Alla inlägg under oktober 2014

Av Lisa - 25 oktober 2014 14:38

Riktigt ruskigt det är vad det är ute...

Jag har ingen lust att tillbringa tid utomhus idag  

Men,,Per han e Viking han och sätter sååå gärna mina vinterdäck på plats,,

Well,,allvarligt så har jag inte gjort ett skit idag..

Jag har inte en endaste betongpryttling med mig till landet,,

Så jag kan inte pyssla..

Och inomhus behövs det inte göras nånting..

Utomhus blåser det alldeles för mycket för att kunna kratta löv,,,

Och nu börjar datorn att krångla,,Grrrrrr

Tjooo

Av Lisa - 23 oktober 2014 04:55

i denna arla morgonstund..

Ganska najs faktiskt...

Men,,kanske en aning lite för tidigt...

Jajajaja,,its da shit,,,thats it....


Igår hade jag allvarssamtal med tjiiifen,,Hmmm..

Nja,,inte riktigt,,det var medarbetarsamtal,,

Som man ska ha 1 gång om året..

Och det gick bra???Japp,,,flöt på fint som satan då..

Jag tycker det har varit lite motigt på jobbet den här hösten...

Fast nu börjar det nog f-n ordna upp sig..

JAG trivs iaf,,och går med glädje till jobbet varje dag..

Men,,nu ska det bli sjukt najs med några dagars xtra ledighet..

Novemberlov,,Höstlov,,kärt barn har många namn..


Igår blev det lite gjutning..

 

Jag hällde i lite vitt pigment i blandningen..

Det var framför allt till döskalletavlan som jag ville ha vitt..

Men,,det råkade ju bli lite mer betongblandning än jag räknade med..

Så det blev mååååånga små pryttlingar på tork..

Nu fick golvet i köket agera gjuteria,,,

Det är ju ändå tomt där inne..

Annars brukar jag rada upp allt på golvet i vardagsrummet..


Ikväll ska jag nog gjuta mig en kruka med mönster på..

Sen så bara måste jag komma ihåg och köpa dyckert oxå..

Så jag kan fortsätta med mina trätavlor..


Tjooo


Av Lisa - 22 oktober 2014 04:57

Jag vaknade 04.30

Varför????Ingen aning..

Det har blivit några dag som jag inte har skrivit några inlägg,,,,,Sorgliga mig

Men,,Jag måste få ursäkta mig...

I Måndags var jag i tvättstugan,,efter det så orkade jag bara inte skriva..

Jag var faktiskt inte inne på datorn nånting då..

Igår Tisdag,,,målade jag lite pryttlingar..

 

Ganska nöjd faktiskt..

Men,,nu blir det inga mer Julpryttlingar för min del..

Eftersom jag inte säljer något,,

(Men,,,jag skulle vilja göra det)

Så kan jag bara inte tillverka mer,,

För vart ska jag lägga allt sen när Julen är slut???

Det är den stora frågan...

Jag är ju med i en sida på FB:

Betong en gjuten hobby..

Jättebra sida,,,och alla är är ju så sjukt snälla och trevliga där inne..

Och,,,så lägger dom upp så j-a fina bilder på allt dom gör..

Och vad kreativa dom är sen då,,,Grymt..

Och många av dessa människor,,står på Julmarknader och säljer..

Så dom har betongpryttlingar från golv till tak hemma..

Ikväll måste jag fasen gjuta lite mer,,Hehehehe

Dags för tant att göra sig i ordning för jobb...

Tjooo


Av Lisa - 20 oktober 2014 05:02

är det Måndagmorron och jag får åka till jobbet..Hehehe

Jag hade nog kunnat vara lite mer ledig..

Men,,snat så kommer det ett lov..

Då blir det några extradagar ledigt iaf...

Och den här veckan är våra 7or ute på Prao..

Då är det lite mindre elever på skolan,,Najs..

Igår när jag kom hem så blev det en grovstädning av köket..

Väggar,Lister,Skåpsdörrar,Fönster...

Nu kan mitt nya köksmöblemang komma..

Som jag inte ens har köpt ännu,,

Sen städade jag undan lite andra saker oxå..in i skåp..

Jag skulle faktiskt behöva rensa en ut en del saker från skåpen..

Det börjar bli fullt,,


Vi har haft en del problem med en granne...

Som inte har vett att se till att sänka volymen när klockan blir dags..på vardagar alltså..

Jag har sagt till henne förut..

Då,,just vid den tidpunkten hade hon besök av en "kusin"

som hon inte hade sett på eeeevigheter,,Eller hur..

Dom senaste månaderna har det varit väldigt högljutt från hennes lägenhet..

