Alla inlägg under april 2014

Av Lisa - 30 april 2014 20:30

Jaaa,,från mitt ordinarie jobb,,

Annars blir det jobb hos privatperson i helgen..

Jag börjar att städa inomhus,,då gör det inget om det blir skitväder....

Per börjar utomhus,,,,,

Antagligen blir jag klar före honom,,,

Och då får vi helt enkelt hjälpas åt med det som är kvar utomhus...

Men,,det blir nog bra,,,

Bergis kommer det hela att ta 2 dagar,,Där rök dom dagarna..

Näää,,Jag ska inte klaga..


Bilder är tamejfan helt omöjligt att lägga in,,,även på Fb krånglar det...

Jag får nog investera i ett snabbare och större modem..

Tjooo






Av Lisa - 30 april 2014 04:38

Hela inlägget försvann...

Jag blir så irriterad,,

Det blir så ibland när jag ska lägga in bilder....

Grrrrrrrr..

Och nu har klockan bara sprungit iväg..

Så jag hinner helt enkelt inte skriva om allt...

Dags att ta sig in i duschen...

Sen åka iväg till MO Cashen en liten sväng...

Tjooo



Av Lisa - 29 april 2014 04:58

Jag vet,,,,

Igår,,när jag är mitt uppe i lilla firmans bokföring..

 

Så ringer mobilen,,,

Det är Angelica,,Min sons exflickvän..

Det är riktigt trevligt att hon fortfarande vill vill prata med tant,,,

Jaja,,Jag ringer oxå till henne ibland,,Inte BARA hon som ringer..Men mest så är det hon,,,

Jajaja,,då är det bara att lägga det jag håller på med åt sidan...

Av erfarenhet vet jag när vi pratar,,

Så blir det INTE bara: Hej hur mår du,,,

Utan det blir lätt 1 timmes kacklande..Hehehehe...

Det är j-t konstigt hur tjejer lätt kan kackla bort 1 timme av livet..

Och när vi var klara efter den timmen,,ja men då var klockan över 22...

Då hade jag ingen lust att fortsätta med pappersarbetet..

Idag,,när jag kommer hem från jobbet,,,fortsätter jag med det...

Nää,,nu ska Moi hoppa in i duschen,,,

Tjooo






Av Lisa - 27 april 2014 20:39

och jag skulle verkligen behöva jobba lite,,,

Pappersarbete med lilla firman,,,

Men,,Jag har f-n ingen lust..

Igår em fick jag ju hjälp av Madde med Deklarationen,,,Halleleujaaa,,

Vilken grym tur att hon ville ta sig an mig...

Nu e den ju klar,,

Igenklistrad och frimärkt och inskickad,,,Attans vad bra...

Allvarligt talat,,,Jag hade riktig ångest för detta,,,

Eftersom jag är helt nollad när det kommer till den där jädra gula lappen...

Igår när hon hjälpte mig,,så blev det ju en herrans massa verifikationer

som jag måste skriva ut och sätta in i lilla firmans pärm...

Det är det som jag har nada lust attfixa med idag,,,

Det får bli i morrn,,,

Innan jag gick upp till Madde,,,

Var jag iväg och tittade på uppdrag som jag och Per har fått..

Det får bli nu i veckan vi gör det...

Det blir ju lite lååååååååånghelg IGEN,,,Jiippiieeeeee..

Och innan jag var och tittade på uppdraget,,,

Så var det ju lite städning vid Da Vik (Barnviken)..

                     

Det var faktiskt en riktigt bra städdag...

Alla slet utom Moi...

Jag gick omkring med min fiiiina kamera och dokumenterade allt viktigt,,Hehehehe..

Nja,,,lite jobbade jag nog..


När jag kom hem till våningen var det bara att fylla tvättkassen med smutstvätt...

Nu är det gjort,,,Hääääärligt..

Jag tror faktiskt att jag ska hoppa in i Fislådan alldeles strax,,,

Jag känner mig inte riktigt på topp...

I slutet på på veckan som har varit,,hade jag sketaont i halsen...

Nu e de borta,,Nu har jag ist:

Näsan full av snor,,Ont i Huvudet,,En fråga: Kan man ha ont i något man inte har,,Haaaaahaaaa..

Tjoooo


Av Lisa - 27 april 2014 10:24

Så här ligger det till....

Igår hade vi städdag vid Da Vik...

OCH jag fotade en del dårå..

Tänkte lägga ut på bloggen...

Men,,,nu har det tagit typ 45 minuter att ladda upp bilderna till arkivet..

Och under tiden dom har laddats så har jag förberett mig för Betonggjutning..

Så,,nu har jag faktiskt ingen lust att sitta inne vid datorn,,,

och skriva mig ett inlägg..

Jag vill ut i solen,,jag ska dutta lite färg på dom färdiga Betongpryttlingarna..

Så det får bli bilder under senare delen av dagen..

