Alla inlägg under augusti 2014

Av Lisa - 31 augusti 2014 10:57

Som en liten gummiboll kommer jag tillbaka till bloggen...

Jag vet,,,det har varit såå sjukt lite inlägg från mig..

Det är lite mycket nu,,,

På jobbet allstå,,

Jag är helt slut som artist när jag kommer hem på eftermiddagarna..

Den här veckan xtra mycket...

Eftersom jag har varit lite krasslig,,

Då jag har kommit hem,,

Har jag mig i soffan,,och blivit sittandes där hela eftermiddagen och kvällen..

Riktigt härligt..

Åkte till landet i Fredags...

Skulle åter till jobbet i Lördags vid 17-tiden för att vara med på en uthyrning av matsalen..

Fast det slutade med att jag fick åka in tidigare..Bläääääää..

För att dom som hade hyrt inte kom in på skolan,,,

Jajaja,,mitt fel,,,Inget att göra...

Bara väldigt klantigt av mig,,,

Igårkväll kom jag hem runt 24-tiden..

Och var jag trött då ??????

Men,,på det stora,,,så gick hela kalaset smärtfritt..

Jag ska åka tillbaka och städa upp det sista efter kalaset under dagen...

Fast just nu så sitter jag och väntar på Herrbesök..

Det var länge sen...

Spännande...

Tjooo



Av Lisa - 26 augusti 2014 19:50

Jajaja,,det riktiga Apoteket,,

där man kan köpa medicament för alla möjliga åkommor...

Just nu för mig är det en förkylning som jag vill ta mig igenom..

 

Massor med pryttlingar och dyrt blev det oxå,,,270 svenska kronor,,Hua..

Gick och la mig tiiidigt igår,,

Fullproppad med alla möjliga medicament,,

Näääää,,Skojar,,,1 Alvedon blev det..

Och jag sov iaf hela natten,,,Riktigt najs..

Kanske att jag går och lägger mig tiiidigt idag oxå..

Först ska den här medelålders kärringen  kolla in IDOL...

Tjooo





Av Lisa - 25 augusti 2014 18:46

vilken första dag på jobbet...

Grymt vad mycket det var att göra..

Jag är helt slut som artist..

Sen mina vänner så börjar den här tanten att bli förkyld

Snuvig,,ont i halsen,,ont i huvudet...

Det är alltid samma sak när jag kommer in till stan och minglar med folk och fä..

Jajaja,,det är bara att fylla kroppen med medikament..

Kanske preppar mig med en Wirre ikväll oxå

Så går det säkert bra,,,,Förkylningen är borta på en nanosekund...

Jag har ingen lust att vara hemma,,,

Eller,,vid närmare eftertanke,,,Kanske,,

Näää,,upp till tvättstugan nu och hämta tvätt..

Det är najs,,nu är veckans skörd snart klar,,av tvätt alltså..

Tjooo


Av Lisa - 19 augusti 2014 22:06

Fast det vet ni väl alla redan att det är,,

På vägen hem sladdade jag in på parkeringen till på ICA Maxi i Nacka..

Handlade lite till jobbet..

Det är Pedagogiskt cafè i morrn kväll...

Jaaaa,,fråga mig inte vad det är,,,,

Tänk,,att under alla dessa år som jag har jobbat på samma ställe..

Vet jag fortfarande inte till 100% vad det är för nåt...Hehehe..

Kan det vara för att jag är totalt ointresserad????????

OCH att jag inte är inblandad i det hela?????????

Mmmmmm,,tror faktiskt att det är där skon klämmer...

Sista timmarna på jobbet var inte direkt upphetsande..

Jag hade huvudvärken från helvetet..

Så det blev soffläge i typ 2 timmar för mig OCH en värktablett..

Och värken försvann nästan..

Det är nånting som skrapar innanför pannbenet..

Men,,inte värre än att jag överlever...

 

4 st sprejmålade värmeljushållare i betong,,2 svarta och 2 vita..

Dom gör sig sjukt bra på bordet i vardagsrummet..

Och jag är grymt nöjd över resultatet jag har åstadkommit...

