Direktlänk till inlägg 30 december 2012

MEDBORGARPLATSEN

Av Lisa - 30 december 2012 06:34

inatt/tidigt i morse,,

 

En ung man påkörd och dödad av tunnelbanan..

Tragiskt..

Troligtvis hade han begett sig till tunnelmynningen för att pinka..

Tåget kommer och han förs med av luftströmmen ner på spåret..

Eller så var han på spåret innan tåget kommer till stationen..


Nu ska jag berätta något som hände för sisådär 22-23 år sen...

 Storyn är Same Same but different..

En vän till mig och mitt x...

Hade typ varit ute på krogen och och fick lite FÖR mycket alkohol innanför västen..

Jag tror tamej f-n att det var samma station..

Jajaja,,han satt och väntade på tåget..

Och blev nödig,,så han gjorde precis samma sak som ovanstående man..

Ingen vet riktigt hur det hela gick till när han blev påkörd..

Om han ramlade av luftströmmen eller om han var på spåret innan

tåget kom in på stationen..

Han blev iaf påkörd av 4-5 tåg innan han blev upptäckt..

Den första föraren som körde på honom,,,

Trodde att det var en påse med typ kläder,,

Så han rapporterade inte händelsen,,

Utan åkte vidare,,,

Vilket dom andra som kom oxå gjorde,,åkte vidare alltså...

Sista föraren som kom såg att det var nåt som inte stämde,,

Och rapporterade det hela...

Den här killens mamma drog igång en rättsprocess som höll på länge...

Men,,Det gav ingenting,,Har jag för mig..

Bedrövligt sorgligt var det iaf..Själva händelsen..


Samma sak händer åtminstonne ett antal ggr om året,,,

Att människor inte fattar hur j-a farligt det är..

När alkoholen går in,,,då går omdömet ut...

Eller är det kanske SLs ansvar att se om sina perronger och säkra dom..

Så att samma sak inte händer om och om igen...

Tjooo  




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisa - 28 november 2016 20:27


Nu har det snöat IGEN.. Inte mycket,,,men såååå onödigt,,Blääääää   Detta är det jag pysslar med om dagarna/kvällarna,, Det börjar att ta emot nu.. Men,,Har jag lovat så ,,,, Fast jag tror att jag måste avstå att stå på marknaden hemma i...

Av Lisa - 27 november 2016 21:16

Då var den här helgen över.. I rasande snabbt tempo försvann den,,Blääää.. Jag har INTE Tagit fram något julpynt idag,, Jag blir grön av avund när jag ser allt pynt hemma hos vänner,, Såklart att det gladeligen visas upp både på Fb och Insta....

Av Lisa - 26 november 2016 06:34


Fy fabian vad härligt.. Nu flyter dagarna på i vääääry snabb takt.. Det är ju snart JUL.. På jobbet är det fullt ös.. Jag tycker att eleverna är mer vilda än tama.. Mmeeen,,dom är väldigt söta oxå,,Hehehehe.. Iaf dom små.. Igår var det ...

Av Lisa - 22 november 2016 19:23


Jag är sååå sjukt trött ikväll.. Förklaring: Jag har skrivit om honom förut; Grannen....... Jaaa,,vad finns att säga förutom att han är en riktig FYLLtratt.. Igår,,Måndagkväll fullt ös inne hos honom.. Jag gick och la mig vid 23-tiden,, D...

Av Lisa - 20 november 2016 13:37


Broooosans 60årsfest,, Det var riktigt lyckat ALLTTING.. Vi var ju först och åt på den lokala restaurangen,,Jesses Krog.. Det var verkligen riktigt gott,, Efter det hem till oss för lite tårta och dryck,,Både svag och stark,, Alla var nog h...

Ovido - Quiz & Flashcards