Alla inlägg under januari 2016

Av Lisa - 31 januari 2016 21:37

Boooooring dag,,,

Ur väderperspektiv dårå..

Kallt,,Lite blåsigt åsså lite regn på det..

Det som kändes så härligt i morse,,

Solen sken,,Fåglarna kvittrade,,

 

Nästan så att man kunde ana våren i luften..Ahhhhhh

Jag har gjort så lite som möjligt idag..

Mest suttit framför datorn,,Hahahaha,,väääry ovanligt..

Lite nytta har jag gjort oxå,,

Städat,,Lagat mat och diskat..

Det är ungefär så min dag har sett ut..

Det är riktigt najs att vara ledig i morgon..

Det blir en kort arbetsvecka denna vecka,,Yeeeeeeahhhh


Tjooooo

Av Lisa - 30 januari 2016 20:04

Är denna Öppet Hus Lördagen avverkad..

Fast den gick sååå smidigt och dom eleverna som

hjälpte till i Cafeterian var så grymt duktiga..

Då är det Fredag för mig idag dårå..

Imorgon Lördag..

Måndag Söndag...

Alltså ledigt på Måndag,,Löööövely..


Nu nåt helt annat,,

Jag föjer Idol,,typ ganska mycket..

Och personligen så tycker jag att det är sjukt tråkigt att den gamla Juryn är borta..

Men,,Nu till den nya Juryn..

 

Han till höger,,Quincy III

Har jag varit hemma hos när jag var typ 11-12 år..

Hans storasyster Tina var vår kompis,,

"Vår"=Jag och några kamrater brukade vara hemma hos dom..

Det var rena drömmen att vara hemma hos dom..

Det fanns asmycket kläder,,smink,,hemma hos dom..

Och vi blev sminkade av Ulla,,och fick låna kläder av henne..

Hur sjukt kul var inte det för oss 11-12 åringar..

Deras mamma är svensk och heter Ulla,,Var en tidig svensk fotomodell i den stora världen..

Deras pappa heter ju då som ni alla har listat ut Quincy Jones,,

Han behöver väl ingen närmare presentation,,tror jag..

Googla honom,,så ser ni..

Jag ska leta fram lite gamla foton från det att vi var med på Tinas

Födelsedagskalas som hölls på Bal Palais i stan..

Och som vi var sminkade och utklädda upp till öronen,,och såååå lyckliga.. 


Tjoooo


Av Lisa - 29 januari 2016 21:51

Joooo,,Tjäääna..

Jag kommer snart att hoppa in i fislådan..

Upp och jobba i morgon,,

Vi har Öppet Hus på skolan..

Vilket i sig är vääääry trevligt..

Men,,,va f-n,,en Lördag..

I morse skulle jag ringa ett samtal med mobilen,,,

DÖD,,,WTF..

Då ser jag att en tunn spricka på Displayen hade spridit sig...

NEEEEJ,,vad irriterande..

Jaja,,in på datorn och kolla mobiler,,Jag måste ju bara ha en ny..

Efter jobbet åkte jag till Nacka Forum och tecknade nytt abbonemang med en ny mobil..

Blev juh då typ samma som jag har haft  Sony Xpreia,,

Fast en liten nyare modell..

Nu har jag suttit och fibblat med den typ hela kvällen..

Och hämtat och installerat dom viktigaste Apparna..

Facebook,,Swish,,Mobilt Bank-Id,,Messenger och några till..

Det som tog tid var att..

Jag hade inte en aning om mitt lösenord till Google..

Och till mina andra konton,,,Hmmmm

Till slut så fick jag till det iaf..Löööövely..

Nu är det bara lite finjusteringar på den nya mobilen..

Näää,,Nu håller jag nästan på att somna vid köksbordet...


Tjoooo




Av Lisa - 28 januari 2016 20:42

För lathetenatt inte ha skrivit på ett par dar..

Ska jag vara helt ärlig,,,Jaaaa,,det ska jag..

Jag fick i uppdrag av vår koordinator Marika att fixa ett tryck

som skulle tryckas på en Tisha..

Vår tjiiiif (rektor) har gått en rektorsutbildning under ett antal år..

Och till slut så blev han då äntligen klar med den..

Då fick Marika den fabulösa idčn om att jag kanske kunde fixa ett tryck..

Jaaa,,det kan jag göra,,sååååklart..

Sagt och gjort..

Hem och börja..Mmmmmm..

Första gången,,

Glömde jag att spegelvända texten,,Bra jobbat Lisa..

Där försvann den vinylen..

Andra gången,,

Skar inte kniven igenom alla bokstäver,,J-a skiiit..

Vilket innebar att när jag skulle rensa motivet,,så gick ju inte det..

Och där försvann ytterligare vinyl...

Tredje gången (idag)..

Så var jag tvungen att testa olika inställningar på kniven..

För nu började vinylen att ta slut,,så det fick inte bli fel..

Efter mycket test på både kniv och vinyl..

Så,,,Halleluja,,,fick jag till rätt inställning på kniven..

Jag höll på i 2 timmar efter jobbet idag,,Pust..

Och det var viktigt som f-n att jag skulle få till det,,

Det var ju den sista svarta vinylen..