Det är juså roligt att gjuta...

Jag har en del pryttlingar på bränning ute på landet..

Bl a ett Fågelbad,,,

Åhhhh,,vad jag vill åka ut och vända på den formen..

Nu får det nog sjutton bli Fislådan för min del..

Huvudvärken ska väck tills i morgon bitti..

Tjooo



Av Lisa - 18 augusti 2014 22:00

det har varit idag...

På jobbet var det ju invigning iom starten av våra nya små elever..

Småfolket fick hålla i blåa ballonger..

Många ballonger är det..

 

Det var,,,kan jag lugnt säga,,,FULLT ÖS på skolan idag..

Fast jag tycker det ska bli riktigt roligt..

Jag har redan spänt ögonen i några av dom nya eleverna,,,

Och varnat dom:Sköter man sig inte i matkön,,,

Jamen då får man ställa sig sist...Capiche...

Elaka mattanten har gett sig till känna,,,Hehehehe....

 

Vår Rektor Emil höll tal som sig bör...en sån här dag...

(några av våra 9or spelade en truddilutt)

OCH regnet slutade strax innan invigningen gick av stapeln,,Lööövely..

När jag kom hem fixade jag lite fakturor..

Inklusive den där fakturan som jag hade lite ångest över..

(Det där mejlet som jag inte ville läsa)..

Sen så ringde jag en gammal vän,,

Jajaja,,inte gammal till ålder,,Utan gammal som =känner sen måånga år tillbaka..

Jag har inte pratat med henne på 1 år,,,,Pinsamt..

Det är bara så mycket som har hänt under det här året..

Och nu är det gjort,,,,

Hon har flyttat,,så jag får nog ta mig i kragen och åka hälsa på..

Skärpning nu tant !!!!!!!!!!!!!!!!!!

Sen har min son varit i skolan första dagen idag..Komvux dårå..

Han ska läsa in gymnasiet,,,vilket jag verkligen hoppas att han fullföljer..

Där är det oxå på tiden att ta sig i kragen...

Glädjande iaf att han har kommit till insikt om att ha en vilja att göra något av sitt liv..

Sen får vi se hur långt det bär,,,med skolan..


Ahmeen,,har det varit premiär på Idol,,,eller..

Och moi satt sååklart som klistrad i soffan,,,

Äntligen något att titta på,,Hehehehe..

Nähä,,,

Nu får det nog vara lopplådedags,,

Ska åka och handla vääry tidigt i morgon bitti

Tjooo








Av Lisa - 17 augusti 2014 21:57

Nu e de riktigt illa med inlägg..

Inspirationen tryter,,så är det ibland..

Eller så är det för att jag inte har tid...

Jag gör ju så mycket annat hela tiden,,

I helgen var jag på landet iaf...

Gjorde faktiskt inte mycket alls,,så då kunde jag väl ändå ha bloggat ??

Men,,,till saken hör att jag hade ett jobbigt mejl på datorn,,,

Som jag skulle titta på,,,Ville INTE det..

Så jag har inte ens vart inne på datorn,,Töntigt va ????

Ikväll var jag iaf tvungen att ta tjuren vid hornen,,,Blääää..

Sagt och gjort,,,,

Fast i ärlighetens namn,,,det var inte ett dugg jobbigt att kolla in det där jobbiga mejlet..

Hmmmmm,,vilken liten chicken jag är,,Hehehehe..

Vad gjordes det på dan dårå...

Jag gjöt betongpryttlingar såklart..

Sen igår kväll gick vi ner till viken en sväng..

Väääry fin kväll var det...

 

Men,,va f-n,,det är ju kallt nu ju på kvällarna,,

Igår var det bara typ 12 grader ute,,Brrrrrrr.. 

Idag blev det städning för hela slanten på landet..

Skulle verkligen behöva städa hemma i våningen oxå,,

Fast inte idag,,,och inte i morgon heller,,och inte nästa dag heller,,,osv osv..

Äsch,,det är ingen panik,,

Imorgon har vi invigning på jobbet...

Vi ska fira att vi har fått in 4 och 5 hos oss..

