Alla inlägg under juni 2015

Av Lisa - 12 juni 2015 16:32

Och nu blir det lite ledighet över helgen..eller???

Kanske blir det jobb,,

Vi får se,,Per bestämmer..


Jag har köpt mig ett par nya Jeans..

 

Med färdiga hål på knäna..

Hahahaha,,Hur korkad får man vara..

Dyra pengar var det oxå..

Det första Per säger till mig när jag kommer till landet med nya byxorna på:

Du är INTE 25 längre,,,Hehehehe..


Tjooo


Av Lisa - 11 juni 2015 21:24

Och jag har fått mycket gjort..

Jag håller ju på med mina ord/citattavlor..

Beställningar dårå..

En tjej (kompis för läääänge sen)

Nu är vi kompisar på Fb,,

Hon iaf,,,,,,beställde en tavla med hennes familjs efternamn:

Här bor familjen Gren...

 

(Fast utan blomma)

Klar med tavlan blev jag i Söndags.. 

Skickade bild till henne,,i Tisdags..

Hon är nöjd,,,MEN..

Hon undrade om jag inte kunde få dit en gren (typ trädgren) på vänster sida där blomman är..

Åhhh,,Tjiiit,,Well,,,Jag ska se vad jag kan göra..

Har ju inga formar med grenar på hemma...

MEN,,,,,,så kom jag på..

Panduro har..Jag såg den där i början på veckan..

Åkte till Nacka Forum och Panduro efter jobbet idag

HoppasHoppasHoppas,,att dom har den kvar..

Jameen,,vilken j-a tur jag hade,,,

Och 1/2 priset var det på just den oxå,,,

Halleluja,,

 

Massor med grenar och blad,,,Jippiiiieeeeee..

Så nu gjuts det för fullt..

Nästa vecka kommer den att vara klar..


Tjooo


Av Lisa - 10 juni 2015 21:43

Blev det igår på väg hem från jobbet..

In och handla lite Alabastergips..

Stod och valde mellan Alabaster och Stengips..159 kr och 259 kr..

Det blev då den billigare..

Dom blir typ samma resultat efter gjutning av båda sorterna..

Den dyrare är lite finare..

Var in till Da City idag och mötte upp syster för överlämning av en beställning..

En kille på hennes jobb hade beställt..

Passade samtidigt på att gå in på Slöjd-Detaljer,,

Fick ju presentkort där inne när jag fyllde år..

Handlade en silikonform för bokstäver..

När jag ändå var innei stan så tog vi en sväng mot Kungsgatan..

Syster skulle in på några butiker på Sveavägen och jag skulle till Panduro..

Dom har en REA som inte går av för hackor,,,50 % på ALLT..

WOW,,,Najs..

Jahaja,,vad köpte jag där dårå..

Johodå,,,Stengips..

 

Faaaan,,

Hade jag vetat att dom hade REA så hade jag ju åkt dit redan igår,,,,

Jajaja,,Nu har jag gips så det räcker några månader,,


Tjooo

Av Lisa - 10 juni 2015 05:29

Jaa,,Inte för mig,,utan för eleverna..

Idag är det skolavslutning i Kyrkan..

Tråkigt,,Det hade vart mucho finare om den hade varit

i Amfibieteatern,,Utomhus alltså..

Tyvärr är vi alldeles för många,,så vi får inte plats där..

För min del blir det lugnt och tyst på skolan idag..

Städa Städa Städa...

Härligt..

9ornas skolbal gick kanoners..

Jag jobbade ända fram till 22.00

Det blev en väääry låång dag..

Jag hade hjälp med servering av 5 st 8or..

Dom skötte sig exemplariskt,,,

Ja,,iaf 90% av 8orna..


Igår när jag kom hem så åkte jag förbi Coop först...

Ett litet paket att hämta,,Spännande..

Fast jag visste ju vad det var i paketet..

Det är en Etsningspasta,,till glas,,keramik,,mm mm

 

Så fort jag kom innanför dörren slet jag upp paketet..

Hämtade ett glas för att testa pastan..

 

Voillà...

Efter 15 minuters bränning av pastan på glaset..

En liten krona..

Lätt som en plätt...

Fast jag skulle behöva en schablon som klistrar sig lite mer på objektet..

Kanterna är inte så skarpa som jag vill att dom ska vara..

Meen,,för att vara första gången,,

Så är jag nöjd,,


Nää,,nu måste jag tamejsjutton göra mig i ordning för att åka till jobbet..

Jag är lite sen..

Tjooo


Av Lisa - 8 juni 2015 04:43

Slog upp mina gröna vid 4-tiden,,Pling..

Inte ok,,men vad ska jag göra..

Snart dags för en dusch,,

Sen iväg till Årsta och Cashen..

Och efter det så blir det en lååång dag att se fram emot..

Det kom en redig skur igårkväll..

Och efter regn kommer sol..

 

Regnbågen i slutskedet..

Efter bara någon minut efter att jag tog bilden,,Borta..

