Direktlänk till inlägg 17 april 2013

GODMORGON MINA VÄNNER

Av Lisa - 17 april 2013 04:51

idag blir det nog en bra dag..

Som dom flesta andra dagar..

Fullt ÖS...

Jag ska gå på en föreläsning ikväll om MAT i Samskolan i Saltis..18.30-20.30..

Ärligt,,,så är jag inte så jättetaggad..

För jag måste åka hem först och sen tillbaka..

Men min Tjiiif ger mig komptid för det hela..då är det bra..

Kan bli intressant,,

Mikael Tornvig som moderator..

Sen är det några kockar som ska prata om hur maten är i skolorna idag,,,

 

Vilken fin måne jag fick på bild igår,,,

Sorry för urkass uppdatering nu den sista tiden,,,

Och det kommer säkert att förbli så ett tag framöver..

Det har varit så mycket läsande och letande på nätet..

Iom det här med registreringen av firman..

Jag måste bli lite insatt i det hela..

Jag har en granne på landet som även är typ granne hemma i förorten..

Hon är ekonom,,och sköter sin sambos firmapapper,,

Hon ska få sig ett litet samtal av mig snart..

Men nu är det iaf bara till att börja ragga uppdrag,,

Jaa,,Herregud,,vad har jag gett mig in på ???

Ähhhh,,det blir nog bra i slutändan,,

Det jag måste se till nu är att: inte dra på mig för mycket skulder

om kalaset inte ger nåt tillbaka..

Jag tänkt att inte plocka ut någon ersättning,,

Eftersom jag har lön från mitt "riktiga" arbete,, 

Nähä,,,

Dags att göra sig i ordning idag igen för en dag på jobbet..

I morgon har våra elever Studiedag,,

Najs,,för dom alltså...Hehehe..

  


 
 
Loka

Loka

17 april 2013 06:02

Skolmaten är helt klart ett intressant ämne, som förälder har man ju inte den bästa insikten av vilken mat som serveras om man nu inte har två allergiska söner vilket gör att jag personligen ringer lite då och då för att kolla så allting fungerar, men ibland känns det faktiskt tveksamt..
läser att du startat eget, vad spännande! Tufft men otroligt givande. Vara företagare är som Du säkert vet redan så mycket mer, Lycka till säger jag =)

http://norrglimtar.bloggplatsen.se

Lisa

19 april 2013 05:02

Japp,,det var verkligen intressant att lyssna,
Men,,det handlade mest om hur maten/råvarorna hanteras innan det kommer till butik,,Matfusk..
Det var riktigt givande att lyssna på..
Efteråt var det panelutfrågning om skolmaten,,Inte lika intressant,,
Och ja,,allergi är inte lätt,,Men hos oss funkar det jättebra,,en stor eloge till vår leverantör av lunchen,,Jag lagar som du förstår inte lunchen själv,,
Och tack för lyckönskningarna,,
Lisa,,Ha en riktigt bra dag..

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisa - 28 november 2016 20:27


Nu har det snöat IGEN.. Inte mycket,,,men såååå onödigt,,Blääääää   Detta är det jag pysslar med om dagarna/kvällarna,, Det börjar att ta emot nu.. Men,,Har jag lovat så ,,,, Fast jag tror att jag måste avstå att stå på marknaden hemma i...

Av Lisa - 27 november 2016 21:16

Då var den här helgen över.. I rasande snabbt tempo försvann den,,Blääää.. Jag har INTE Tagit fram något julpynt idag,, Jag blir grön av avund när jag ser allt pynt hemma hos vänner,, Såklart att det gladeligen visas upp både på Fb och Insta....

Av Lisa - 26 november 2016 06:34


Fy fabian vad härligt.. Nu flyter dagarna på i vääääry snabb takt.. Det är ju snart JUL.. På jobbet är det fullt ös.. Jag tycker att eleverna är mer vilda än tama.. Mmeeen,,dom är väldigt söta oxå,,Hehehehe.. Iaf dom små.. Igår var det ...

Av Lisa - 22 november 2016 19:23


Jag är sååå sjukt trött ikväll.. Förklaring: Jag har skrivit om honom förut; Grannen....... Jaaa,,vad finns att säga förutom att han är en riktig FYLLtratt.. Igår,,Måndagkväll fullt ös inne hos honom.. Jag gick och la mig vid 23-tiden,, D...

Av Lisa - 20 november 2016 13:37


Broooosans 60årsfest,, Det var riktigt lyckat ALLTTING.. Vi var ju först och åt på den lokala restaurangen,,Jesses Krog.. Det var verkligen riktigt gott,, Efter det hem till oss för lite tårta och dryck,,Både svag och stark,, Alla var nog h...

Ovido - Quiz & Flashcards