Alla inlägg under augusti 2015

Av Lisa - 20 augusti 2015 05:21

Fast inte så jättetidigt..

Den här veckan har varit helt ok..

Haft svårt att somna men sovit typ tills klockan ringer..


Den här veckan har det blivit Idol på Tvn..

Kul att det är tillbaks..


Taaaadaaa,,

Min nya tisha..

Med ett egetgjort tryck

Ganska nöjd faktiskt..

Skrivit,,Skurit och Pressat..

Lyckades med allt första gången,,

Inget strul,,Lööövely..

Den ska bäras med stolthet på jobbet idag..Hehehehe..


Tjoooo 

Av Lisa - 18 augusti 2015 21:08

Är snäll,,,Hehehehe

Jaaa,,MIN tandläkare alltså,,

Fast jag tror fasen att han ligger lite över i pris mot den vanliga folktandvården..

Han håller ju till på Östermalmstorg...

Dyra hyror,,,Ojojojoj..

Och en väääldigt fin mottagning..

Jag var ju där igår och satte in min nya krona..

Det tog väl typ 15 minuter,,

För 2 veckor sen var jag där och tog bort resterna av den trasiga kronan,,

Och gjorde ett avtryck av tanden,,jaa det som finns kvar av den..

Det tog väl typ 25 minuter,,

Och för detta kalas (2 ggr) fick jag betala 6500 pix,,

Helt sjuuukt dyrt..

Och inte nog med det..

Innan semestern var jag på den årliga kollen oxå,,1800 pix

Jag fattar mycket väl varför folk avstår tandläkare..

Det är ju inte direkt någon rolig kostnad,,,

Nu får jag nog f-n leva lite snålt ett tag...

Blääääää,,Booooring..


Innan helgen fick jag ett mess från Madde (kompis på landet)

Om att hon hade 2 flyttkaronger med tröjor..

Meen,,2 förökade sig och blev 4,,

Var till henne och hämtade dessa karonger..

Och det var ju sååå mycket tishor...

Helt sjuuukt..Vad najs..

 

Detta är bara typ hälften,,,

Jag har tagit med mig allt hem till våningen..

Jag ska då använda min Silhouette Cameo till att skära ut bilder/ord i HT

och stryka på kläderna..

Skulle testat idag,,,Meeeen,,vad kan tant ha gjort idag på em/kväll..

Johodå,,Jag arslet ur vagnen och:STÄDADE,,

Wow,,Jag är riktigt förvånad själv..


Nu kan jag hoppa in till Lopplådan med gott samvete..


Tjooo



Av Lisa - 16 augusti 2015 20:47

Fast helt ärligt så är det ju en liten mjukstart..

Mån-Tis=inga elever..

Ons-Tor-Fre=50 elever..


Dåligt med inlägg,,,,Fokus nu lilla gumman,,alltså jag..


KickOff i Norrköping förra Torsdagen..

Det innefattade egentligen Fredagen oxå...

Men,,,vad f-n,,

Jag hade ingen lust att sitta och vänta på att bussen skulle avgå till Sthlm kl 13.00

Så jag tog ju då bussen hem till Sthlm kl 20.25 på Torsdagen...

Jajajaja,,jag vet,,Im boooooring..

Och jag kommer säkert att bli trackad av alla andra..

Men,,på Fredagen fick jag faktiskt en hel del gjort på jobbet ist..

Hoppas att någon har nåt skandalmässigt att berätta för mig...

Om vad som hände over there på Torsdagskvällen,,,Hehehehehe..


I helgen hade vi Kräftskiva på landet..

 

               

Och vilken tur vi hade med vädret,,,

Det var väääry gott,,och vääääry trevligt..

Fast jag måste ju hålla med Madde:

Hon tyckte att vi alla gick hem lite väl tidigt,,Instämmer..liiite tidigt var det typ vid 22-tiden

Och att det var som en kräftskiva för seniorer,,Haahaahaa

Jag höll på att dööö av skratt..


I morgon blir det Tandis för min del efter jobbet..

Jag ska vara där kl 16.30

Får nog försöka sticka från vid 14.30

Jag ska hem och lämna bilen först..

Sen tricken in till Östermalmstorg..


Tjoooo

Av Lisa - 12 augusti 2015 21:47

Och i morgon bitti bär det av till Norrköping för KickOff..

Jag känner mig inte riktigt motiverad till att åka dit..

Men,Men,,det är ju obligatoriskt,,so what to do..

Dom flesta stannar nog kvar över natten,,Hotellrum bokade..

Moi included...

Fast,,,Jag tänker smita..

Har bokat bussbiljett vid 20-tiden,,Hehehehe..

Jag är med under hela dagen,,

Jag är med under middagen,,

Sen så skiter jag i röjet som kommer att vara på kvällen,,

Anledningen;Jag är så j-a booooring..


Både igår och idag har jobbat som f-n vid datorn..

Jag har hållit på med den lilla firmans papper..

Och allvarligt,,,,,Jag är sååå nöjd..

Allt är i sin ordning nu  

Men,,tyvärr INTE på köksbordet..

Det är min arbetsplats..

Jag skulle nog behöva en större lägenhet,,Hehehe..

Ett pysselrum/kontor,,Skulle inte va så dumt..

Näää,vid närmare eftertanke,,,Har inte råd med nåt större,,

Jag måste vara realist oxå,,,

Men,,drömma kan jag ju få göra....

Nähä,,nu får detnog räcka för idag...

Och i morgon kommer jag hem sent..Inget inlägg dårå..


Tjoooo





Av Lisa - 10 augusti 2015 21:15

Jobbdagen avklarad..

Somnade gjorde jag igår kväll vid 22.30

Men,,,när vaknade jag då?????

03.30,,,,,De e inte ok..

