Alla inlägg under mars 2015

Av Lisa - 31 mars 2015 04:56

   En helt vanlig Tisdag och den är vääry tidig..

Men Men så är det ibland..

Jag har nu sett ett mönster i mina tidiga mornar...

Vår och Sommar vaknar jag "statistiskt" sett mycket tidigare än på Hösten och Vintern..

Igår blev det först jobb,,

Ingen Hkk,,dom var på bio alla 6or,,

Helt ok,,då kunde jag gå 20 min tidigare..

Och handla ingridienser tills Hkk:n idag..

Sen blev det pyssel för hela slanten igårkväll..


Kloker,,som du ser på bilden..

Det blev ett riktigt drag efter honom..

Jag la ut på flera Köp/Sälj sidor på Fb..

Och viiiips,,så var ett antal sålda..

De e ju grymt roligt,,

Precis så vill jag ha det..

Jag tillverkar och jag säljer,,

Men tyvärr så går det lite långsamt med betong,,

Det tar ju sån j-a tid att brinna..

Men jag gjuter på för fullt..

Sen ska jag försöka få till 2 st ordtavlor som jag fått beställning på..

Ojojojojoj,,de e mycket nu..

Och igår blev det även bokföring på den lilla firman..

Jag har varit slarvig med den nu,,Uschochfy,,

Men,,tänk om jag inte skulle ha något att göra..

Guuud,,jag skulle säkert klättre på väggarna här hemma i våningen,,Hehehe..

Nää,,nu ska jag gjuta lite bokstäver,,

Även om klockan bara är 05,00,,


Tjooo

Av Lisa - 30 mars 2015 05:02

En ny vecka med nya möjligheter,,Usch vad klitchigt det låter..

Men,,det är iaf en kort vecka,,Riktigt najs..

Och nästa vecka är det Påsklov,,,för eleverna alltså..

Och lite för mig oxå..

Jajaja,,nu är nu..

Och jag har börjat med HKK på skolan,,De e roligt..

6orna ut först,,

Skulle låta dom göra soppa OCH baka bröd,,

Men,,,Nääää,,dom hinner faktiskt inte det på 1 1/2 timme..

Så har blivit "bara" soppa..

Dom är faktiskt ganska duktiga dom små barnen..


Nu över till nåt helt annat...

Finalen i Farmen igår..

 

Och Örjan som tog hem hela härligheten..

Han var riktigt mycket värd att vinna,,över Jocke..

Jocke,,tycker jag var vääry självgod som person..

Fast han kör med: Jag är en ärlig människa..

Äsch,,ta dig i röva Jocke..

Han har lixom bara glidit med under alla veckor..

Verkligen inte värd att vinna,,

Oxå,,har han varit skyddad av sitt storbondeskap många ggr..

för att slippa gå upp i Tinget och kämpa..

Örjan har verkligen fått kämpa för att platsa på Farmen...

OCH han har skött om djuren ,,,

OCH han har fixat uppdragen som dom har fått,,

Ett stort GRATTIS till Örjan..


Tjooo



Av Lisa - 28 mars 2015 06:22

Nu blir jag på riktigt mörkrädd för den här regeringen vi har...

Stefan Löfven om Kina:

Näää,,det är ingen Diktatur,,

Det är en Enpartistat..

Det är väl klart som f-n att det är en diktatur

dom förtrycker ju människor,,

Precis lika mycket som Saudiarabien,,

Men,,tydligen har regeringen lärt av sina misstag..

Nu vågar dom inte säga vad dom egentligen tycker..

i o m att Kina oxå är en vääry stor samarbetspartner..(precis som Saudi)

Och det vore ju dumt att reta upp Kinas statsmän,,

Och den här Finansministern vi har,,(har inte lagt hennes efternamn på minnet)

Vad kommer hon med för idiotiska förslag:

Höja Bensinskatten med 55 öre,,Så dumt så dumt..

Helt klart Romsons förtjänst...

Hua,,,dessa Miljöpartister...

Och sänka ROT,,,för att ha råd att bygga nya bostäder...

Jajaja,,nu ska vi se hur många nya bostäder det blir under deras 4-årsperiod vid makten..

