Alla inlägg under april 2013

Av Lisa - 13 april 2013 14:43

är sommarsulorna på..

Nu är det bara hoppas att det inte blir så halt natt/morgontid.. 

Och som Per har "kämpat" med däcken,,

Nääää,,,det var nog lätt som en plätt för honom att göra det...

Det går på ren rutin..

 

Tack för det Per,,,

Det här inlägget skulle ha publicerats igår,,

Men det var nåt knas med den här sidan så det gick inte att publicera...Hmmm..

Idag verkar det iaf gå som på räls..Hehehe

Smidigt alltså..

Och vad gjorde då Moi igår medans Per kämpade med Däcken,,

Johodå,,Jag kämpade på egen hand med ett överfyllt dike..

Fullt av löv dårå..

 

1 mil dike (med modifikation,,hehehe) blev det,,

Ända ner till den vita bilen,,Lååååååångt..

Jag tänkte att det här (kratta löv) måste ju vara kanon för Muffinsmidjan..

Själva rörelsen alltså när man krattar,,

Men ingen träningsvärk i sidomusklerna vid midjan,,

Men i armarna och bröstet,,OjOjOjOj,,

Vanligt hederligt kroppsarbete är ju mycket

mer effektivt än mina små fjutthantlar jag köpte för ett tag sen..

Tjooo

  



Av Lisa - 13 april 2013 07:02

försvann igår...

 

Jag hade det på känn,,,

Fast jag tycker nog att han har varit helt ok i Lets Dance..

OCH alldeles helt normal..Hehehe..

Det trodde jag verkligen inte,,

Att han skulle vara så seriös som han faktiskt har varit dom här veckorna..

Han har plockat vuxenpoäng,,,,,


Jag har varit inne på nätet sen kl 05.00 och läst om Företagande,,

Nu är jag lite slut i huvudet av allt läsande..

Fast det är riktigt intressant,,

Men det här med skatter och inbetalning till Skatteverket,,det är inte lätt..


Nu blir det till att titta på det allra sista avsnittet av

Brothers and Sisters,,Snyft..

Stora tårar rullar på min kind,,,,

Tjooo

  


Av Lisa - 12 april 2013 22:05

ikväll,,

F-n vilken bra start10 det har varit iår..

Jag tycker att dom är ruskigt bra allihopa (nästan)...

Jag tippar på att Sofia eller Robban försvinner från dansgolvet idag,,,

Jajajaja,,vi får väl se snart..efter Nyheterna..


Ursäkta mig för en grymt usel uppdatering...

Men,,som jag har skrivit förut

så är jag helt såld på att leta info om företagande..

Det är riktigt kul att söka och hitta nyttig info..

Åhhhh,,vad jag gillar Internet..


Från mina chefer på plats,,

Har jag fått klartecken,,,Inga problem..med att vara anställd och ha en Egen Firma

Det är ju inte direkt så att jag konkurrerar med skolans verksamhet..

Jag är ju för fasen bara en Mattant,,,

Men ack vilken bra Mattant jag är,,Hehehe,,

Jag har mejlat till vår Regionschef om min idè,,2 ggr,,men inget svar från honom ännu..

Visserligen kommer han till oss på Torsdag,,

Jag får nog haffa honom då och fråga om det hela är OK,,,,

Jag vill inte göra nåt som jag inte får göra,,

Då kan det ju bli SPARKEN från jobbet,,,

Och på Måndag tror jag t o m att VD:n kommer på besök,,

Han har aldrig varit ute hos oss i Saltis,,det är ju då på tiden,,,

Trevligt med ett besök av the Big Boss..

Jag har aldrig träffat eller sett honom.. 


In till Tv:n och kolla poäng nu,,

Snyft Snyft,,vem det än är som får lämna tävlingen..

Tjooo

  



Av Lisa - 11 april 2013 04:48

för jättedålig uppdatering..

Men under dom här senaste dagarna har jag läst och läst och läst

om att starta egen firma...

Varenda ledig stund som jag har haft har jag varit inne på nätet och läst..

Så nu har jag gjort det då,,,

Registrerat en firma,,,alltså

Är det något av det som jag har läst som har fastnat i huvudet ???

Inte mycket,,Hehehe,,

I Tisdags så skickade jag in en ansökan till Skatteverket,,

Nu får vi se om ett antal veckor vad som dimper ner i mejlet eller i brevlådan..

Det ska bli spännande,,

Man måste våga,,känner jag..

Jag ger firman 1 år,,,

Och skiter det sig totalt,,,,,,,

Jamen,,dåså,,då är det bara att lägga ner,,

Då har jag iaf testat,,, 

Och jag kommer inte att sitta med skyhöga skulder,,

Ingen lokalhyra,,Inga kostnader för inventarier,,,Just nu..

