Alla inlägg under maj 2015

Av Lisa - 31 maj 2015 20:39

Till vaddå???

Johodå,,tills eleverna går på SOMMARLOV..

Nästa Onsdag,,närmare bestämt,,

Ska det bli löööööövely,,eller..Jaaa,,för dom naturligtvis,,


Kom hem i vääry kristlig tid idag..

Var hemma i våningen redan vid 11.30

Fram med mina pysselsaker directly..

Han knappt packa upp weekendbagen..

En beställning klar..check!!!!!!!!!!

 

Den blev jättefin,,

Vad kul det är att kunna ge sig själv en klapp på axeln..

Och faktiskt tycka att pryttlingarna jag gör blir fina,,

Jaaa,,inte alla pryttlingar,,men en del.. 

Fast färgen på bilden stämmer inte riktigt överens med verkligheten..


Näää,,kanske ska ta och vika den rena tvätten nu..och lägga in i skåpen..

Den ligger fortfarande kvar i dom blåa klassiska IKEA-bagarna..


Tjooo


Av Lisa - 31 maj 2015 06:55

Japp,,så in i h-e..

endast 9 grader och en vind som gör att det är bäst att hålla i peruken med båda händerna..

Och gårdagen ska vi inte tala om,,

Fy sjutton vilket ruskväder..det har väl kommit sisådär typ 15 mm regn..

Vad gjorde jag igår dårå,,,Inte mycket..

Jag fixade till några plankor och bokstäver..

 

Hem och pyssla idag dårå..

Tjiiit vad roligt..

Har ju faktiskt en del beställningar på G..

Jag kunde lika gärna ha stannat hemma i våningen den här helgen och pysslat ist..

P g a det finfina vädret som var igår dårå..

Känns det som såhär i efterhand..

Idag blir det hemfärd relativt tidigt..

Ska ju till mitt favoritplejs vid 14-tiden..

Lite målning får det oxå bli,,av träplankorna..

Det tar ju faktiskt lite tid att göra dom små tavlorna..

Många moment blir det:

Gjuta bokstäver..

Såga och slipa till plankan..

Slipa bokstäver på baksidan..

Måla plankan..

Limma på bokstäver på plankan..Väääry pilligt..

Måla bokstäverna..

Fast det är ju så himla roligt att skapa..

Och sen att folk och fä vill köpa,,,

Even better,,,

Det är himla roligt när beställare kommer med egna ideer om hur dom vill att

just deras Ordtavla ska se ut..

Det blir mucho skicka bilder..


Tjooo




Av Lisa - 30 maj 2015 06:29

Om än lite kylig,,typ 10 grader..

Jag har lite dåligt samvete för att det har blivit dåligt med inlägg..

Fast jag har faktiskt haft en del annat för mig,,tänka sig..

Först och främst...

Jag har glott på Tvn..

När jag är ensam hemma kan jag titta vilket skit som jag vill..

Och som jag har tittat:

Eftermiddagarna har gått åt till Fruar i USA...

Hehehehe,,helt stört att titta på sånt skit..

Sen har jag pysslat lite..

Bl a denna fina ordtavla..  

Själv tycker jag att den blev riktigt fin..

La ut den på FB och fick gensvar direkt..

Så rooligt..

Så blev det lite andra beställningar oxå..

Alltså på tavlor..

Kom till landet igår em..

Det absolut första som jag alltid gör när jag kommer ut hit..

Jag har inte ens tid att ställa in kyl/frysvaror..

Är att gå runt och titta på växtligheten,,

 

Aklejorna är ju för vackra nu..

Dessa tog jag av Viola (vän) innan hon sålde sitt ställe här ute..

Dom är riktigt fina,,,hoppas dom fröar av sig oxå..

 

Löjtnantshjärtat är oxå kanonfin,,

Fast den busken är väääry liten i år..Varför dårå???

Johodå,,Per körde (inte med flit) över den med fyrhjulingen i våras..

Så alla nya fina vårskott som var uppe blev alldeles platta..

Meen,,nu blommar den för fullt..Vacker som attan..


Tjooo




Av Lisa - 25 maj 2015 04:22

Igen !!!!!!!!

Helgen skulle absolut behöva en ledig dag till,,

Igår blev det som skrivet förut,,

STÄDNING efter 60-årskalaset..

Det gick ju lätt som en plätt..

Jag hann med ganska mycket i Lördagskväll/natt..

 

Här har vi Sandra som hjälpte mig i Lördagskväll..

Tack för det Sandra..

 

Dessa 2 flaskor fick jag av dom som hade partyt..

Dom orkade väl inte släpa med sig dom hem igen (Lucky me) Hehehehe..

Fast nu har jag faktiskt ingen plats i mitt Vitrinskåp..

Jag får nog helt enkelt börja pimpla lite mer vin,,

Så kan jag nog trycka in dom i skåpet sen...

Sen blev det tvättstugan igårkväll för min del..

Så mucho tvätt,,Hua..

Men nu e de gjort för denna vecka,,Härligt..

Sen parkerade jag mig i soffan,,

Och vid 21.30 hoppade jag in i lopplådan..

Så in i bomben tröööött..

Det var väl så min dag såg ut igår,,typ..

Sist en fin kvällsbild på Badhuset ute på Restaurangholmen tagen i Lördagskväll,,kl 22.15

 


Tjooo




Av Lisa - 24 maj 2015 07:19

Idag får jag bergis inte av mig tröttmössan,,

Jag kom till 60-årsskivan vid 14 tiden..

