,,

Dom har ju för sjutton bara köpt skit,,,

Apropå då att köpa...

Så vill jag åka till IKEA idag och handla mig en smal Bokhylla...

Tjooo



Av Lisa - 27 februari 2014 06:07

Klockan visar 06.00

Sååå,,vad gör jag uppe egentligen????

Inte nog med det,,,,Jag vaknade 05.00,,,

Fast...nu är det faktiskt leeeeedigt i 4 dagar..

Sjukt härligt,,,

Men,,Herreguuud vad ska jag ta mig för dom här lediga dagarna då????

Ingen aning,,,

4x24,,Ojojojoj,,det blir väry timmar att slå ihjäl....

Hmmmmm,,Jajajaja,,Jag hittar nog på nåt att göra..

Igår när jag var på hem stannade jag till i Tippens Centrum..

In på "vuxenapoteket" för lite inköp...

På väg ut till bilen så passerar man en Blomsteraffär..

Och vad hittade jag därinne??

 

En kruka med uppvuxet Kattgräs..

Gissa om Tjockisen blev GLAD.....Lilla gumman..

Vi köpte ett litet tråg förut med frön som man ska driva upp själv till gräs..

Och hur många grässtrån kom det upp,,,Typ 10 st...

Vilken skitprodukt,,det var..

Nää,,Tacka vet jag färdig kruka...

Tjooo


Av Lisa - 26 februari 2014 19:09

Lilian Maria

 

Kolla på den lilla Pralinen...

Guuuud så söt den nya Hertiginnan är..

Vilka fina färger hon har,,

Alltså inte dom hon sover på,,utan Hud och Hår....

Jag vill bara böja mig mot bilden och gnugga näsan mot den lilla bäbisen..

Och lukta,,,så som Ferdinand luktar på blommorna..

Men,,,Jag måste faktiskt invända mot namnet Leonore...

Ist för ett e i slutet av namnet,,,tycker jag att det skulle ha varit ett a...

Leonora..

Tjooo


Av Lisa - 25 februari 2014 20:52

  

Är inne på att köpa mig en Systemkamera,,,har tänkt på det i typ 1 års tid..

Nu är det så att det är en tjej här inne på Bloggplatsen som har en Samsung,,den i bild..

Jag är väldigt sugen på den,,

Har kollat runt på nätet efter info om den...

Övervägande Hizz...

Men även några Dizz,,

Bl a greppet om kameran,,den är tydligen lite glättig..

Och det är ingen pekskärm på den,,,

Åhhhh,,herreminguud,,,hur ska jag klara mig utan pekskärm????

(Jag skämtar)

Men,,,annars är den tydligen en helt OK amatörsystemkamera..

Jag får ta mig till en fysisk butik och prata med en fysisk säljare...om kvalitèn på kameran..

Jajajaja,,Jag har inte bråttom...

Och är den borta,,när jag väl har bestämt mig,,,Jamen,,,då kommer det flera båtar...

Jag ska ju tömma plånkan i April,,,Silversmidekurs..

(Om det nu blir någon kurs)


I övrigt har dagen varit bra,,,

Jag har städat på vårt Internat,,,

efter dom engelska små änglarna...

Allvarligt,,,,

Hur ska vi göra för att få våra svenska ungdomar att bli som änglar????

Jag tycker att respekten för andra vuxna/människor är usel hos ungdomarna i dag...

Jag bara undrar.......Hur ska vi göra?????

I morgon blir det ytterligare städ på Grundskolan...oxå efter änglarna..

Ojojojoj,,

Ingen vila ingen ro.....

Tänk så en liten gumma får gno,,,Hehehehe..

Jag ska nog titta på Muntergöken GW en stund innan jag hoppar ner i Fislådan...

Tjooo




Av Lisa - 24 februari 2014 19:06

efter dom här intensiva dagarna med besöket från England..

Till lunch fick dom Pannkakor,,väääry uppskattat..

Men,,Sylt och Keso ville dom verkligen inte ha...

En liten pojke kom fram till mig och frågade:

Miss,,,can I have sugar on the Pancakes,,,

Jag var ju givetvis tvungen att fråga en lärare om det var OK,,,Yes..

Jag hällde upp 1 1/2 kg i en skål,,,

Vips,,,,så var det slut...

Ja,,,Herregud,,tänk om jag skulle servera socker till mina elever när det är Pannkakor..

Det skulle säkert vara skottpengar på mig då,,Hehehehe..


Nu har jag faktiskt beställt Pannkakor till mina elever nästa vecka..

(Dom brukar klaga på att vi aldrig får Pannkakor)

Soppa ska oxå finnas som val...

Då ska väl ändå föräldrarna inte klaga på att det bara var Pannkakor till lunch

Jag tror faktiskt inte att jag ska säga nåt till eleverna...

Jag byter ut den ordinarie Tisdagslunchen mot Pannkakor,,,

Jag sätter upp den ordinarie Matsedeln på anslagstavlan...

Och där står det naturligtvis inte att det är Pannkakor..

Sen är det ju så,,,att på Tisdagen 4/3 är det ju:

Internationella Pannkaksdagen...

Ahhhh,,kommer jag att bli en poppis Mattant eller,,,,,,YES..

