Alla inlägg under november 2016

Av Lisa - 28 november 2016 20:27

Nu har det snöat IGEN..

Inte mycket,,,men såååå onödigt,,Blääääää

 

Detta är det jag pysslar med om dagarna/kvällarna,,

Det börjar att ta emot nu..

Men,,Har jag lovat så ,,,,

Fast jag tror att jag måste avstå att stå på marknaden hemma i förorten nästa helg..

Jag kommer nog inte att få ihop tillräckligt med Tomtar,,

Fast det gör inte så mycket om det blir så,,,

Nu måste jag måla igen..


Tjooooo



Av Lisa - 27 november 2016 21:16

Då var den här helgen över..

I rasande snabbt tempo försvann den,,Blääää..

Jag har INTE Tagit fram något julpynt idag,,

Jag blir grön av avund när jag ser allt pynt hemma hos vänner,,

Såklart att det gladeligen visas upp både på Fb och Insta..

Jag har helt enkelt inte haft nån lust till att plocka fram allt..

Det får väl bli nån dag i veckan,,Ingen panik,,

Jag var iväg till storesyster Monica idag..

En j-a massa tomtar levererade jag till henne..

Mmen,,så vääääry härligt att hennes arbetskamrater är avklarade..

Nu är det bara resten kvar,,Hehehehe..

Tillbaks till min syster dårå,,,,

Hon har tatuerat sina ögonbryn,,

 

Bild från nätet (Sthlm Beauty  Center)..

Alltså inte min syster på bilden..

Jag har ju funderat på ett tag nu,,3D tatuering..

Nu ska jag nog f-n slå till med det oxå..

Jag kanju inte vara sämre än henne,,Hehehehehe..

Fast hon gjorde det inte hos SBC,,

Där jag vill göra det,,,Dyrt som fasen är det..

Fast det kan jag väl ändå unna mig som julklapp,,

Har väl liiiite liiiiite ångest för tatuering,,

mMen,,som den gamla klyshan säger:

Vill man vara fin,,får man lida pin

  

Tjooooo

Av Lisa - 26 november 2016 06:34

Fy fabian vad härligt..

Nu flyter dagarna på i vääääry snabb takt..

Det är ju snart JUL..

På jobbet är det fullt ös..

Jag tycker att eleverna är mer vilda än tama..

Mmeeen,,dom är väldigt söta oxå,,Hehehehe..

Iaf dom små..

Igår var det någon elev som hade Bajsspray med sig..

 

Jätteroligt,,,,,NOT..

Eleven sprejade först i ett klassrum och sen i Cafeterian,,,Blääääää..

Jag vet inte om det kom fram vilken elev det var..

En tjej sa att hon visste vilka det var som hade sprayen..

Fast hon kunde ju absolut inte avslöja dom,,

För då skulle dom DÖDA henne!!!!!!!!!!!!!

Hua,,Ja det ville vi ju förståss inte....

 

Den här underbara himlen mötte mig på jobbet igår..

Riktigt vackert..


Tjoooo


Av Lisa - 22 november 2016 19:23

Jag är sååå sjukt trött ikväll..

Förklaring:

Jag har skrivit om honom förut; Grannen.......

Jaaa,,vad finns att säga förutom att han är en riktig FYLLtratt..

Igår,,Måndagkväll fullt ös inne hos honom..

Jag gick och la mig vid 23-tiden,,

Dåvar det ganska tyst hos honom..

Sen vaknade jag vid 00.00,,eller var klockan kanske 01.00 ??

Det var ett jävla liv inne hos honom..

Och jag blir så  förbannad,,,,Grrrrrrr

Hjärtat pumpar i 190

Jag ligger och lyssnar på deras jävla babbel,,

Och blir ännu mer irriterad så det är stört omöjligt att sova..

I morse skrev jag en lapp och stoppade ner i hans brevlåda..

Varför en lapp i brevlådan??

Jag har ingen större lust att faca honom...

Har gjort det förut och han snackar bara massa skiiiiit..

Fyllskalle som lovar vitt och brett att han ska sluta föra liv inne i lägenheten,,

Vilket jag betvivlar starkt..

Men,,serru lille grannen,,

Blir det ingen bättring tänker jag kontakta mitt bostadsföretag,,

Faaan,,Här betalar man dyra pengar i  hyra varje månad..

Och då vill jag oxå kunna sova på nätterna

 

Den här lappen fick jag i brevlådan av honom idag..

Typ,samma text varje gång..

Härligt,,då har jag fått skriva av mig lite irritation

  

Tjoooooo  




Av Lisa - 20 november 2016 13:37

Broooosans 60årsfest,,

Det var riktigt lyckat ALLTTING..

