Alla inlägg under maj 2014

Av Lisa - 5 maj 2014 21:24

Och tvättstugan är avklarad för denna vecka,,,Jiiippiiieee

Jag hade 2 st trasmattor oxå som jag tvättade...

Dom fick hänga  2 timmar i torkrummet,,

OCH dom är fortfarande inte torra,,,Suck..

Vilket värdo torkrum vi har,,,

Men nu får dom hänga över stolar inatt,,då är dom säkert torra i morgon..

När jag gick till tvättstugan tog jag en liten omväg bakom vårt hus..

Vårt hus,,,är det som står bakom traktorerna/grävarna

 

Dom håller på att gräva ner el till belysning på gångvägen..

Det kommer att bli jättefint,,

Jag brukade alltid ta sista Kissrundan med Mira där bakom,,,,

Så j-a svart var det jämt,,man var tvungen att gå med ficklampa..

För att överhuvud taget se nåt.. 

På höger sida är det bara skog som tillhör Nackareservatet..

I morgon efter jobbet måste jag stanna till i Sickla,,,

Fixa fina frillan vetdu,,

Hoppas bara att dom har klipptid,,,

I övrigt så har dagen varit bra...

Hade Hkk med 7or idag,,

Det gick som på räls,,,


Nääää,,nu får det nog vara läggdags för Moi....

Ska upp tidigt och åka till Cashen..

Tjooo




Av Lisa - 4 maj 2014 21:09

Var på jobbet 8.30

Sällskapet som skulle filma var på plats vid 9.00

Dom hade full personalstyrka med sig..

 

Så vad behövde jag göra dårå,,,

Inte mycket..

Jag fanns till när dom hade frågor eller ville ha något..

Jag var nere i köket den mesta av tiden..

Det flöt på bra under dagen,,,ansåg dom..

När klockan var 18.30 då kom jag från jobbet..

10 timmar fanns jag på plats,,,Helt galet..

Fast tiden gick ändå rätt snabbt faktiskt..

Efter det uppdraget blev det en sväng till ICA Maxi,,,

För att inhandla ingridienser till Hkk i morgon..

Jag ligger efter med några dagar där,,,

Så nu blir det till att köra maratonHkk

Det kan bli en rätt tuff vecka...

I morgon efter jobbet blir det favostället nr 1,,,tvättstugan...

Sen måste jag klippa mig nån dag nu i veckan...

Och jag måste ta mig in till The Big City,,present till storasyster..

Hon fyller jämnt (60 år) i helgen..

Pust,,,,ingen vila ingen ro...

Tjooo



Av Lisa - 4 maj 2014 05:11

Jag är en usel människa..

Dålig på inlägg !!!!!!!!!!

Men,,det är så mycket annat som kommer i vägen nu..

Igår var vi iväg och gjorde slutfinishen på jobbuppdraget som vi hade...

Sen blev det lite gräsklippning och krattning på tomten,,,

Sen,,förstår ni mina vänner...

Har jag suttit vid datorn och rensat foton och kamerafilmer..

En del filmer kunde jag inte ens titta på,,,fel format..

Vad göra då ????

Johodå,,,försöka hitta programmet så att jag kunde öppna och titta på dom...

Och bara det tog hur lååång tid som helst för en som

INTE är den vassaste kniven i lådan,,,om jag säger så,,Hehehehe..

Fast när jag gjorde det,,,

Så blev det vajkalle,,,,jag fick in dubbelt av mina filmer,,,,Gaaaaahhhhh

Så det pysslade jag med igår..en del..

Allvarligt,,,det tar en j-a tid...

Och jag har bara fixat med år 2010 och halva 2011 ännu..

Jag var uppe med tuppen idag,,,väry tidigt,,

Som alla andra dagar,,men idag var det nog rekord,,,04.15..

Kan vara så att jag är lite bang för att jag ska försova mig...

Jag ska nämligen iväg och jobba idag...Ska vara i Saltis 08.30

Det ska vara en Tv-inspelning på jobbet..

Jajajaja,,Jag ska INTE vara med i produktionen...

