Alla inlägg under september 2014

Av Lisa - 30 september 2014 21:33

inomhus och på kvällstid

Kanske inte riktigt den optimala kombon..

   

Det återstår att se hur det blev imorgon..

Själva stjärnan så ska bli grå,,,

Jajaja,,visst är det grått nu oxå,,betonggrått..

Men det ska bli färggrått...

Fattar ni vad jag menar ??

Jaaa,,Herregud vad jag håller på..

Fast roligt är det...

Annars då,,,Jo tackar den som frågar..

Det e OK...

Igår när jag kom hem,,

Så blev det tvättstugan

Och mellan springet i tvättstugan blev det städning..

Och till sist så blev det gjutning...

Jag har alltså inte städat typ sen efter semestern och jag kom hem till våningen..

Det är ju huuuuur många veckor som helst sen..

Riktigt pinsamt...

Fast egentligen,,,,,who cares....

Nu e de gjort,,och det är så grymt fint här hemma nu,,,

På jobbet har det faktiskt vart helt ok nu den här veckan...

Lite si och så med mina köksnissar,,Hmmmmm..

Dom dyker inte riktigt upp när dom ska dyka upp,,,Inte OK..

För övrigt ikväll blev det lite bokföring...

Tyvärr tog färgen slut i skrivaren,,,

Så jag kunde inte skriva ut verifikationerna som jag behövde...

Men,,nu är det beställnya från InkClub..

Och dom brukar ju vara grymt snabba med sina leveranser..

Jag hann iaf med att bokföra och skicka in RUTansökning till Skatteverket..

Duktiga mej,,,,

F-n jag blir riktigt imponerad av mig själv ibland..Hehehehe...

I morron är det en ny dag och nya utmaningar..

Nu tror jag det blir Lopplådan...

Tjooo


Just nu är det bara 3,9 utanför fönstret,,Brrrrr

Vilken tur att jag har min Kupèfläkt......Lööööövely..



Av Lisa - 27 september 2014 19:30

hos kund,,Trädgårdsuppdrag,,

Det blev inte hela dan,,endast några timmar,,,

Lööööövely..

För då kunde jag pyssla lite med pryttlingarna..

Jag måste vara en väldigt störd människa,,Hehehe..

Detta är fasen det enda jag håller på med,,,

 

Hjärtan som ska pimpas lite när jag kommer hem..

Vad ska jag göra med alla pryttlingar ???

Dom håller på och ta över våningen,,

Vilken tur dårå att våningen är så stor,,59 kvm...

 

Detta ska bli ett litet konstverk att hänga på väggen..

Inte klar med den ännu,,det ska till ett datum och årtal oxå på den...

Och lite pimp på den kurviga kvinnohäcken..

Den kommer att bli ûbertjusig när den är klar,,,Tjaalaalaala..

 

Hjärtarna med hål i är gjutna i formgips

Vilket guldmaterial att gjuta i..

Pryttlingarna brann ju på en pissrast..

Hem och masstillverka små hjärtan och stjärnor,,Hehehehe..

Tjooo








Av Lisa - 26 september 2014 05:03

Inget inlägg igår!!!!!!

Fast jag lovade,,Hmmmmmmm..Inte ok..

Tiden räckte tyvärr inte till..

Vi var och handlade,,

Jula,,En sån där lång sekatör/såg med teleskopskaft,,,ansa lite fruktträd hos kunder

Biltema,,Sprejfärg till mina pryttlingar..

Jag köpte bl a Vit färg,,men dom hade ingen blank så det bidde en matt burk

Får se hur det blir,,kanske blir blankt om man har klarlack ovanpå

och Willys..Lite mat..

Det var inte alls mycket folk och fä i omlopp,,även om det var löning...

Jag kan tänka mig i helgen,,då åker väl hela Sverige och shoppar..


Igår var en bra dag på jobbet...

Vi fick tårta,,Företaget bjöd på det..

Dom ville att vi alla skolor skulle få ta del av att vi nu har

totalt,,både på Gymnasiet och Grund,,,11.000 elever,,Tjoooohooo..