Sen finns det ytterligare punkter som dom lovade vid valet...att inte röra..

Men,,som dom nu raserar,,,

En skribent skriver på Aftonbladet:

Att detta  bara drabbar höginkomsttagarna,,,

Det gör det väl verkligen inte,,,

Alla människor som bor i glesbygden och måste ha bil för att ta sig till jobbet...

Vi som har ett pyttpyttelitet företag då..

Och har kunder som gärna nyttjar ROT,,,

Näääää,,Fy för Löfvens regering,,,

Oj,,mitt första inlägg på flera dar,,,

Och det blev så här argt på Lördagsmorgonen...


Tjooo






Av Lisa - 21 mars 2015 13:21

Och jag har inte gjort ett endaste dugg,,

Och jag tänker inte göra ett endaste dugg heller..

Men,,vi ska iväg och få oss lite middag senare,,

Lööööövely,,,

Slippa laga mat,,,Hurra..

OCH trevligt sällskap till matbordet,,Inte dumt alls..


På jobbet är fullt ööööööös,,medvetslööös..

En del elever är mer vilda än tama..

Jajajaja,,dom blir väl tama till slut dom oxå..

På Måndag börjar jag med Hkk,,

Ska bli väääry kul..

Jag hade tänkt att dom ska får baka Matbröd och tillaga en Soppa...

Men,,,Vid närmare eftertanke,,,,så blir det nog bara soppa..

Jag är inte så säker på deras köksvana,,

Dom kan få grädda en BakeOffBagette i ugnen..

Så Måndagmorgon måste jag åka till MO Cashen i Årsta innan jobbet..

Och shoppa lite ingridienser till HKK:n...


Lets Dance blev det igår dårå..

Inte nåt Topp 10 program direkt..

Men,,i brist på annat tittbart,,så...

Visserligen var det ju Babben med MumsMums som gäst..

Äschdå,,,Jag kan kolla reprisen,,,eller på nätet...


Tjooo



Av Lisa - 18 mars 2015 05:07

Fast jag vet inte om den e så god,,,

Den e tidig iaf..

Just nu finns inte mycket tid till att blogga..

Jag tittar ju på Farmen på kvällarna

Och den går ju på Prime Time..

Nu är det inte så många dagar på den cirkusen..

Och när det inte är Tv,,

Vad kan det vara då???

Johodå,,,,,Betong och målning..

Jag var iväg med en låda beställning häromdan..

Roligt,,Roligt..

Nu håller jag på med rosor till en kollega..

I övrigt så händer det inte mycket i livet...

Jobbet pinnar på som vanligt..

Jag ska ta över HKK nu resten av terminen..

Riktigt sköj...

Jag börjar med åk 6,,,

Dom ska få göra soppa och baka matbröd (tror jag)..

Det kan vara så att det är alldeles för många moment för dom att göra..

Jag har inte riktigt bestämt mig ännu..

Jag börjar på Måndag med första gruppen..

Nu ska denna tant in i duschen,,

Sen är det dags att åka till jobbet..


Tjooo



Av Lisa - 16 mars 2015 21:16

Likt en liten gumma,,så tittar jag upp dåochdå från lådan..

Näää,,skämt åsido..

Jag har inget att skriva om..så enkelt är det..

Jag pysslar med mina pryttlingar,,vilket är så grymt roligt..

Jag har fått in en del beställningar,,

Inte många,,,men några iaf..

Jobbet flyter på som vanligt,,vilket är helt ok..

Eleverna är ganska snälla,,Eller ???

Jodå,,dom små är ju så himla sööta..

Det finns ett gäng tjejer i 5an..

Som väldigt gärna står och pratar med mig vid dörren till köket..

Och vad pratar dom om med tant dårå...

Johodå,,,KILLAR..

Ojojojojoj,,,vilka bekymmer dom har ibland..

Vem som är ihop med vem,,,,,

Vem som frågar chans på vem,,,,

Vem som blir dumpad av vem,,bara efter 1 dag ihop,,,

Dom är väääry ombytliga dom där små,,Hehehehe..

