Alla inlägg under december 2014

Av Lisa - 31 december 2014 07:44

kom till slut...Jippiiieeee..

Jaa,,inte för att det är Nyårsafton,,,utan för att det blir ett nytt år...

Och det blir ljusare för varje dag,,Riktigt najs..

Värmen får jag väl vänta på ett tag till...

Men,,just nu är det riktigt härligt att kylan är borta..

Fast det är ju tyvärr 2 månader kvar av vintern,,Hua...

Igår var vi och handlade inför lite middag ikväll..

Vi får en gräsankling till bords idag..

Hans fruga är i USA,,och hälsar på dottern,,,

Som pluggar och spelar basket over there,,,

De e lite coolt..

Annars hände det inte mycket igår..

Per och jag slog våra "kloka" huvuden ihop..

Och höll på med "lite" bokföring,,Löneutbetalning..

Och in på Skatteverket och surfa lite,,Skattetabell,,Skattedeklaration..

Fy f-n vilket magsår jag får när sånt där ska göras..

Men,,nu är det gjort..

Nu ska det bara registreras och betalas oxå..

 

Igår var det ganska många som la ut bilder på himlen på Fb...

En annan ville ju inte vara sämre..

Himlen var verkligen grym igår eftermiddag..och typ 1 grad i luften..

Lite skillnad mot dan innan..

 

-12 grader,,Fy satan vad kallt det var..

Och det är väl absolut ingen idè att ropa HEJ ännu heller..

Som skrivet ovan 2 månader kvar av vintern..

Dom värsta vintermånaderna oxå..

Men,,,Jag tjatar och tjatar,,,Vi går mot ljusare tider....Lööööövely

Tjooo







Av Lisa - 29 december 2014 18:32

håller i sig,,Fy f-n,,det är riktigt hemskt,,Brrrrr..

Fast just nu är det inte sååå väry kylslaget ute..-6,6 gr,,bara..

Och varmare ska det bli,,,Jippieeeeee..

Idag har Moi inte  gjort många knop...

Pysslat lite...och det är väldigt lite..

Jag är grymt sugen på att köpa mig Latex,,och göra egna formar...

Det är ju så j-a dyrt med färdiga Latexformar..

 

Mina fina nymålade Dalahästar..

 

Lite betonghjärtan på en planka..

Den är jag oxå nöjd med..

I morrn blir det till att åka och handla lite Nyårsmat..

Tjooo

Av Lisa - 29 december 2014 12:43

Ett nytt ord av 40 st som ska in i ordlistan 2014..

Och vad betyder KÄRRTORPA dårå????

Johodå,,att strida mot nazistisk propaganda och nazistiskt våld..

NU finns Kärrtorp med på den geologiska kartan...Hehehehe..

Jag är med i en grupp på Fb,,Kärrtorp Kära Kärrtorp..

Det är en riktigt bra sida,,,

Många Kärrtorpsbor är grymt engagerade i sin förort...

Vilket är väldigt roligt..

Ta bara detta ex: Coop,,försök till RÅN.....

En kille kommer in med nåt skjutvapen...

Kassörskan (ung tös) försöker fly in till personalrummet,,,

Han skjuter henne i låret och hinner ikapp henne,,,

Tvingar henne att krypa tillbaka till kassan,,

Han får givetvis inte med sig en spänn från kassan...

Kassan Stöldskyddad!!!!!

Efter den händelsen så var det en tjej i gruppen,,

Som startade en pengainsamling,,

Och för pengarna så köptes det blommor,,

Och som överlämnades med pompa och ståt till Butikschefen under Lokaltidningens uppsikt..

Fast nu blir jag lite osäker,,,Hmmmmm..

Blommorna har jag för mig skulle vara till den unga tösen,,som blev skjuten...

Eller inte..

Jajaja,,what ever,,,,,

Kärrtorp är iaf en grymt bra förort,,

Med väldigt engagerade invånare...

Tjooo




Av Lisa - 28 december 2014 06:52

sig slutet på detta år med snabba steg..

Så j-a grymt..

Och ljuset är sakta på väg tillbaka..

Ju äldre jag blir desto mer avskyr jag detta mörker som är på hösten/vintern..

Igår tog jag Märta Maräng och körede in till Mölnvik..

Bara för att få gå och titta lite i affärer..

Riktigt najs..

Hittade lite smått och gott..

Sen blev det Stjärnorna på Slottet på Tvn..

Det finns inte så många kanaler här ute på landet..

Det är ju verkligen inte tal om att sitta i soffan och zappa mellan kanalerna..

