Alla inlägg under april 2013

Av Lisa - 30 april 2013 18:51

Nu är vi på landet...

Och en riktigt glad nyhet är att Problemet är borta..

Han har tagit alla sina pryttlingar som stod inne i huset..

HALLELUJA !!!!!!!!!!!!

Det finns en GUD ändå...Hehehe..

     

Och städat (lite) har problemet oxå gjort..

Aaaaaahmeeeen,,Fy fabian vad lysande..

Jag/Vi e så glada..

Nu är det "bara" resten av städningen kvar..

Åhhh,,det ska bli så grymt roligt att städa och göra fint där uppe.. 

En riktig grovstädning får det bli nästa helg..

Jag hade ju med mig hem förra veckan,,,mattor och gardiner för rengöring..

Men,,det är en del kvar som ska hem för tvätt..

Sen är det bara ut med en annons om det nu är nån som skulle vilja vara i Skärgården

lite i sommar,,,

Och vad har kvällen att bjuda på annars då ???

Ingenting för vår del iaf..

Kanske att vi åker över till kompisar idag,,Vi får se..

Så är det:

Per har gjort vårt första jobb i företaget idag..

Men,,jag har ingenting klart med Firmakonto ännu,,

Och inget Faktureringsprogram,,

Det är mycket nu,,,,Pust..

Men,,,det löser sig...

Det är bättre att tänka positivt än negativt...

Tjooo

  

Ha en riktigt bra VALBORGSMÄSSOAFTON idag alla vänner...





Av Lisa - 30 april 2013 05:09

idag.

Och det blir väldigt lugnt för min del..

Hade jag varit 13-14-15 år så skulle nog kvällen ha tillbringats vid

brasan nere vid Magelungen i Farsta..

Där höll vi till i ungdomens dar..

Ja,,även om det inte var Valborg..

Inte på vintern så klart,,Men,,,Vår,Sommar och Höst..

Så satt vi där nere och eldade och umgicks..

Idag blir det ingen brasa,,

Det blir landet,,

Och jag hoppas innerligt att Problemet har varit där ute

och plockat med sig en del prylar från huset..

OM han inte får med sig sina saker,,,

Vad göra då ??

Joo,,då får helt enkelt jag ringa till Farbror Blå och prata med dom..

Om dom har nåt svar att ge,,Det vet inte jag..


Nähä,,nu är det dags för tant att hoppa in i duschen..

För att möta en ny härlig arbetsdag,,,

Tjooo

  





Av Lisa - 28 april 2013 21:02

sjukt fort pinnar dom på..

Nu är det faktiskt första gången som jag sitter i lugn och ro..


Jag behöver kanske inte säga när jag slog upp mina gröna i morse..Hehehe..

Jag gick ut vid 9-tiden och började fixa räfsa löv..

Jag höll väl på i ett antal timmar...innan vi åkte hem till våningen..

Sen höll jag på att fixa här hemma,,,

Väl behövligt,,,väääldigt dammigt..

Och tvättat har jag oxå gjort,,

Väldigt många maskiner..

Tog med massor med tvätt från landet..

Bl a Mattor och Gardiner som Problemet har haft hos sig..

Problemet är fortfarande inte borta..

Jag håller båda mina tummar att Problemet är borta till nästa helg...

Och är det inte det,,får jag ta det till nästa nivå..


Igår blev det städning nere vid viken..

Busdålig uppslutning bland grannarna..

Men det blir tyvärr så ibland..

Dom hade väl annat att göra,,

Vad kan vara viktigare än att städa vid viken ???

Hahaha,,Jag SKOJAR,,Eller gör jag verkligen det ??

Jajaja,,vi hade det trevligt vi som var där iaf..

         

Jag var verkligen urusel på att dokumentera igår,,

Det vart inte alls många bilder,,,Fy på mig..

Jag som brukar vara ganska bra på att dokumentera,,

Nästan så att folk blir irriterade på mig,,Hehehe..

Japp,,så är det,,en kan ju inte ligga på topp jämt..


Nu ikväll har jag kollat in Fakturerings/Bokföringsprogram..

Jag fick ett litet tips här på bloggen faktiskt..Kul..

Det blir väl så att jag MÅSTE inhandla ett sådant

för att kunna skriva ut Fakturor/Order till våra kommande uppdrag,,

Om det nu kommer nåt dvs..

Det var faktiskt en person som ringde mig igår,,Och var lite nyfiken..

på vad det var vi hade gett oss in i..


Helt seriöst,,,

Jag tror jag ska hoppa in i lopplådan alldeles strax..

Tjooo

  


Av Lisa - 27 april 2013 15:23

nu e de städat på altanen..

Dammsugaren fick komma ut och jobba en stund..

 

Riktigt nöjd faktiskt..

Varenda löv är borta och dom flesta spindelnät är oxå borta..

En del skräp har jag packat ihop och ska ta med till förorten och slänga..

Sen finns det en del skräp kvar,,tex ett gammalt golv skymtar vid pressen

längst bort i bild..

Åsså fick det bli en fejkblomma i den gamla dockvagnen..

Det är jättesvårt med blommor på denna altan,,

Iom att det är trätak över så är det ganska mörkt där under..

De flesta Växter/Blommor tycker INTE om att stå där..