Jag iträder rollen som Vaktmästare idag,,,ska se till att alla lokaler är öppna på jobbet..

Smörjobb,,,,

Men,,,ack så långtråkigt,,,säkert..

Jag får väl ta med mig datorn in och

arbeta lite:

Bokföra..

Och fortsätta med min bild/filmrensning..

Snart är det tajm för en dusch och se till så attjag kan visa mig bland folk och fä,,

Tjooo





Av Lisa - 2 maj 2014 19:37

ute på vischan,,,

Dagen idag har varit riktigt bra...

 

(Utsikten från tomten som vi var på idag)

Vi har varit iväg på städ-trädgårdsuppdrag..

Det flöt på utan problem,,

Jag hann nästan klart 2 hus med fönsterputs och städning på 7 timmar..

Per höll på ute i trädgården,,Blåste löv och barr..

Kantklippte gräsmattan,,

Påfyllning av jord,,

Bortforsling av skräp...

Det är väl i stort sett det vi har gjort idag,,,


Jag skulle verkligen behöva städa inne i stugan här på landet oxå,,,Boooooring..

OCH ute,,,typ klippa gräs,,rensa rabatter..Pust...

Jag får se om jag hinner/orkar i morgon..

Vi blev inte riktigt klara med uppdraget idag,,,

Fast i morgon blir det nog inte så många timmar där borta..


På Söndag ska jag iväg på ett annat uppdrag,,

Då blir det till att åka ganska tidigt från landet,,

Jag ska vara där 08.30,,,sharp

Ingen vila ingen ro,,,Oj så en liten gumma kan gno..


Men idag är idag,,,,och det är Fredag..

Fast det känns inte som Fredag,,,typ Lördag...

Kolla lite Let`s Dance snart dårå..

Tjooo


Av Lisa - 1 maj 2014 20:39

Och inget 1a Majtåg för min del...

Det är så bra med alla människor som går sånt trams...

Jag har gått det en gång i mitt låånga liv..

Men,,jag kommer inte ihåg när och varför...

Hmmmmm,,läskigt att man glömmer bort...

Dagen blev ju faktiskt ganska bra idag,,,trots det dåliga vädret på fm...

Em bjöd faktiskt på riktigt mycket SOL,,,,fast blåsigt och kyligt..

Jag tillbringade em med att sätta lite färg på betongpryttlingarna..  

Dom blev jättefina med färg på..

Sen passade jag på att gjuta lite mera..

Fast jag vet ju inte riktigt var/vad jag ska ha alla dessa pryttlingar till,,

Hmmm,,Men,,det är ju såå kul att hålla på..

Man kan lägga dom i krukor med blommor...

I rabatten,,,,

Som prydnad på stenar,,plattor,,,altanen..

Man  

Jag kanske kan sälja dom......

För en billig peng,,,kanske finns det någon som nappar..

Då får jag kanske tillbaka pengarna som betong och det andra kostar..

Ingen dum idè,,,,Ingen dum idè alls...

Tjooo


Av Lisa - 1 maj 2014 12:39

 

var det som jag vaknade upp till i morse..

Jag tror ärligt att jag inte var ensam om det,,Hehehe..

Nu har det äntligen slutat att snöa,,,men det blåser och är helt galet kallt,,Brrrr

Jag har absolut ingen lust att gå utanför dörren idag,,,

Vilken tur att vi inte ska iväg nånstans idag..

Jag har faktiskt ingen lust,,jag känner mig lite krasslig...

Snuvig,,Hostar,,Ont i huvudet,,antagligen för att jag hostar så mycket..

Valborgsmässoafton,,,,Gjorde så lite som möjligt,,

Jag var nedbäddad mellan lakan och täcke när klockan var typ 22.30

Fast nu börjar det nog bli dags (tidsmässigt dårå) att ta sig utomhus...

Jag ska kolla till mina Betongsaker,,,

Det var en del som gick sönder igår,,när jag tog ur dom från sina formar,,Snyft..

Men,,nya tag idag igen,,Skam den som ger sig..

Tjooo





Ovido - Quiz & Flashcards