Så jag och Per ska åka in väääääry tidigt,,

För att snygga upp runt skolan...

Vi får ju för sjutton gubbar besök av the Big Boss med entourage till invigningen..

Så det är klart att vi måste se till att det är fiiiiiint runt skolan..

Så därför,,,,,tänker jag hoppa ner i fislådan nu...

Tjooo


Av Lisa - 15 augusti 2014 05:03

var det igår dårå..

 

Under dagen var vi på Rival..

Grymt jobbigt att sitta still,,,Zzzzzzzzzzz

Föreläsarna var bra,,sa alla lärare..

Jag vet inte,,totalt ointresserad satt jag i stolen och höll på att somna vääry många ggr..Hehehehe

Men,,den sista som steg upp på scenen var Karin Adelsköld..

Då satt jag som ett tänt ljus..

Hon var ju görbra..

 

Sorry för suddig bild..Bara min lilla kamera med mig..

Hon var ju grym,,,

Riktigt Riktigt rolig,,

Efter alla föreläsare,,,

Så blev det Mûnchenbryggeriet,,för middag,dryck och mingel..

Bordsplacering,,vilket jag är en grym motståndare till...

Men sällskapet jag hamnade med var helt ok..

Jag lämnade byggnaden strax efter 21-tiden..

Då var dansen redan igång och dä va fullt ÖS på dansgolvet..

Alla från min arbetsplats var kvar när jag lämnade,,

Men,,jag börjar jobba liiite tidigare än dom,,

Alla lärare kommer att ramla in vid 10.00 idag...

Det är bara jag som är på jobbet i vanlig tid 07.00

Synd för mig....

Nääää,,det var faktiskt alldeles lagom igår..

Både vad det gäller dryck och och tid...

Nähä,,nu e de dags att börja göra sig i ordning för den här sista dagen i veckan..

Nästa vecka kööööööööör vi..hårt..

Löööövely...

Tjooo






Av Lisa - 12 augusti 2014 21:35

som försvann uti cybervärlden,,Poooof,,borta..

Jävla SKIT,,,

Idag har det vart fullt ös på jobbet...

Tant har fått mucho gjort dom här dagarna..

Serverat frukost till personalen,,Många är vi nu på skolan..Roligt..

Skickat in vilka som ska ha speckost till vår Gourmetlunchleverantör,,

Blivit utfrågad av den nya HKKläraren..

Ställt i ordning bord/stolar i matsalen..

Men,,det är en del som återstår dom här 2 arbetsdagarna som är kvar på den här veckan..

Den 3e dagen ska vi vara på KickOff,,,

Roligt,,,,Njaaa,,vet inte det jag..

Jag vet inte ens vart den ska vara nånstans,,

Kan ju kanske vara på sin plats att ta reda på det..


Det första som mötte mig i morse när jag startade upp datorn

RIP Robin Williams 

 

Fy fan,,,vad tragiskt..

Det är ofta droger/alkohol går hand i hand med självmord..

Jag kan ju inte direkt säga att jag var ett av hans större fan,,

En del filmer har jag ju sett,,,

Men framförallt minns jag honom i den skruvade serien Mork&Mindy..

Som gick på Tvn 1978,,,Ojojoj,,long way back...

Det sas att han hade en tomtar på loftet,,


I Söndags torrlade vi jollen..

 

Nu är sommarn slut slut slut..

Snart en liten tomte tittar ut ut ut..

Tragiskt egentligen,,,

Fy sjutton för Hösten som är på väg med stormsteg..

Mörkt,,Blåsigt,,Regnigt,,,Hua

Tjooo


Det går en aning fortare att ladda upp bilder nu när jag är hemma in da hood..

Fast jag borde nog skaffa mig ett modem med högre hastighet...

Tål att tänkas på...

Allvarligt,,,sista veckorna på landet med modemet,,,,

Helt galet dåligt..

Jag blev fanimej utkastad hela tiden...

Titta på film,,,,Näää,,det kom inte ens på tal..

Datorn buffrade heeeela tiden,,Irriterande..



Ovido - Quiz & Flashcards