Jag skulle vilja köpa nya möbler

och försöka få till det så att det blir mer hemtrevligt..

Lite som ett ombonat och mysigt extrarum

Tjooo

  



Av Lisa - 27 april 2013 07:02

riktigt najs..men tidigt gick jag upp,,typ vid 05.00

Jajaja,,det är ju ledigt och solen skiner..

Nu får vi hålla tummarna för att den skiner under fm

när vi ska ner och städa i viken,,

Det ska bli trevligt att återse många av grannarna idag,,

Vi brukar vara en hel hoper med folk på städdagarna..


Igår hände väl inte så mycket här ute på vischan..

Jag kollade Lets Dance och Per satt framför brasan..

Det kallar jag att umgås,,Hehehe..

En liten tur ner till viken blev det oxå,,

 

Men,,det var inte ett dugg skönt där nere..

Det blåste in lite friska vindar och solen var bakom moln mest hela tiden..


Kanske dags och dra på mig dagens outfit snart..

Jag tror faktiskt att jag ska ut och sopa bort alla löv från altanen

innan vi ska ner och städa vid viken..

Jag tog inte bort löven förra året därifrån..

Jag har inte riktigt haft lusten att fixa och dona på landet

under ett par års tid,,

Men,,I år känns det lite bättre,,

Nu vill jag göra fint härute..

Tjooo

  

Av Lisa - 25 april 2013 21:38

imorgon kommer en väldigt efterlängtad vän på besök:

FREDAG,,,

Idag har det vart en bra dag...

Allt har gått som på räls..

Nu ikväll har jag gjort det där som är så grymt härligt:

Betalat räkningar,,NOT..

Pengar in på kontot,,,sen iväg från kontot fortast möjligast verkar det som..

Varför vill dom inte vara kvar på mitt konto ??


Idag är en STOR dag...

Jag skrev för några dagar sen om ett "kanske" uppdrag...

Jag tror vi fick napp på den mycket trevliga kunden..

OM vi får det,,,vårt allra första uppdrag...

Så ska jag rama in den fakturan och smaska upp på väggen,,,Hehehe..


I helgen blir det landet,,,

Det är städdag där ute,,,nere vid vår fina bad/båtvik..

Städdagarna brukar vara grymt trevliga,,,


Sen ska jag/vi ta hand om Problemet som jag har skrivit om förut..

En väldigt,,ursäkta mig,,,korkad och elak människa..

ska helst försvinna från Överby socken...

Jag lovar,,jag ska berätta hela storyn när situationen

mellan oss och Problemet är borta...


Nu tror jag att det får bli sängen för några timmar..

I morrn bitti blir det handling på M O innan jobbet..

Tjooo

  


Av Lisa - 24 april 2013 21:01

en snabbis i eftermiddags..

Skulle kolla läget lite..

På vägen ut så ser vi hur årets GRODstaket är uppsatt..

 

Det är ju så grymt gulligt att sätta upp staket så att inte GRODORNA

ska kliva ut i körbanan och bli platta GRODOR..

Riktigt bra initiativ av dom som nu har gjort det..

Sen har dom sänkt hastigheten till 30 km/h

Fast det var det tyvärr inte någon som följde,,

Inte vi heller,,,Skamligt..

Vi har ju ett grymt stort Problem på landet..

Vi var ute idag för att kolla om Problemet var borta,,,

Icke då,,,

Jag har god lust att ställa ut Problemets skit på backen..

Men,,jag får inte det,,,

Medans vi var där ute så fick jag en fin bild på olikfärgade Blåsippor

 

Sjukt fint när det är olika färger...

Dags att betala lite räkningar nu,,,

I morgon kommer det förhoppningsvis in nya friska pengar på kontot..

LÖNING...

Tjooo

  

Av Lisa - 24 april 2013 04:56

och snart är arbetsveckan slut..

Igårkväll var jag inte in på nätet en endaste gång..

Det finns en annan person i familjen som spelade Candy Crusch,,Heeela kvällen..

Då vi endast är två (Moi & Per) i familjen så är det inte så svårt att lista ut

vem den skyldige är,,Hehehe..

Fast om jag ska helt ärlig,,,

Ganska skönt med en Datorfri kväll..

Jag tycker inte att jag har gjort annat dom senaste veckorna..

Så fort jag har kommit hem från jobbet,,På med Datorn..

Så fort jag har vaknat lite tidigare,,På med Datorn..


Jag hittade ju ett program som jag ville ha: Open Office..

Men,,innan jag hittade det på en bra sida..

Så hade jag varit inne på PB och hämtat hem samma..

Medans jag hämtade hem därifrån..

Så varnade mitt virusprogram mig för

Trojaner..Shiiit..

Så i förrgår kväll satt jag och rensade Datorn

från massor av konstiga program..

Sen sökte AVG igenom Datorn och fann några Trojaner..

Förhoppningsvis är dom borta nu..

Men,,eftersom jag är totalt nollad när det gäller Datorer

så vet jag inte riktigt,,dom kan bergis ligga och lura nånstans..

Nähä,,det får bli allt för nu,,

Tant ska in i duschen efter det försöka bli representabel

Tjooo

  


Ovido - Quiz & Flashcards