Alla inlägg under december 2015

Av Lisa - 30 december 2015 20:14

Faktiskt,,

Håll i hatten,,,,

Vi får ju gäster i morgon,,

Så lite fint hemmavid var jag ju tvungen att få till det..

Och,,då var det städat framåt i typ 1/2 år,,Hehehehehe..


Hade velat kollat JVM på Tvn,,,men tyvärr finns inte dom kanalerna på landet,,

Försökte få in Sporten på radion,,,

Men,,,Jag hittade inte vilken frekvens det sänds på..

Ska det vara så j-a svårt,,

Jajajaja,,det slutade lyckligt iaf..


Här är mina objekt som jag ska göra formar av

Ett äpple och ett päron..

Ohhh,,I cant wait...Vill göra NU...

 

Fast,,,Jag kanske ska se till att få dom andra klara först...

Dom som jag håller på med nu..

En Stjärna och en Dalahäst..

Ingen dum idč,,eller hur..


Tjoooo 


Av Lisa - 30 december 2015 08:05

Vad det blåser ute,,molnigt och plusgrader som ett brev på posten,,,

Med andra ord ett riktigt skiitväder..

Det ser inte bra ut för Nyårsaftons kväll inte..

Jag vill ha stjärnklar himmel,,gnistrande snö på backen och -10 på termometern..

Visst,,det är ett dygn kvar dit dårå,,

Men,,är man pessimist så är man..Hehehehe

 

Lite skillnad från igår på morgonen..

Strålande sol från en blå himmel och -5 på termometern

Det mina vänner,,,kallar jag vinterväder..Lööövely..


Fick ett sms om att det som jag har beställt (svindyra färgen)

ligger så snällt och väntar på mig i tobaksaffären...

Spännande..


Tjoooo








Av Lisa - 29 december 2015 07:18

Goooodmorgon..

alla morgonpigga..

Själv har jag varit sen typ 05.00,,Härligt

Jag har suttit vid datorn hela tiden,,2,5 timmar har det blivit hitills..

Var in och läste nyheter på Aftonbladet..

Vila i Frid

Lemmy

70 år blev han gubben,,

 

Not min typ av musik..

Men,,stora är/var dom Motörhead


Julkalendern

Jag gillar Eriks och Lottas program som har gått på Tvn :

Historieätarna..

Så då tänkte jag i början av December att jag skulle titta på Adventskalendern

vilket skulle vara lite som Historieätarna,,

 

Fast i ett litet format,,för barn alltså..

Jag har missat endast 1 program,,

Jag tycker att det var en ganska rolig idč

att låta småttingar vara med..

Meen,,vilka protester det blev bland vissa vuxna/föräldrar:

Högst olämpligt att visa sånt för barn,,

Snusk,,Alkohol,,Rökning...

Moralpredikanter!!!!!!!!!!!!

Faktiskt så har Julkalendern slagit tittarrekord,,

Hehehehe,,Sug på den ni vuxna som har protesterat högljutt..

Fast om jag ska vara helt ärlig,,,

Så tror jag att många vuxna har tittat i år..

Efter första avsnittet så hörde jag både år 6 och 7

Tycka att det bara var skit i år:

Det har ju ingenting med Julen att göra,,ansåg dom..

Och,,,Jaaaaa,,dom hade väl lite rätt i det..


Tjoooo






Av Lisa - 28 december 2015 20:33

NOOOOOOOOT..

Jag har fortfarande denna vecka kvar på ledigheten..

Lööööööövely..

Fast det blir ganska träligt att inte ha nåt att göra..

Det här är det enda pysslet jag håller på med..

 

Pensla Latex på lite nya objekt..

Det ska väl på typ 20 lager latex/förtjockningsmedel innan dom är klara..

På sin höjd går det att pensla 3 lager på en dag,,

Jag hoppas dom blir klara innan allvaret(jobbet) börjar igen..

Jomen,,,sen har jag ju klickat hem lite ny Vinyl..

Både skylt och textilvinyl..

