Direktlänk till inlägg 23 januari 2013

TV-LICENS

Av Lisa - 23 januari 2013 04:55

Herregud,,

Vad är det hon föreslår,,,Tv-chefen,,

En licens till alla med Datorer och Surfplattor,,

Sjukt..

Jag själv betalar ju Tv-Licens,,

Ganska svårt svårt att smita från den avgiften när man bor i lägenhet

och har ComHem som lev. av kanaler..

Det är säkert skitmånga som inte betalar nån licens alls,,,

Men,,som även tittar på Tv genom nätet,,,

Ok,,No Big Deal,,,eller..

Visst är det lite fuskigt att det är så,,,

Hur kul är det att sitta framför en Dator och kolla på Tvn..

Men,,,Nu är det ju så att med teknikens hjälp som alla vet,,,

Så är det grymt lätt att koppla Datorn till sin Tv..

Och Voilà,,,så kan man se på Tv...


Fast,,Jag tror att andelen som betalar är högre än dom som inte betalar..

Men,,det måste väl ändå vara ganska lätt att

lagstadga om en ny extra skatt till alla som äger eller hyr fastighet..

En Tv-skatt,,,

Då blir alla nöjda och glada,,

Iaf vi som är lagliga och betalar Tv-licens..

Så kan vi gnugga händerna åt alla smitare

som blir tvungna att betala då,,Hehehe


Igår var ju jag hos Frissen och färgade/klippte mig..

Jag återkommer med bild senare i kväll..

Det är knappt jag känner igen mig själv när jag går förbi spegeln,,Hehehe..

Tjooo

  




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisa - 28 november 2016 20:27


Nu har det snöat IGEN.. Inte mycket,,,men såååå onödigt,,Blääääää   Detta är det jag pysslar med om dagarna/kvällarna,, Det börjar att ta emot nu.. Men,,Har jag lovat så ,,,, Fast jag tror att jag måste avstå att stå på marknaden hemma i...

Av Lisa - 27 november 2016 21:16

Då var den här helgen över.. I rasande snabbt tempo försvann den,,Blääää.. Jag har INTE Tagit fram något julpynt idag,, Jag blir grön av avund när jag ser allt pynt hemma hos vänner,, Såklart att det gladeligen visas upp både på Fb och Insta....

Av Lisa - 26 november 2016 06:34


Fy fabian vad härligt.. Nu flyter dagarna på i vääääry snabb takt.. Det är ju snart JUL.. På jobbet är det fullt ös.. Jag tycker att eleverna är mer vilda än tama.. Mmeeen,,dom är väldigt söta oxå,,Hehehehe.. Iaf dom små.. Igår var det ...

Av Lisa - 22 november 2016 19:23


Jag är sååå sjukt trött ikväll.. Förklaring: Jag har skrivit om honom förut; Grannen....... Jaaa,,vad finns att säga förutom att han är en riktig FYLLtratt.. Igår,,Måndagkväll fullt ös inne hos honom.. Jag gick och la mig vid 23-tiden,, D...

Av Lisa - 20 november 2016 13:37


Broooosans 60årsfest,, Det var riktigt lyckat ALLTTING.. Vi var ju först och åt på den lokala restaurangen,,Jesses Krog.. Det var verkligen riktigt gott,, Efter det hem till oss för lite tårta och dryck,,Både svag och stark,, Alla var nog h...

Ovido - Quiz & Flashcards