Alla inlägg under juli 2015

Av Lisa - 17 juli 2015 12:08

Nu har jag uppfyllt min plikt som VD,,

Hahahaha,,fy f-n vad snajdigt det låter,,VD..urtjusigt..

Nu har jag iaf bokfört,,gamla kvitton,,kundfaktura..

Skulle skicka in om RUT-ersättning från SKV oxå..

Men,,det är tamef-n helt omöjligt att signera hos dom..

Jajajaja,,Jag får testa sen igen..


Nu har jag tänkt att titta lite på min nya maskin,,

Sillhouette Cameo

 

Fick ju hem en manual på SVENSKA,,Jiiippiieeekajeiii..

Från leverantören där jag köpte maskinen från..

Mycket snäll människa som satt i andra änden av telefonen..

Försäljaren alltså..

Fast jag måste ju även in på YouTube och kolla lite rörliga filmer oxå..

Det har vart lite svårt med YouTube..här ute på landet..

Det laggar mycket..

Och då är det ju inte så lätt att fatta,,

Inte för mig dårå,,

Som kanske inte har alla hästar hemma alltid..Hehehehe..

  

Per håller på och fixar med sina motorer..

Vad nu det ska vara bra för ????? 

 

Tjoooo





Av Lisa - 16 juli 2015 19:56

vad min dator krånglar idag/ikväll..Grrrrrr..

Skulle in och göra lite bokföring,,

Men,,,har blivit utkastad 4 ggr nu,,OGILLA..

Jag går nog in i morgonbitti och fixar..

På morgonen brukar datorn alltid funka alldeles ypperligt bra...

Jaha,,och vad har tant gjort idag då??

Vi har varit på ett trädgårdsuppdrag,,

Och jag har gjutit,målat OCH jag har sålt pryttlingar för en himla massa pengar..

Riktigt görsköj...


Just det,,vi hade lite gäster igår mitt på dan...

För att krångla till det grovt..

Det var Pers dotter Sandras storasyster Linda m familj..

Dom brukar alltid komma ut till landet 1 gång p/sommar..

Alltid lika trevligt,,,

Men,,Hallå,,barnen,,det är ju inte samma barn som brukar komma hit..

Dom växer ju så det knakar..Heeeelt sjukt..

 

Stella,,minstingen t v Linda i mitten Elin älsdtingen t h..

 

Linda och Rikard..

Barnen badade,,fast dom tyvkte faktiskt att det var kallt i vattnet..

Jag tror att det var typ 17 hela grader,,Brrrrrrrrrrr..


Den här vyn hade jag och tittade på idag..

Grannen bytte antenn på taket..

(Inte grannen som står på skorstenen)

Det kom en montör och bara klättrade upp på taket/skorstenen

som om det vore en trappa han gick uppför,,Hua,,

Och han såg hur säker ut som helst där uppe..

 

De e ganska högt upp,,

Och jag såg ingen säkerhetslina på han..Uschochfy..


Tjooo














Av Lisa - 16 juli 2015 06:11

Har faktiskt varit heeelt ok på landet..den här veckan..

När man läser nätnyheter så har har det varit oväder på många ställen..

Iofs så räcker det med att bara gå in på Fb och titta,,

Runtikring Stockholmstrakten har det vart störtskurar och åska..

Vi får la se idag,,,det skulle nog bli lite sämre väder även utmed kusten dårå..


Igår blev det till att jobba framför Datorn med

den lilla firmans bokföring..

Hua,,vad tråkigt..

Jag verkligen avskyr siffror..

Jag har lixom NOLL koll på det..

Jag satt faktiskt ganska många timmar med det..

Sen blev det till att åka och handla lite..

Bilder hade jag tänkt att lägga ut,,

På dom dagarna som har varit nu..

Vi har faktiskt haft besök ute på landet..

Datorn vägrar att ta emot överföringen från kameran..Hmmm..

