Alla inlägg under april 2013

Av Lisa - 22 april 2013 19:18

ikväll,,Härligt..NOT..

Jag gick dit lite tidigare för att bli klar lite tidigare..

Glad i hågen kommer jag in i tvättstugan..

Så är det ett Pucko (ursäkta mig) som har lagt in tvätt i mina maskiner,,

som jag visserligen INTE ska ha förrän vid halv 6..

Men hon kommer ju inte att bli klar när min tid börjar..

Jag var verkligen skitförbannad..

Är det knappt om tid,,inte f-n stoppar man in tvätt i nån annans bokade maskiner då..

Åhhhh,,jag blir så irriterad på det,,Grrrrr.


Annars har dagen varit jättebra..

Föräldraföreningen i den lilla orten jag jobbar på

hade gjort en undersökning om lunchen på skolan..

Och matsalen..

Och om personalen,,vilket är moi dårå..

Och kan ni tänka er,,,

Jag fick grymt bra betyg av kidzen..

Det tackar och bockar jag för allra ödmjukast...

Dom e snälla dom,,

Nu är det nog dags för mig att gå till mitt största tyckaillaomplace...

Om/När det kommer bättre tider,,

då ska jag köpa mig en maskin till våningen,,,

Tjooo

  


Av Lisa - 22 april 2013 04:21

och här sitter jag,,,04.15,,helt sjukt..

Precis innan jag skulle stänga ner Datorn igårkväll,,

Så hittade jag Open Office..

(Jag fick det programmet rekomenderat av ett antal människor)

Ett GRATISprogram med Words och lite annat..

Så självklart var jag tvungen att installera det INNAN jag gick och la mig,,,

Då blev det lite senare in i sängen än vad jag hade tänkt..

Men det var det värt,,nu slipper jag att köpa M O,,

Det är ju fullkomligt lysande ju...


Jahaja,,då har vi en ny vecka med nya möjligheter igen..

Härligt..

Tjooo

  


Av Lisa - 21 april 2013 21:25

det är helt sjukt vad helgerna går fort,,

1 dag till ledigt vid helgen vore inte dumt alls...

På landet var allt som vanligt...

Jag har räfsat löv som en tok idag..

Men det är en del kvar,,det får bli till nästa helg..

Måste ju ha nåt att göra då oxå,,,

Annars har det väl inte hänt så mycket..

Vi våldgästade några grannar,,mycket trevligt..

Tyckte vi iaf,,Vet inte vad dom tyckte...

Sen har vi satt upp lite lappar på anslagstavlorna runt om på landet..

 

Nu är det bara att vänta och se,,

Om det nu är någon som ringer..

Lapparna är väl inte riktigt så,,som jag skulle vilja ha dom,,

Men det gick inte att forsätta med Words i Pers Dator..

Det tog slut,,nån gratisversion..

Så nu får jag väl köpa Microsoft Office dårå,,

Jag har suttit mycket vid Datorn idag,,

Kollat Gratisversioner av M O..

Kollat Bokföringsprogram..

Kollat efter gratis Mallar till fakrurering,order osv osv..

Ojojoj,,det är mycket nu...

Och nu tror jag faktiskt att jag ska hoppa in i Fislådan och försöka sova..

Tjooo

  


Av Lisa - 20 april 2013 11:32

vädermässigt,,

Sen är det ju såklart LEDIGT,,Najs..

 

Pers pappa Janne var förbi och fick Vintersulorna bytta till Sommarsulorna..

Och jag började med krattning av löv..

 

Efter en stund blev det tråkigt,,,,så en kaffepaus satt inte helt fel..

Nååå,,Nu är det färdigpausat...

Ut i SOLEN igen medans den har vett att visa sig,,,

  

Av Lisa - 19 april 2013 05:04

Men,,fy sjutton vad det blåser utomhus,,

Frillan blåser väl av när jag går ut sen,,Hehehe..


Igår var vi och tittade på vårt första uppdrag som företagare...

Vi får vänta och se vad hon beslutar sig sig om,,

På väg till henne (kunden) så hamnade vi bakom en Mustang..

 

Ni ser bromsljuset i mitten på bakluckan..

Med bokstäver står det MUSTANG..

Så sjukt kaxigt,,Det har jag aldrig sett förut..

GRYMT cool...


Nu backar vi ännu en dag bakåt i veckan..

Och MAT-föreläsningen som jag var på..

Det handlade inte direkt om skolmaten,,

Utan mer om Matfusk och hur Djur/Råvaror behandlas

INNAN det kommer till oss konsumenter..

