Alla inlägg under oktober 2016

Av Lisa - 10 oktober 2016 19:35

Det vill inte ge med sig,,Det onda..

På riktigt,,Jag har grymt ont i ryggen..

Och jag har ju inte direkt ett lugnt och stillsamt jobb,,

Men,,till saken,,Jag känner mig mycket bättre i ryggen

når jag står och går..

Sitta på en stol,,Inget bra,,Inget bra alls..

Ligga i soffan,,Ganska bra..

Jag undrar hur länge man kan gå på Voltaren,,Jaaa,,receptfria dårå..

Jag kom ju på tidigare idag,,,att vi har faktiskt en Syrra på jobbet..

Kanske kan rådfråga henne,,

Vad som rekomenderas i lindringens väg..

Jag måste verkligen tänka på hur jag rör mig..

Sakta Sakta som en mucho gammal människa..

Ska jag böja mig ner,,

Måste jag ner på knä,,

Inte böja ryggen,,,

Absolut inga snabba rörelser..

Jag som alltid har skrytit om att: Jag har minsann aldrig haft ont i ryggen..

Nu har karma hunnit ifatt mig,,

Jag kanske har vääääry låg smärttröskel..

Men,,Jag har verkligen ont..Snyft..

Och sover,,Ja det gör jag emellanåt,,

Senaste dagarna har sömnen varit under all kritik..

På ren svenska: Skitdålig..

Jag bara undrar,,,,,,Hur lång tid ska det ta innan värken är borta???


Tjooooo



Av Lisa - 9 oktober 2016 06:58

Det har varit inatt..

Regnat och blåst till tusen,,och temperaturen ligger på typ 8 gr,,Brrrrrr..


Gjorde inte många knop igår..

Målade lite Betongpryttlingar..

 

Svamparna är en beställning..

Tomtarna ska bli en gåva..

Jag blev nöjd,,hoppas dom mottagarna blir det oxå..

Nu när jag har ångan uppe,,är det bara passa på att måla resten av mina beställningar..


På kvällskvisten kollade jag på Hellenius och hans: Sveriges bästa ...........

Det var riktigt roligt att se sportmoments från loooong way back

Jag har sett alla utom 1 då det begav sig,,,,,Pingisen..


Samtidigt som jag satt och kolla på Sveriges bästa .....

Så höll jag på med mobilen..

 

Selfiesar,,de e grejen de..

Hehehehe..

Barnsligt roligt att leka med bilder..


Tjooooo

Av Lisa - 8 oktober 2016 06:08

Det friskar på utanför väggarna..

Men,,lite glädje i höstrusket,,Inget REGN iaf...


Efter jobbet hade jag bestämt mig för att kolla efter byxor..

Det är tamejsjutton bland det jobbigaste jag vet..

Jag avskyr verkligen att prova byxor..

Jag hittar nästan aldrig några som passar mig..

Jag hittade (med viss tveksamhet) 2 par..

1a paret 399:-Dom var väl sådär,,Inte riktigt nöjd..

2a paret 700:- Tror jag är bra,,Kanske prova lite till hemma..

Meen,,Blev lite för stort hål i plånkan på enbart byxor..

Så det första paret tänker jag lämna tbx


Igår blev det lite Idol dårå..

Jag diggar grabbarna iår..Greg,Liam och Adrian,,Oskar får komma med på ett hörn..

En tjej,,får vara med på min lista oxå Rebecka

En hel chokladkaka hann jag glufsa i mig..

 

Till mitt försvar: Det var "bara" 100 gram,,Hehehehehe


Tjoooo

Av Lisa - 7 oktober 2016 04:40

Jag vaknade första gången vid 04.00

Kände att Näääää måste försöka somna om,,Vilket jag gjorde oxå..

Sen vaknade jag tvärt 04.30 igen,,

Av en dröm:

Gick i trappan upp till våningen och såg massa saker

som tillhörde mig slängda i trappen,,

Kom upp till min dörr,,Uppbruten..

Gick in i våningen,,

Den var rensad på allt av värde,,och ytterligare lite till..

Jag tar och ringer Polisen,,

OCH där vaknade jag,,Hemska dröm..

