Direktlänk till inlägg 1 juli 2013

GODMORGON GODMORGON

Av Lisa - 1 juli 2013 06:20

och vilken morgon det är sen,,Häääärligt..

Igår var dagen full av grävning i jorden..

Jag har nämligen 2 st Rhodondendron som typ har dött ??

 

Jag fick 1 av dom av Pers mamma för en herrans massa år sen..

Och den andra fick jag av Per..

Jag ville slänga dom,,men Per tyckte att vi testar att flytta dom,,

Sagt och gjort,,fram med spade och skottkärra,,

Upp med skjortärmarna,,,på med jobbarbyxorna...

När jag hade grävt upp dom så såg jag

 

att det finns liv i busken,,,

Nu är det bara att hålla tummarna för att den överlevde flytten,,

Jag har gjort efter konstens alla regler,,,

Den står i en upphöjd bädd och den har fått specialjord,,,

Och på den gamla platsen där dom stod...

Har jag fyllt upp med jord och lagt plattor,,

Och ställt 2 krukor med Vita Lobelia..

vid den vackra och väldoftande Schersminen..

 

Det är på Entrèsidan och väldigt skuggigt..en stor del av dagen

Vita blommor i skuggigt läge är jättefint..

Det är gräs där,,men det är så grymt torrt på den sidan..

Så gräset har svårt att växa..

Man skulle behöva gräva om jorden och så nytt gräs..

Men det är ett väldigt stort projekt,,får se om jag får lust att göra det nån gång i framtiden..


Idag händer nåt som är jättekul...

Tant ska in till Frissen och BLEKA håret...Igen..

Jag färgade ju håret lite mörkare förut,,,

Men,,jag trivs inte i det för fem öre,,,

Jag är sååå grymt gråhårig och då syns det direkt när håret växer..det gråa lyser uppe på huvudet..

Jobbigt,,,Fult,,

Och än är jag inte beredd att ha grått hår..

Så 2 1/2 timmar får jag sitta hos Frissen för att bli fin igen..


Nu ska jag gå och mata grannens lilla kisse..

Hon har varit alldeles ensam i 3 dagar..

Hon har varit ute hela tiden,,

 

Hon blir jätteglad när jag kommer för att vara lite social en stund..

Inte nog med det...

 

Jag har varit Hamstervakt oxå..

Fast det är åt en annan granne,,

Herregud vad jag är snäll,,,Hehehehe..

Tjooo

  



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisa - 28 november 2016 20:27


Nu har det snöat IGEN.. Inte mycket,,,men såååå onödigt,,Blääääää   Detta är det jag pysslar med om dagarna/kvällarna,, Det börjar att ta emot nu.. Men,,Har jag lovat så ,,,, Fast jag tror att jag måste avstå att stå på marknaden hemma i...

Av Lisa - 27 november 2016 21:16

Då var den här helgen över.. I rasande snabbt tempo försvann den,,Blääää.. Jag har INTE Tagit fram något julpynt idag,, Jag blir grön av avund när jag ser allt pynt hemma hos vänner,, Såklart att det gladeligen visas upp både på Fb och Insta....

Av Lisa - 26 november 2016 06:34


Fy fabian vad härligt.. Nu flyter dagarna på i vääääry snabb takt.. Det är ju snart JUL.. På jobbet är det fullt ös.. Jag tycker att eleverna är mer vilda än tama.. Mmeeen,,dom är väldigt söta oxå,,Hehehehe.. Iaf dom små.. Igår var det ...

Av Lisa - 22 november 2016 19:23


Jag är sååå sjukt trött ikväll.. Förklaring: Jag har skrivit om honom förut; Grannen....... Jaaa,,vad finns att säga förutom att han är en riktig FYLLtratt.. Igår,,Måndagkväll fullt ös inne hos honom.. Jag gick och la mig vid 23-tiden,, D...

Av Lisa - 20 november 2016 13:37


Broooosans 60årsfest,, Det var riktigt lyckat ALLTTING.. Vi var ju först och åt på den lokala restaurangen,,Jesses Krog.. Det var verkligen riktigt gott,, Efter det hem till oss för lite tårta och dryck,,Både svag och stark,, Alla var nog h...

Ovido - Quiz & Flashcards