Och det är alltså ända in till småtimmarna..

Förra veckan tröttnade jag på att höra deras röster..

För det är ju inte så att hon är ensam..

Närå,,hon har besök av fölk och fä mitt i veckorna..

Jag skrev helt enkelt en lapp och la i hennes brevlåda..

 

Sen dess har det varit tyst hos henne..

OM det nu fortsätter,,hög ljudnivå..på vardagarna..

Så tänker jag notera varje gång det är högljutt..

Och sen ringa hyresvärden,,,,osv osv..

Det var allt från denna tant.......

Tjooo


Av Lisa - 19 oktober 2014 20:17

Först Ryssarna i vårat farvatten..

Det har varit ett grymt pådrag hela helgen ute på landet..

Och nu ikväll,,,

Ebolafall i Stockholm,,,

NU blir iaf jag riktigt rädd,,

Vill inte att Ebola ska komma till oss i Sverige...

Det är ju f-n som rysk roulette..

Vem dör och vem överlever,,,

Usch,,,läskigt som f-n..


I morse skrev jag ett inlägg och skulle publicera det....

Nähädå,,,Det gick inte...

Min internetuppkoppling bröts,,Grrrrrr..

Och då försvann naturligtvis inlägget,,jag hade ju inte sparat det..


Så mycket bättre igårkväll...

Jag hade ju high hopes om det...

Njaaa,,jag vet inte..

 

Men,,,Carola svek ingen,,

Jag tycker f-n att hon är awesome..

Som artist och sångerska dårå..

Öppnar hon munnen som icke artist,,,Då får det vara..

Sen är hon ju inte direkt ful att titta på...

Personligen tycker jag att hon är snygg..

Precis som mej,,,Haaaahaaahaaa

Tjooo



Av Lisa - 18 oktober 2014 17:20

Jag kände mig inte riktigt på topp i morse..

Hade ont i magen OCH huvudet..

Så jag gick väl och strosade inne i morgonrock tills klockan blev typ 12.00

Riktigt najs...

Men,,sen var jag bara tvungen att gå ut och göra nåt..

Vad blev det gjort då??????

Joooohoooodå

Lite sprejmålning av betongpryttlingar

 

Dessa ska hem för lite pimp och blingbling

Ojnevojne,,nu blir det många presenter till kära släkten..

Hehehehe

 

Effektlack,,väääry fina..

Dom ska nog fasen styvfarsan få..

 

Dom här ska bli väggprydnand..

Jag ska blanda till betong och lägga i vitt pigment..

Sen så är det bara ner i en form med en upphängningsanordning..

Och voila så bidde det en väggprydnad..

Kommer att bli skitfint..

I morrn på väg hem till våningen så måste jag stanna till och köpa betong..

Jag har inget lager kvar hemma..


Nu är det bara några timmar kvar till årets program:

Så mycket bättre..

 

Mina förväntningar på avsnitten är lika höga som en skyskrapa..

Spännande,,

Tjooo






Av Lisa - 17 oktober 2014 22:27

Helg..

Fy satan vad härligt..

Och snart är det LOV oxå,,ännu härligare..

Har inte gjort så mycket ikväll..

Kollat IDOL..

Efter IDOL blev det Hellenius Hörna..

Med Prins Carl Philip..

 

F-n,,Jag blev faktiskt grymt imponerad av den lille pojken..

Riktigt kul att se honom i Tv..

Visserligen var väl samtalet styrt redan från början..

Vad som fick pratas om eller inte...

Men,,No big deal,,,,så gör väl alla kändisar,,

Styr upp samtalet alltså..


Och precis nu,,,har utröstningen i Idol varit..

Typ rätt person som åkte ut...

Nästa gång blir det Philip...(Hoppas jag)

Och nublir det nog lopplådan för den här tanten..

Sov gott och vakna torrt allihopa..

Tjooo


Av Lisa - 14 oktober 2014 21:27

Nu får vi sitta på golvet att äta..

 

Och vart ska jag sitta på mornarna när jag sätter på mig ansiktet ???

I skämshörnan på en pinnstol,,Hehehehe

Ikväll har vi då burit tunga ner till bilen..

Fast det är ju en j-a tur att man är ung,,pigg och stark,,Blinkblink...

Men,,riktigt lööövely med ett tomt kök..

Nu är det bara att åka och shoppa nytt...Jiiihaiii

 

Och här syns 2 nya värmeljuslampetter..

Den högra är ju alldeles underbart fin,,

Om man nu får skriva så om sina egna saker...

Näää,,Nu blir det Leffe Persson i en kvart..

Han ser ju faktiskt riktigt fräsch ut,,

Tjooo



Ovido - Quiz & Flashcards