 

Väääry vacker himmel i gårkväll..

Lite svårt att få till en snygg och bra bild,,

Bor ju lixom långt ner och har ingen direkt fin utsikt..

Ser inte så mycket himmel,,

Bara massa träd..


Övrigt igårkväll dårå..

Not much..

Glodde på dumburken mest hela kvällen..

Kollade på Wahlgrens nya Realitysåpa..

Haahaahaa,,Jag och mina såpor..


Fixade till det sista på några Rosor,,

 

Faktiskt ganska nöjd,,

Hoppas beställaren blir det oxå..


Tjoooo


Av Lisa - 5 oktober 2016 20:51

På väg från jobbet:

Värmdöleden

 

Från jobbet och hem tog det lite lätt 2 timmar,,Suck..

En resa som tar på sin höjd 1/2 timme i vanliga fall,,,

Det var nån olycka vid typ Västberga..

På Radio Sthlm rapporterade dom att det inte var nån idè

att åka mindre vägarna,,

Väääry mycket bilar där oxå..Bläääää..

Jajajaja,,ingen idè att hetsa upp sig,,

Annars hade jag bergis lätt kunna fått en hjärtattack..


Jag som skulle ha gjort så mycket hemma idag efter jobbet..

Men,,Icke sa Nicke,,

Jag hade noll lust att städa,,gjuta och måla..

Luften försvann när jag satte mig i soffan

och började kolla Tv,,

Ett väääry importent program:

Fruarna i Beverly Hills,,,Haahaahaa..


Tjooooo



Av Lisa - 3 oktober 2016 21:54

På resten av veckan..

Efter jobbet åkte vi och handlade för att fylla på i kylen lite..

Sen vet jag faktiskt inte vad som hände,,,Kors i taket..

Men,,Jag har målat Rosor..

Hallelujaaaaa..

 

Tänk att jag fick tummen ur .........

Nu ska dom bara lackas oxå,,Får bli i morgon..

Riktigt nöjd faktiskt..

Dom där 4 ska Kalle ha,,Arbetskamrat till min Storasyster

Storasyster vill oxå,,Fast bara 3 st,,

Och hon vill ha lite flashiga färger,,

Sen är det bara resten kvar..

Tomtar och Svampar


Vi satt och kollade på Vem tror du att du är (Ewa Fröling)

Jag satt och nickade till den sista kvarten,,

Trött kanske,,,,En aning..


Tjooooo



Av Lisa - 2 oktober 2016 21:39

Äntligen klar,,

Bildekaler i vinyl

 

Attans vilket jobb det har varit..

Jag har väl avverkat typ 3 meter Vinyl innan jag fick till dessa..

Gör Om Gör Rätt,,

Nu är det bara för beställaren att komma och hämta,,Löööövely..

Åhhh,,Jag har så många beställningar som som ska göras,,

Det är Tomtar,,Rosor och Svampar..i betong..

Och jag som absolut inte har någon lust till det,,Blääää..

Jajajaja,,det är väl bara att ta tjuren vid hornen,,


I morrn får jag nog sätta fart med allt..

Jag måste börja att måla pryttlingarna..


Tjoooo


Av Lisa - 2 oktober 2016 07:16

Väder:

Vindstilla,Klart och 3,4 gr,,

Underbart höstväder alltså..


Ok,,Igår..

Var det meningen att Moi och andra tjejer skulle träffas..

Ett gäng från Gymnasietiden..

Vi var typ 8 st som hade tackat JA..

Vi blev 2 st,,

Några hade fallit bort p g a sjukdom..

Sen var det några som inte ens dök upp,,

Inte ett pip från dom..

Riktigt dåligt..

Va fasen,,man hör väl av sig om man får förhinder???

Så pass vuxna och kloka och är vi väl..Näää,,tydligen inte..

Det var jag och Maja,,

 

Fast vi hade riktigt trevligt,,

Vi babblade på i typ 4 timmar,,

Tiden gick väldigt fort,,

Vid 20.30 drog vi oss hemåt,,

Hoppas vi kan ses nån mer gång,,

Men,,då vore det trevligt om fler kan ansluta sig,,


Tjoooo



Ovido - Quiz & Flashcards