Alla inlägg under november 2014

Av Lisa - 27 november 2014 04:25

Det e jag de.....

Det enda jag gör när jag kommer hem:

Pyssla med mina pryttlingar..

Fast nu tror jag faktiskt att jag är klar med allt som ska med till Julmarknaden..eller?????

 

Dom här pryttlingarna blev jag riktigt nöjd med..

Senså,,kunde jag ju såklart inte hålla mig från att gjuta lite till igår..

Bl a blev det ett fat....

Jag gjöt ett förra veckan,,,men det sprack när jag petade bort det från formen..

Det var synd,,för det blev vääry fint annars..

Hoppas att detta fat blir bättre..

Jag blandade betongen lite tjockare nu,,,

Jag håller alla tummar hårt..

Så blev det till att måla datum/årtal på hjärtan..

 

 Min syrras dotter gifte sig tidigare i höstas..

Jag tänker som så att hon ska få dessa häckar i bröllopspresent..

Jag var själv inte med på bröllopet..

Sen var det faktiskt så att det var ingen som visste att dom skulle gifta sig..

Hennes pappa fyllde jämnt,,

Och hon hade skickat en inbjudan till hans födelsedag..

Hela det gänget bor utanför Östersund..

Lite väl långt bort för en fest..

Så tant bestämde sig för att inte åka,,Hmmmmm..

Synd,,såhär i efterhand hade det varit mucho trevligt att vara där..

Får höra med syrran om hon orkar att släpa med sig dessa när hon åker upp nästa gång..

Nähä,,dags att börja fixa i ordning sig,,

Jag ska åka till MO Cashen innan jobbet..

Tjooo



Av Lisa - 23 november 2014 07:22

Självklart så blev det Så mycket bättre för min del igår..

Faktiskt riktigt bra igår..

Kul att få se Carola i en annan klänning..

Jajaja,,inte bokstavligen dårå..

Utan i ett annat läge..


Igår på dan var vi iväg  på ett jobb..

Räfsa/Blåsa löv,,,,,Pust..

Varjag slut som artist efter det motionspasset,,eller...

Vi ska dit idag oxå,,Inte riktigt klara på den tomten..

I slutskedet av lövräfsningen igår..

Upptäckte vi att en ruta var trasig på ett fönster..

Kollade närmare på det,,

Då upptäckte vi att ett handtag på en dörr var halvt uppvridet..

Aaahaaa,,INBROTT..

Fort ringa till uppdragsgivaren..

Hon bad Per att gå in i huset och kolla läget..

Men,,det såg orört ut därinne..

Ingen hade stökat ner iaf..

Hon kommer ut till sitt hus idag och ska kolla..om det är några saker borta

Allvarligt,,,JÄVLA IDIOTER,,som sysslar med såna dumheter..

Nu såg det ju tydligen bra ut inne i huset dårå,,

Men,,ändå,,det blir ju så mycket jobb för en privatperson när sånt där händer..

Polisanmälan,,Försäkringsbolag,,Laga trasiga fönster och/eller dörrar,,städning..

Grrrrrrrrrrrrr..

Tjooo


Av Lisa - 22 november 2014 06:40

Sverige..

Uuunderbar morgon,,,,,NOT..

Jag vaknade vid vid 04.30,,

Då var det dags att tömma blåsan,,

Gick och la mig igen,,OCH somnade,,

Vaknade sen igen vid 05.30,,Lite mer kristlig tid att vakna en Lördag..

Vad gjordes då igårkväll???

Johodå,,,för min del blev det som vanligt Idol,,,

Men,,gick och la mig innan utröstningen..

Helt rätt person åkte ur cirkusen..såg jag idag nu på morgonkvisten..


Annars har faktiskt veckan varit bra..

Jag fick besök av Nacka Livsmedelskontroll i Tisdags..

Han ställde lite frågor,,inspekterade kök,,kylrum,,diskrum mm mm..

Och jag fick MVG,,alltså inte en endaste anmärkning...

Halleluja vad lööövely..

Och apropå halleluja,,,

Ikväll är det 1 extra halvtimme med Fröken Häggström i

Så mycket bättre..Najs..

Lite helt ointressant vetande:

Jag har gått i samma gymnasium som henne,,,

Fast jag undrar lite hur det kommer sig att hon får ett längre program

än alla andra???

Jag hörde en intervju med henne på radion och då sa hon:

Hon visste inte varför,,

men hon trodde att dom hade så mycket material om henne så att det räckte och blev över...

Hmmmmmm,,

KAN det vara så att det var kravet från hennes sida,,

För att över huvud taget att ställa upp i programmet..1 halvtimme extra..

Äschdå,,,Jag skiter i vilket,,

Jag gillar henne som artist,,

Hon har en uuunderbar röst och är ganska snygg att se på oxå..

The girl have Starquality...

Tjooo


Av Lisa - 20 november 2014 04:56

Jag pysslar och pysslar och pysslar...Heeeeela tiden..

Jag har nog blivit en aning störd,,Hehehehe..

Igår blev det pimp av ljusstakar..

Med hjärtan och stjärnor och dekorationsband..

 

Fast tyvärr har jag inte en endaste tomte,,,

Men,,jag har ganska fina ljusstakar ist..

Och en del andra pryttlingar...

Tomtar och annat smått o gott får bli till nästa jul..

Det blev så sent påkommet,,det här med marknaden..

Jag har helt enkelt inte hunnit med tomtar,,Synd..

Idag när jag kommer hem från jobbet ska jag nog testa att göra fat i betong..

Så får det stå och brinna över helgen..

Och nästa år ska jag försöka mig på att göra egna latexformar..

