Direktlänk till inlägg 13 juni 2013

REGNAR DET IDAG ELLER ??

Av Lisa - 13 juni 2013 14:29

En aning,,,

Fast det gör inte så mycket,,Jag har ju inte semester än,,,

Nyss hemkommen från Tandläkaren,,

Och det gick ju bra,,,

Fina tänder tant har,,Inte ett hål nånstans,,

Bara lite tandsten,,som nu är borta..

 

Och så blev det lite slipning på dom gula gaddarna..

Jag tror tamejtusan att dom glänser och har blivit en nyans vitare..

Så idag har tant åkt tunnelbana,,vilket inte sker speciellt ofta..

 

Jag känner mig som en lantis när jag är i tunnelbanan..

Jag är tvungen att titta på kartan hur man åker..

Och vilken linje som går var,,Hehehe..

Jaaa,,Jösses amalia...så det kan bli..

Och lite skraj är jag oxå,,

Tiggare,,Pundare,,Tokiga,,människor finns det gott om under jord..


Nu ska vi åka och handla lite pryttlingar till midsommar,,

Tjooo

  


 
 
Ingen bild

Pelle

23 juni 2013 16:40

Hej.
Fin och välskriven blogg du har bra texter.

Skönt att det gick så bra hos tandläkaren.

Hoppas inte hålet i plånboken blev allt för stort?

Hoppas midsommar varit bra.
/Pelle

 
Ingen bild

Lisa

24 juni 2013 05:22

Hej..
Jatack Pelle,,midsommar var jättebra,,

 
Ingen bild

Pelle

24 juni 2013 13:19

Så lite så.

Lät lite som att du var orolig för att du skulle ha hål i tänderna eller?

Trevlig måndag.
/Pelle

Lisa

24 juni 2013 22:08

Nja,,,,De flesta tuggtänder jag har är kronor,,Men jag har en som skulle behövas bytas ut,,den har fallit i bitar,,Det är nog mest den jag är orolig för,,Kosta mucho pengar,,OCH jag ogillar tandläkaren,,alltså inte min tandläkare personligen,,Utan att gå till tandläkaren,,
Trevlig kväll//Lisa

 
Ingen bild

Pelle

25 juni 2013 18:18

Okej, förstår det. Nej det är ju inte världens roligaste att gå dit och slå sig ner i "tortyrstolen".

Tillhör du stackarna som haft mycket amalgam i tänderna tidigare så det är därför du har satt in kronor?

Hoppas kronan som pajjat sitter långt in så den inte syns?

Hoppas jag inte är för nyfiken.

Trevlig fortsättning.
/Pelle

 
Ingen bild

Lisa

26 juni 2013 16:51

Tjäääna igen..
Japp mycket amalgam har det varit genom åren,,och att jag sen biter ihop käkarna på nätterna gör inte saken bättre,,
Kronan som behöver bytas sitter allra längst in,,så det gör inget
att den är halv,,En vacker dag får jag säkert ta smällen,,Ny krona...
Det är ingen fara med din nyfikenhet..
Ha det så bra//Lisa

 
Ingen bild

Pelle

26 juni 2013 21:42

Hej på dig med igen.

Men nu har du inget amalgam kvar alls i munnen?
Låter som att vanliga plastlagningar inte riktigt håller i dina kindtänder då om du pressar så?

Ja precis då får vi hoppas den håller ett bra tag till.
För kronor är väll inte billiga precis eller?

Ha en fortsatt bra kväll.
/Pelle

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisa - 28 november 2016 20:27


Nu har det snöat IGEN.. Inte mycket,,,men såååå onödigt,,Blääääää   Detta är det jag pysslar med om dagarna/kvällarna,, Det börjar att ta emot nu.. Men,,Har jag lovat så ,,,, Fast jag tror att jag måste avstå att stå på marknaden hemma i...

Av Lisa - 27 november 2016 21:16

Då var den här helgen över.. I rasande snabbt tempo försvann den,,Blääää.. Jag har INTE Tagit fram något julpynt idag,, Jag blir grön av avund när jag ser allt pynt hemma hos vänner,, Såklart att det gladeligen visas upp både på Fb och Insta....

Av Lisa - 26 november 2016 06:34


Fy fabian vad härligt.. Nu flyter dagarna på i vääääry snabb takt.. Det är ju snart JUL.. På jobbet är det fullt ös.. Jag tycker att eleverna är mer vilda än tama.. Mmeeen,,dom är väldigt söta oxå,,Hehehehe.. Iaf dom små.. Igår var det ...

Av Lisa - 22 november 2016 19:23


Jag är sååå sjukt trött ikväll.. Förklaring: Jag har skrivit om honom förut; Grannen....... Jaaa,,vad finns att säga förutom att han är en riktig FYLLtratt.. Igår,,Måndagkväll fullt ös inne hos honom.. Jag gick och la mig vid 23-tiden,, D...

Av Lisa - 20 november 2016 13:37


Broooosans 60årsfest,, Det var riktigt lyckat ALLTTING.. Vi var ju först och åt på den lokala restaurangen,,Jesses Krog.. Det var verkligen riktigt gott,, Efter det hem till oss för lite tårta och dryck,,Både svag och stark,, Alla var nog h...

Ovido - Quiz & Flashcards