F-n,,att jag var så sen,,

Så är det när man inte är med i matchen..


Tjooo

Av Lisa - 7 juni 2015 21:35

Har äntligen avtagit,,

Helt sjukt vad det blåser hela tiden..

Vad har denna tant gjort idag dårå??

Jag hann städa innan jag åkte från landet..

Ambitionen var att jag skulle städa hemma i våningen oxå..

Men,,,Jag hade faktiskt absolut ingen lust till det..

Det blev tvättstugan iaf..

Pysslat lite har jag oxå gjort..

En Ordtavla klar,,Fast,,Jag har flera klara,,som är beställda..

 

Fiiin,,eller hur???

Fick fria händer till hur den skulle se ut,,


Med kameran i högsta hugg har jag fotat på landet i helgen..

  För denna lilla gobit tillbringade jag en 1/2 timme på en sten

Med kameran i knät (som stöd),,

Satt jag still som en staty,,

För att inte skrämma iväg föräldrarna..

När jag till slut reste mig upp så hade jag såå ont i arslet..efter tiden på stenen..

Och händerna hade domnat..

Fast jag tycker nog att bilden blev ganska ok..


Dags för skönhetssömn nu..

Ska upp tidigt som fasen i morgon..

Handla på Cashen..

Det blir nog en vääry lååång dag i morgon..

9ornas avslutsmiddag !!!!!!!!


Tjooo


Av Lisa - 5 juni 2015 21:11

Fredag,,,ääääntligen helg..

Och om typ 2 veckor är det semester..

Det ska bli såå najs..

Annars den här veckan dårå...

Mucho att göra på jobbet..såklart..

Alla är inne på slutspurten nu..

Eleverna har väl i stort sett tagit sommarlov,,

Dom bara typ ÄR på skolan..

Lärarna har fullt upp med betygssättning..

Väääry stressigt..

Fast nästa vecka lär det vara lugna gatan..

Måndag-Städning i basgruppsrummen av alla elever..

9ornas avslutningsmiddag..

Tisdag-Fotbollsmatch Lärare vs Elever..

Onsdag-Avslutning i Saltsjöbadens kyrka..

Torsdag och Fredag-All personal är i Riga (utom jag)..

Jag kommer att vara sååå ensam på jobbet,,,Riktigt najs...

Fast det kommer att vara väldigt tyst på skolan..

Efter bara 1 dag så kommer jag att tycka det är så boooring..

En skola utan elever,,

Är väldigt ÖDE...

 

Min syster fick såna här gjorda av mig när hon fyllde år..

Gjutna i betong och målade av mig..

Visst är dom för söööta..

Hon la upp en bild på dom inne på Fb..

Och nog fasen var det en kollega som såg dom

och ville ha likadana..

Så dessa 2 är en beställning som jag ska leverera på Onsdag..

Jag ska ta mig en tur in till The Big City..

för möte med syster och överlämning av larverna..

Och då ska jag självklart passa på att gå in på

Slöjd-Detaljer för att kolla lite..

Jag fick ju ett presentkort när jag fyllde år inne hos dom..

Shoppa Shoppa Shoppa Shoppa..


I morgon blir det uppdrag Trädgård..hos kund alltså..

Och kanske lite fix på Pers tomt oxå..

Om vädret tillåter..


Tjooo




Av Lisa - 2 juni 2015 20:17

Har börjat,,,

Förlossning,,Resa,,,NOT..

Semester,,så klart..

Eleverna slutar ju nästa Onsdag,,Jiippiieeeeee..

Får man skriva så ????

Alltså,,,Jiippiieeeee...

Of course,,

Det ska bli såå wunderbar med semester..

Faktiskt har det vart en ganska intensiv vårtermin,,,

Och är fortfarande..

Har vart på Cashen 2 morgnar i rad...Alltså,,,väääry tidigt..

Har haft Hkk 2 dar i rad..Blivit liite sen hemgång..

I morse skulle jag komplettera lite dryck till 9ornas avslutsmingel..

Innan deras middag ska dom samlas uppe på vår fina terass..

Med milsvid utsikt,,Riktigt vackert..

Kommer till pallen där Magnumbuteljerna med Pommac

stod igår...

TOMT,,,Va f-n,,Åhhhh vad jobbigt..

Vad ska jag göra nu,,

Har ingen lust att åka runt bland butikerna för att leta Bubbel..

Jajajaja,,Hittar en kille som sitter på en truck..

 

Det gällde att hålla huvudet högt,,,

Allra högst upp stod en pall med Pommac...

Yeeeeees,,

You made my day,,,Truckchaufför...

Hade sista Hkk-gruppen idag..

Så i morgon blir det till att skriva bedömning om dom,,

Hemmavid har jag inte gjort så mycket nu på em,,,

Vi var iväg och shoppade lite mat..

Jag har Diskat,,,Målat och Limmat bokstäver..

Håller på för fullt med mina Bokstavstavlor..

Till sist

 


Tjooo

Ovido - Quiz & Flashcards