Alla inlägg under april 2015

Av Lisa - 30 april 2015 04:36

Oj,,det var ett långt ord att skriva..

Men,,det gick,,

Jobba på som vanligt idag..

Kunna sluta tidigare??? NOT..

Jajajaja,,men,,,det är ju ledigt i morgon iaf..

Riktigt najs..

Men,,det blir nog lite jobb i helgen på den lilla firman..

Sen,,så blir det lite betongpyssel och ordtavelpyssel..

Har några beställningar på tavlor..

Annars blir det nog till att börja tänka på min födelsedag så smått..

Moi fyller ju lite jämt..

Planera på vad som ska ätas och drickas..

Ojnevojne,,,,Lite ångest har jag nog över att fylla jämt..(50 år)

MenMen,,det är bara att acceptera,,,alla ska vi den vägen vandra..


Hoppas ni alla får en grym Valborg..

Och håll koll på era yngre tonåringar ikväll..

 

Tjoooo




Av Lisa - 28 april 2015 05:13

igen..

Det är ju inte klokt vad mycket ledigt det är i vår i år..

Snart fyller Moi åroxå..

Då är det oxå långledigt..

Igår var vi och handlade lite..

Bl a,,,lite presenter till moi från Per..

2 st nya Objektiv till min kamera..Tjooohooo

Jag fick dom i födelsedagspresent (lite i förväg)..

Men fy fasen vad jag ska fota nu..

Jag tar med mig dom till landet i helgen och testar dom..

Här är foto taget i morse på en Trast i en Björk..

 

Bild tagen på vanligt avstånd

 

Bild tagen med nya Zoomobjektivet..

Lite suddig bild,,

Men det blir så när omgivningen inte är i dagsljus..

Då blir objektivet enormt känsligt för lite darr på handen..

Sen är det Macroobjektiv oxå..

Som tar riktigt bra närbilder..

Fast det får bli i helgen på blommor och bin..

Fota närbilder alltså...

100 000 tack för objektiven Per..

Riktigt najs..

Puss och Kram till dig från mig...

Men,,det som saknas,,,En liten väska att ha objektiven i...

Oj,,Fasen vad klockan går fort när man har roligt..

In i duschen nu..


Tjoooo


Av Lisa - 26 april 2015 20:28

med nya möjligheter..

Fast veckan kommer nog att se ut som alla andra veckor..

Idag blev det inte mycket gjort..

Jaa,,jag städade innan jag for från landet..

Skulle verkligen behövt gjort det hemma i våningen oxå..

Jajajaja,,det får bli en annan dag,,,en annan vecka,,,

Vilken j-a skitgris jag är,,,Usch..

Jag köpte mig en sån där elektrisk fönsterskrapa förra veckan..

Jag testade faktiskt den på ett fönster där SOLEN skiner mest hela dan..

Aaaaahmeeen,,Halleluja vad lätt det gick..

 

Inte en endaste rand blev det på rutan..

Och fort gick,,det var ju knappt jag hann blinka,,så var det klart...

Nu längtar jag till att ta alla andra fönster..Hehehehe..

Får väl släpa med mig allt ut till landet och fixa dom rutorna oxå..

Det är knappt man ser ut genom dom rutorna..

Nähä,,Nu är det nog lika bra att ta tjuren vid hornen...

Betala räkningar,,Hua,,så tråkigt..

Jag måste ta den lilla firmans bokföring oxå..

Vill INTE...


Tjooo

Av Lisa - 26 april 2015 07:04

i viken på landet avklarad för i år..Tjoohoo..

Närå så illa var det inte..

Det är faktiskt ganska trevligt att gå där nere och skrota..

Att få till det som om det ser ut att man jobbar,,Hehehehe..

Näää,,Nu ljuger jag igen,,

Det var inte alls mycket att göra där nere igår..

Mucho mer förra året..

Jag vet inte om det har att göra med:

Det finns tydligen en karl här ute som har synpunkter på allt och alla..

Och det är inte direkt snälla och trevliga synpunkter han kommer med..

Tänk,,det är själva f-n att det är alltid finns någon som drar ner stämningen..

Jag är väääry nyfiken på vem människan är..

Uschochfy för människor som bara har negativa ord som kommer ut ur käften

så fort den öppnas..

Jajajaja,,vi som var där igår hade iaf jättetrevligt..

Vi var inte många,,men vi var dom tappra..

 

      

Inte så många bilder blev det,,men några iaf..

Tjooo




Av Lisa - 25 april 2015 07:21

Det händer lite titt som tätt..

Att jag inte kommer in på den här sidan..

Skärmen blir vit och i ett hörn kommer reklam från MediaMarkt,,

Väääry konstigt..Ingen aning om varför det blir så,,

Jag kan testa flera gånger och det blir likadant..

Jajaja,,men nu på morgonen kom jag in,,

Veckan som har varit dårå:

I Onsdags åkte jag in till Skanstull och lämnade över mina två

Ordtavlor som jag hade beställning på...

