Alla inlägg under juli 2014

Av Lisa - 29 juli 2014 06:37

Jag blir tamejf-n utkastad från nätet hela tiden..

Iaf från den här sidan,,,helt otroligt..

Så boooooring när man skriver ett inlägg och det bara,,,Pooooof..

Jajaja,,vad har tant pysslat med nu dom här dagarna,,,NADA..

Jag har väl haft tanken att rensa ogräs i rabatterna,,,

Och att klippa gräset...

Men,,vädret har väl inte vart det optimala för att göra det...

Tooooo HOT..

Jag har gjutit lite,,,men bara lite..

Det har väl inte riktigt varit optimalt gjutväder heller...

Men,,jag har duttat med vattensprutan och haft plast uppepå alla alster..

Foto kommer på pryttlingarna..

Såååå blanka och fina dom blev,,,

Frukosttajm nu,,,,Hungrig..

Tjooo  

Av Lisa - 26 juli 2014 08:07

och soligt utanför dörren,,Pust..

Redan när jag klev upp i morse var det varmt..

Gick ut på altanen och uträttade ett litet behov i morse..

Då jag fick se en TJUV på väg upp till grannarnas altan...

 

(Ursäkta dålig bild,,men det gäller att vara snabb med kameran,,hann inte ställa in den)

Han hade fått känn på Pennys (Grannarnas hund)  mat som stod på altanen..

Mmmmmm,,,Muuuumsigt,,

 Bordsserverad frukost,,bara att äta,,,

Tjooo



Av Lisa - 25 juli 2014 19:37

Jag blir så trött på mitt trådlösa modem..

I morse skrev jag ett inlägg,,,

När jag skulle publicera,,,

Var det ingen kontakt med Internet,,,,

Detta fenomen händer ofta här ute på landet..

Och det är en ganska stoooor orsak till att jag drar mig för att blogga här ute..

För det är sååå grymt tråkigt att skriva och sen bara försvinner det

om kontakten med nätet är bruten,,,,

Jajaja..Håller tummarna denna gång dårå...

I Onsdags var vi som sagt förut på kalas...

Rååland (Rålle) fyllde 10 år...

 

Denna "fina" skål med handskriven darrig text fick han av oss...

OCH en leksak att ha i vattnet...

Han älskar att bada eller att bara stå stilla i vattnet....

SOM jag kämpade med den där texten...

Det är inte lätt att skriva på fri hand,,måste jag ju säga...

En skål,,,tänker ni då,,,,,,

Jaaaa,,en skål,,Den är handgjord av mig med kärlek...

Rååland tyckte den va fin iaf,,,Hehehehehe...

Näää,,allvarligt,,Husse och Matte får göra vad dom vill med den,,,

Man kan faktiskt sätta lite blommor i den...

Jag har gjort den som en kruka,,men funkar alldeles utmärkt som skål..


Idag var jag in till Da City för en liten sväng...

Det var fanimej folktomt där inne...

Riktigt najs...

Det var jag plus några andra puckon som var in och shoppade...

Alla andra som inte var där,,,,Dom var väl kloka nog att ligga vid nåt bad...

Iofs,,,Perfekt dag för mig att vara i stan på...

Jag var in till Panduro och till Slöjd Detaljer och handlade lite småkrafs

Guuuuud så roligt...

Tjooo



Av Lisa - 23 juli 2014 05:16

Det är helt otroligt vilken värme det är,,

Jag personligen känner inte för att vistas direkt i solen..

Jag har legat och stekt fläsket typ 1 timme om dan,,sen är det nog..

Himla tur att jag kan vara på altanen som vi har tak över..

Där kommer inte solen förrns på eftermiddagen,,

Jag har ju då hållt på med mina Betongpryttlingar dagarna i ända..

Den här vita och fräscha med blå mosaik,,ska heta rätt och slätt: Skärgård..

Nu har jag blivit så pass störd att jag döper dom..Hehehehehe..

Men,,det är så grymt roligt att hålla på..

Det ska ju vara loppis här på vår väg i helgen..

Då ska Moi ställa upp ett bord och försöka pracka på folk mina alster..

 

Och blir det inget sålt,,,,

Jamen,,då är det nya tag nästa år,,

Då kan jag kanske avancera och ställa upp ett bord på tomten precis vid vägen..

Och sätta upp en skylt med texten:

Betongpryttlingar säljes..... 

Fast det värsta är,,,Vart ska jag förvara allt i Vinter ?????


Igårkväll tog vi oss en sväng ner till viken..

Det är grymt att sitta där när det börjar bli kväller och solen börjar att dala..

Inga myggor,,,Ingen vind och dessutom vääry varmt var det då igårkväll..

 

 

Där har vi moppen som vi färdas på..

Igår var den ganska fullastad,,

Ser ni båtdynan vid Pers ben...

Där får jag vika ihop mig och sitta när vi åker..

Men,,det går faktiskt bra,,de e tur att jag är ganska liten..

Idag blir det födelsedagskalas för Råååååland (Matte och Maddes schäfer)han blir 10 år idag..

Vi är bjudna upp till dom vid 17-tiden..

Inte bara vi är bjudna dårå,,

Jag tror faktiskt att det är heeela kvarteret som är inbjudna..

OjOjOjOj,,vad många presenter han kommer att få...

Tjooo




Av Lisa - 20 juli 2014 06:41

Läget under kontroll här på landet..

Lite grillchill på bryggorna igår kväll..

Dålig uppslutning med grillning i början..

Men,,sen trillade det in folkochfä...

 

 

 

Det var ett gäng som hade vart nere vid Abborrkroken och ätit..