Jag vill försöka få in kapital innan det handlas saker..

Om det nu blir några uppdrag,,dvs...

Håll tummarna nu alla goa vänner..

Tjooo

  

Nu har jag typ 20 minuter på mig innan jag ska in i duschen..

Så jag ska in och läsa lite mer matnyttigt..



Av Lisa - 8 april 2013 16:43

vad gör du i Bingolotto i höst ???

 

Det var min första tanke när jag såg att hon ska leda programmet....

Allvarligt,,,,

Tryter inkomsterna ???

Eller så kanske det är såååå fruktansvärt bra betalt,,

att det är helt omöjligt att tacka nej till den inkomsten,,,

Må så vara,,

Men,,va fasen,,,

Kolla in dom som har lett programmet förut,,,"gamlingar"..

Så kommer Marie,,en ung och verkligen jättesnygg tjej,,

som ska leda Bingolotto,,,,

Och dom hoppas ju på en yngre tittarskara,,,

Finns det verkligen några unga människor som tittar på Bingolotto ??

Är det inte bara "äldre" människor,,

Jajaja,,men det är ju super om dom ändrar på programidèn en aning..

Då kanske det blir mer tittare igen,,,

För tittarna har ju sjunkit år för år,,,

Och det sänds på Söndagar numera,,,

Ingen bra dag för underhållningsprogram,,,,,

Jag önskar henne stort Lycka till,,

Tjooo

  




Av Lisa - 7 april 2013 19:28

och vad har jag gjort idag då ???

Jag har suttit framför Datorn mest hela dagen..

Förutom när jag drog dammsugaren en snabbis genom våningen..

Joo,,så här är det då,,,,

Jag är ju lite inne på att starta en Enskild Firma..

Så jag har läst och läst och läst om det heela dagen..

Ganska roligt faktiskt,,,

Och en del matnyttigt har väl kommit in i skallen...

Fast jag ska nog kontakta Skatteverket för ytterligare och mer info om vissa saker..

Jag vill gärna ha kött på benen innan jag ger mig in i djungeln...Företag..

Japp,,så var det med det då...


Igår var vi på landet...

Lilla Flipper försvann från Överby..

Och har nu kommit upp till Gääävle..

 

Så kom Sandra och Robin och hälsade på en stund...

Dom hade lunch med sig,,,

Och det var väl en j-a tur det...

Det hade varken jag eller Per tänkt på,,att ta med lunch..

Vi hade bara middag med oss,,

 

Fy fabian vad gott det var,,,

Vi grillade Hamburgare och Korv,,,

Det gjorde susen i den "lilla" magen..

Tack så jättemycket för lunchen ungdomar...

Välkomna tillbaka snart igen...med lunch,,Hehehe..

Det var min helg det,,,

Fort har den gått,,nästan som en pissrast..

Tjooo

  


Av Lisa - 6 april 2013 09:32

igår dårå,

Och YEEES,,,

  

Jennifer Åkerman fick lämna..

Jag som tant,,,gillade inte hennes attityd,,

Hon var lite för kaxig,,

Inte ett endaste dugg ödmjuk,,

Vi gick ut på en väry väry kort prommis i morse..

Till Brevlådan och förbi Barnviken,,,,

Mitt på stigen i kärret ligger denna blaffa..

 

Och en likadan lite längre bort...Hmmm

Ryttarna borde ha med sig en STOR sopsäck och plocka upp efter Hästen,,

Jag ska aldrig mer klaga på Hundbajs,,Hehehe..

Tjooo

  


Av Lisa - 5 april 2013 19:09

efter en sååå jobbig arbetsvecka,,NOT...

Fast det är skönt med ledigt igen..

 

Åkte förbi nya Arenan idag,,det gör jag visserligen alla dagar när jag ska till jobbet..

Från början tyckte jag att den var riktigt FUL..

Men nu tycker jag att den blir finare och finare

för varje gång jag åker förbi den,,

En "liten" skamlig grej bara,,,

Jag har f-n inte vetat vad den heter,,eller inte lagt det på minnet,,,

Och jag ska föreställa Stockholmare,,

Men nu vet jag :Tele 2 Arena.......

(För info : Det är inte jag som kör bilen)

Jag sitter bredvid och praktiserar turist...


Väl utkommen till landet så blir det en runda och kolla hur långt våren

har kommit här ute,,,,,

Inte långt alls..

 

Fast dom små Bellisarna dom kämpar upp mot ljuset och värmen...

Annars har det inte hänt så mycket i blad/blomväg sen vi var ute sist..


Nu blir det snart Let`s Dance...

Skoj,,det finns inte så mycket annat att titta på här ute på landet..

Inte många kanaler att välja på alltså..

Tjooo

  

Ovido - Quiz & Flashcards