Fast dom är riktigt härliga..


Helgen som var blev det landet..

Gänska härligt i det fina vädret,,,Fast det var absolut ingen värme i luften..

Jaa,,direkt i solen dårå..

Jag fick faktiskt en del gjort..

Lite räfsa löv,,

Lite bort med förra årets blomstänglar,,

 Akleja på väg upp..Dom blommar ju ganska tidigt på året,,om det nu är någon som inte vet det..

 

Här vi vi vackra Löjtnantshjärta,,,Blommar oxå tidigt på året,,

En del lövräfsning är det kvar,,

Jag hade ingen lust att stressräfsa,,,,


Denna fina ordtavla är det senaste alstret av moi..

 

I morrn blir det nya tag,,med nya pryttlingar..

Jag har blivit en pysselknarkare,,


Tjooo

Av Lisa - 8 mars 2015 06:56

Fy f-n vilket skit,,det är

Riktigt uselt,,och ändå tittar jag..

Jag fattar inte varför..

Kanske är det bara för att kunna klaga på nåt..Hehehehe..

Jajajaja,,nästa vecka är det sista gången för detta år..

Om INTE MumsMums tar hem segern,,

Då tänker jag aldrig mer titta på Mellon..

För mig är han en given segrare..


Vad har tant sysslat med då senaste veckan???

I Onsdags levererade jag en beställning på 6 st Betonghästar till Tallkrogen

Såååå,,Jag har haft fullt upp med mina betongpryttlingar..

Och ska fortsätta när jag kommer hem idag..

Igår sågade och slipade jag till lite träbitar

som ska få bli väggprydnader..

 

Med text på..

Det kommer att bli så bra så,,

Hör och häpna: Jag har en beställning på en tavla med text...

Så den ska jag börja med idag,,tänkte jag..

Idag har meterologerna lovat varmt och soligt väder..

Varmt är det,,Men var är solen??

När jag klev upp i morse vid 5-tiden var det 8,6 grader ute..

Nu är klockan runt 7-tiden och det är 9,3 grader ute,,,,Tjooohooo..


Tjooo


Av Lisa - 3 mars 2015 04:51

Och här sitter jag vid Datorn..

Jag vaknade 1 timme före klockan,,SJUKT.....

Jajaja,,de e bara att gilla läget,,Hehehe..

Som alla vet vid det här laget så har jag en liten liten firma..

Den får jag psykbryt på tittsomtätt...

Och allt bara för att jag inte kan det här med SKV,,,

Det är så grymt svårt,,

Bokföra ett kvitto,,Registrera en faktura,,

Lämna in en 0-ad Arbetsgivardeklaration,,,Jaaa,,helt ok..

Men,,när det sen kommer till lite allvarligare saker,,

Typ allt övrigt som ska in till SKV,,,,Jag blir tokig..

Bara för några dagar sen hade jag 5 oöppnade fönsterkuvert från SKV

som bara låg och väntade på mig..

Och varje gång som jag tittade till dom så var dom kvar,,,F-N..

Men,,så beslöt jag mig iaf för att öpnna dom..

Och,,Näää,,det var inte så farligt som jag trodde att det var..

Det var mest Info om nya regler..och

1 Arbetsgivardeklaration..och

1 0:ad Preliminärskattsedel..

Pust,,

I Söndags blev psykbrytet lite mindre...

Jag fick hjälp av bästa Madde

med att boka om momsinbetalning och skatter..

Inte för att jag vet varför man ska göra så dårå,,,,men men,,,Nu e de gjort..

Och mina siffror stämmer i bokföringen (nästan)

Hon sa att hon även kan hjälpa mig med Deklarationen sen

när den tiden är kommen..

Låter det najs,,,eller...

Alltså på riktigt,,,

SKV ger mig kallsvettningar,,kall kårar..

Likadant som om Polisen skulle ligga efter mig när jag kör bil..

Även fast jag vet att:

ALLA lyktor funkar,,Jag HAR inte kört för fort,,Ja ÄR nykter..

Så blir jag ändå nervös..

Helt sjukt..


Tjooo





Ovido - Quiz & Flashcards