Och lite ny hobbyfärg råkade oxå slinka med av bara farten,,Hehehe..

Svindyr,,,,,En specialfärg dårå..

Den hoppas jag kommer fort som attan..

Bild kommer när jag har målat mitt första objekt,,,Spännande..


Tjoooo





Av Lisa - 27 december 2015 19:24

Japp,,,

Då kom dom då till slut: Flingorna

 

Aningens försenade och kanske lite färre än vad meterologerna lovat..

Men,,man får va gla för det lilla..

Nu håller vi alla tummar och tår för att det får ligga kvar över natten iaf..


Tjooo


Av Lisa - 27 december 2015 11:49

Jag har ju en parkeringsplats till min bil..

Vilket nästan är ett måste..

För det är grymt mycket bilar nu på gatan..

Och under vinterhalvåret är det städdagar oxå..

Så då blir det ännu trängre med plats..

Och nu så  har jag ytterligare en plats,,

Precis bredvid min gamla..Jippieeeee

 

Snajdig parkering,,eller hur..

Undrar om det blir böter när jag står sådär..

Stor bil=Dubbla parkeringsplatser,,,Hehehehe..


Tjooo


Av Lisa - 27 december 2015 06:08

Grannarna på landet har 2 kattungar och 1 hundvalp,,

Dom är sååå söta allihopa..

Blir jag sugen på en hundvalp??????

JAAAAAAAAA..

Fast rent praktiskt går det inte..

Vi jobbar för mycket,,och är hemma för lite,,Too bad..

Nu över till katterna dårå..

 

Den här lilla,,den större av 2 brorsor..

Jag tror på riktigt att han vill adoptera oss som familj..

Han är alltid hos oss,,

På mornarna när jag går ut och tar lite "frisk" luft ligger han på stolen..

På kvällarna ligger han där oxå..

Då  brukar vi gå över med honom till hans familj..

Men,,nog fasen kommer han tillbaka till oss..

Och lägger sig på stolen,,

Han är helt grym,,orädd,,snäll och social  som attan..

Totalt tvärtemot vår gamla Korv    

Det är inte så att hon INTE är social..

Hon är väldigt social med oss,,men väldigt försiktig när det kommer nya människor..

Går helst och gömmer sig,,om vi får besök..

Fast för det mesta sker allt på hennes villkor,,Lite Divig alltså,,Hehehehe..

Kunde jag,,så skulle jag låta honom adoptera oss,,

Hjärtat säger en sak,,,och förnuftet säger en annan sak..


Tjoooo


Av Lisa - 26 december 2015 05:43

Har tystnat nu..

För visst var väl det stormens namn???

Ja,,,,Jädrar vad det blåste igår..

Jag fick verkligen hålla i peruken så att den inte blåste iväg..

Annars igår dårå???

Det blev inte många knop för min del..

Jag var ute och gick en liten rask Pw..

För att senare kunna klämma i mig ytterligare mer mat/godis,,Hehehe..

Idag får vi besök av svärfar (tror jag)

Då blir det ytterligare lite mer rester av Julmaten som ska ner i magen..

Jag ska nog ta och göra en Omelett med lite stuvning uppepå oxå,,Mmmmm..

Sååååå gott..


Jag måste ju bara visa upp grannarnas nya pralin

 

som jag har fått äran att gå ut med några ggr..

När dom har varit iväg på Julmiddag,,

Då har jag iträdit mig rollen som kiss/bajsvakt..

Fast hon är lite försiktig när jag kommer och ska gå ut med henne,,

Går gärna och gömmer sig bakom/under en säng..

Och försöka få fram henne därifrån är en riktig pärs,,Pust..

Jag vill ju inte vara hård mot den lilla pralinen,,

Då blir hon väl skitskraj för mig resten av livet,,

Så det blir en del lockande och pockande på..

Tålamod,,lilla tant,,det är ett måste...

Meen,,hon e ju för j-a söööt,,Visst?????


Tjoooooo 


Ovido - Quiz & Flashcards