Alla inlägg under juli 2015

Av Lisa - 29 juli 2015 21:30

Idag,,,faktiskt..

Jag såg på FB att det har regnat runtikring Stockholmstrakten..

På landet har det inte kommit en droppe,,,Löööövely..

Jag har inte gjort speciellt mycket idag..

Har suttit vid Datorn och studerat min Silhouette..

Det går väääry många timmar vid det programmet..

Men,,det är ju roligt ju..

 

Märta Maräng fick lite ny pimp idag..

Små tassar pryder nu motorhuven,,

Fast jag har tabbat mig väääry mycket..

Alla tassar är åt samma håll..

Kan jag vänster och höger,,,,NOT..

Pffttt,,en värdslig sak..

Aschdå,,Det är bara att göra om och göra rätt dårå..

Men,,känner jag mig själv så kommer dekalerna bli sittandes där dom sitter..

Åsså får folk reta sig bäst dom vill,,

I couldn`t care less... 

I morgon ska jag testa värmetryck på nån gammal Tisha som jag har..

Spännande..

Sen har jag en liten Ordtavla som ska fixas..

Schablonerna ligger redan på plats och väntar..

Oxå vääry spännande..


Tjooo



Av Lisa - 28 juli 2015 21:51

Av jobb dårå,,Faktiskt..

Jaaa,,Inte jobb som jag får betalt för..

Utan sånt som MÅSTE göras,,typ hemmavid..

Igår blev det städning för hela slanten efter Sandra och Robin hade lämnat oss..

Sen,,,mina vänner...

Blev det det faktiskt en del firmavård..

Blääääää,,så tråkigt..

Men Löööövely nu när det är gjort..


Idag var vi in till Mölnvik (Värmdö) och shoppade loss lite..

Vi hängde på låset (typ) vid Biltema kl 8.00

Efter det blev det Jula

 

Snygg liten Bag,,eller hur..

Där i finns min nya slipmaskin..

Behändigt med en snygg liten Bag..

Slippa med sig kartong med alla pryttlingar i..


När vi kom tillbaks till landet igen,,

Så vet jag inte riktigt vad som hände i mitt huvud..

Men,,Jag fick för mig att rengöra Märta Maräng..

Både invändigt och utvändigt..

 

Kolla Kolla,,ser ni hur hon blänker..

Allvarligt,,det är säkert 2 år sen hon fick sig en omgång..

Slarvigt,,Men jag avskyr verkligen att gnugga bil..

Boooooooring..

Medans jag höll på och gnugga som bäst..

Så kom grannen över och frågade lite försynt om jag

kunde släppa ut deras hund,,på deras tomt..om några timmar..

Hon skulle in till stan och uträtta lite ärenden..

Ofcourse,,visst gör jag det,,med glädje..

Fast jag passade naturligtvis på att gå en promis med hunden..

Sällskap på promisen,,Inte dumt alls..

Vi blev ute iaf en trekvart,,Lööööövely..


Detta inlägg skulle ha vart inne igår kväll,,,,

Men jag blev utkastad från Datorn..Hmmmm..

Den gör så ibland,,Det händer bara när vi är på landet..

Jag tror att min lilla dong inte riktigt hänger med i nätet..

Den går inte ens på 4G nätet..


Tjooo




Av Lisa - 27 juli 2015 05:59

Jag har inte mycket pengar,,men jag klarar mig..

Och skulle det komma en extrautgift så kan jag betala den oxå..

Fast absolut,,Jag skulle inte klaga om jag hade liiiiite till på banken..

Sen finns det vissa som har överflöd av pengar..

Nu refererar jag bara till vad jag har hört av andra...

Här är en person som verkligen har mucho dineros..

Ett nätt litet landställe på typ 450 kvm,,3 våningar..

gömmer sig under denna gigantiska press

Huset är till ena dottern..

 

Vad jag har hört så ska denna person ha köpt upp 3 tomter bredvid varandra..

 Tydligen är det en Svensk Finansman..

En ganska välbärgad sådan oxå..

Han är med på Topp Tio listan över Sveriges rikaste person/familj..

Inget ont om välbärgade personer..

Men,,Jag tror att hade det varit en "vanlig" person utan massa pengar och status..

Då hade den absolut inte fått bygga så stort hus,,

Fast när jag tänker efter,,,En "vanlig" person skulle nog inte ha råd,,,Hehehehe

Läget dårå....Precis vid vattnet..

Jag tror att det stod ett hus innan där det nya bygget är..

Så det är tydligen inga problem med att bygga nytt då,,

Men,,,Hallå....450 kvm,,,som landställe,,

Helt galet stort,,

Det ska bli mucho spännande att se hur det ser ut när pressen tas bort..


Tjoooo





Av Lisa - 24 juli 2015 06:53

Sorry,,För inga inlägg..på några dar..

Men,,Jag håller ju på med min lilla Skärmaskin..

Jätteroligt,,men skiiitsvårt..

Jag har lyckats att göra en text..

Skriva ut schablon..

Och målat på en trätavla..

 

Första gången jag gjorde detta,,

Så kröp färgen under schablonen,,verkligen skitfult..

Åsså har jag tänkt och tänkt och tänkt..

Hur i hela friden ska jag göra för att det inte ska bli så???

Så trillade pengen ner!!!!!!!!!!!!!

Om jag använder en sorts färg som är mycket fastare i konsistensen,,

Och inte så rinnig...

Taaaaadaaaa..

Så blev det denna tavla..

Faktiskt ganska nöjd,,

Jag lyckades någorlunda med att INTE få in så mucho färg under schablonen..

Duktiga mig...


Igår kom Robin och Sandra..

Med 2 hundar..

Nytillskottet till deras lilla familj är denna sak

 

Verkligen jättesööt,,och charmig på alla sätt..

