Alla inlägg under november 2013

Av Lisa - 7 november 2013 05:03

är väl härlig..

Helt tyst i våningen,,och mörkt utanför fönstret..Najs..

Jag vaknade vid 04.15,,,Bläääää

Varenda natt drömmer jag om mina Betongalster,,,

Som inte finns ännu,,Men som ska göras..

Jag är sjukt taggad på det,,,

Jajajaja,,,

Nu till den här dagen,,,sjukt mycket att göra...

Cafe 12.30-13.30 (Kakdag,,,Ojojoj,,mycket att göra)

Elevråd kl 14.00-(Fika)

HKK kl 14.00-15.30 (Matlagning-Tvårätters)

APT möte för personalen kl 15.00 (Fika)

Infomöte nya elever nästa Läsår kl 18.00 (Fika)

Personalen vill ha Baguetter kl 17.30

Det kommer att gå bra,,,,NOT....

Jag slutar vid 16.00

Och det är ju inte direkt så att jag har semester när jag är på jobbet..

Hela dagen är sketfull med saker att göra..

Seriöst,,,,,det kommer att gå galant,,,Inga problem...

Men,,det KOMMER att vara mycket att göra

Jag är en rutinerad Tant,,Hehehe..

Kan vara dags att få arslet bort från stolen nudå,,,

Och in i duschen...

Tjooo

  

Av Lisa - 6 november 2013 21:17

SKÄMS på er !!!!!!!!!!!!!!!!!

 

Allvarligt,,,vad e de för j-a reklam...

Fars Dag,,,,är et inte meningen att det är barnen som ska fira sin far ???

Eller,,är det jag som tant,,,som ska fira...

Vem,,,MIN pappa,,,med ett par snygga trosor...Hehehe..

Jag har absolut inget emot reklam på halvnakna tjejer,,

Typ HMs julreklam,,,

Jag har faktiskt jobbat varuhus på just Underkädesavdelningen,,,i 12 år...

Det var verkligen en jätterolig tid,,,

Så jag är van med Farbröder som ville köpa underkläder till någon kinna i deras liv,,,

Storlek hade dom allt som oftast ingen aning om..Hehehe..

Antingen så jämförde dom mig med sin kvinna..

Eller så tog dom någon annan av oss expediter (det hette så förr)...

Jultiderna,,var ju dom som var allra roligast,,,Those where the days..

Jajaja,,åter till Sturegallerian,,

Jag tror faktiskt att den där reklamen åkte ner fortare än kvickt...

BORTA,,,,

Tjooo

  


Av Lisa - 5 november 2013 19:09

Har jag ganska nyligen börjat att titta på..

 

Gillar jag serien,,eller....

Jamen,,självklart,,fy f-n,,,vad jag "diggar" det,,En grym ny favorit...

Meen,,Jag har inte en endaste aning om vilken säsong jag tittar på,,,

Jag får väl gå in och leta nånstans,,vilka som går just nu på 3an...

Åååååhh,,fatta att jag har sån tur som kan se 2 avsnitt åt gången,,,

Ganska precis i tid när jag kommer hem från jobbet,,

Så 1 timme försvinner i tid när jag gottar ner mig ner i soffan,,hehehe..


Efter jobbet tog jag en tur in till ICAMaxi..

Lite småsaker till HKKn i morgon...

Sen,,,sååå hittade jag till mig själv:

 

Muffinsformar i silikon...

Dom ska jag ha till mitt Betonggjutande..

Hmmm,,Jag får se om jag hinner göra några alster i helgen,,,

Tveksamt,,,Vi fick nämligen in ett nytt uppdrag,,,som ska göras Lördag,,Söndag...

Roligt,,,För det duggar glest nu mellan trädgårdsuppdragen,,

Av,,,kanske förståeliga skäl,,Hmmmmm..


Jag hade tänkt att motionera fläsket i dag när jag kom hem från jobbet,,,

Men,,,Jag hade påhälsning av Huvudvärken from HELL,,,,

Usch,,,Jobbigt,,,

Jag tog en tablett och la mig att vila en stund,,,

Då blev det lite bättre,,,Men jag känner fortfarande av den,,,,,

Tjooo

  

  

Av Lisa - 4 november 2013 20:41

igen dårå,,

Men det är huuur lugnt som helst,,,,8orna är ute på PRAO...

Jag hade HKK med en grupp 9or idag,,,

Det gick riktigt bra,,

Den här årskullen med 9or är hur grymma som helst...

Meen,,,Oooooooojjj,,vad tråkigt när dom går ut till sommaren,,

Efter jobbet blev det Rally med Märta Maräng hem till våningen,,,

TVÄTTSTUGAN,,,Tjoohoo..

Det bästa som finns.....NOT..

 

Så här ser jag ut nertill när jag springer fram och tillbaks till tvättstugan...

Ecco-skor och randiga Pyjamasbyxor,,,Hehehehe,,

Inte konstigt att folk stirrar,,,Fast,,jag bryr mig inte speciellt mycket,,,Bara lite....

Helt seriöst så funderar jag starkt på att köpa mig en tvättmaskin hem...


