Alla inlägg under maj 2014

Av Lisa - 30 maj 2014 04:29

Men,,jag ska ju in till jobbet..

Så det gör inte så mycket att jag är vaken tidigt..

Igår var jag ju iväg och städade hos en  kund..deras lillkåk

Det gick huuur bra som helst,,

Innan jag åkte iväg till kunden så planterade jag lite blommor

 

Ett gäng Petunior som jag fick av min syrra när jag fyllde år..

Dom gör sig görbra i krukorna,,

Så länge dom får stå kvar...

Jag har satt ner ett gäng grillpinnar bland plantorna..Hehehe..

Så nu kan ju terroristerna sticka ner sina nosar,,

Förra helgen ställde jag fram mina Penseer igen,,med grillpinnar i krukorna..

Och,,peppar peppar,,,,,,än så länge är dom orörda..

Idag på jobbet dårå,,

Ska jag städa,,beställa varor,,sortera papper,,bedömma Hkk,,planera 9ornas avslutmiddag..

Så det blir strax in i duschen för tant..

Tjooo

Av Lisa - 28 maj 2014 21:09

Fast man kan ju säga att det vanlig Lördag,,

eftersom det är Röd dag i morgon...

Härligt att vara ledig i morgon,,Jajajaja,,ledig och ledig...

Jag ska jobbe i morgon,,städning av ett hus..

Fast det är bara ett litet hus,,,typ kanske 3-4 timmars jobb..

Men,,allt ska göras tvätta fönster,,3 sidor,,Ojojoj..

Damma,,dammsuga och torka av ytor och golv...

Tänk så en liten gumma kan gno,,Hehehe..

Igår på jobbet hade vi besök av våra nya 6or,,

,Herejävlars...Vilket liv det var,,,

Korv i stora lass och saft och kaffe..

Fast jag tror att det hela avlöpte kanonbra..

Tjooo


Av Lisa - 26 maj 2014 21:18

Det blev ju skitkallt nu på kvällen..

Och jag som klagade på värmen tidigare idag,,

Jag ska aldrig mer klaga på värmen  

 

Dagen på jobbet har varit bra,,,så bra som den kan bli..

Jag hade dom sista eleverna i Hkk idag,,

Det kommer att bli väldigt tomt nu på eftermiddagarna..

Vad ska jag göra ist nu då...

Näää,,det blir inga problem med arbete,,,OjOjOj,,det finns massor att göra..

Saker som jag inte riktigt har hunnit med när jag har haft Hkkn på eftermiddagarna..

Vad har jag gjort hemma idag då ??

Inte mycket,,,

Vilat i soffan,,

Diskat,,

Och nu är det Maria Wern på Tvn..

I morgonkväll på jobbet blir det besök av våra nya 6or..

Det blir nog till att stanna och koka Korv för min del...

Jag har visserligen inte hört nåt av Tjiiifen,,att jag ska stanna...

Men,,,Jag tror att det blir så...Jag var ju kvar förra Tisdagen..

Så därför alla vänner ska nog den här tanten hoppa ner i Fislådan alldeles strax...

På med Nattlinne,,Bäddkofta,,Hårnät,,Öronproppar och Bäddsockor,,

Lägga Löständerna i ett glas vid sängen...

Tjooo

Av Lisa - 25 maj 2014 21:13

det är faktiskt en riktigt god kväll..

Det är varmt ute,,

Tvättstugan avklarad,,

Ett nytt uppdrag nästa helg,,

Jag fick mycket gjort på landet,,

Jag planterade lite blommor,,

Och för att plantera blommor måste jag gå in i trädgårdsboden,,,

Jord och en del krukor står där inne..

Det första jag ser när jag går in där..

 

En Trast har byggt ett bo på en hylla,,,

Kanske inte riktigt den mest optimala platsen,,,Men Men...

Det finns många små jägare som smyger runt på vår tomt..

Det är bara att hålla tummarna för att dom överlever...småttingarna..

När jag står där inne så prasslar det till bland dom torra löven,,

 

Jag höll på att göra i brallan när det prasslade...

Jag trodde det var en Orm..Jag avskyr verkligen Ormar

Meen,,,,Det var ju bara en lite Padda,,Hehehe..

 

Mina Penseèr fick sällskap av grillpinnar i krukorna..

Jag fick ett tips från en person,,

Meningen är då,,,att när terroristerna (Rådjuren)

sticker dit sina nyfikna nosar så bör dom sticka sig på pinnarna..

Ok,,det är bara att vänta och se...


IshockeyVM dårå...

Svenskarna klarade av att ta sitt Brons iaf,,,Halleluja...

Jag skrev ju det i morse....

Just nu ligger Finnarna under mot Ryssarna,,,Inte OK...

Jag hoppas att det vänder,,,, 

Tjooo



Av Lisa - 25 maj 2014 05:55

Och vädret är ju grymt,,

Inte för varmt och ingen gassande sol..

Jag hoppades att det skulle komma regn inatt...