Men,,allvarligt varför skaffar man sig en sån liten..

Personligen tycker jag inte att det är en hund..

(Sandra vet vad jag tycker om små hundar)

Man kan ju inte direkt förena nytta med nöje när man rastar den lille..

Alltså få sig lite motion,,

Visst det är vääääry bekvämt med en liten..

Lätt att ta med sig överallt (nästan)..


Idag blir det till att åka in till staden för mig..

Jag ska köpa mig en Press,,Värmepress..

Så kan jag trycka egna tryck på textil sen,,,Tjoohoo..

Jajaja,,det är bara en begagnad,,

Dom är ganska dyra,,dom nya..

Sen finns det givetvis ett stort antal ute på marknaden..

Billigare och Dyrare...


Tjoooo




Av Lisa - 21 juli 2015 17:58

Finns det gott om den här sommaren...

 

Dom kanske är typ 1-1,5 cm långa..

Lite längre såklart om dom sträcker ut sina ben..

Dom finns i massor på gräsmattan på tomten..

Det gäller verkligen att titta vart man sätter ned foten,,

Så man inte trampar ihjäl dom små söta varelserna..

Förra året fanns det ICKE en endaste liten groda..

Dom är tyvärr ett lätt byte för många fågelsorter..

Det är rena rama smörgåsbordet för dom nu..

Idag fick jag arslet ur vagnen,,,

Rensa rabatt,,,,,i en solig slänt..

Jag har inte gjort nånting däri sen tidigt i våras..

Varför??????

Johdå,,för att hela slänten är som ett gigantiskt myrbo..

Jag avskyr myror,,Verkligen,,,alla sorter..

Nu kände jag att jag var tvungen att göra något..

För en del av växterna håller på att döööööö..

Dom lixom underminerar hela grunden..

Jag åkte in till Byn som GUD glömde,,,

Djurö,,eller är det Björkås den heter,,Jajaja,,what ever..

Jag köpte mig två burkar med Myrr...

Ojojojoj,,som jag strödde ut detta vita pulver..

Fast jag har bara gjort halva rabatten än...

Det började ju att regna,,,Ovanligt..

Jajajaja,,återstår att se om pulvret hjälper..

Man ska tydligen strö det vid boet,,,tidig vår..

Fast,,,,om man går efter temperaturen,,

så är det väl ändå vår NU,,,INTE sommar....


Tjooo




Av Lisa - 20 juli 2015 10:40

alla pigga och glada..

Nu ska jag för er berätta vad den lilla gumman har gjort

såhår nu på morgonkvisten:

Powerwalkat/Joggat..Damned i`m goooood..

Är det någon som tror på det,,,Nääää,,förstår det fullkomligt isf...Hehehehe

Knappt så jag tror det själv..

Jag måste försöka,,

Kondisen och Vikten är inte riktigt vad den borde vara..

Jag var ute i 35 min..Intervallträning..

Jag hade lätt kunnat ta en längre sträcka..

Men,,,Varför köra slut på sig,,

första gången på evigheters evigheter..

Jag får ta det lite cool så här i början...

Annars kommer jag att ge upp

(Vilket jag säkert kommer att göra om ett par ggr ändå)

Men,,Allvarligt....

Det känns i kroppen redan,,,,att jag har rört på mig lite extra idag..

Ojojojoj,,Hur kommer det här att sluta..


Tjoooo






Av Lisa - 19 juli 2015 16:07

Ur vädersynpunkt alltså..

Lite varmare kunde det ha varit..

Meeenn,,en få va nöjd me de lille..


Jag har inte gjort mycket idag..

Från 12-tiden har jag hållit på med min Sillhouette Cameo..

Hämtade hem en helt vanlig tecknad bild på en sol..

La in den i Sillhouettebiblioteket..

Tracade bilden..

Alltså,,man markerar linjer på bilden..

Så maskinen vet hur den ska skära..

 

Så det på glaset är självhäftande vinyl...

Och på hjärtat så bidde det en schablon efter utskärningen av solen..

Ahmeen,,är jag duktig eller???

Hehehehehe,,,,så lätt att ett barn kan göra det..

Kul är det iaf..


Igårkväll blev det en sväng till Da Vik..

Men,,inte mycket till liv där nere..

Bosse kom ner..

Grannen Micke m familj kom oxå ner..

 

2 segelbåtar låg inne i viken,,tänker mig,,,för övernattning..

 

Bara en liten bild,,

Efter besöket i viken igårkväll så gick vi hem till grannarna Micke och My..

Jag var den som gick hem senast,,vid 01-tiden..

Och somnade som en ovaggad bäbis..


Tjooo



Av Lisa - 18 juli 2015 06:21

eller,,,NOT...

Det e kallt och de e molnigt...

Vart f-n har solen tagit vägen..

Vi gick ner till Da Vik igår kväll..

 

     

Det var en grym kväll,,med mucho sol..

Men så fort solen försvann blev det fasiken kallt..

När vi rörde oss hemåt så var det 11 grader,,Brrrrrrr..


Och idag blir det LOPPIS,,Tjoohoo..

Näää,,Jag ska inte sälja,,

Bara titta och kanske köpa något onödigt..Hehehe


Som jag skrev i förra inlägget så satt jag med min nya Sillhouettemaskin..

Jag satt i över 4 timmar för att försöka mig att förstå den..

Efter dom 4 timmarna,,,Jädrar vilket proffs jag är..

 

Haahaahaa,,det här var det jag åstadkom efter alla de timmarna..

Men,,alla är vi barn i början..

Kul var det iaf..

Idag blir det fortsättning med maskinen..

Men,,nu ska jag ut och måla lite betong..


Tjoooo



Skapa flashcards