Så nu är jag ganska trött..

Snart läggdags för tant.....

Men,,dan har varit helt ok..


En bild på mitt textiltryck jag gjorde igår..

 

Ett tryck som passar väääry bra till mig,,Hehehehe..

Nu får jag inhandla billiga tishor,,

Och trycka så pressen glöder..


Efter jobbet var jag och klippte mig..

Nu har jag fina frillan igen,,,,

Kanske en aning för kort,,,och för grått..

Men,,jag orkade inte bleka håret idag..

Jag tar det i morgon..

Jag får stå ut med det gråa,,,en dag till..


Ojojoj,,det är mycket jag ska göra i morgon..

Bokföring åt den lilla firman oxå....

Arbetsgivardeklaration ska in till skv...

Hua,,Boooooring...


Just det,,,Om nu någon undrar,,,,

Så har jag faktiskt vart ute och Pw:at..regelbundet..

Men det här med Pw varvat med jogging,,,

Helt uteslutet just nu iaf...

Jag har sjukt ont i mina vrister..

Och har så haft i nästan 2 veckors tid..

Jag får väl hoppas att det försvinner inom snar tid....


Tjoooo



Av Lisa - 9 augusti 2015 21:44

Första arbetsdagen i morgon,,efter typ 7 veckors ledighet,,

Jag kommer bergis inte kunna att somna ikväll..


Igår var det ju Ålandsresa med syster Monica

 

Bror Håkan

 

 

Svägerska Hilkka och styvfar Sven

 

Åsså lilla Sara,,Brorsbarn,,

Hmmm,,lilla och lilla,,hon är ju faktiskt 25 numera..

Det var riktigt trevligt..

Ingen alkohol för min del dårå,,Jag åkte till landet efteråt..

Skjutsade hem Sven till Haninge först..

Sen raka vägen till landet..var väl ute där strax  efter 21-tiden..

Och idag låg jag i solen kanske i 1 timme,,,

Orkade inge mer,,,Pust,,varmt..


Kom hem till våningen vid 16.30-tiden

Sen tvättstuga...Najs,,allt är tvättat..

Sen förstår ni kära vänner..

Har jag hållit på med min Silhouette Cameo..

Testade att trycka tröjtryck..för absolut första gången,,,

Det gick galant..och var riktigt roligt..

Glömde ta foto,,,

Jag fotar i morgon..


Usch,,måste upp tidigt och handla till jobbet i morgon..

Frukost kl 8.00,,,sharp

Det blir till att stå och hänga på låset till M O Cashen..

Så därför borde jag nog hoppa ner i lopplådan..


Tjooo




Av Lisa - 7 augusti 2015 21:00

Fredagkväll och jag sitter hemma i våningen,,,som är väääry varm.

Just nu i köket:24,6 varma grader,,,Utanför väggarna är det 19,9..

Riktigt najs,,,

Tänk att det blev sommar till slut,,,,

Lagom till att jag börjar att jobba...

I morgon ska jag åka med mina syskon till Åland..

Jaaa,,det blir bara en dagtur..

Vi brukar göra en sån resa p/år..

För min del blir det säkert lite shopping av Sprit och Tobak..

Sen blir det till att titta på Silverörhängen,,

Jag äger bara typ 3 par..


Idag blev det inte så mycket gjort..

Vi var iväg och hjälpte en granne i nöd..

Fast det tog bara 1 1/2 timme..

Sen så la jag mig faktiskt på altanen och sooooolade en stund..


När jag kom hem till våningen hade jag såååå mycket packning med mig..

Jag fick gå upp och ner till bilen hur många gånger som helst..

Pust....

Lyssna nu väldigt noga:

Jag har faktiskt varit ute och gått nu i 2 veckors tid..

Njaa,,inte varje dag,,men nästan..

F-n,,,,,vad grejt jag är..

Jag känner mig ganska duktig..


Nu kommer det inte att bli något inlägg i morgon...

Båten heela långa dan,,,sen järnet ut till landet..

För att vakna upp där till ytterligare en vacker dag..


Tjoooo


Av Lisa - 6 augusti 2015 06:28

Och vädret är just nu soligt,,med lite tunna moln på himlen..


Jag gjorde ett inlägg igårkväll...

Men blev utkastad..Grrrr

Det är lite si och så med denna bloggplats..

Ibland kommer jag in,,Ibland kommer INTE in..

Och det är vääry irriterande..

Men,,som jag sagt förut,,så tror jag att det har och göra med mitt lilla och gamla modem..


Har väl inte gjort så mycket nu om dagarna..

Mer än att jag har gjutit och målat lite Pryttlingar..

 

Det här är mitt bord med lite Betongpryttlingar..

Det står precis vid vägen,,

Och har gjort så 24/7 heela sommaren

Människor går förbi,,

Hör och häpna:

Inte en endaste pryl har försvunnit från bordet i sommar..

Jajajaja,,det är klart det har försvunnit prylar,,

Men INGEN har stulat något..

Dom har ju handlat..

Riktigt roligt för det är absolut ingen tät trafik på vägen..

Och en återvändsväg,,


Och nu har jag börjat med lite Tomtegjutning..

 

Hehehehe,,det ska börjas i tid..

Jag har i tanke att jag ska stå på vår lokala Julmarknad hemma i Kärrtorp..

Den där Tomteformen beställde jag av en tjej..

Och den är INTE ok..

Toppen på luvan går av,,för det är några bubblor inne i själva formen..

Jag har kontaktat henne,,och hon ska skicka mig en ny..

(Hoppas hon håller vad hon lovar nu)..

Det tror jag hon gör,,Hon är seriös..

Hon vill nog absolut inte ha dålig PR...


Tjoooo



Ovido - Quiz & Flashcards