Jag får försöka göra om och göra rätt...


Tjooo

Av Lisa - 13 juli 2015 06:13

och arbete väntar,,Kul..

Igår blev det inte så mycket gjort..

Det enda jag höll på med var det vanliga..

Gjutning och målning,,

Jag ville gjuta av Rabarberblad,,

Så jag har frågat runt bland grannarna..

Men,,Det är INGEN som har Rabarber här ute i krokarna..

Tidigare i somras var jag och Per bort till Janne (svärfar)

Han hade då Rabarberblad,,,

Men i varenda j-a blad så var det hål..

Efter maskar,larver,sniglar mm mm

Så tjiii fick jag..

Jag vill ha hela blad,,Är jag jobbig eller ??

Då tänkte vi att,,vi gräver upp lite och planterar borta hos oss..

Så vi fick upp en rugge med typ 5 stjälkar..

  Och se på f-n..

Nu börjar det titta upp små bladrosetter ur jorden..

Det lär väl inte hinna bli något att gjuta på i sommar,,,

Fast iofs,,Rabarber är väldigt snabbväxande..

Jag får helt enkelt hålla tummarna på att det hinns bli nåt av dom..


Tjooo



Av Lisa - 12 juli 2015 05:45

 

Har vi här ute på Ön..

En sommarkrog dårå..Och ett väldigt trevligt ställe..

Ligger precis vid vattnet,,

Så kommer man med båt är det bara att lägga till vid bryggan..

Öppet fram till 22.00 på kvällarna..

Vi brukar väl besöka den typ 1-2 ggr p säsong..

Vid fint väder brukar det vara väääry mycket fölk och fä där..

Personligen tycker jag att det är kanonbra att det

finns en möjlighet att kunna gå och äta och dricka sig lite..

Och att även kunna gå dit för en kopp fika med något till..

Eller bara att handla sig lite mjölk..

Personalen är hur gulliga och trevliga som helst..

Meen,,Nu har jag hört att det börjas att tjafsa om stället..

Dom som arrenderar,,och har arrenderat i typ 10 år..

Börjar få lite mothugg av Ordföranden i styrelsen,,Sadley..

De e då själva f-n,,,att det ska tjafsas..

Men ska jag vara riktigt ärlig,,

Så tror jag att han motarbetar arrendatorerna för

egen vinnings skull..

Personligen är det säkert som så att han vill ta över

som arrendator och driva det själv,,

För han märker att det finns en och annan krona att tjäna..

Nuvarande arrendatorer har ju drivit stället i typ 10 år..

Nu för tiden är ju krogen/handelsboden etablerad även utanför Ön..

 

Vi var dit och köpte oss varsin Glass och lite mjölk igår..


Tjooo




Av Lisa - 11 juli 2015 07:25

Nu är det vääry låååång time sen jag var inne här..

Tråkigt att jag har tappat sugen att skriva..


Denna vecka har vi iaf jobbat "häcken" av oss..

Hehehehehe,,det ju precis det vi har sysslat med:

Häckborttagning hos kund...

Allvarligt,,,det var ingen liten häck heller..

Vildvuxen och hög som attan..

Motorsågen kom väl till pass för dom kraftigaste och högsta stammarna

Ingen som riktigt har brytt sig om den på läääääänge

Det har varit grymt kämpigt..

Upp och ner i diken som har varit geggiga,,

(Muskler har gjort sig påminda,,som jag inte ens visste att jag har)

Det har spöregnat som f-n vissa dagar..

Lasta på släpvagn,,,

Köra bort all vegetation..

Lasta av från släpvagn..

Säkert 20 ggr gjorde vi den proceduren..

Meen,,skam den som ger sig..

Nu är det KLART....Jiippiieeee

Nu är det bara gräset kvar på samma tomt..

Det får bli nästa vecka,,,,

Nu e de HELG..


Tjooo




Ovido - Quiz & Flashcards