Direktlänk till inlägg 17 december 2012

PEPPARKAKSGUBBAR

Av Lisa - 17 december 2012 20:19

Äntligen har hysterin lagt sig om den meningslösa diskussionen..

 

Allvarligt,,,

Det är fasiken det enda som har figurerat på de flesta sociala nätverk sen 1 vecka tillbaka..

Jag har inte "likat" ett endaste av dom inläggen..

Ganska stolt över mig själv faktiskt..Hehehe..

Det finns annat i världen som ÄR viktigare...

Egypten

Syrien

Afganistan

Svält

Naturkatastrofer

mm mm mm..

Religion kan vi definitivt ta med i krigshärjade länder som orsak

till konflikter....

Utan att gå in närmare på det,,,,Religion alltså..

I ärlighetens namn så är jag sjukt trött på hur vi

bombas med bilder på skadade barn i krigets Syrien..

På gråtande kvinnor vars män har dödats i bombattacker...

Vad kan omvärlden bidra med till dessa människor ??

Vad gör omvärlden för dessa människor ??

Vad tillåts omvärlden att göra för dessa människor ??

Inte mycket,,,tror jag personligen..

Som lider så in i helvete,,,

Jag själv kan inte ens sätta mig in i deras situation...

Jag har ett jobb som jag trivs jättebra med...

Jag har mat på bordet...

Jag kan gå ut och gå utan att vara rädd att komma mitt i en skottsalva...

Jag har varmt och kallt rinnande vatten inomhus...

Jag har tillgång till att tvätta mina kläder....

Och allt det andra som tillhör vardagen,,,

Som vi,,,många tar för givet i Sverige...

Vi är födda i en hyfsat bra del av världen...

Hoppla Hoppla,,,,

Nu blev det kanske ett lite väl djupt inlägg om världens elände...

Men,,Jag kan tycka att vi i Sverige är "lite" väl gnälliga ibland...

Jag tillhör oxå den skaran...som gnäller

och har åsikter om mycket som är galet i vårt land Sverige...

Men,,att det blir ramaskri bland Sveriges befolkning

över att en del barn inte fick vara pepparkaksgubbar,,,

Njaaaa,,där hängde jag inte riktigt med...

Tjooo  






 
Det här inlägget går inte att kommentera.
Av Lisa - 28 november 2016 20:27


Nu har det snöat IGEN.. Inte mycket,,,men såååå onödigt,,Blääääää   Detta är det jag pysslar med om dagarna/kvällarna,, Det börjar att ta emot nu.. Men,,Har jag lovat så ,,,, Fast jag tror att jag måste avstå att stå på marknaden hemma i...

Av Lisa - 27 november 2016 21:16

Då var den här helgen över.. I rasande snabbt tempo försvann den,,Blääää.. Jag har INTE Tagit fram något julpynt idag,, Jag blir grön av avund när jag ser allt pynt hemma hos vänner,, Såklart att det gladeligen visas upp både på Fb och Insta....

Av Lisa - 26 november 2016 06:34


Fy fabian vad härligt.. Nu flyter dagarna på i vääääry snabb takt.. Det är ju snart JUL.. På jobbet är det fullt ös.. Jag tycker att eleverna är mer vilda än tama.. Mmeeen,,dom är väldigt söta oxå,,Hehehehe.. Iaf dom små.. Igår var det ...

Av Lisa - 22 november 2016 19:23


Jag är sååå sjukt trött ikväll.. Förklaring: Jag har skrivit om honom förut; Grannen....... Jaaa,,vad finns att säga förutom att han är en riktig FYLLtratt.. Igår,,Måndagkväll fullt ös inne hos honom.. Jag gick och la mig vid 23-tiden,, D...

Av Lisa - 20 november 2016 13:37


Broooosans 60årsfest,, Det var riktigt lyckat ALLTTING.. Vi var ju först och åt på den lokala restaurangen,,Jesses Krog.. Det var verkligen riktigt gott,, Efter det hem till oss för lite tårta och dryck,,Både svag och stark,, Alla var nog h...

Ovido - Quiz & Flashcards