Direktlänk till inlägg 7 januari 2014

EN BRA DAG

Av Lisa - 7 januari 2014 20:22

Fick mycket gjort oxå..

Det finns ett Internat på skolans område,,som vi förfogar över..

Tyvärr har vi inte haft några övernattande gäster på huur lännge som helst,,Tråkigt..

Och då blir det av naturliga skäl inte städat heller..

Så förra veckan gjorde jag slag i saken,,

Jag började med en "mindre" storstädning...

Väl behövligt,,om jag säger så...

Fy i h-e vad smutsigt det var inne på plejset..Hua..

Nästan så att: Om man inte har allergi,,,

Så skulle man med all säkerhet få det av att vistas där,,Hehehe..

Fast,,,nu är det klinskt och riktigt fräscht där uppe...

Jag avslutade det hela idag,,,

Vi får då ett gäng (50 st) gymnasieelever dit nästa vecka..


Vi har haft tomt på elever idag,,,Studiedag...

Och vi kommer ha tomt resten av veckan oxå...

Dom kommer endast komma till skolan på Upprop i morgon

och Utvecklingssamtal resten av veckan...

Således blir det alltså ingen lunch på skolan den här veckan...

Till lunch blev det för min del: 1 Fralla m pålägg...Inte mycket till lunch där inte...

Och jag står mig inte alls på det en hel dag...

Så framåt eftermiddan,,,,började jag må så fruktansvärt illa....

Kände mig spyfärdig,,och yr..Inte bra...

Illa,,Jag mår Illa,,

Kom hem och började med middagen på studs när jag kom innanför dörren...

Precis när maten var klar och jag var som hungrigast,,,

Så ringer min telefon,,,

Då var Sofie,,min son Addes tjej...

Som jag aldrig har pratat med förut,,och än mindre träffat..

Dom har varit tillsammans i 1 år nu...

Fatta,,,,1 år och jag har inte träffat tjejen,,,SKANDAL..

Då kan jag ju inte bara,,,be henne att ringa tillbaka...

Lite vett och etikett är jag faktiskt uppfostrad med..

Det var ett trevligt samtal,,Kul att prata med henne..

Middagen dårå,,,Japp den hann och bli iskall...innan den hamnade i magen..

Fast det gjorde ingenting....Jag blev mätt iaf...

Och illamåendet är som bortblåst...Jippie..

Vilken tur,,,att det bara var hunger.....

Tänk om det hade varit gravidillamående,,,Hahahaha..

Nääää,,skulle inte tro det,,,Fifaaaan

Gravid vid 49 års ålder,,,,Det skulle se ut det.....Hua...

 

En liten bild på ett smultron som tant har fixat lite med,,,,Fint,,eller hur ??

Jag tror att det ska få komma upp på väggen sen,,

tillsammans med 5 andra bilder...i en och samma ram...

Ganska nöjd faktiskt,,

Om man nu får va det av sina egna alster...

Tjooo

  


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisa - 28 november 2016 20:27


Nu har det snöat IGEN.. Inte mycket,,,men såååå onödigt,,Blääääää   Detta är det jag pysslar med om dagarna/kvällarna,, Det börjar att ta emot nu.. Men,,Har jag lovat så ,,,, Fast jag tror att jag måste avstå att stå på marknaden hemma i...

Av Lisa - 27 november 2016 21:16

Då var den här helgen över.. I rasande snabbt tempo försvann den,,Blääää.. Jag har INTE Tagit fram något julpynt idag,, Jag blir grön av avund när jag ser allt pynt hemma hos vänner,, Såklart att det gladeligen visas upp både på Fb och Insta....

Av Lisa - 26 november 2016 06:34


Fy fabian vad härligt.. Nu flyter dagarna på i vääääry snabb takt.. Det är ju snart JUL.. På jobbet är det fullt ös.. Jag tycker att eleverna är mer vilda än tama.. Mmeeen,,dom är väldigt söta oxå,,Hehehehe.. Iaf dom små.. Igår var det ...

Av Lisa - 22 november 2016 19:23


Jag är sååå sjukt trött ikväll.. Förklaring: Jag har skrivit om honom förut; Grannen....... Jaaa,,vad finns att säga förutom att han är en riktig FYLLtratt.. Igår,,Måndagkväll fullt ös inne hos honom.. Jag gick och la mig vid 23-tiden,, D...

Av Lisa - 20 november 2016 13:37


Broooosans 60årsfest,, Det var riktigt lyckat ALLTTING.. Vi var ju först och åt på den lokala restaurangen,,Jesses Krog.. Det var verkligen riktigt gott,, Efter det hem till oss för lite tårta och dryck,,Både svag och stark,, Alla var nog h...

Ovido - Quiz & Flashcards