Innan jag stack in till civilisationen så pysslade jag lite..

Mina nya fina Blomdekorationer..

 

OCH så kollade jag givetvis på presskonferensen..

Alltså det här med politik,,Jag är inte speciellt intresserad och insatt..

Följer med lite lite på Tvn..

Och lyssnar på vad partierna vill...

När det är val så Jag röstar på det parti jag tycker låter bäst och thats it..

Det är klart alla partier har NÅGOT som är bra..

Men,,nu då????

Nu är ju för f-n alla samlade till typ 1 parti..

Allt för att hålla SD borta,,

Inte för att jag röstade på SD..

Men,,partierna måste känna en viss oro inför SD..

SD är således ett väääry stort HOT mot övriga partier..

Så stort att alla går samman och blir 1 j-a parti..

Näru,,,Stefan,,du är allt en riktig fegis,,

Du vågade inte ha ett Ny/Extraval i Mars...

Tjooo




Av Lisa - 27 december 2014 09:49

Det blir inget Extraval/Nyval...

 

Vad håller Herr Statsminister på med ????????

Presskonferens idag Lördag kl 10.30

Spännande att höra vad han har på hjärtat...

Kan det vara någon/några från Alliansen som har gått med på samarbete???

Eller har Statsministern vikt sig för något/några krav hos Alliansen???

Vad det nu än är så kommer jag att titta på sändningen..

Personligen så är Statsministern ingen direkt favorit hos mig..

Jag hade sett fram emot ett Extraval/Nyval...

Tjooo

Av Lisa - 26 december 2014 19:30

-grader och snö på backen,,,Det är grejer det..

I Löööööööve it..

Nu är det alldeles precis lagom av dessa pryttlingar,,

-grader och snö alltså...

 

Kolla in NÖRDENS byxor...

Det sista jag skulle göra innan jag stack till landet...

Var att byta byxor...

Gjorde jag det????Nääääääää

Dom fick åka bil OCH gå in på ICA och handla,,,Hehehehe..

Fast dom är ju faktiskt ganska snygga,,,färgmässigt alltså..

Tjooo

Av Lisa - 26 december 2014 05:38

Sverige,,,kl 05.30 -7,6 grader utanför väggarna,,Brrrrr..

Vintern kom fort nu,,med lite snö och -grader..

Fast det är helt ok,,det ljusar upp ute..

Igår var det en grym himmel över landet,,

Jajaja,,jag antar att det var likadant inne i stan,,

För vi har väl samma himmel ute på Värmdö som inne i stan ?????????

 

När jag tog den här bilden vid 16-tiden kom det in en massa moln..

Men sen så klarnade det upp och blev även lite kallare..

Jag tror vi hade som lägst -9,6 grader här ute i skogen..

För övrigt blev det inte mycket gjort igår när jag kom till landet..

Får se vad som händer idag,,Inget antar jag..

Tjooo


Av Lisa - 25 december 2014 08:27

Och Julafton är förbi..Lööövely..

Nu är vi på väg mot ljusare tider,,

Fy fabian vad grymt..

Bara Nyårsafton kvar,,sen ett nytt härligt år..

Hmm,,undrar vad mitt nyårslöfte ska bli år dårå????

Kanske att bli snällare??Börja träna??Sluta röka??Äta nyttigare??Sluta äta sötsaker??

Äsch,,va f-n,,Jag måste väl få leva oxå..

Jag har bara ett liv..

Tillbaks till Julafton,,,

Så lugnt och skönt,,

God mat,,gott sällskap,,

Det tråkigaste var disken,,,

Bläääää,,eftersom jag inte har en diskmaskin som går på el...

Så blev det den manuella diskmaskinen,,alltså Moi..

Som drog nitlotten och fick äran att diska..

Fast det gick bra,,Jag diskade lite pöompö...

(ni som inte vet vad ordet pöompö betyder:lite i taget)

Det tog mig typ 1 timme,,så syntes det inte ens att vi hade ätit..

Vad händer vidare idag då??

Johodå,,jag ska jobba vid datorn lite...

Bokföring,,är det som står på min agenda idag,,

Nu på morgonen har jag sträcksett 2 avsnitt av Blacklist på datorn..

Spännande,,,

Men,,eftersom jag har datorn på köksbordet,,,

Så har det blivit till att sitta på en j-a pinnstol..

Inte så vääry najs..att sitta stilla i 2 timmar..

Nu känner jag verkligen att jag behöver resa på arselet..

Det är alldeles bortdomnat,,Hehehehe,,

Frukost får det nog bli nu...

Tjooo




Ovido - Quiz & Flashcards