Det var riktigt intressant att lyssna på..

Man blir lite äcklad när man ser hur Djurhållningen sköts i våra grannländer..Hua

Efter föreläsningen så var det en Paneldebatt,,om skolmaten..

Med bl a en Husmor från en skola i Åkersberga..

Och några representanter från Fazer-Amica..

Och Paul Svensson som är en ganska känd kock..

Jag blev då inte mycket klokare av att lyssna på dom..


Dags för en liten uppfräschning innan jobbet nurå..

Ha en riktigt bra dag mina vänner..

Tjooo

  




Av Lisa - 17 april 2013 04:51

idag blir det nog en bra dag..

Som dom flesta andra dagar..

Fullt ÖS...

Jag ska gå på en föreläsning ikväll om MAT i Samskolan i Saltis..18.30-20.30..

Ärligt,,,så är jag inte så jättetaggad..

För jag måste åka hem först och sen tillbaka..

Men min Tjiiif ger mig komptid för det hela..då är det bra..

Kan bli intressant,,

Mikael Tornvig som moderator..

Sen är det några kockar som ska prata om hur maten är i skolorna idag,,,

 

Vilken fin måne jag fick på bild igår,,,

Sorry för urkass uppdatering nu den sista tiden,,,

Och det kommer säkert att förbli så ett tag framöver..

Det har varit så mycket läsande och letande på nätet..

Iom det här med registreringen av firman..

Jag måste bli lite insatt i det hela..

Jag har en granne på landet som även är typ granne hemma i förorten..

Hon är ekonom,,och sköter sin sambos firmapapper,,

Hon ska få sig ett litet samtal av mig snart..

Men nu är det iaf bara till att börja ragga uppdrag,,

Jaa,,Herregud,,vad har jag gett mig in på ???

Ähhhh,,det blir nog bra i slutändan,,

Det jag måste se till nu är att: inte dra på mig för mycket skulder

om kalaset inte ger nåt tillbaka..

Jag tänkt att inte plocka ut någon ersättning,,

Eftersom jag har lön från mitt "riktiga" arbete,, 

Nähä,,,

Dags att göra sig i ordning idag igen för en dag på jobbet..

I morgon har våra elever Studiedag,,

Najs,,för dom alltså...Hehehe..

  


Av Lisa - 16 april 2013 04:52

nu är jag Företagare oxå..

Inte för att jag till 100% vet vad jag har gett mig in på,,men men..

Man måste våga lite i livet..

Skattemyndigheten ringde mig igår,,Grönt kort

Det är bara tuta och köra ända in i kaklet,,Hehehe..

Jag har en FA-skattsedel som är på väg hem till mig..

Efter att jag pratat med henne på Skattemyndighetn så ringde jag Nordea..

Jag måste ju ha Företagskonto så att alla mina miljoner

inte rullar in på mitt privata Bankkonto..

Så om ca 10 dagar kan jag börja att Fakturera..

Iofs kan jag börja redan idag,,

Jaaaa,,Herregud vad ska jag säga,,

Jooo..att det ska bli roligt...

Jag ger det lilla Företaget 1 år av mitt liv,,

Så får vi se vad det ger tillbaka..

Nähä Goda vänner..

Nu ska jag in på Skattemyndighetens sida och anmäla mig till en

Starta Eget kurs..

Tjooo

  


  

Av Lisa - 14 april 2013 19:31

VÅREN..

Och som jag har väntat på den ankomsten,,

Jaaa,,Jag kan nog gå i god för hela svenska folket om det..

Sol OCH värme,,,det e grejer de..

En helt fantastisk dag idag..

 

Gullvivorna är på väg upp i soliga och snöfria lägen..

Lovely

  

 

Idag rensade jag min barnsäng (småplantor)

Dom är ju tänkta till min Växtloppis i sommar..

Det ska bli väldigt spännande och se hur många av plantorna som har klarat

livhanken nu i vinter,,

Det finns faktiskt spår av liv i en del av krukorna,,

Men,,vad sjutton vintern har precis flytt sin kos..

Säkert kommer det börja att spira nu när värmen har kommit tillbaka...

Najs

  

 

Årets första (som jag har sett) Padda är ute

och solar skinnet,,

Det har varit en bra dag idag..


Ett kliande eksem är Tack och lov på väg bort från vårt liv..

Det kommer bara att bli sååå mycket bättre i sommar

och säkert framöver oxå..

Tjooo 

 


Ovido - Quiz & Flashcards