Passade på att gå in i Ringens centrum..

Usch,,vilket dåligt utbud på affärer..

Det ser ju för sjutton ut som det har sett ut dom senaste 20 åren..

Lite förnyelse,,skulle nog vara på sin plats..

I Torsdags hade vi APT-möte på jobbet..

Dom ligger ju lite efter min ord. arbetstid,,Boooring..

Men,,,man SKA vara med på dom mötena..

Så det är bara att sitta med och se glad ut..

Det brukar komma upp nåt som kan vara av intresse även för mig..

2 nya Värmeljuslampetter har kommit upp på väggen hemma i köket..

 

Dom blev riktigt tjusiga,,tycker jag..

Idag blir det städning vid viken..

Med alla grannar,,

Vi håller väl på i ett par timmar,,,,

Efter vi har slitit hårt blir det belöning:

Korvgrillning Dryck Kaffe och Kaka..

Det brukar vara riktigt trevligt och ett bra sätt att lära känna folket runtikring..


Tjooo

Av Lisa - 21 april 2015 21:25

på jobbet,,,,Typ 70 elever inte på skolan,,,Lööövely..

2 dagar i rad har terroristen kommit in i sovrummet och väckt mig kl 04.00,,Piiiiiiiip

Helt galet tidigt..

Kan vara så att hon har haft nästan slut på torrfoder,,

Om inte torrfodret täcker hela botten på skålen så brukar hon inte äta..

Eller så vill bara helt enkelt inte vara vaken själv på morgonkvisten..

Idag fick jag faktiskt en del gjort när jag gick upp sååå tidigt..

Jag fixade med bokföring och skrev ut verifikationer till den lilla firman..

Well done Lisa....

Igår morse skulle jag blogga,,,

Men,,det var själva f-n då,,,Jag kom inte in..

Kom till startsidan,,allt Ok..

Sen,,efter bara nån sekund,,,

Så blev skärmen vit och upp kom en liten reklambild för MediaMarkt uppe i vänstra hörnet..

Jag försökte flera ggr att komma in,,Näää,,det var kört..

Vääääry konstigt..

Och just precis NU,,så ringde tants sovklocka..Zzzzzzzzzzz


Tjooo


Av Lisa - 18 april 2015 20:02

Har faktiskt varit framme mest hela tiden idag..

Då den inte har varit framme,,har det f-n varit kallt som fasen..

Absolut ingen riktig vårvärme i luften ännu..

Idag är jag värd att ge mig själv en klapp på axeln,,

Jag har räfsat löv,barr,kottar och stenar på tomten..

Grymt jobbigt..

Men,,säkert väääry nyttigt för denna kropp som GUD har glömt..

Jag blev inte riktigt klar idag

Jag får helt enkelt fortsätta i morgon en liten stund innan det bär av till våningen..

Hemma i våningen har jag en katt som väntar..

 

Jag har börjat med pensling av Latex på den lille..

3 varv har jag hunnit med..

Det ska väl på ytterligare typ 15-20 penslingar till på den..

Och kanske ett varv med latex blandat med förtjockningmedel..

Det tar en j-a tid innan formen är klar,,

Tålamod,,,,är verkligen inte mitt första namn..


Förra Söndagen brann det lite lite i vår miljöstuga..hemma på lugna gatan..

Och Sv Bostäder var vääääry snabba med att ställa en container utanför..

 

Bra jobbat,,Sv Bostäder

För JAG hade en del grovsopor uppe i våningen som skulle slängas i miljöstugan..

Och dom stora halvsmälta kärlen som stod utanför är borta..

Nu ser det ju inte alls ut som ett ghetto,,

Det såg faktiskt ut som det med dom halvsmälta kärlen utanför

Och skräp på backen..

Ha en trevlig Lördagkväll alla..

Tjoooo





Av Lisa - 18 april 2015 06:21

Och den blev ganska tidig..typ strax efter 5 tiden,,

Idag ser det ut som om det blir en fin dag,,

Jag kanske bör tillägga: än så länge iaf..

Igår blev det Lets Dance på Tv:n,,

Finns ju inte så många kanaler att välja på,,

Härute på landet..

Fast jag kollade aldrig vilka som gick vidare till Final..

Då hade den lilla gumman gått och lagt sig för länge länge sen,,Hehehehe..

Nu på morgonen såg jag att Björkman var den som åkte ut,,

Sernholt,,,Jaa,,självklar finalist..

Stenmark,,,Näää,,absolut ingen ingen självklar finalist..

Folk i stugorna har säkert röstat på honom bara för att:

Han är Han,,Stenmark helt enkelt..

Då var Björkman 1000 ggr bättre än Stenmark,,Capiche...

Men,,Marie är bäst,,hon kommer att ta hem vinsten,,


Tjooo


Skapa flashcards