Men icke då,,

Nu måste jag ju vattna blommor ute,,,Hmmm,,tråkigt..

Igår när jag kom ut till landet..

Så var det bara att starta upp gräsklipparen direkt..

Gräset var ju hur lååångt som helst,,säkert 10 cm..

   

Före och Efter..

Det blir nog till att klippa en gång till idag innan jag åker hemåt till våniningen..

Jag körde bara en grovklippning,,

Jag ska göra en finklippning oxå..

Efter gräsklippningen blev till att steka fläsk på altanen..

Samtidigt som jag låg och solade så hade jag Hockeyn på..

Men,,j-a skitmatch..

Tråkigt,,men dom har iaf spelat riktigt bra under turneringen,,The Swedes..

Det har varit underhållande att ha följt VM..

Hoppas Finnarna vinner över Ryssarna idag...

Och att Svenskarna såklart tar Brons..

Tjooo 




Av Lisa - 24 maj 2014 05:03

Efter jobbet blev det Födelsedagsfirande av Tjiifen OCH AW..

Chefen fyllde 40 år,,jämnt och bra..

    

Underbar utsikt över (Grand Hotell) Hotellviken med Baggensfjärden utanför..

                 

Jag tror att jag fick med alla medearbetare på bilderna..

Det var faktiskt mycket trevligt igår..OCH hade vi tur med vädret eller ?????

Jag körde bil så jag höll mig i nyktert tillstånd..

Jag och Per var hemma vid 21.30,,,

Dom andra åkte nog vidare och festade in på småtimmarna...

Idag blir det landet,,hoppas bara att det fina vädret håller i sig..

Just det,,,,Semifinal i Hockeyn oxå,,,

Mitt på dan !!!!!!!!!!! Det är väl ändå en heldum tid ??????

Tjooo





Av Lisa - 23 maj 2014 04:37

Så är det ääntligen Fredag..

Jag har sagt det förut jag säger det igen med risk för att tjata hål i huvudet på er...

Fy fabian vad tiden går fort,,

Men,,helt seriöst,,det är ju snart semester..

Dålig uppdatering!!!!!!!!

Jag vet,,det blir så ibland,,

Jag har ju inte mycket att skriva om..

Igår på jobbet precis när lunchen hade börjat...

Blev det helt svart överallt på hela skolan,,,,Tjiiiiiiit..

Inget fungerade,,,

Eleverna kunde äta iaf..

Men diskmaskinen var ur funktion,,,Grrrrrrr..

Det kollades runt på området,,,ingen ström nånstans...

Det ringdes till Nacka Kommun,,,Elkabel förstörd vid grävarbete...

Strömmen kom väl tillbaka efter en timme,,,Puuuuh..

Himla tur att jag hade hjälp av Per i köket igår då..

Annars hade jag väl vart kvar i köket ännu,,Hehehehe..

Sen blev det självklart Hockey igår kväll..

Riktigt bra match,,måste jag säga..

Lite väl spännande,,tur att Moi har ett starkt hjärta,,,

 

Innan Hockeyn satt jag och redigerade lite bilder,,

OCH skrev ut på skrivaren..

Jag hade ju lite problem med det häromkvällen,,att skriva ut..

Men,,nu är allt i sin ordning igen,,

Det är det allra enklaste redigeringsprogrammet som är standard i Windows

jag har testat att redigera i...

Lätt som en plätt..

Jag har en del Tavelramar som jag ska fylla,,,

Till dom vill jag ha mina egna bilder som jag själv har fotat...

Det kommer att bli sååå fint..

Idag på jobbet ska vi fira Tjiiifen som fyller jämt,,

Det blir en kombo av födelsedag och Aw på eftermiddagen..

Vid fint väder ska vi vara uppe på vår fina terass,,,,

Med milsvid vacker utsikt...

Jag får absolut INTE glömma min kamera idag...

Tjooo



Av Lisa - 21 maj 2014 04:49

Jag tror iaf att det är en god morgon än så länge..

Jag har en light blyinfattad luva på skallen !!!!!!!

Kom hem från jobbet igår med en huvudvärk från HELVETET..

Hade ont hela em,,,,Jobbigt..

Ingen bra dag att ha ont i huvudet på..

Vi hade besök av våra nya 4or och 5or igår på kvällen..

MED föräldrar och småsyskon..

Det blev långpanna för mig då igår,,,typ 12 timmar

Det var faktiskt ganska mycket att göra..

Det var korv i stora lass..till ALLA..


Sen har inte mitt modem riktigt varit med mig...

Inte gjort som jag har velat..

Jag har skrivit inlägg både igår och i förrgår...

Och när jag ska publicera:

Så bara försvinner ALLT,,,,Grrrrrr..

Helt stört..

 

Sen har jag försökt att få skrivaren att göra som jag vill...

Jaaa,,skrivaren är väl egentligen inte problemet...

Det är datorn,,som jag inte får in rätt inställningar på..

När jag ska skriva ut tex bilder...

Detär väääry irriterande..

Tjooo

Ovido - Quiz & Flashcards