Alla inlägg under november 2013

Av Lisa - 17 november 2013 08:31

Japp,,snart bär det av igen..Jobba Jobba och Jobba.....

Fast det är ganska lugnt,,,

Igår blev det som sagt tidigare jobb hela dagen,,

Blåsa och Kratta löv,,,

Och jag var så j-a slut när jag kom hem,,Pust..

Orkade knappt göra någonting..

Det är jobbigt med fysisk aktivitet,,

Jag krattade och sprang och tömde lövkorgen..

Jag tömde den säkert 30 ggr..

 

Det e jobbigt att ligga på topp,,Hehehehe..

Men,,Kolla här då,,,

 

Per,,,har minsann en lövblås till hjälp..

Lite fusk,,,

Jag får nog ta och köpa mig en oxå till nästa säsong..

Om vi får mer lövuppdrag då..

Klart mycket lättare med en sån pryttling på ryggen..


På kvällen fastnade jag i soffan,,och där blev jag sittandes..

Tittade på Tvn,,såklart..

Så mycket bättre..

Bäst av alla,,tycker jag dårå..

Agnes..

 

Hon bara ÄR Sveriges Discodrottning NR 1..

Och snygg som satan,,sjunger bra,,,

När programmet var slut,,,

Var jag oxå slut,,,som artist..

Gick väl och la mig vid 22.30

Och somnade fortare än jag la huvudet på kudden...

Nähä,,kanske dags att svida om nu,,,

Frukosten är intagen,,

Så nu är det bara att rusta sig för en båtresa till arbetsplatsen för dagen..

Håller tummarna för att det inte är fööör höga vågor på sjön..

Tjooo

  

Av Lisa - 16 november 2013 07:25

Vad dålig jag har varit på att skriva inlägg den här veckan..

Vardagarna är lika gråa som himlen,,,

Fast,,det är ju är ju så mitt liv är,,,

Jaa,,Inget negativt alls..

Jag gillar när det går som på räls..

Alltså det tuffar på..

Jobbar,,tv,,äter,,skiter och sover..hehehe..

Det är tryggt,,men ack så booring...


Igår blev det lite tittande på Idol,,

 

Sandra fick lämna cirkusen,,,

Inte gjorde det mig något iaf,,

Jag håller fortfarande på en final mellan LillErik och SnickarJens..

Nu iår är nog första gången som jag tycker att Idol är lite tråkigt...

Om det kommer tillbaka nästa säsong,,tror jag inte att jag kommer att titta...


Efter det såg jag första Halvlek i matchen,,Portugal-Sverige..

När det blev 1-0,,Bläääääää till Portugal,,,stängde jag av Tvn,, 

Vad jag har sett på nätet idag dagen efter,,

Så spelade Ronaldo inget finspel direkt..

Jajaja,,,Sverige har väl fortfarande en pyttechans att ta sig vidare,,


Idag ska Per och Moi,,

JOBBA...

Och i morgon ska vi oxå JOBBA...

Ingen vila ingen ro,,,,

Så är det,,det är bara att bita ihop och ta tjuren vid hornen...


Tjooo

   



Av Lisa - 13 november 2013 20:46

NOT !!!!!!!!!

Jag tänkte på det idag efter jobbet,,att shoppa eller att bara titta..

För det mesta blir det bara titta,,,eftersom jag inte vet vad jag vill shoppa för nåt..

Näää,,det blev hem fort som f-n efter jobbet..

Åhhhh,,vad jag gillar att vara hemma,,

Det finns nog ingen tråkigare än Moi..

jag släpade fram Dammsugaren,,faktiskt..

Efter en liten powernap i soffan,,i typ 20 minuter,,

Då fick f-n själv eld i arslet..hehehe..

 

Lite suddig bild,,,Jaaaa

(Näää,,Jag är inte full,,Inga glasögon och skum belysning beror det på)

Jag tror att det är typ 3e gången sen jag kom hem till våningen efter semestern,,,

Som jag släpar fram den där pryttlingen från städskåpet,,,Hehehe..

Men,,när jag är ensam hemma så blir det inget skitigt,,,

Inget katthår,,inget damm,,,Lövely..

Annars har dagen varit bra som vanligt...

Bra dag på jobbet,,,

Jag känner mig väldigt bortskämd som har ett sånt bra jobb,,

Och grymt tacksam över att få åka till jobbet varje dag,,

Jag kan inte ens tänka mig att vara arbetslös,,Hua..

Då hade jag väl fått köra hårt med vårt företag,,som vi har..

Nu ska jag in i Bildredigeringsprogrammet en stund..

Tjooo

  


Av Lisa - 12 november 2013 20:00

inte riktigt kry,,,

Hängig,,ont i huvudet,,snorig,,

Allmäntillståndet är inte vad det brukar vara,,Konstigt..

Eller,,det kanske inte är så konstigt i dessa tider..

Jag jobbar i skola,,många människor omkring mig hela dagarna,,

Det hostas och snoras av väry många på dagarna,,,

Men,,som jag har skrytit om very very mucho genom årens lopp...

JAG BLIR ALDRIG SJUK,,,,,,Hehehehe,,vi får väl se....

