Alla inlägg under juni 2015

Av Lisa - 30 juni 2015 06:57

Damned,,vad dagarna går fort..Snart slut på semestern,,

Neeeee,,Har ju precis börjat ledigheten..

Och ändå skriver jag inga inlägg,,,Fy på sig Lisa !!!!!!!!!

Jag borde väl ha all tid i världen för det..

Jajajaja,,så är det,,annat som prioriteras..

Betong och mina skyltar..

En liten Välkommenskylt med snäckor som pimp..

 

Den blev riktigt fin om jag nu får säga det själv,,

Utan att verka skrytig...Hmmmmm..


Igår blev det en liten runda till viken,,,

Det var en fin kväll innan molnen kom över oss..

 

Wow,,vilken vik det är..

Jag blir lika imponerad varje gång jag ser ut över bryggorna..

Detta är vikarnas vik...

 

Pers favvovy,,Sitter på sin favvobänk och tittar ut över vattnet.. 


Tjooo









Av Lisa - 26 juni 2015 06:10

OCH lön på samma dag..Tjoohoo

 

Jahaja,,nu blir det 6 veckor till av ledighet...

Jag kommer bergis att klättra i träden om jag inte gör något..

Jag har med mig lite Betong och lite annat pyssel ut till landet..

Så blir det säkert lite jobb med den lilla firman oxå..

Det roligaste av allt:

Min nya maskin kommer säkert snart...


På Lördag ska vi på kalas,,,60 år..

Det ska bli roligt...

Men,,allvarligt vad köper man till en person som har allt??

Knepigt,,som attan det där..


Igår blev det en sväng ner till Da Vik..

Riktigt najs kväll tills molnen sakta men säkert gled in över oss..

 

Jag trodde faktiskt att det skulle bli ett j-a oväder..

Fast det endast några droppar regn..

Härligt..


Kameran som ni ser vad givetvis med..

Lite partiellt fotograferande blev det..

 

Lilla Parren,,,Ramen är min sittplats,,

En dyna under arslet så är det faktiskt ganska bekvämt där..

 

Mina fina Jättenävor är hur fina som helst just nu..

Säkert bara några dagar till så är dom utblommade..


Tjooo

Av Lisa - 24 juni 2015 05:33

idag dårå,,,sista dan sen semester..

Jag har varit skiitdålig på inlägg den här veckan..

(värre än vanligt)

Men,,Ni förstår,,så här är det:

Jag har varit jättesugen på att köpa mig en liten maskin...

Silhoette Cameo,,är hennes namn..

 

En typ av skärmaskin/plotter..

Man kan skriva utsjälvhäftande text/bilder,,schabloner,,

Och dessa kan man använda till:tyg,,glas,,keramik,,trä,,kakel,,väggar mm mm,,

You näme it,,,

En granne på landet hjälpte mig först med att kolla på nätet..

Om jag nu skulle beställa från utlandet,,Ingen moms dårå..

Billigare än från Svärige..

Men,,efter mycket tittande på olika sidor,,

Så kom jag fram till att jag tar den från Svärige..

Och köper den såklart på mitt lilla företag..

Då kan jag ju faktiskt använda den i firmasyfte,,,Tjooohooo..

Och momsen får dras av..

Så igår beställde och betalade jag den..

Från ett företag som ligger på Sveriges framsida,,,

Skojade mannen i telefonen till det när jag ringde..

Han är väldigt tillmötesgående den där mannen..

Jag har pratat med honom tidigare när jag köpte etspasta..

Och det företaget har oxå allt material som man kan tänka sig till

Silhouetten...

Jag får väl hem den nästa vecka,,Spännande..

Så det var vad jag sysslade med i Måndags..

Grundligt undersökande av Silhouette..

Det finns några ställen till här i hufvudstaden som har den..

Meen,,,SVINDYRA...


Igår blev det Tandläkaren,,

Det såg bra ut i tants mun,,,

Inga hål,,,,Rensa tandsten,,,

Ett litet men finns det...

Jag har en krona långt bak i underkäken,,som är halv..

Och har varit i typ 2 år,,,

Jag har inte haft ont i tanden under kronan,,

Så därför har jag inte brytt mig om att sätta dit en ny..

Kosta mucho dineros,,,

Meeeen,,,nu har jag bestämt mig,,,

Jag sätter dit en ny i höst..

Jag har beställt 2 tider för det nu...

Ingen återvändo..


Tjoooo





Av Lisa - 21 juni 2015 05:51

är snart över för denna gång..

Det har vart en bra helg,,tycker jag nog..

Förutom vädret dårå..

Igår fick vi finbesök,,

Några som vi inte har sett på år och dar..

Pers bror Micke och Fru Stina..

När dom kom med bilen

Så tittade jag ut..och såg Micke...

Och,,,Allvarligt,,Jag kunde inte riktigt placera honom när jag såg honom..

Det stämde inte,,,

Micke och Stina,,,här ute på landet,,,Näääää..

Meen,,efter ett par sekunder så trillade tian ner,,,Hehehehehe..

Jajaja,,dom skulle hälsa på pappa/svärfar Janne..

Men,,,Tjiii fick dom,,han hade glömt bort att dom skulle komma..