Vi var ju först och åt på den lokala restaurangen,,Jesses Krog..

Det var verkligen riktigt gott,,

Efter det hem till oss för lite tårta och dryck,,Både svag och stark,,

Alla var nog härifrån vid tolvslaget..

Det var riktigt roligt att ses,,

Vi är ju sån liten släkt,,vi syskon/syskonbarn/barnbarn..

Andreas,,min son kom med buss ner till Sthlm från Ockelbo

Han gick ganska tidigt från oss,,för att hinna med sista bussen till Gävle..

Sen fick han sitta i Gävle i typ 2 timmar och vänta

på en buss till Ockelbo,,

Jajajaja,,de e livet på Vishan de

  

Frukost i morse fick bli lite tårta

 

De e aldrig fel,,med Tårta..


Tjooooo

Av Lisa - 19 november 2016 06:32

Hejåhå,,

Uppe med tuppen..

Såå härligt att inte åka iväg till jobbet..

Bara sitta framför datorn med en kopp kaffe och mysa..

Men snart blir det fart i tant..

Vi ska ju fira min bror idag,,

OCH,,vi ska ju hit efter vi har varit på lokal..

Har jag städat än???????

NEEEEEJ..

Mmeen,,Jag har i vart fall plockat undan massa skit som stod framme..

Nu är det bara att ta fram dammsugaren och moppen..

Och slänga ut lite dekoration i våningen...

Det är det jag ska se till att göra så fort det blir lite ljust ute..

Och kanske att grannarna får vakna till oxå..

Har jag gjort i ordning hans present än???

NEEEEEJ..

Eller JOOOOO..

Den är nästan klar..

Jag höll på att traggla med den igår kväll..

Jag vet inte om han läser min blogg..

Förr gjorde han det,,,,

För att vara på den säkra sidan så tänker jag inte skriva vad det är..

Mmen jag visar upp presenten i morrn,,


Tjooooo


Av Lisa - 16 november 2016 21:18

Och det är redan LillLördag,,

Förr i tiden,,alltså när jag var ung,,eller Yngre kanske..

Gick man alltid ut på krogen på Onsdagar,,

Jag fattar inte hur jag orkade det,,,Helt galet..

Nu orkar jag knappt ta mig ur soffan

när jag väl har lagt mig tillrätta där om eftermiddagarna,,Hehehehe..


Och jag som skulle ha gjort sååå mycket idag efter jobbet,,,Tjeeena..

Brooooosan fyller ju år i morgon och han ska firas på Lördag..

Först blir det mat ute på krogen,,,

Sen blir det tårta och kanske något att dricka till,,

Hemma i min våning,,

Det är alltså det jag skulle ha gjort: STÄDAT....

Aschdå,,,Jag har fortfarande några dagar på mig,,

Lite tröst: Jag har iaf börjat att städa lite smått

  

Jag har ganska nyligen blekt håret igen,,

Med en rosa ton i,,,,

Japp,,,kunde faktiskt inte låta bli..

 

Det är sjukt roligt att INTE vara så jädra vanlig..

Fast jag tycker ändå att det är konstigt att jag gör sånt,,

Egentligen är jag en ganska tyst,blyg och försynt person

som helst av allt inte vill synas,,

Vill inte stå i centrum,,,

Känner mig obekväm när människor tittar på mig,,,

Såååå,,varför i herrens namn färgar jag håret rosa???

Om jag nu inte vill synas....

I HAVE NOT A CLUE,,


Tjoooooo

Av Lisa - 15 november 2016 05:50

Eller,,,,,,

Är det verkligen en God Morgon???

Jooo,,det är det,,som alla andra morgnar,,,

Om inte annat,,Positivt tänkande..det är bra för hjärnan,,,

Steg upp lite tidigt i morse,,

Tänkte att jag ska åka till Cashen i Årsta,,

Meen,,Näää,,Jag ångrade mig,,tar det typ i morgon ist..

Annars är det hur lugnt som helst i livet,,

Alla elever tillbaks på skolan,,

Trafiken är som vanligt,,


Idag kommer Broooooosan (storebror) hit..

Han fyller år i veckan (jämt)..

Så den lilla närmsta släkten ska på Lördag gå ut och äta..

Efter maten är avklarad,,

Går vi upp till våningen (min) och tar lite fika och nåt starkt till..

Varför han kommer hit idag är då,,han ska lämna lite tilltugg  som vi ska ha på Lördag

 

Här sitter vi då,,

Storasyster Monica i fåtöljen,,,

Jag i knät på Brooooosan..

Kortet är taget,,,,Håll i er nu alla:

1969,,,Looooong way back,,,

Mmmen,,söta var vi då,,


Tjooooo


Skapa flashcards