Direktlänk till inlägg 3 november 2016

ÅHHHHHH,,

Av Lisa - 3 november 2016 14:50

Så sött det är att vara ledig...Sjukt härligt..

När jag tittade på Nyhetsmorgon i morse så

hade dom en Språkpolis på Skype..

Sjukt,,använder iaf JAG ganska mycket,,

Enligt honom ska man INTE nyttja det ordet i vardagligt språk,,

Sjukt,,kan vara kränkande och vissa kan ta illa upp om man använder det ordet till vardags,,

Min åsikt,,,,,,,De e sjukt att han tycker så,,

Hahahaha,,Det finns ju hur många ord som helst som kan vara kränkande,,,

Att en del orkar,,,,Pust..

 

Förra helgen beställde jag från nätet lite nya penslar,,

Att måla betongpryttlingar sliter väääry mycket på penslarna..

Att köpa penslar på Panduro eller Slöjd-Detaljer,,är ganska dyrt..

Så nu blir det test av dom nya,,

Spännande och se om dom håller måttet,,

Jajajaja,,Om inte-Dom var iaf billiga..

Men,,för att få fraktfritt,,var det 300 kr som gällde..

Då slängde jag i en Murgröna i korgen oxå,,

Vad jag nu ska med den till,,,,Hehehehehe..

Jag tror,,det kan bli fin dekoration till mina Betongljusstakar,,


Tjoooo

 
 
it_is/Anette

it_is/Anette

3 november 2016 15:28

Håller med dig om att det finns många många ord som kan vara kränkande - det är inte ordet i sig som avgör utan hur man använder det... för att inte tala om hur en del väljer att tolka det.
Det är som när dom börjar ändra o byta ut ord för att det inte ska vara kränkande ... jaha vad uppnår dom med det? Inget - för igen är det inte ordet i sig...

Var har du köpt dessa penslar? Håller med om att det blir dyrt om man ska köpa via någon av dom butikerna du nämnde

Ha en härlig kväll

http://itismadeby.bloggplatsen.se

Lisa

6 november 2016 07:03

Jaa,,visst är det helt "vansinnigt sjukt"
Penslarna är köpta på Skapa Mer,,

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisa - 28 november 2016 20:27


Nu har det snöat IGEN.. Inte mycket,,,men såååå onödigt,,Blääääää   Detta är det jag pysslar med om dagarna/kvällarna,, Det börjar att ta emot nu.. Men,,Har jag lovat så ,,,, Fast jag tror att jag måste avstå att stå på marknaden hemma i...

Av Lisa - 27 november 2016 21:16

Då var den här helgen över.. I rasande snabbt tempo försvann den,,Blääää.. Jag har INTE Tagit fram något julpynt idag,, Jag blir grön av avund när jag ser allt pynt hemma hos vänner,, Såklart att det gladeligen visas upp både på Fb och Insta....

Av Lisa - 26 november 2016 06:34


Fy fabian vad härligt.. Nu flyter dagarna på i vääääry snabb takt.. Det är ju snart JUL.. På jobbet är det fullt ös.. Jag tycker att eleverna är mer vilda än tama.. Mmeeen,,dom är väldigt söta oxå,,Hehehehe.. Iaf dom små.. Igår var det ...

Av Lisa - 22 november 2016 19:23


Jag är sååå sjukt trött ikväll.. Förklaring: Jag har skrivit om honom förut; Grannen....... Jaaa,,vad finns att säga förutom att han är en riktig FYLLtratt.. Igår,,Måndagkväll fullt ös inne hos honom.. Jag gick och la mig vid 23-tiden,, D...

Av Lisa - 20 november 2016 13:37


Broooosans 60årsfest,, Det var riktigt lyckat ALLTTING.. Vi var ju först och åt på den lokala restaurangen,,Jesses Krog.. Det var verkligen riktigt gott,, Efter det hem till oss för lite tårta och dryck,,Både svag och stark,, Alla var nog h...

Ovido - Quiz & Flashcards