Najs..

Egentligen är alla dagar bra på jobbet..

Bara det att ibland är det lite väl stressigt..

Och att det blåser motvind lite nu och då...

Nähä,,nu ska tant in i duschen..

Tjooo



Av Lisa - 24 september 2014 21:43

Sverige..

Idag har det vart en bra dag,,på jobbet alltså..

Det flöt på ganska bra..Mycket att göra..roligt..

Men,,kan ni gissa när jag vaknade i morse ??? Näää,,trodde väl det..

Jag vaknade strax efter 03.00,,av att det var någon i sovrummet som Zzzzzzzzzzzz..

WT. Jag puttade på vederbörande,,,,Men inget hände..

Då försökte jag somna om ändå...

Meeen,,,Tjii fick kärringen...

Så när klockan var 03.30 satt jag framför datorn och drack kaffe,,,Ohhhh så gott...

Under dagen fick jag ett sms att det låg pryttlingar till mig på Coop i Kärrtorp,,Jiiippiiiiie..

Lite nytt från betongvärlden..

 

Formgips,,Torkar väldigt fort..OCH är vääääry dyrt..

Jag köpte med några tags oxå..

Små små fina formar i form av hjärtan och stjärnor..

Men,,det är just till såna småpryttlingar som jag ville ha gipset..

Jag testade och gjöt förut..

Ahmeeen,,Halleluja,,det gick ju bara på drygt 1 timme så gick det att ta ur det från formarna..

Så vad har jag då pysslat med ikväll...

Tagit ur färdigbrunna saker från formarna..

Johodå,,gjutit igen i både betong och det nya gipset...

Jag visar i morgon,,dom små små pryttlingarna..

Sen har jag fått hem lite andra formar oxå,,

Bild på det oxå i morgon..

Guuuuuud så spännande,,det är med nya formar..

Håller det hela på att gå lite överstyr,,,

Mmmmmm,,Jag tror det,,men så j-a roligt..

Per suckar och anser säkert att jag har blivit alldeles helt puckad,,Hehehehe..

Jag skulle behöva köpa mig en hylla av något slag,,,

För att såklart kunna ställa upp mina pryttlingar på..

Sen har jag betalat lite räkningar ikväll oxå,,Mindre roligt..

Fast det känns najs att ha det gjort,,INNAN löning..

Näää,,nu tror jag f-n att jag behöver hoppa in i fislådan...

Tjooo





Av Lisa - 23 september 2014 21:01

Jag är ruskigt dålig på att skriva inlägg...

Men,,det finns även annat som jag är dålig på..

 

Bokföring,,,,

Jag hade en del papper som låg och väntade på att bli bokförda..

Så nu har jag suttit i typ 2 timmar,,Pust...

Jag vet inte riktigt,,vad det är med mig..

Jag har inte haft någon lust alls till pappersarbete och blogga..

Nada inspiration till viktiga saker..

Det enda jag håller på med är mina betongpryttlingar..

Det är lite som terapi för mig,,,

Då kan jag tränga undan viktiga och tråkiga saker för en stund..

Fast verkligheten kommer ju ikapp hur som...

Just nu känns det som en sjukt stor lättnad att ha gjort bokföringen..

Riktigt najs,,,

Nu är det bara mina egna räkningar jag måste ta itu med i morgon...Blääää..

I helgen när jag var på landet så pysslade jag mest hela tiden..

Spraymålade,,

Sen så gjorde jag en (i mina ögon) en jättefin liten tavla..

 

Visst är den lite söööt..

Jag ska faktiskt försöka kränga iväg mina pryttlingar,,

Hur jag ska gå tillväga med det vet jag inte riktigt ännu..

Annars med livet dårå...

Johodå,,det duger,,

Lite tufft på jobbet just nu,,,

Men,,Jag är en seg kärring,,

Så det som inte dödar,,,,det härdar....

Just det,,,,Jag höll på att glömma...

 

Jag är en aning vit om fingrarna,,,Hehehe,,

Såhär ligger det till:

När jag har tagit bort locket till sprejburkarna så har jag bänt bort det...