Visserligen är jag ju redan poppis,,,Hehehehe..

Jag vet vad ni tänker nu...när jag skriver så vackert om mig själv...

Fy satan vilken självgod människa hon är den där tanten...


Nähä,,dags att hämta tvätten i Tvättstugan..

innan jag börjar titta på Farmen...

Jajaja,,det blir väl som vanligt för min del:

Den hårda Pinnsoffan för mitt platta arsle,,,Datorn på Köksbordet...

Tjooofadderittanhej

Av Lisa - 24 februari 2014 04:35

är denna jobbhelg över..

Fast det har gått riktigt bra..Över förväntan..

Det var i Fredags som Engelsmännen kom mitt i natten..

Dom landade på Arlanda 23.45

Och var hos oss i Saltis vid 01.00

Så det blev väldigt sent/tidigt i säng den Fredagen..

Sen upp tidigt för att serva dom frukost dan efter..

Fullt ös hela Lördagen och igår (Söndag) oxå..

Idag är det bara frukost och lunch till dom..

Efter lunch lämnar dom oss..

Sen är det städning för hela slanten som gäller för mig..

Men attans vad trevliga dom är,,,dom små eleverna..

När dom tilltalar sina lärare,,kvinnliga eller manliga..

Är det Miss eller Sir som gäller,,

Det är väl fint?????

Något för våra svenska elever att ta efter kanske,,Hehehe..

Det är väl en himla tur att våra elever har Sportlov den här veckan..

En soft vecka alltså..

Jag har inte varit inne på Datorn nånting i helgen..Har inte orkat..

Det har varit så långa dagar,,,typ 12 timmars pass...


Det sista av OS missade jag....

Men efter att ha lyssnat på Radiosporten,,,

Så är det inte mycket jag har missat,,,ur Svensk synpunkt alltså..

Grymt tåkigt med Bäckis,,och Dopingtestet..

En SVENSK som är DOPAD!!!!!!!!!

Helt stört....

Jag vill/kan fortfarande inte riktigt tro det...

Inte dopar väl sig svenska idrottsmän????????

Tjooo









Av Lisa - 21 februari 2014 04:57

Det är illa,,,just idag som jag verkligen behöver sova..

Nu på dagen blir det vanligt jobb..

Med en avtackning av Linda (koordinator)..på eftermiddagen..sen AW..

Som överger oss bara sådär för ett annat jobb..Snyft..

Fast,,det blir nog jättebra för hennes del..

Jag gläds med henne,,och hoppas att hon kommer att trivas där..

Det sägs ju att man ska byta jobb vart 5e år...

Kanske dags för mig nu oxå då???

Näää,,vad skulle jag göra...

Jag har ingen utbildning,,,

Gick endast på en två-årig gymnasielinje,,,(för oss som inte hade så bra betyg)

Och det var den enda jag kom in på,,,

Jag hade så urusla betyg i 9an,,,Skämsmässan på..

Fast jag har väl ändå klarat mig hyfsat i livet ändå..

Men,,i dagsläget ångrar jag väääry much att jag inte tog grundskolan mer på allvar..


Som sagt,,först det vanliga på dagen...

Sen hem,,kanske sova sig ett par timmar...

Sen ska vi tillbaks mitt i natten..

Och ta emot besöket från England..

Deras flyg landar på Arlanda 23.45

Sen ska dom ta sig ut till oss i Saltis,,med buss..

Säg att det kanske tar 1 1/2 timme för dom på bussen..

Då står vi som värsta Välkomstkomitten,,och väntar på dom..

En annorlunda Fredagkväll/natt i mitt liv..

Men,,Jag ser fram emot besöket..

Tjooo




Av Lisa - 20 februari 2014 19:21


Och jädrar vad vi ska jobba i helgen..

Vi får ju alla Engelsmän på besök med övernattning hos oss på skolan..

Men,,det ska bli riktigt roligt..

Talka sig lite english,,Löööööövely...

Och Moi som är så grymt duktig på engelska,,,NOT...

Jajaja,,men det löser sig säkert..

Efter lite konverserande så blir jag som tåget på rälsen,,,Hehehehe..


Imorse när jag kom ner till bilen...

Så ville jag borsta av den lilla snö som hade lagt sig på bilen..

Öppnar bakluckan,,,Öppnar bildörrarna

Letar borste,,hittar den i fram på golvet vid passagerarsidan..

Borstar av den lilla snö som fanns på bilen..

Lägger tillbaks borsten på samma plats där jag tog den..

Drar ur sladden till kupefläkten,,,

Och sätter mig i bilen och kör iväg...

När jag kommer till Saltsjöbadsleden råkar jag titta på Instrumentpanelen..

Och vad får jag se då...

Johodå,,,,Jag har glömt att stänga bakluckan...

Jag tyckte väl att det drog lite kallt i bilen...

Fast luckan var iaf i nedfällt läge..

Så den stod ju inte på vid gavel,,det hade jag väl förhoppningsvis märkt,,Hehehe


Vilken Ärthjärna jag är ibland,,,,,,

Hur kommer det sig att jag inte ens har tittat på instrumentpanelen???

Under min färd till jobbet,,,

Tjooo










Ovido - Quiz & Flashcards