Och var hemma i våningen igen vid 1 tiden..

Många timmar blev det..

Men,,det gick ju så j-a bra..

Och dom var sååå nöjda med upplägget av allt...

Hallååå,,är jag bäst,,eller..Hehehehe..

Sista timmen innan jag drog hemåt,,

Lyssnade jag på radion och röstningen av Euron..

Fy sjutton vad spännande det var..

Ett stort GRATTIS till Måns..

 

Som vann hela cirkus Euro..

Dom sista ländernas röstning lyssnade jag på i bilen..

Hade jag varit hemmavid,,

Så hade jag säkert gått och lagt mig för länge sen

och då hade jag ju inte hört röstningen,,

Så lite tur i oturen att jag jobbade så sent,,,

Och inte många timmars sömn blev det heller inatt,,

Typ 5 timmar,,

Snart ska jag bege mig tillbaks till brottsplatsen...

STÄDNING efter festen står på schemat idag..Hua..

TACK,,till Sandra,,inte att förglömma..

Som jobbade med mig igårkväll..

Själv hade jag inte hunnit med det som var igårkväll..


Tjooo




Av Lisa - 23 maj 2015 10:37

Och jag kan inte titta,,Tragiskt..

Men,,Jag gör något annat ist,,Mycket roligare?????

Jag JOBBAR.....

Det ska vara en 60-årsfest på jobbet,,

Jag är inhyrd som personal dårå..

Kanske att jag hinner hem innan röstningen är avklarad,,HoppasHoppasHoppas..


Annars har den här veckan varit fullsketen med jobb..

Och,,när jag kommer hem orkar jag fasen inte röra mig en meter..

Jag har startat Tvn och satt (hmmm,,lagt) mig i soffan

sen har jag varit som fastklistrad däri,,Heeeeeela kvällarna..

Riktigt Löööööövely..

 


En kollega på jobbet kom till mig i köket häromdan..

Hon hade gjort en några dagarförsenad present..

Hon har alltså suttit framför datorn och tecknat av min profilbild på Fb..

Så grymt gjort..

Det ÄR ju faktiskt JAG på teckningen...

Jag blev jätteglad,,

Nu ska jag bara köpa mig nåt att sätta in den i..

Och sen ska den upp på väggen i våningen..

Ett alldeles eget porträtt av mig själv,,Hehehehe..

Hur många kan skryta om det,,Blinkblink..


Nää,,nu får jag nog försöka slita mig från datorn,,

Kan vara dags att börja göra mig i ordning för att åka och jobba..



Tjooo


Ikväll håller vi alla tummarna för vår egen Måns Zelmerlöv,,Capiche..



Av Lisa - 18 maj 2015 04:29

Och jobbet..

Det har var varit riktigt härligt att vara ledig..

Igår blev det då städning efter kalaset..

J-r,,vad mycket det var att städa..

Nästan lika mycket att fixa med som inför mitt kalas..

Kalaset var bra..

Tur att vädret inte var gassande sol..

För då hade jag inget dåligt samvete för att jag tvingade hem

mina gäster från landet,,

Igår morse vaknade jag vid 6-tiden..

Tittade ut över kaoset som var..

Och satte mig i soffan och började läsa mina böcker som jag fick..

 

En bok om kamerans funktioner..

Med lite tips och trix,,

Kanonbra,,nu blir det till att plugga..

Sen en bok om betong..

Oxå en himla massa tips och trix...

Åsså fick jag presentkort och pengar och alkohol..

Skitbra presenter..

Jag fick en pryl:

 

En jättefin askkopp i keramik från Tällberg..

Tjusig,,eller hur..

Sen fick jag ju Objektiv och Stativ och Kameraväska av Per..

Fast det fick jag redan för 1 vecka sen..,,

Sååååååå grymt..

En liten 50-års bild på Moi..

 

Ärligt talat,,jag höll på att glömma presentöppningen..

Det är inte riktigt min grej att sitta i mittpunkten..

Medans alla tittar på,,

Fast,,så här efteråt,,,,det var inte så farligt faktiskt..

Jag ska se om jag får till lite bilder från kalaset ikväll..

Jag kan ju inte direkt säga att jag var flitig med kameran i Lördags..

Tyvärr,,


Tjoooo



Av Lisa - 15 maj 2015 06:47

Och jag har sovit som en stock,,Zzzzzzzzzzzz.

Pigg och utvilad ska denna människa åka och handla idag..till födelsedagen i morgon

Ojojojoj,,mycket blir det..

Det tuffaste blir nog:

Hur ska jag få plats med alla kylvaror hemma i det lilla kylskåpet????


Igårkväll blev det till att kolla sig lite Hockey..

Och jag får väl tacka Sverige för den här tiden i VM..

Blääääää,,


Vid 22-tiden tänkte jag att nu är det dags att sova..

Gick ut på altanen för att andas in frisk luft en sista gång innan lopplådan..

Då hör jag hur det prasslar borta på grannens tomt..

Det låter inte som ett rådjur,,

Det är för mycket och för högt ljud lixom..

In och hämta kameran,,,ut bland buskarna i mörkret..

 

Jag såg den knappt i mörkret,,lite av konturerna dårå..

Den fastnade iaf på bild,,

Synd bara att den inte tittade på mig..

Nästa gång jag ser en älg får jag nog

vifta med armarna och föra ett herrans liv,,allt för att den ska titta på mig

Jag tror faktiskt att det är den första älgen jag ser

på landet för i år..


Tjooo




Ovido - Quiz & Flashcards