Men som efter det kom och minglade med oss andra vid bryggorna..

Och ett annat gäng hade ätit hemma,,men som kom ned och umgicks efter middagen..

Och det är ju precis så det ska vara,,

Dom som vill,,,,Jamen dom grillar...

Dom som inte vill,,,Jamen dom grillar inte...

Men,,det var riktigt najs..

Alla var goa och glada..

Mätta och belåtna,,,

Och kvällen ur vädersynpunkt,,,,,Helt underbar...

Nästan så att solen värmde lite för mycket,,,

Tjooo


Av Lisa - 19 juli 2014 06:47

Nu börjar man bli lite bortskämd med värmen och solen...

Men,,En ska int klaga..

För Juni var ju katastrofal ur vädersynpunkt dårå..

Fast det tråkiga med värmen,,,

Det blir ju lite knepigare och gjuta..

Just för att det är såå varmt..

Egentligen skulle jag behöva stå i källaren,,

Men,,den är fullproppad med Pers saker..

När vi var ute med båten för nån vecka sen,,

Så var ju Sandra (Pers dotra) och Robin (boyfriend) här och passade Korven (tjockkatten)

Då ville dom ha en skylt i betong av mig med text: Välkommen..

Åhhh,,Herregud,,alldeles för svårt för tant att måla dit text på skylt..

Men,,efter lite tänkande så bestämde jag mig för att försöka iaf..

 

Taaadaaa,,,här är resultatet..

Lite darrigt,,men jag ska försöka fylla i texten lite till..

Fy f-n,,,vad svårt det var,,

En 10 åring hade gjort det bättre,,

Men,,men,,Nu är det faktiskt Moi,,och lite stolt är jag..hehehehe..

Skriva på fri hand,,Njaaa,,inte riktigt my cup of tea....

Fast,,,till slut så blev den ganska OK,,

I med ett snöre så är den klar för hängning...

Hoppas att dom kommer att uppskatta den,,

Annars,,,Grrrrrrrrrr..


Igårkväll åkte vi ner till Abborrkroken..

Matte och Madde skulle ner och äta,,

Jag brukar inte äta där,,,För att jag tycker som är svindyra..

Jajajaja,,Ölen är ju inte direkt billig den heller,,

En flarra på 50 cl,,,65 svenska kronor,,

Det händer att vi åker dit för att lyxa till,,

Och ta oss varsinn öl dårå..

Igår,,,öppnades stora plånboken,,vi slog på stort...

Jajaja,,vi och vi,,Det var Per som bjussade,,

Vi åt middag där,,,

Och det var faktiskt riktigt gott:

Varmrökt lax,,färskpotatis,,kall sås,,citron..

Tack för middagen Per........  

När vi kom så var det faktiskt fullt vid alla bord..

Så vi fick sitta på avbytarbänken och vänta,,,en varsin öl tog det väl..

Sen blev bord ledigt..

Det var en grymt härlig kväll och najs sällskap/mat..

Ikväll blir det grillchill vid bryggorna,,,

OM det inte blir regn...Peppar peppar...

Tjooo






Av Lisa - 18 juli 2014 07:51

Igår när jag hade skrivit ett lååångt inlägg,,,Poooof..

Så bara försvann det,,,J-a skit..

När jag skulle publicera det hela,,Så dröjde det en stund

Sen kom det fram: Fel kontrollsumma,,WHAT !!!!!!!!

Det har jag aldrig varit med om att det har stått,,Hmmmmm..

Jajaja,,Idag blir det till att åka till Nacka Forum,,,,

Jag ska in på Panduro Hobby en sväng,,,Guuud så rooligt..

Sen ska jag åka och hämta ut mina nya gjutformer,,,,Ännu rooligare..

Nu har jag att göra i helgen dårå,,Spännande..

Hela den här betonggrejen har blivit helt hysterisk för tant..

Men såååå kul det är..

Men,,,vilken tid allt tar när det bränner..

Ibland är jag alldeles för nyfiken och kan helt enkelt inte vänta

på den tid dom helst ska ligga och brinna i formen..

Jamen vad händer då när jag tar ur dom ur formen????

Givetvis så gär dom sönder

Jag vet inte vart jag ska förvara pryttlingarna över vintern,,

Igår när jag stod på altanen så kom det en Bock springande

 

Han blev jagad av en annan bock,,

Då tog han sin tillflykt upp till oss..

Dom hade säkert limmat på samma tjej...

Nähä,,kan vara dags för tant att försöka bli representabel när hon nu ska in till Da Stad..

Tjooo


PS

I mitten på nästa vecka har Linda (meterolog på TV 4) lovat opp till 30 gr här i Stockhlmia

Fy sjutton vad jag INTE kommer att tycka det är härligt..

Av Lisa - 17 juli 2014 05:55

Vaknade som vanligt väry tiiiiiidiiigt..

Så nu sitter jag här igen,,,vid kompisen,,Datorn..

Igår höll jag på med mina betongpryttlingar,,Ovanligt,,,Hehehehe

 

Nu har jag ett par som är vita oxå..

Blev kanonfina,,

Sen var jag inne och läste lite om Decoupage..

Väry intressant..

Hmmmmm,,det skulle jag nog vilja göra på en del av mina pryttlingar ..

Jag skulle även kunna tänka mig att sticka in till da Hood..

För att jag har lite formar som ligger och väntar där på mig..

Fast just nu har jag ingen betong kvar,,

Men jag sticker nog in till Vindö Byggvaror för att shoppa nån säck..

Tjooo

Ovido - Quiz & Flashcards