Alla inlägg under april 2016

Av Lisa - 2 april 2016 09:34

Det var -grader i morse när jag gick upp vid 05.30,,Brrrrrrr

Nu är det iaf nästan 5 grader,,och mulet..

Och Linda (meterolog) lovade så snällt mulet typ hela dagen..

Jajajaja..

Jag ska ut och fixa bland blommorna,,,

Mmmm,,än så länge finns inte ett spår av blommor...

Och knappt några blad heller för den delen..


Vaknade i morse till en kärlekskrank Duva,,

 

Han brukar sitta i en Gran...vid huset..

Sen flyger han till Elledningen och sitter där en stund och filosoferar...

Så flyger han tillbaks till Granen..

Åsså tillbaks till Elledningen...

Så ser hans dagar ut för tillfället..

Hmmmm..

Kanske dags att ta fram Hagelbössan snart,,,,


Tjoooo



Av Lisa - 1 april 2016 05:10

Hua vad fort ledigheten går..

Fast jag måste ju säga,,,,Hur härligt som helst med lite ledigt..

Dom 2 senaste dagarna har jag varit ute på tomten och städat,,,

Jädrar som jag har städat,,

Ibland blir jag verkligen förvånad över mig själv,,Hehehehe

Men,,Jag är inte riktigt klar ännu,,

Har väl kanske 1 dags kneg att göra kvar..

Och sen så är det så fint som det aldrig har varit här,,

 Jag började ställa fram mina betongpryttlingar igår oxå..  

Ett litet bord med pryttlingar på..

Det större åker fram lite senare i vår..

Idag är det kallt ute,,Brrrrrrrr..Minusgrader..

Och jag tror t o m att meterologerna har lovat lite regn oxå,,,

Halleluja vad härligt,,DET behöver vi verkligen mycket av,,,,NOT..

Och igår var det disigt..på morgonen..

 

Det var nästan lite trolskt ute....

Som i en sagovärld..

Dis,,Tystnad,,det enda som hördes var fåglarnas kvitter

Och dom stora fartygen som brööööölade ute på vattnet..


Tjoooo



Ovido - Quiz & Flashcards