Alla inlägg under mars 2014

Av Lisa - 31 mars 2014 20:12

Jag har iaf en god kväll....

Och jag har haft en god dag oxå...

Den har flytit på som vanligt,,,varken sämre eller bättre...

Igår när Per rensade lite på vinden...

Tog ner lite dynor till Båtarna och till Utemöblerna..

Så blev även lite andra pryttlingar rensade

Bl a denna korg innehållande Hundsaker..

Alla sakerna där i:

Halsband,,Koppel,,Kloklippare,,Leksaker;;Dummie,,,

Har tillhört vår kära Mira..

 

Jag kunde bara inte slänga prylarna,,,

Per tyckte att vi kan väl spara OM vi skaffar en hund i framtiden....

Jag tyckte,,,,Nääää,,vad ska vi spara på det för,,

Vi kommer aldrig att skaffa en ny hund....

Men,,så kom jag hem och kände att: Näääää,,jag vill inte slänga prylarna...

Dom har ett alldeles för stort affektionsvärde för mig...

Jag släpar väl ner dom till källaren,,så får dom bli liggandes där...

Tills jag försvinner till andra jaktmarker,,,

Först då får dom slängas....

Platsen som hon sitter på när jag tar bilden,,,

Var en av hennes favoritplatser,,,Vid en Jasminebuske...

Där hade hon koll på dom som kom gåendes på vägen vid huset...

Hon kunde ligga och muttra lite tyst,,,För att säga till mig//varna dom som gick förbi...

Halt,,,,här får ingen passera,,här kommer ingen in....

Lilla gumman,,,

Jag blir tårögd när jag ser bilden på henne..

Usch och fy,,,så det blir med husdjur när dom inte finns längre...

Tjooo




Av Lisa - 31 mars 2014 04:44

Ny vecka nya möjligheter..

Nu närmar sig Påsklovet med stormsteg...

Jag hoppas verkligen att det har blivit lite varmare i luften då,,,

Har ju varit på landet i helgen,,,och inte gjort så mycket..

Det finns inte så mycket att göra där ute ännu...

 

Rensat bort löv från rabatterna,,det är ungefär det jag har gjort..

Nästa helg tror jag faktiskt att jag ska testa att gjuta i betong

Jag köpte ju betong i Höstas och formar har jag tagit i massor från jobbet..

Typ,,små Yogurtförpackningar..

Salladsförpackningar..

Mm mm mm...


Igår på morgonkvisten så åkte vi runt området och satte upp lappar på Anslagstavlorna..

Vi har helt enkelt gjort lite PR för oss själva...

Vi får väl se om någon nappar iår...

 

Här har vi den lilla älskade och bortskämda och lite väl övergödda Katten..

som går under många namn:

Tjockisen,,Korven,,Plutten,,Tussilago,,Kissen,,Pis

sen,,Fröken,,

Hon har varit hemma i våningen i typ 3 månader..

Nu när Per har varit ute på landet lite mer så har ju hon givetvis fått följa med..

Jag kan ju tycka att det borde vara roligare att vara ute på landet

än att sitta inne i våningen..

Men,,,hon vill INTE vara ute speciellt mycket..

Hon går ut en stund,,,

Sen vill hon gå in och lägga sig igen...Knasig katt..

Det lär väl komma mer och mer,,att hon vill vara ute...

Som jag har skrivit förut,,,hon är väldigt väderkänslig den där fröken...

Nu är det nog dags för Moi att försöka få iordning på sig själv..

Och göra sig redo att åka till jobbet..

Tjooo


Av Lisa - 30 mars 2014 20:02

Vad i helvete är det som händer ?????

Ska man inte kunna gå och titta på en Fotbollsmatch utan att behöva rädd...

Så onödigt tragiskt och sorgligt....

En helt vanlig fotbollsupporter,,,Någons man och pappa.....

är och tittar på sitt lags premiärmatch nere i Helsingborg...

Blir misshandlad så svårt att han avlider till följd av skadorna....

Fy fan,,,,så avskyvärt....

Hoppas verkligen att dom är filmade eller att någon såg något på läktaren

och träder fram som en rakryggad person.......

Hoppas verkligen att dom känner sig jagade nu,,Dödsmisshandlarna,,,,att dom sitter och trycker nånstans

Som några rädda villebråd,,,,Råttor,,det är vad dom är...

Som inte vågar sig fram...

Mina,,och många med mig i Sverige just nu....

tankar går till denne mans vars familj har lämnats så tragiskt...

Jag håller verkligen mina tummar för att dom där Råttorna hittas

eller att dom kanske ger sig till känna självmant.....

Tjooo


Av Lisa - 30 mars 2014 08:52

blev det igår,,,

Fast det fanns inte så stort utbud i kyl/frys...

Man tager vad man haver...

 

Lite Fläskkotlett,,Prinskorv och Tjockkorv..

I den här familjen så äts det korv typ ett antal ggr i veckan,,,

Vi är 2 st i familjen,,,

Jag kan ju avslöja att det är INTE jag som ägnar mig åt det...Hehehe

Men,,riktigt gött var det iaf,,

Har precis kollat in Nyhetsmorgon på 4an..  

och där var en tjej med en Igelkott som husdjur...