Skam den som ger sig..

Taaadaaaa:

 

En sån enkel text,,

Som för mig tog totalt typ 5 timmar..

Inte nog med det,,

När jag pressade dit bokstäverna så fastnade inte prickarna över ÄR..Damned,,

Tack och lov gick det att få dit dom i efterhand,,PustochStön..

Nu är den klar att leverera,,

Han ska få den nästaTorsdag,,Vi har stormöte på eftermiddagen då..

Nu får jag bara Hoppas att han blir nöjd,,

Jag blev iaf nöjd..


Tjoooo




Av Lisa - 25 januari 2016 21:43

Precis alldeles nyssfick jag en idč:

Etsa Ljuslyktor,,Yeeeyy..

 

Skar ut schabloner i klistervinyl i min Sil Cameo.. 

På med Transfertejp..

Lägga på det hela på glaset..

På med Etspasta..vänta typ 15 min..

Skrapa bort pastan..

 

Taaaaadaaaa..

En stjärna klar på Ljuslyktan,,

Jag är inte riktigt klar med den,,

Det ska på mer stjärnor,,

Men det får bli i morgon..


Tjoooo

Av Lisa - 24 januari 2016 20:46

Kanske inget att hurra för,,MenMen,,En ny dag i morgon med nya möjligheter..

Kom hem till våningen ganska tidigt idag..

Hade Korven med mig hem,,

Hon fick serverat lite färskt gräs till middag..

 

Hon visste inte riktigt vad hon skulle göra med stråna,,,

Hämtade ut lite paket som jag fick förra veckan,,

 

Ugglan är min egna Latexform..

Latex,,,en stor dunk denna gång..

Och 2 st halvkroppar..

Jag hörde att det numera i år är inne med nakna kroppar,,

Eller nakna kroppsdelar,,

Alltså,,att ha som prydnad dårå..

Hann med att gjuta lite i dom oxå..

Jag väntar med spänning tills jag får strippa dom..


Hann med att tvätta en del..

Nu när jag tvättar hemma i våningen,,

Blir det väldigt,,och jag menar verkligen väldigt mycket tvätt överallt..

Laga lite mat..

Och diska..

Nu har jag suttit i Sil och skrivit lite..

Vår Tjiiiiif på jobbet

har klarat av sin Rektorsutbildning..

Så han kan numera titulera sig Rektor..GRATTIS till det,,

Jag fick i uppdrag att skriva en text som ska bli ett tryck

på en Tisha..

 

Lite olika fonter..

Jag har skickat iväg bilden till vår Koordinator,,

Hon får bestämma vilken av fonterna som är bäst/snyggast..


Tjoooo



Av Lisa - 23 januari 2016 18:39

alla pigga och nyktra..

(Jag inkluderad)

Har inte gjort speciellt mycket idag..

Diskat och lagat middag,,

Och såklart suttit framför Tvn och Datorn,,,

Morgonen började med huvudvärken from HELL,,,

Då vart det vertikal ställning på soffan i ett antal timmar..

Och till slut så försvann den,,

Helskumt det där med värken..

Inget bakis,,drack 2 glas vin igårkväll,,

 

Jag skulle kunna associera den med mina kopiösa mängder socker på helgerna..

Smågodis till förbannelse..

Ställ en skål med smågodis framför mig och jag trycker i mig det

som om det är min sista måltid,,På riktigt..

Jag tar inte bara 1 godis och tuggar lugnt och fint..

Näää,,Gärna 3-4 st in i munnen samtidigt,,

Och jag sväljer dom nästan otuggade,,

Munnen full,,4-5 tuggor och svälj,,,,

Givetvis gjorde jag om proceduren här på eftermiddagen idag,,

Och började känna efter ett tag att huvudvärken

kom smygande sakta men säkert..

Om det är så att man kan få huvudvärk av ett högt och sanbbt sockerintag,,

Då är ju det såå j-a bra för min del..

Då kanske kanske jag kan hålla mig från smågodis..

Jag har nog halva påsen med godis kvar...

Men,,ska nog inte äta något mer av det idag..


Tjoooo

Av Lisa - 22 januari 2016 04:51

Vilket betyder HELG,,

Attans vad härligt..

Igår när jag kom hem från jobbet,,

Blev jag sittandes en liteliten pyttestund i soffan..

Sen fick jag f-n eld i arslet och det brann till i huvudet..

Jag STÄDADE den stoora våningen (53 kvm),,Ojnevojne,,vad jobbigt,,

Riktigt najs att ha det gjort,,

Då slipper jag ju det i helgen,,Jiiippiiieeeee..

Efter det blev det lite TV,,

Farmen,,1 timme med pyssel,,Renees brygga och till sist Lopplådan..


I Måndags var vi till den lokala Djuraffären och köpte

en låda med gräsfrön till Korven...

Vi är väääry dåliga på att se till att det finns till henne,,

Per vattnade fröna och ställde tråget ovanför ett element..

Igår så vattnade jag igen,,

 

Woow,,,Kolla vad mycket det har vuxit på 3 dagar,,

Vaf-n är det för specialfrön?????

Hur i hela friden kan fröna växa såå fort,,Skumt..


Tjoooo





Ovido - Quiz & Flashcards