Jag har ju ställt in SPRITEN oxå,,,i mitt nya Barskåp...

 

Kanske lite glest mellan flarrorna,,,Lugn,,,det kommer mera...

Och allt som står där inne är endast till prydnad,,,Hehehehe..

Seriöst,,,Jag blev riktigt nöjd med mina lådor,,,

Per har förbarmat sig över dom,,,Det e han som har limmat ihop stapeln...

Tack för det darling...


Nähäpp,,Nu blir det Sherlock och hans lilla Assistent på Tvn...

Tjooo

  

Av Lisa - 3 november 2013 19:43

Fy satan vilket riktigt SKITväder det är ute..

Härligt att jag inte har behövt att gå utanför ytterdörren...

Dagen idag har faktiskt varit fulltecknad...

Jag har:

Städat,,Och sååå j-a bra jag gör det,,Hehehe..

Diskat,,,Precis lika bra som jag städar,,,

Bokfört,,,Det är jag INTE lika bra på som ovanstående,,,,

Men,,nu är det gjort,,Och det blev nog så som det ska vara...

Gårdagen bestod mest av Chill i soffan..

 

Jaa,,inte av mig dårå,,men av övriga ligan...

Yngdomarna lämnade oss ganska tidigt idag...

 

Det var då det blev fart på tant,,,,,

Städning,,Diskning,,Bokföring...

När jag kom hem till våningen så blev det till att sätta upp min nya slinga...

 

Aaaahmen,,,Fy satan vad bra det blev,,,

Riktigt lysande,,Hehehehe..

Jag tror faktiskt att det blir en tidig flört med kudden idag

Det e ju JOBB i morgon,,,Härligt..

Nää,,nu blir det sista kvarten av Solsidan på Tvn,,, 

Tjooo

 

Tjooo



Av Lisa - 2 november 2013 14:35

Moi fick på sig träningskläderna förut,,

Men,,jag måste erkänna att det gick lite trögt ute på varvet idag..

Jajaja,,Jag kom ju runt iaf...

Fast,,den här träningsappen på mobilen visade 0,3 km

mindre idag än i förrgår,,även fast det var samma sträcka,,

Väry Väry strange..

Per packade upp den nya Snöslungan förut..

Skruvade fast lite vajrar och handtag mm mm..

Men,,den var ju inte komplett,,,

Det fattades lite pryttlingar till den,,,Och repor i lacken var det oxå...

Grrrr,,

Åka och byta,,,,Näää..Jobbigt..

Det är ju inte direkt som att byta en klädesplagg,,,

 

Det hela löste sig iaf efter ett samtal till #JulaMölnvik..

Per åker förbi där på Måndag och plockar upp det som saknades i paketet..

De e service av Jula..

J-a bloggsida,,,

Det går inte att ladda upp nånting nu,,,

Tjooo




Av Lisa - 2 november 2013 08:04

försvinner fort,,,som en löning ungefär,,

Lördagmorgon framför Datorn,,,

Jag sitter och letar sidor om Betonggjutning..

Tänkte faktiskt prova på det,,,

Egentligen skulle jag vilja testa på keramik,,

Men det krävs lite för mycket utrustning för det,,,

Jajaja,,Visst,,man kan gå kurser..och testa..

Men,,det är jag inte intresserad av,,

Jag vill kunna fixa på egen hand...

Jag har iaf köpt en säck Betong,,Billigt typ 60 spänn...

Det är lite mer saker jag måste införskaffa innan jag kan börja..

Vi får väl se vart det hela slutar,,,

Jag får börja att slå på LILLA trumman..

Slår jag på STORA trumman kommer jag bergis att tröttna fort som attan,,


Igår blev det inget motionerande för mig,,,

Faktiskt lite träningsvärk i benen,,,

Men,,idag ska jag nog dra på mig träningskläderna,,

Inga undanflykter nu,,,,

Annars kommer jag på säkert hundra olika undanflykter,,Hehehehe..

Tjooo

  


Av Lisa - 1 november 2013 16:54

När jag är ledig,,Hmmmm..

Idag gick det flera timmar i bilen,,,IGEN...

Jajaja,,men nu är det gjort det som skulle göras,,Härligt..

En ny mobil till Per,,,

Det behövdes verkligen,,Han har en som man inte hör ringsignalen på..

Och en som displayen var helt repig på.... 

Så den nya mobilen var säkert mer än välkommen till honom...

Sen skulle väl jag ha köpt en ny Dator,,,,

Men,,,va fasen jag har ju en redan,,,,

Det blir säkert en ny iaf innan året är slut..

Innan vi åkte till stora staden tog vi en sväng förbi Janne..

Kollade in läget där borta..

 

Ahmeeen,,Kolla in utsikten,,,

Väry Väry vackert...

När vi kom tillbaka efter besöket i stan,,,

Så blev det diskning och göra fint inne på toaletten,,

Vi ska ha gäster inatt,,

Städningen av övriga huset får vänta tills i morgon,,

Det blev bara det mest akuta idag..

Tjooo

  

Ovido - Quiz & Flashcards