Hur trevligt är det att gosa med ett gäng taggar ??

Jag förstår inte riktigt människor som har husdjur utan päls..

Typ Ormar,Ödlor och Fiskar och nu dårå Igelkottar..

Är det inte lite gosigt att kunna klappa på en mjuk päls..

Jag bara undrar????????

Tjooo



Av Lisa - 29 mars 2014 20:03

Solen skiner,,Livet leker,,Facebook finns...

Planterade mina Pensèer,,,än står dom kvar....

Jag får väl se i morgon bitti när jag slår upp ögonen ????

En utmaning att ha Pensèer i höjd med Terroristernas mun...

J-gt klantigt av mig att köpa det,,,,,

Jajajaja,,"Ibland" är jag verkligen inte den vassaste kniven i lådan....

B&B var ute för en sväng till sin kåk,,,,

När dom gick förbi oss för en prommis till viken,,,var jag inte sen att haka på..

   

Vilken skillnad på väder....

Den vänstra är tagen idag 29/3-2014

Den högra för 1 år sen 29/3-2013

Helt sjukt att det kan skilja sig så mycket...

Vi gick vid bäcken som mynnar ut i Barnviken...

I bäcken brukar det vara fullt med fiskar så här på vårkanten..

Och idag var inget undantag...

Fullt med Abborrar..

Den ena större än den andra...

Det hade bara vart och stå med en håv vid mynningen av trumman..  

Fast då är det ju ingen sport att fiska..

Näääää,,dom leker faktiskt nu,,,så det är en skam att ta dom nu...

Fy på sig,,,,,,alla ni som gör det......

Hade jag haft en håv med mig,,,så hade det lätt blivit typ 5 feta fiskar till middag ikväll..

Tjooo



Av Lisa - 29 mars 2014 10:30

Nu börjar det bli grymt ute,,,

Solen skiner från en blå himmel

Nu på morronen hjälpte jag Per att rensa lite vindspryttlingar...

Båtdynor och Möbeldynor till förbannelse..

Hela hallen och tvättstugan var överfull med dessa saker...

Men,,,nu är det undanplockat,,,Tackolov..

Nu när det är fixat,,,ska jag gå ut och plantera lite..

 

Fast jag måste ha fått Hjärnsläpp när jag köpte Pensèer..

Det är ju för f-n rena rama smörgåsbordet förTerroristerna..

JaJaJaJa,,jag får väl sätta dit såna där pinnar med Terroristkladd på

Och hålla tummarna för att dom inte käkar av blommorna...

Tjooo



Av Lisa - 29 mars 2014 06:51

Brrrrrr,,-grader i luften...

Men,,,en får va gla för de lilla,,,

Så här såg det ut på landet för 1 år sen..

 

Helt sjukt vad mycket snö och hur j-a kallt det var...

Jag ska nog ta mig en sväng till viken och fota dagens väder...

Vad blev det igår dårå...

Soffläge och Tv.,Heeela kvällen..

Lets Dance,,såklart..

Men jag såg ju inte vem som fick lämna cirkusen..

Jag gissar på Sjöberg...

Jag får nog surfa in på tidning kolla det nu..

Tjooo

Av Lisa - 28 mars 2014 04:46

Så väldigt härligt..

Och vädret har ju SMHI lovat att det ska bli kanon,,

Så det får bli linne och shorts till landet.......

Just nu är det -2 utanför väggarna,,Brrrrrr..

När kommer värmen ????????

Jag släpar ju med mig min nya Kompis (Kameran) typ vart jag än går nuförtiden...

Inget undantag igår alltså..

Den var med till jobbet,,,

Jag har en kollega som mer än gärna guidar intresserade upp till vår stora stjärnkikare..

Och tittar på stjärnhimlen,,,,när mörkret har infunnit sig...

Igår hade han en grupp intresserade,,

Han ville även ta lite foton,,,vi har flera kameror på jobbet...

Men,,han var osäker på om det fanns minneskort i dom...

Och han hade glömt sitt eget hemma....

Vad gjorde Moi????

Jomen,,,,såklart att hon lånade ut minneskortet i kompisen...

Är man en räddare i nöden..eller......

Ähhhh,,,Jag vet inte ens om han behövde minnet...

Nu måste jag bara komma ihåg och hämta det idag....

Kollegan är inte på plats hos oss idag...


Idag på jobbet blir det Lugna Gatan....

Alla Lärare ska vara i Nacka vid 13 tiden...

Så alla Elever slutar vid 12 tiden...

Det ska bli så grymt najs...

Det har varit hårdkörning nu,,,

Och då menar jag verkligen hårdkörning....

Det går iettiettiettiett heeela tiden..

Fast,,,det är bara roligt...

Man hinner knappt andas,,,,så är dagen över... 


Nähä,,dags att börja göra sig i ordning kanske...

Tjooo






Ovido - Quiz & Flashcards