Direktlänk till inlägg 28 juni 2014

ANDRA DAGEN

Av Lisa - 28 juni 2014 18:41

På semestern,,,Och vilket shiiiiitväder det är..

Jag har ju faktiskt bara 6 veckor kvar..

När kommer värmen och SOLEN ??

Jag började skriva på ett inlägg igår,,,

Men jag sparade det som utkast,,för jag märkte att modemet började att krångla..

Det är så jäla tråkigt om det man skriver bara försvinner,,

Men,,det utkastet var ju helt off idag,,,

Så det blev till att radera det,,Hehehehe..

Jaja,,Igår var vi och handlade lite förnödenheter på ICA inne på Djurö..

Så var det 2 loppisar där inne samtidigt..

Jag hittar nästan aldrig nåtjag vill ha på loppis..

 

Men,,,igår fann jag denna skönhet,,,En rostfri Cobra i plast...

Den ska få stå hemma i våningen på någon av mina hyllor,,

Det var det jag kom hem med från loppisen...

Efter besöket inne på Byn,,

Så blev det lite gjutning i betong..

Samt att rensa upp bland pryttlingarna,,

Det finns en del alster som jag inte är nöjd med,,

 

Den ljushållaren med Blå mosaik bl a får bli fyllnadsmassa ute i naturen..

Det är så man gör/gjorde när man fyller/fyllde ut...

Nu för tiden är folk förhoppningvis lite klokare när det gäller fyllnadsmassor..

Förr tog man ju ALLT man ville bli av med..

Motorer,,Fat m gammal diesel,,jajaja,,som sagt allt möjligt miljöfarligt skit..

Grannen här på landet håller på bygger en ny "liten" stuga (typ 35 kv ??)

Och när dom grävde hos honom så fick dom upp 2 gamla rostiga cyklar,,Hehehe..

Plus lite annat smått och gott...

Men,,cyklar är väl ändå inte farligt för miljön,,

Tillbaka till ljushållaren dårå,,

Jag petade inte ner mosaiken tillräckligt långt i betongen,,

Så den fastnade inte som den skulle..

Sen förstår ni,,,,

Jag har ju så j-a bråttom med att vilja titta på hur pryttlingarna ser ut

när dom är färdiga,,,

Färdiga och färdiga,,,,är dom defenitivt inte...

Dom har inte riktigt brunnit klart,,

När jag vill titta på dom..Nyfiken som jag är..

Vilket innebär att dom går sönder såklart när jag tar bort dom från formen..

Mycket klantigt,,,Men jag har ju så bråttom....

Egentligen är betonggjutning inget för mig,,,

Det tar alldeles för lång tid innan det har brunnit...

Men det är så grymt roligt,,,

Tjooo




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisa - 28 november 2016 20:27


Nu har det snöat IGEN.. Inte mycket,,,men såååå onödigt,,Blääääää   Detta är det jag pysslar med om dagarna/kvällarna,, Det börjar att ta emot nu.. Men,,Har jag lovat så ,,,, Fast jag tror att jag måste avstå att stå på marknaden hemma i...

Av Lisa - 27 november 2016 21:16

Då var den här helgen över.. I rasande snabbt tempo försvann den,,Blääää.. Jag har INTE Tagit fram något julpynt idag,, Jag blir grön av avund när jag ser allt pynt hemma hos vänner,, Såklart att det gladeligen visas upp både på Fb och Insta....

Av Lisa - 26 november 2016 06:34


Fy fabian vad härligt.. Nu flyter dagarna på i vääääry snabb takt.. Det är ju snart JUL.. På jobbet är det fullt ös.. Jag tycker att eleverna är mer vilda än tama.. Mmeeen,,dom är väldigt söta oxå,,Hehehehe.. Iaf dom små.. Igår var det ...

Av Lisa - 22 november 2016 19:23


Jag är sååå sjukt trött ikväll.. Förklaring: Jag har skrivit om honom förut; Grannen....... Jaaa,,vad finns att säga förutom att han är en riktig FYLLtratt.. Igår,,Måndagkväll fullt ös inne hos honom.. Jag gick och la mig vid 23-tiden,, D...

Av Lisa - 20 november 2016 13:37


Broooosans 60årsfest,, Det var riktigt lyckat ALLTTING.. Vi var ju först och åt på den lokala restaurangen,,Jesses Krog.. Det var verkligen riktigt gott,, Efter det hem till oss för lite tårta och dryck,,Både svag och stark,, Alla var nog h...

Ovido - Quiz & Flashcards