Fast det får bli när jag är ensam hemma,,,

Latex  luktar some äckligt,,

Inte så lite heller,,,,

Fast det kanske är beroende av märke,,Hur det luktar alltså...

Nähä...det här duger inte..

Dags att försöka sig på att se respektabel ut,,innan jag åker till jobbet..

Så jag inte skrämmer bort dom små liven på skolan..

Tjooo


Av Lisa - 18 november 2014 04:53

Och klockan visar 05.00 just nu,,,

Igår när jag kom hem från jobbet,,

Så hamnade jag i koma för en liten stund..

Jajajaja,,först lagade jag middag..

Jag var helt galet tröööööött..

Och med en träningsvärk från helvetet...

I Söndags var vi ju iväg och städade en tomt från LÖV..

Och jädrar som vi städade sen då,,,OjOjOj..

Det går ju inte direkt att såsa som man gör på sin egen tomt..

Utan här var det bara att tuta och köra,,

Som små outtröttliga duracellkaniner körde vi på,,,

Tills vi var färdiga...

Men då var jag verkligen slut som artist..Pust..

Det var säkert sviterna från i Söndags som gjorde sig påminda igår dårå..

Tröttheten,,

Jag är ju inte direkt 25 längre,,även om jag vill tro det ibland,,,

"ibland",,,Hehehehe,,det var i underkant,,,alltid....

Efter att ha legat i koma igår,,,så vaknade jag faktiskt till..

Jag diskade,,

Och efter disken,,

Så kollade jag Historieätarna,,det är riktigt roligt det programmet..

Efter det så målade jag lite,,

 

Kopparfärg ska det föreställa..

Jag tycker att nyansen är aningens för mörk..

Jajajaja,,men det är den enda som finns hos Panduro..

Och dom är inte riktigt klara än..

Jag får fortsätta ikväll när jag kommer från jobbet..

Nähä,,dags för tant att fixa till kanske..

Tjooo




Av Lisa - 16 november 2014 06:10

Sverige..

Tidig Söndagmorgon och kolsvart ute,,Gäsp..

Igårkväll blev det Tv och Så mycket bättre..

Fast jag tycker fasen inte att det är Så mycket bättre i år...

Alltså inget ont om deltagarna..

Men,,Kajsa och Johan,,

Jag har INTE hört en endaste låt av dom..

Kajsa på sin tid och min,,,Jag lyssnade inte på den typen av musik back then..

Och Johan,,,Har jag aldrig hört en endaste låt av..Jag lyssnar inte på den typen av musik today..

Love får väl oxå hänga med bland dom jag inte har lyssnat på..

Men,,jag såg honom på Tvn för ett par månader sen,,när han sjöng..

Han var helt ok då...

Fast nästa vecka,,,,Är det Carolas dag..

DÅ,,måste jag ju bara titta på programmet..

Innan jag gick och la mig igår,,

Höll jag på med lite Decoupage..

Dessa saker ska vara med på Julmarknaden som jag ska medverka på..

 

Visst blev dom fina..

Själv är jag riktigt nöjd,,faktiskt..

Nu har den här tanten vart uppe i flera timmar och börjar bli hungrig..

FRUKOSTTAJM..

Tjooo




Av Lisa - 15 november 2014 16:12

Sprejmålat lite DÖskallar idag..

  

Fy satan vad roligt det är,,,

Fast nu måste jag ju klura ut vad jag ska ha dom till..

Hmmm,,svårt,,kanske små tavlor,,värmeljuslampetter..

Jag måste klura väääry fort,,

Det är marknad om 2 veckor,,,Hua..

Vad har jag gett mig in på????????

Jajajaja,,det går nog bra,,,

Om inte,,,,så får jag göra lite PR för mig själv..


Justdet,,,en helt annan sak,,

Var på Willys tidigare i veckan och handlade mat,,

Packar ner maten i påsar,,många påsar blev det..

Kommer hem och packar upp alla påsar,,,

Men,,va f-n det fattas ju saker..

Hoppla Hoppla,,,måste ha glömt kvar en påse på Willys..

Ringer fort som attan till Willys..pratar med en kille..

Och se på f-n,,,,dom finns kvar over there,,Halleluja....

Kommer dit,,,,

Det var inte bara en påse,,,det var två påsar,,,Hehehehe..

Hur i hela friden kan man glömma kvar påsar????

Och,,vilken tur att ingen hade snott med sig vår mat,,

Det var ju massor av gosaker där i...

Tjooo



Av Lisa - 13 november 2014 21:48

Konstigt,,

Jag tycker fasen att det är att göra hela tiden..

Är det inte tvättstugan

jamen,,då är det inköp av nödvändiga varor,,typ mat..

Är det inte inköp av mat,,,,

jamen,,,då är det bokföring..

NU äntligen har jag köpt mig en takspot....

Men,,,det var ju halogenlampor med i köpet...

Och halogenlampor kan man ju inte ha,,,

Det drar alldeles för mycket el...

Sagt och gjort,,Vid köpet av spoten,,köpte jag då till ledlampor..Miljövänligt...

Kostade skjortan,,,

Sätter i dom i spoten

 

What,,,det är ju som j-a strålkastarlysen...

Åhhhhhh,,400 spänn i sjön,,,Inte ok...

Köpte ytterligare 1 ny ledlampa på ICA Maxi...

Med riktat lyse...

Och,,,Japp,,såna får det bli..3 st till...

Nu har den här spoten kostat mig tredubbelt så mycket som den kostade i inköp...Grrrrr..

Jajaja,,man lär sig av sina misstag,

eller gör man verkligen det?????

Tjoooo



Ovido - Quiz & Flashcards