Direktlänk till inlägg 19 juli 2014

SOL UTE SOL INNE

Av Lisa - 19 juli 2014 06:47

Nu börjar man bli lite bortskämd med värmen och solen...

Men,,En ska int klaga..

För Juni var ju katastrofal ur vädersynpunkt dårå..

Fast det tråkiga med värmen,,,

Det blir ju lite knepigare och gjuta..

Just för att det är såå varmt..

Egentligen skulle jag behöva stå i källaren,,

Men,,den är fullproppad med Pers saker..

När vi var ute med båten för nån vecka sen,,

Så var ju Sandra (Pers dotra) och Robin (boyfriend) här och passade Korven (tjockkatten)

Då ville dom ha en skylt i betong av mig med text: Välkommen..

Åhhh,,Herregud,,alldeles för svårt för tant att måla dit text på skylt..

Men,,efter lite tänkande så bestämde jag mig för att försöka iaf..

 

Taaadaaa,,,här är resultatet..

Lite darrigt,,men jag ska försöka fylla i texten lite till..

Fy f-n,,,vad svårt det var,,

En 10 åring hade gjort det bättre,,

Men,,men,,Nu är det faktiskt Moi,,och lite stolt är jag..hehehehe..

Skriva på fri hand,,Njaaa,,inte riktigt my cup of tea....

Fast,,,till slut så blev den ganska OK,,

I med ett snöre så är den klar för hängning...

Hoppas att dom kommer att uppskatta den,,

Annars,,,Grrrrrrrrrr..


Igårkväll åkte vi ner till Abborrkroken..

Matte och Madde skulle ner och äta,,

Jag brukar inte äta där,,,För att jag tycker som är svindyra..

Jajajaja,,Ölen är ju inte direkt billig den heller,,

En flarra på 50 cl,,,65 svenska kronor,,

Det händer att vi åker dit för att lyxa till,,

Och ta oss varsinn öl dårå..

Igår,,,öppnades stora plånboken,,vi slog på stort...

Jajaja,,vi och vi,,Det var Per som bjussade,,

Vi åt middag där,,,

Och det var faktiskt riktigt gott:

Varmrökt lax,,färskpotatis,,kall sås,,citron..

Tack för middagen Per........  

När vi kom så var det faktiskt fullt vid alla bord..

Så vi fick sitta på avbytarbänken och vänta,,,en varsin öl tog det väl..

Sen blev bord ledigt..

Det var en grymt härlig kväll och najs sällskap/mat..

Ikväll blir det grillchill vid bryggorna,,,

OM det inte blir regn...Peppar peppar...

Tjooo






 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisa - 28 november 2016 20:27


Nu har det snöat IGEN.. Inte mycket,,,men såååå onödigt,,Blääääää   Detta är det jag pysslar med om dagarna/kvällarna,, Det börjar att ta emot nu.. Men,,Har jag lovat så ,,,, Fast jag tror att jag måste avstå att stå på marknaden hemma i...

Av Lisa - 27 november 2016 21:16

Då var den här helgen över.. I rasande snabbt tempo försvann den,,Blääää.. Jag har INTE Tagit fram något julpynt idag,, Jag blir grön av avund när jag ser allt pynt hemma hos vänner,, Såklart att det gladeligen visas upp både på Fb och Insta....

Av Lisa - 26 november 2016 06:34


Fy fabian vad härligt.. Nu flyter dagarna på i vääääry snabb takt.. Det är ju snart JUL.. På jobbet är det fullt ös.. Jag tycker att eleverna är mer vilda än tama.. Mmeeen,,dom är väldigt söta oxå,,Hehehehe.. Iaf dom små.. Igår var det ...

Av Lisa - 22 november 2016 19:23


Jag är sååå sjukt trött ikväll.. Förklaring: Jag har skrivit om honom förut; Grannen....... Jaaa,,vad finns att säga förutom att han är en riktig FYLLtratt.. Igår,,Måndagkväll fullt ös inne hos honom.. Jag gick och la mig vid 23-tiden,, D...

Av Lisa - 20 november 2016 13:37


Broooosans 60årsfest,, Det var riktigt lyckat ALLTTING.. Vi var ju först och åt på den lokala restaurangen,,Jesses Krog.. Det var verkligen riktigt gott,, Efter det hem till oss för lite tårta och dryck,,Både svag och stark,, Alla var nog h...

Ovido - Quiz & Flashcards