Dom knackade,,knackade och knackade på dörren..

Han låg och sov,,Och hade tagit av sig sin hörapparat,,

Och då hör han nada,,verkligen nada..

Då slog tanken dom att åka över till oss ist..

Vi bor ju inte så långt ifrån varandra,,,Janne och vi..

Och det var väl en alldeles utmärkt bra tanke tycker jag..

Faktiskt,,det var riktigt roligt att se dom..

Efter ett par timmar så kom Sandra och Robin med den lilla pralinen,,Lily

 

Vilken kanonbild jag fick till på henne??

Visst är bilden alldeles bedårande fin..

Damned,,,vad bra jag är!!!!!!!!!!


Tjoooo



Av Lisa - 19 juni 2015 06:24

Det blir en blöt Midsommarafton..

Som ni förstår av rubriken,,så är det ju regnet det handlar om...

Inte alkoholen,,,Hehehehe..


Veckan som varit har inneburit jobb heeeeela dagarna..

Från typ 06.30-19.30,,Pust

Jag har varit gansla trött när jag har kommit hem till våningen på kvällarna..

Jag har parkerat mig i soffan och glott på Tvn..

Nu har jag bara 1 dag kvar att jobba,,,,

Sen är det leeedigt

På Tisdag ska jag in till tandläkarn,,

På Onsdag åker jag till jobbet och gör ett sista ryck,,

Senså,,,,,SEMESTER,,,

Jiiiippiiieeee..

Det blir typ 7 veckor semester,,Löööööövely..

Fast jag vet att den sista veckan av semestern..

Så kommer jag att vara ganska rastlös,,,

Då vill jag bara börja jobba..

Innan vi drar igång på riktigt så kommer vår årliga Jobb-Kick-Off

Denna gång blir det Norrköping och tydligen en väldigt glittrig fest..

Spännande...

Bolaget firar 15 år som skola,,


Tjooo



Av Lisa - 15 juni 2015 04:23

Och det är kallt ute..

Ingen sommar direkt..

Igår når jag sprang framochtillbaka till tvättstugan kom det en riktig skur..

 

Jag var ju bara tvungen att försöka få till en bild som visar regnet..

Och,,,Japp,,tror jag lyckades lite iaf..

Denna vecka blir det jobb till från morgon till kväll..

Får besök till skolan av ett gäng gymnasietjejer..

Dom ska söva över hos oss..

Så det blir Frukost,,Lunch och Middag för dom..


På landet var det några killar som hade satt upp lappar på Anslagstavlorna

om att dom ville köpa Jolle..

Per ringde upp och sa att han hade en liggandes..

Dom kom,,tittade,,köpte,,hämtade..

Den ena killen kom med sin pappas trädgårdstraktor och släp..

 

Sen hörde vi att dom hade köpt en till Jolle av en granne..

Killarna beättade att dom skulle starta Jolleskola nu i sommar på landet..

Hehehehe,,Snacka om driftiga 15-åriga killar..

Hoppas dom tjänar in pengarna dom köpte Jollarna för iaf..


Nähä,,klockan börjar närma sig öppningsdags hos M O Cashen i Årsta..

Måste dit och handla frulle till oss personal..

Det blir samling vid pumpen..

För några av lärarna är det sista dagen idag,,

RikitgtTråkigt..


Tjooo




Av Lisa - 14 juni 2015 12:26

Har gått förbi nu,,Härligt..

Fast det var ganska behövligt,,faktiskt..

En del av Perennerna började att sloka av törst..

Gick tyvärr inte att föra över bilder från kameran till datorn..

Det blir sådär ibland,,Väääry underligt..

Jajaja,,det får väl bli när jag kommer hem till våningen..

Ladda upp bilder..


Igår blev det Tv för hela slanten..

Från 8 på morronen till typ 13.30

Efter det gick jag ut och stekte fläsket en stund..

Och såklart blev det till att titta på Vigseln..

Av Prins Carl-Philip och Sofia

 

Guuuud så fina dom var,,De nygifta..

Jag är väl ingen riktig Rojalist..

Fast jag gillar Kungahuset ,,

Personligen tycker jag att dom gör bra PR för Sverige..

Sen att skvallerpressen fullkomligt älskar när dom gör snedsteg..

Och skriver spaltmetrar om det..

Det bekommer inte mig ett skit..Jag gillar dom ändå..

Fel,,det gör vi alla,,Vi är inte mer än människor..

Och som människa måste man få göra fel,,

Det är väl då vi växer,,

Och man får väl hoppas att oftast gör man ett och samma bara en endaste gång..

Visst dom kostar en oerhörd mängd pengar varje år för oss Skattebetalare..

Meen,,,,Äschdå,,

Det är fiint att ha ett Kungahus..


Tjooo



Av Lisa - 13 juni 2015 07:22

Skiner från en klarblå himmel..Najs

Gick ner till Da Vik en sväng igårkväll..

Riktigt fin kväll OCH varm..

   Fick finbesök av världens gulligaste valp..

Taaadaaa,,,Mr Chaplin is in Da Vik

 

En 13 veckor gammal Tollare,,

Förgyllde tillvaron tillvaron på bryggan..


Tjoooo 

Skapa flashcards