Vilket man INTE ska göra  dårå..

Då blir fingrarna som på bilden ovan...

När man bänder bort locket,,så bryts ju naturligtvis själva munstycket av...

Man ska använda sig av en skruvmejsel eller dylikt för att dyrka upp locket..

Synd och skam att det skulle krävas 3 sprejburkar

innan hissen gick ända upp,,,Hehehehe..

Men,,nu vet jag det..

Nähä,,nu får det nog f-n bli lopplådan..

Upp med tuppen i morgon bitti...

Tjooo






Av Lisa - 18 september 2014 20:09

Jaaa,,Inte mycket till pimp,,men lite är det iaf..

 

Lite högre stakar för värmeljus,,Röda nu när det börjar närma sig JUL..

 

Låga hjärtljusstakar för värmeljus..med lite mer glitter..

Annars tycker jag att det är fint med enkla och rena pryttlingar..

Decuopage har jag testat,,fast det är inte riktigt min grej..

Då är jag mer åt det glittriga hållet..

Jag ska ta med mig en del färdigbrunna pryttlingar till landet i helgen..

För lite sprejmålning/lackning..

Sen hem igen med allt,,för pimpning..

Pust,,,mycket och tungt blir det att bära..fram och tillbaka..

Jag måste nog stanna till vid Biltema och köpa med mig ytterligare lite mer färg...och lack..

När jag har målat dom andra pryttlingarna nu i helgen,,

Måste jag ju börja med nån form av marknadsföring..

Måste bara komma på hur/vad...


Annars har den här dagen varit som alla andra,,,

Liiite stressigt på jobbet,,

Men,,inte värre än att jag överlever,,,,

Tjooo

Av Lisa - 17 september 2014 21:25

En ganska bra kväll är det oxå..

Har gjort sååå lite som möjligt hemma,,

 

När jag åkte hemåt till förorten i Söndags,,

Stannade jag till och köpte lite sprejburkar..

Så idag vid kvällning gick jag ut och sprejlackade Ljusstakar..

Jag tycker att sprejfärgen är lite väl ömtålig,,

Vid kantstötning av pryttlingarna så kan det med lätthet lossna färg,,Hmmmm,,Inte bra..

Jag tänkte att det kanske blir tåligare med lack på ytan..

Jajaja,,en som lever få la se..

I morgon när jag kommer hem tror jag att det får bli lite pimp av pryttlingarna oxå..

Och självklart en liten bild..

För övrigt ikväll dårå...

IDOL,,Jävlar vad bra 2 av tjejerna var..

Och Praoeleven,,Daniel...

Han gjorde sig grymt bra bakom jurybordet,,,

Hans fynd,,Matilda ??? Var hon dålig,,,,Nääääää..

Nähä,,nu får det bli lopplådan för min del..

Jag ska hänga på låset till M O i Årsta imorgon bitti..typ vid 06.00

Tjooo


Av Lisa - 15 september 2014 20:17

vad jag håller på,,

Med mina små prytlingar alltså..

 

Dessa saker sprejade jag i helgen på landet...

Mellan alla uppdrag till kund,,,Pust..

Ingen vila ingen ro,,,Hehehehe..

Näää,,skojar bara..

Vi var hos en ny kund i helgen både på Lördagen och Söndagen..

Pryttlingarna ska pimpas lite oxå..

 

Det här gjorde jag när jag kom hem igår...

Jag hade absolut inte tid med nåt annat..

Spännande,,Jag vill få ur dom från formerna redan idag,,,

Men,,,Näää,,Jag vet av erfarenhet,,,

Många har gått sönder,,när dom tas ur för tidigt..

I morgon,,,fort fort hem från jobbet...

Och slita ur dom från sina former..

 

Dessa hann jag både penselmåla och lacka mellan springet till tvättstugan..

Nu får det varabra för idag med betongpryttlingar..

Även fast jag skulle kunna hålla på i flera timmar till..

Idol,,,är det som gäller just nu på TVn...

Och efter det: Vika tvätt,,

Tjooo



Ovido - Quiz & Flashcards