Ahhh,,kanske en liten Wirre så dör inkräktarna på studs...


Jag hade tänkt att pigga upp mig själv efter jobbet idag,,

En liten tur in till Nacka Forum och Sickla..

Shoppa lite,,Najs...

Men,,jag hade ingen lust..

Åkte fort som f-n hem ist..

Snart blir det nog en värktablett och ner i Fislådan...

Sömn,,kanske är bra,,,

I min värld är det en väldigt överskattad sak,,,

Tjooo

  

Av Lisa - 10 november 2013 13:31

lever sitt eget liv,,,

Flera ggr har det hänt idag,,

Jag vet inte om det är modemets eller datorns fel..

Men,,Internet kopplas ifrån,,,

Och så söker den en lösning på problemet..

Åsså,,vips så är jag uppkopplad igen,,,Hmmm,,Skumt det där...

I Fredags köpte jag mig den nya Glöggen för 2013

 

Allvarligt,,,Jag känner absolut inte vad det är för smak...

Jag tycker att smakar som den vanliga gamla Blossglöggen,,,

Fast den är mindre sötare i smaken,,,Me like..

Den var god iaf...


Lite firmaarbete nu,,

Så jag gör någon nytta idag dårå..

Det enda jag gör är att sitta framför Datorn och leka...

Typ,,,redigera bilder..

 

Jag avfärgade bilden,,sen färglade jag dom detaljer ni ser är färgade..

Det är riktigt skojigt,,

Tjooo

  

Av Lisa - 10 november 2013 08:28

Igår kväll kollade jag in Så mycket bättre,,

(som säkert halva Svedalas befolkning oxå gjorde)

 

Det var ju Ken Rings dag..

Jag har aldrig lyssnat till honom,,,

För mig var och är han fortfarande en buse och inte 100 % rumsren..

Men,,hans dag var riktigt bra och känslosam..

Han har gått igenom en hel del i sitt unga liv..

3 fina barn har han oxå hunnit med,,

Jag har varit inne på nätet och läst lite om honom,,

Även till dags datum,,är det ju verkligen inte enbart smickrande skriverier..

Jag har absolut ingen aning om vad som ligger till grund för artiklarna..

Men,,det som står i tidningarna,,det är ju det som vi läsare läser..

Jajaja,,Jag vet att jag ska ta det med en nypa salt,,det som står..

Men,,,någon sanning måste ju ändå ligga till grund för skriverierna..

All publicitet är bra publicitet..NOT..

Men,,Jag måste ändå erkänna att han är verkligen beundransvärd..

Som har kommit dit,,,där han står idag..

På det stora hela så var det ett bra avsnitt igår..

Tjooo

  




Av Lisa - 10 november 2013 07:03

är på plats...

 

Tack för det hjärtat  

 

Nu e de bara tuta och köra...

Måndagmorgon ska det tydligen vara -grader,,,

Halka OCH hålla koll åt sidorna så det inte dyker upp nåt vilt från dikeskanterna..

Ingen större hit,,,,

Men,,det ska väl gå,,Jag har gjort det förut,,,


Igår hände väl inte mycket,,,

Jag räfsade löv på den egna tomten,,,

Egentligen skulle vi ha vart iväg på ett uppdrag..

Men,,Per tyckte att vi tar det nästa helg ist..

He is Da Boss,,,,,

Efter att ha suttit uppe sen kl 05.00

Så börjar min mage skrika,,,,HUNGRIG..

Tjooo

  

Av Lisa - 7 november 2013 19:34

är den här veckans namn,,,

Attans vilket tråkigt väder det har varit nu,,,

meen,,dagarna på jobbet är ljusa,,,och härliga..

Hehehe,,det där var lite fjäskigt,,,

Fast på riktigt,,,,det ÄR verkligen roligt att jobba på mitt jobb,,,

Trots mycket att göra på em,,,,så har det vart en bra em...

Det gick som tåget,,,

Spännande,,att höra i morgon,,om det kom några potenciella nya elever ikväll..

Vi ska ju starta upp 4or och 5or till nästa läsår,,

Per tyckte att jag skulle tvätta bilen innan Vinterdäcken kommer på...

Troligtvis i helgen sitter dom monterade på bilen,,Bara så där,,,

Sagt och gjort..

 

In till Statoil i Saltis...

Jag får lite klaustrofobi när jag sitter i bilen inne i tvätten...

Jag frågade killen i kassan,,,,,

Ser ni inne i tvätten,,om det skulle hända nåt,,,

inte f-n vet jag vad som kan hända???

Att rullarna stannar i nerfällt läge och vattnet sprutar,,

Och jag kan inte kliva ur bilen,,,, 

Att dörrarna inte öppnas efter färdig tvätt...

Han försäkrade mig om att dom ser allt som händer i tvätten,,via monitorn i butiken,,,

Jahaja,,,det var ju härligt att höra,,,

Nu var det ju tack och lov,,,inget konstigt som hände där inne...

Ren och fin,,,åkte Märta Maräng hem,,,med mig

Nu glänser hon som bara den nere på parkeringen,,,

Vi glänser ikapp,,,Märta och Tant,,,,

Tjooo

  

Ovido - Quiz & Flashcards