Direktlänk till inlägg 14 februari 2013

VIVALDI

Av Lisa - 14 februari 2013 16:47

heter dom som fixar med snöröjningen på vårt område vid skolan...

Och det har tyvärr fallit på min lott,,,

Att ha kontakten med dom om det kommer snö

Och att dom hemskt gärna får ta en tur till oss och skotta/ploga..

Så mina samtal till dom handlar ju i grund och botten

att dom måste komma och röja snö...

För det mesta bara klagosamtal,,,med andra ord..och det är verkligen inte roligt..

För om jag är tvungen att ringa till dom,,

så har dom alltså inte gjort sitt jobb så som dom har åtagit sig att göra

via en kontraktsskrivning,,,

Invecklat låter det,,men jag tror att ni fattar vad jag menar,,

Jag ringer-dom kommer och skottar,,,Enkelt..

 

(Bilden är från i em,,,när dom hade varit och plogat)


Ok,,,Jag ringde dom i Tisdags och bad om en bortforsling av snö

på vårt område,,

När dom kommer och plogar så blir det ju vallar,,,

Snön försvinner lixom ingenstans,,

Och det blir trängre och trängre på bilvägen..

Vilket resulterade i att Anders med sin låånga Martin Olssonlastbil

inte ville komma till oss i morgon Fredag om snön inte var borta..

Anders (chaffisen) har grova problem att vända med sin låånga bil hos oss,,,

Ok,,Jag ringer Vivaldi och talar snällt och vänligt om att

vi behöver verkligen en bortforsling av snön på vissa ställen...

Tunga fordon har väldigt svårt med framkomligheten på området...

Ok,,Säger hon i kundtjänst...

Onsdagen gick utan att jag hörde ett ord...F-n..

Och vi som ska ha sovande gäster på området i helgen.

Och jag måste på nåt sätt fixa frukost/kvällsmål till dom..

Jag skulle ju beställa från MO....

Jajaja,,Jag bollade snöröjningen vidare till han (Vi kan kalla honom M) som ska ha gästerna,,,

Jag sa lite fint att:

Kommer dom inte och forslar bort snön så blir det ingen frukost/kvällsmål till dom...

Då brann det väl till i Ms huvud,,, 

Han kontaktade högsta chefen hos dom som vi hyr av,,,

Vår hyresvärd helt enkelt,,,Statens Fastighetsverk...

Åhhhh,,Herrejävlar vilken fart det blev på Vivaldi...

Från det att jag fick mejlet från SFV att Vivaldi skulle komma

Till att Vivaldi var hos oss,,,

Jag kan väl säga att det tog INTE mer än 1/2 timme,,,


Vad jag vill säga med det hela,,

är att jag känner mig inte ens va vatten värd...

Noll RESPEKT gentemot mig,,,,

Att dom inte kommer när jag ringer och ber om det...

Men att dom kommer på studs när en man och tillika chef ringer till dom

Verkligen skittråkigt att inte bli tagen på allvar..,,,

Jag slår vad om att dom tycker jag är enbart en jobbig kärring

som ringer och klagar hela tiden,,,

Men om dom gör sitt jobb,,,

så behöver jag ju inte ringa till dom...

Så j-a roligt är det inte att ringa till dom,,,


Puuuuuhhhh,,vilket långt inlägg det blev,,,

Men,,jag hoppas att ni orkade läsa det,,,

Tjooo

  




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisa - 28 november 2016 20:27


Nu har det snöat IGEN.. Inte mycket,,,men såååå onödigt,,Blääääää   Detta är det jag pysslar med om dagarna/kvällarna,, Det börjar att ta emot nu.. Men,,Har jag lovat så ,,,, Fast jag tror att jag måste avstå att stå på marknaden hemma i...

Av Lisa - 27 november 2016 21:16

Då var den här helgen över.. I rasande snabbt tempo försvann den,,Blääää.. Jag har INTE Tagit fram något julpynt idag,, Jag blir grön av avund när jag ser allt pynt hemma hos vänner,, Såklart att det gladeligen visas upp både på Fb och Insta....

Av Lisa - 26 november 2016 06:34


Fy fabian vad härligt.. Nu flyter dagarna på i vääääry snabb takt.. Det är ju snart JUL.. På jobbet är det fullt ös.. Jag tycker att eleverna är mer vilda än tama.. Mmeeen,,dom är väldigt söta oxå,,Hehehehe.. Iaf dom små.. Igår var det ...

Av Lisa - 22 november 2016 19:23


Jag är sååå sjukt trött ikväll.. Förklaring: Jag har skrivit om honom förut; Grannen....... Jaaa,,vad finns att säga förutom att han är en riktig FYLLtratt.. Igår,,Måndagkväll fullt ös inne hos honom.. Jag gick och la mig vid 23-tiden,, D...

Av Lisa - 20 november 2016 13:37


Broooosans 60årsfest,, Det var riktigt lyckat ALLTTING.. Vi var ju först och åt på den lokala restaurangen,,Jesses Krog.. Det var verkligen riktigt gott,, Efter det hem till oss för lite tårta och dryck,,Både svag och stark,, Alla var nog h...

Ovido - Quiz & Flashcards