 

Tjoooo

Av Lisa - 26 april 2014 07:05

Igår,,,Och finally helt rätt person åkte,,,,

Det har  iaf JAG väntat på i hur många veckor som helst...

Jajaja,,inget ont om Sjöberg inte,,,,,

Hoppa höjd kunde han en gång i tiden,,

Men,,,dansa,,,,Nääääääää..

Nu blir det bergis Benjamin och Steffo i finalen..


Jag var ju på Panduro Hobby i Torsdags och köpte mig lite formar

som jag ska ha att gjuta i..Betong,,,dårå..

Kolla på han,,,Är han inte för sööööt den lilla Grodan..

Eller är det kanske en Padda ????

 

Sen blev det lite andra formar oxå,,

Hjärtan och en Ljusstake för värmeljus..

Just nu vill jag bara ut och blanda betong,,

Fast,,,det är kört,,

Det är ju städdag vid Da Vik (Barnviken) idag på fm..

Sen ska jag iväg och titta på ett jobb,,

Och efter det håller jag tummarna för att Madeleine vill hjälpa mig med Deklarationen..

Och att den blir klar,,,

Det är inte speciellt mycket att göra på den..

Men,,jag blir så frustrerad när JAG inte kan själv..

Jag vill verkligen lära mig..

Men,,det är som sagt en del poster som jag inte vet hur dom ska bokföras...

Så det är detta med det j-a Bokslutet,,

Grrrrr,,

Och när jag INTE vet hur man ska göra..

Då bara skjuter jag allt framför mig...

Inte bra,,,Inte bra alls...

Jajaja,,Nu är det först städning som gäller på förmiddagen..

Tjooo


Av Lisa - 24 april 2014 20:14

Vad lätt det är att göra av med pengar,,,

Det är ju bara till att öppna plånkan,,swiiisch så är dom goone..

Kollade lite tidigare ikväll på Lyxfällan,,,

Fy f-n vilken sits dom sätter sig i,,,dom stackars människorna...

Efter jobbet åkte jag till Nacka Forum,,,Guess what ????

Jag hade siktet inställt på shopping,,,,YEEES..

En Parfym blev det..

 

Den hade en underbar doft,,,Halva priset,,,Jojagtackarjag,,,Ett fynd alltså..

Kan ju diskuteras,,,,hade jag inte gått in i den butiken så hade jag ju inte köpt flaskan,,,

Men,,,allvarligt,,,ser ni korken,,stor som en,,,Ja jag vet inte vad......

Sen blev det lite annat småttogott oxå...

En väska,,,Solglasögon,,,-25% på Accent,,,Jiiippiie..

Och givetvis Panduro Hobby,,,det var ju därför jag åkte dit,,,

Lite Betongpryttlingar,,,var jag ute efter..

 

Detta är vad som står och vänta på mig när jag kommer ut till landet i morgon,,,,Najs..

Färdigbrunnet,,,

Då är det bara att blanda ny betong,,,,och fylla i mina nya formar...

Guuuuuud så roligt,,,,,Jag kan knappt bärga mig...

Näää,,nu har sovklockan ringt för länge sen,,,,,,

Tjoooo



Av Lisa - 23 april 2014 20:38

har redan försvunnit..Löövely..

Nu har jag kontaktat en granne på landet,,,som har en redovisningsfirma..

Jag skickade ett meddelande och frågade om hon kunde hjälpa mig lite...

Bara lite lite lite..

Hon,,,tackolov,,,antog utmaningen...

Stackars henne,,hon åker ut till landet för lite vila,,,

Men,,serru det blir inget med inte...

Allvarligt,,,Jag är helt lost i dessa j-a  bokföringspryttlingar..

Innan jag kontaktade henne,,

Hörde jag mig för med andra Redovisningsbolag,,,

Men,,,Ingen lycka där inte,,,

Åh,,det är väl nästan självklart,,

Dom har väl fullt sjå med att fixa Deklarationen till sina fasta kunder först och främst...

Borttappade vilsna människor som jag får skylla sig själva...

Om man nu inte hör av sig i tid..

Jag har haft sån j-a ångest över det hela,,,

Det är nog därför jag inte sover som en prinsessa på nätterna,,

Jag kommer väl se ut som 60 år snart ist för 49 år,,,Hehehehe..

Och japp,,,it aint over yet,,,Hua..

Jajajaja,,nog om det..


Hade samtal med Tjiiiifen idag...

OCH,,,det samtalet gick hur bra som helst,,Pust..

Han sa att han är nöjd med mina insatser på jobbet,,,Härligt..

Med all säkerhet får jag fortsätta att vara anställd på skolan,,

Jajaja,,i ett läsår till iaf,,,Hehehehe..

Till sist,,,säkert något som vi alla längtar till...

Dom ljumma och vackra sommarkvällarna...

 

Tjooo



Ovido - Quiz & Flashcards